Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB-Sdj 2.4.18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Hvad er det du forventer, at folk skal skrive?

    Det her er et debatforum, debat er som regel skabt ud af konflikter og problemer. Derfor fører et nederlag som regel til flere indlæg end en sejr, det kan jeg ikke se noget mærkeligt i.

    Hvis vi så tager det med i ligningen, at det har var den mest ubetydelige sejr OB har fået i de sidste 11 måneder, og at det når alt kom til alt var en smal 2-1 sejr på hjemmebane, så kan det virkelig ikke overraske mig, at folk er ret hurtigt videre og ikke har behov for lange udredninger eller store lovprisninger af holdet. Vi har ikke slået SønderjyskE siden 2013 nej, men gårsdagens resultat var jo i højere grad et udtryk for, at SønderjyskE er faldet i niveau i de sidste to år, end at OB har hævet sig. Og OB er stadig en langt større klub der kaster flere penge efter fodboldspillere end SønderjyskE, så noget stort resultat eller nogen overraskelse er det i hvert fald heller ikke.

    Hvad er det for nogle bortforklaringer af sejren, som du hentyder til? Jeg har stort set ikke læst andet, end folk der har skrevet, at OB vandt fortjent.

    Hvad skulle folk ellers skrive? At sejren var et udtryk for, at vi nu er langt bedre en SønderjyskE? Vi har lige spillet 26 kampe der i hvert fald ikke viser dette. At stemningen var god og stadion var fyldt med glade og optimistiske fans? For det var det absolut ikke. Vi vandt fortjent og ikke overraskende, og bliver det ved foråret ud skal diverse tråde nok begynde at fyldes med lovprisninger. Men foreløbigt har denne sæson og dette forår været en stor fiasko, med eller uden sejren i går.
    Ja, vi spiller i taberslutspillet og ja OB's situation er skuffende for du flere år nu. Og det koster ikke kun penge men især begejstring.
    Men vil modsige at det var den "mest ubetydelige sejr vi har fået i de sidste 11 måneder". Måååske i hensigt af resultatet på grund af situationen i puljen men ikke i hensigt af den måde vi spillede. Det var især i de første 60 minutter en anden tilgang. Det var en modig spillemåde med god genpress, sikker forsvarsarbejde og hurtig spil fremad og det var en mandsfolkpræstation. Mit håb er at de endelig har forstået noget i vores sportslig ledelse og at der endelig, endelig, endelig er slut med den lorte alibi-tikitaka og at det bliver mere "back to the roots" nu. Det gør os ikke til en topklub med det samme men det kan gå nu i den rigtige retning. Og jeg håber så meget at jeg kan sige i ét, to eller tre år at det var en i hensigt af resultatet ubetydelig kamp mod Sje i den korte taberslutspil, påskemandag den 2.april 2018 at man kunne se at det gik endelig fremad med OB efter flere kedelige og skuffende år. Og hvis mit håb skulle blive realitet så bliver det en af de vigtigste sejre i de sidste år for mig.
    Derudover har vi til mindst stadig noget at spille om på grund af det for mig temmelig dumme og igidiotiske ligasystem vi spiller ind. Ikke som Horsens og Aab som slås ti runder om plads fem eller seks nu. Og selvom de spændende kampe for os kommer først til sidst så vil hver sejr bygge os op derfor.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Ja, vi spiller i taberslutspillet og ja OB's situation er skuffende for du flere år nu. Og det koster ikke kun penge men især begejstring.
      Men vil modsige at det var den "mest ubetydelige sejr vi har fået i de sidste 11 måneder". Måååske i hensigt af resultatet på grund af situationen i puljen men ikke i hensigt af den måde vi spillede. Det var især i de første 60 minutter en anden tilgang. Det var en modig spillemåde med god genpress, sikker forsvarsarbejde og hurtig spil fremad og det var en mandsfolkpræstation. Mit håb er at de endelig har forstået noget i vores sportslig ledelse og at der endelig, endelig, endelig er slut med den lorte alibi-tikitaka og at det bliver mere "back to the roots" nu. Det gør os ikke til en topklub med det samme men det kan gå nu i den rigtige retning. Og jeg håber så meget at jeg kan sige i ét, to eller tre år at det var en i hensigt af resultatet ubetydelig kamp mod Sje i den korte taberslutspil, påskemandag den 2.april 2018 at man kunne se at det gik endelig fremad med OB efter flere kedelige og skuffende år. Og hvis mit håb skulle blive realitet så bliver det en af de vigtigste sejre i de sidste år for mig.
      Derudover har vi til mindst stadig noget at spille om på grund af det for mig temmelig dumme og igidiotiske ligasystem vi spiller ind. Ikke som Horsens og Aab som slås ti runder om plads fem eller seks nu. Og selvom de spændende kampe for os kommer først til sidst så vil hver sejr bygge os op derfor.
      Præstationer bygger os op; så skal resultaterne nok også komme.

      Jeg var glad, og det er jeg sådan set stadig; hvorfor jeg ikke fokuserede på den sidste halve time, der lignede mange andre passive præstationer, som vi har set. Den mindede mig om, der er en stor fed grund til, at vi havnede, som vi gjorde. Vi er simpelthen ude af stand til at spille to gode halvlege; vi er ude af stand til at vinde 2 kampe i træk. Derfor vil det ikke overraske mig, hvis vi ender med ikke at vinde imod Lyngby.

      Pointen med Sheeds indlæg er, at der er en masse folk, der af gode grunde ikke kan ophidse sig særligt meget over vores sejr. De er da glade for sejren; fordi alle OB-sejre giver glæde; men de kan ikke begejstres; og det synes jeg fortæller mere om holdet end det gør om de personer.

      Jeg skrev mit indlæg, fordi jeg var glad - man kan ikke forvente andre har det på samme måde. Jeg vil meget hellere være glad; men faktum er at OB har gjort mig mindre glad, end jeg nogensinde har været før - og jeg var en tur med ned i 1. Division og op. Det virker som om, der er nogen, der hellere vil bebrejde mig, at jeg ikke er glad, end at bebrejde dem, hvis skyld og ansvar, det er, at jeg en fan igennem 25 år ikke er glad for denne version af OB.

      Det synes jeg er et helt forkert fokus.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Det er rigtigt at vi kan glæde os over at Kent ramte en taktik, der fungerede. Det vil jeg gerne fremhæve, men det kan umuligt blive sådan lalleglad, fordi det sker for sjældent.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          I fodboldsammenhæng, i alle elitesportssammenhænge er "nuancer" ligegyldige, hvis resultatet er, at man er i et taberslutspil. En elitesportsudøver ved, at hvis man ikke opnår sin målsætning, så er det fordi, man ikke var god nok - og så går man hjem og træner til man er god nok - eller giver op. Det er sort/hvidt, om du kan li' det eller ej.

          Du kan roligt komme med nuancer; men det ændrer ikke på at den sportslige ledelse hverken har levet op til egen målsætning eller formået at skabe begejstring omkring OB. Det er deres arbejde. Alt hvad der er sket imellem er ret ligegyldigt. Hvis du altså spørger mig.

          Hvad vil du bruge nuancerne til? Vi kom ikke i top 6. Vi var 2900 imod SønderjyskE. Hvorfor skal folk tvinges til at juble over en sejr i den sammenhæng?

          MvH ChrisOB
          Det her er et debatforum. Det er ikke en fodboldklub. Jeg snakker ikke om jeg vil have flere nuancer fra KEP, jeg snakker om at når man debatterer herinde er det da kun fedt at vi gør det på et så oplyst grundlag som muligt.

          Men det er jo bare ikke sandt. Umiddelbart er JH's arbejdsopgaver jo tusind ting, deriblandt budgetter, faciliteter og ungdomsarbejdet. Fair nok at det ikke har din interesse, men for mig er det sgu ting jeg gerne vil vide mere om og vil have er prioriteret i klubben.

          Jeg har absolut ikke sagt at folk skal være begejstrede over den sejr, det står folk frit for at føle hvad de vil. Jeg var sgu selv lidt apatisk omkring kampen indtil jeg kom på stadion og fik den der gamle fornemmelse. Så blev jeg ekstatisk hver gang Ryan blev spillet fri på kanten eller vi Vandt bolden i genpresset, Kløves dejlige mål, når Helenius tog turen tilbage i forsvaret for at hjælpe til osv.

          Jeg synes da der er en kæmpe forskel på om vi ligger til nedrykning eller lige udenfor top 6, men uanset at "tabellen aldrig lyver" så er det sgu ikke bare top 6 eller intet. Jeg synes ikke engang det er nuancer, jeg synes det er en kæmpe forskel.

          Fair nok hvis du vil diskutere sort/hvidt, men jeg vil sgu gerne have hele debatten, jeg vil gerne vide mere end om folk synes tingene er godt eller dårligt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
            Jeg indrømmer blankt at jeg ikke kan se ind i fremtiden. Så hver gang vi tager en prøvespiller ind der ikke får kontrakt er det forfærdeligt? Joan blev også vurderet som ikke god nok til truppen er han så også forfærdelig?
            Synes det er en massiv overreaktion at det her er en kæmpe katastrofe.
            Joan havde præsteret super godt i VB over længere tid og havde scoret årets mål i Danmark da vi hentede ham
            Desuden gav vi 1 million kroner for ham.

            Der er kæmpe forskel på ham og Fellah.
            Man meldte ud at man havde penge at handle for og man manglede en forstærkning. Og så henter man en der ikke var god nok til reserveholdet i FCN.
            Det er simpelthen bare amatøragtigt.

            Samtidig gik AaB ud og hentede Kusk mens Horsens hentede Borring. Vi hentede Fellah..
            Vi havde måske ikke råd til Kusk og brug for Borring. Men vores konkurrenter stod på tær og hentede fra en højere hylde end de plejede. Og vi hentede Fellah.
            Hvem hev de sidste %`er hjem i de sidste 7 kampe og gik i Top 6?
            Ja vi fik Kløve først i vinduet men selv efter han kom ind ledte vi efter en forstærkning mere. Og hentede Fellah..

            Det vi nu betaler plus det JH ikke fik brugt kunne måske have betalt for netop ham vi havde brug for. Men nej nej. Vi henter Fellah

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Joan havde præsteret super godt i VB over længere tid og havde scoret årets mål i Danmark da vi hentede ham
              Desuden gav vi 1 million kroner for ham.

              Der er kæmpe forskel på ham og Fellah.
              Man meldte ud at man havde penge at handle for og man manglede en forstærkning. Og så henter man en der ikke var god nok til reserveholdet i FCN.
              Det er simpelthen bare amatøragtigt.

              Samtidig gik AaB ud og hentede Kusk mens Horsens hentede Borring. Vi hentede Fellah..
              Vi havde måske ikke råd til Kusk og brug for Borring. Men vores konkurrenter stod på tær og hentede fra en højere hylde end de plejede. Og vi hentede Fellah.
              Hvem hev de sidste %`er hjem i de sidste 7 kampe og gik i Top 6?
              Ja vi fik Kløve først i vinduet men selv efter han kom ind ledte vi efter en forstærkning mere. Og hentede Fellah..

              Det vi nu betaler plus det JH ikke fik brugt kunne måske have betalt for netop ham vi havde brug for. Men nej nej. Vi henter Fellah
              Den hedder jo ikke Fellah istedet for Kusk. Man prøvede Vigen, det kunne ikke lade sig gøre, tror Fellah var kommet uanset.
              Hvor meget bruger vi på Fellah? For Jeg tror ikke de penge gør nogen forskel for den potentielle forstærkning.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Den hedder jo ikke Fellah istedet for Kusk. Man prøvede Vigen, det kunne ikke lade sig gøre, tror Fellah var kommet uanset.
                Hvor meget bruger vi på Fellah? For Jeg tror ikke de penge gør nogen forskel for den potentielle forstærkning.
                Fellah kontra Kusk viser jo netop bare hvor meget AaB stod på tæer i jagten på succes og det lykkedes. Det samme med Borring som nok også er blevet lønførende i Horsens. De gjorde hvad der skulle til få det lidt ekstra der skulle sikre succes. Vi bruger penge og energi på at teste en der ikke er god nok og aldrig har været det i Danmark..

                Når JH siger at “Det ikke kunne lade sige gøre” kunne det jo være at det kun er fordi han ikke vil betale hvad det koster. Fordi lønkronerne render rundt på reserve holdet og ikke har niveau til SL fodbold..

                Normen plejer vel at være ca 50% af den samlede løn. Så mon ikke det er ca 50.000kr/måned. Det er mit udgangspunkt.
                Samtidig med at man melder ud der stadig er penge i budgettet kunne man tænke at det var ca 100.000kr/måned +/-
                De 2 lagt sammen kunne man godt få en god spiller for. Ihvertfald bedre end Fellah

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                  Den hedder jo ikke Fellah istedet for Kusk. Man prøvede Vigen, det kunne ikke lade sig gøre, tror Fellah var kommet uanset.
                  Hvor meget bruger vi på Fellah? For Jeg tror ikke de penge gør nogen forskel for den potentielle forstærkning.
                  Som djævlens advokat er jeg jo nødt til at påpege, at det er det nummer fra Jespers Greatest Hits, som han sætter på efter hvert eneste transfervindue. Hold op hvor har vi arbejdet på det og været tæt på i mange vinduer efterhånden, men vi har bare aldrig fundet den spiller. Det er gået hen og blevet en tendens, og derfor også svært at læse som andet en utilstrækkelighed. Og hvorfor skulle vi overhovedet leje Vigen? Er det ikke de langsigtede løsninger og det lange seje træk vi går efter?

                  Jeg har ikke hørt eller set nogle beløb på Fellah nogle steder, men noget betaler vi selvsagt. Lad os bare lege med tanken om, at det er 30-40.000 kr. om måneden vi skal af med for ham, så er det meget lidt for en Superligaspiller. Til gengæld kan det jo betyde en del i forhandlingen med en anden spiller, derfor holder argumentet jo teoretisk om, at man f.eks. kunne have fået en bedre spiller end Rømer eller Lund f.eks., hvis man havde smidt Fellah-pengene oven i hatten.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Som djævlens advokat er jeg jo nødt til at påpege, at det er det nummer fra Jespers Greatest Hits, som han sætter på efter hvert eneste transfervindue. Hold op hvor har vi arbejdet på det og været tæt på i mange vinduer efterhånden, men vi har bare aldrig fundet den spiller. Det er gået hen og blevet en tendens, og derfor også svært at læse som andet en utilstrækkelighed. Og hvorfor skulle vi overhovedet leje Vigen? Er det ikke de langsigtede løsninger og det lange seje træk vi går efter?

                    Jeg har ikke hørt eller set nogle beløb på Fellah nogle steder, men noget betaler vi selvsagt. Lad os bare lege med tanken om, at det er 30-40.000 kr. om måneden vi skal af med for ham, så er det meget lidt for en Superligaspiller. Til gengæld kan det jo betyde en del i forhandlingen med en anden spiller, derfor holder argumentet jo teoretisk om, at man f.eks. kunne have fået en bedre spiller end Rømer eller Lund f.eks., hvis man havde smidt Fellah-pengene oven i hatten.
                    Og hvorfor skal de dog alle komme fra DK. Jeg er ikke tilhænger af alt for kulturfremmede - det går næsten altid galt. Men se dog hvad andre klubber har fundet andre steder end i Esbjerg og Aab. Sana f.eks. Han taler svensk. Det er nok.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Ja, vi spiller i taberslutspillet og ja OB's situation er skuffende for du flere år nu. Og det koster ikke kun penge men især begejstring.
                      Men vil modsige at det var den "mest ubetydelige sejr vi har fået i de sidste 11 måneder". Måååske i hensigt af resultatet på grund af situationen i puljen men ikke i hensigt af den måde vi spillede. Det var især i de første 60 minutter en anden tilgang. Det var en modig spillemåde med god genpress, sikker forsvarsarbejde og hurtig spil fremad og det var en mandsfolkpræstation. Mit håb er at de endelig har forstået noget i vores sportslig ledelse og at der endelig, endelig, endelig er slut med den lorte alibi-tikitaka og at det bliver mere "back to the roots" nu. Det gør os ikke til en topklub med det samme men det kan gå nu i den rigtige retning. Og jeg håber så meget at jeg kan sige i ét, to eller tre år at det var en i hensigt af resultatet ubetydelig kamp mod Sje i den korte taberslutspil, påskemandag den 2.april 2018 at man kunne se at det gik endelig fremad med OB efter flere kedelige og skuffende år. Og hvis mit håb skulle blive realitet så bliver det en af de vigtigste sejre i de sidste år for mig.
                      Derudover har vi til mindst stadig noget at spille om på grund af det for mig temmelig dumme og igidiotiske ligasystem vi spiller ind. Ikke som Horsens og Aab som slås ti runder om plads fem eller seks nu. Og selvom de spændende kampe for os kommer først til sidst så vil hver sejr bygge os op derfor.
                      Det er helt fair, at du er af den holdning, jeg gider bare ikke belæres af andre om, at jeg er negativ, fordi at jeg ikke hænger oppe i lysekronen og fejrer en smal hjemmesejr mod SønderjyskE.

                      Hvis jeg skal forholde mig til det du mener om kampen, kan jeg da godt se, at det kommer til at stå tilbage som en af de vigtigere kampe, hvis den ender med at indvarsle en ny tid for OB. Det synes jeg så umiddelbart er at lægge lige vel rigeligt i 60 gode minutter mod et hold der heller ikke var godt nok til top 6.

                      Hvis jeg skal spole tiden et år tilbage, husker jeg da sejre mod Randers og AaB som var brolagt på ligeså gode præstationer. Det var kampe der også endte med at blive åbne til vores fordel, grundlagt på et tidligt mål, ligesom i går. Som vi alle ved nu, så endte de præstationer jo bare ikke med at pege ind i næste sæson, og bl.a. derfor kan jeg heller ikke lade mig rive med over sådan en sejr som i går. Det er simpelthen for naivt, i min verden.

                      Jeg tror grundlæggende på, at folk viser deres sande kvaliteter i modgang og når der er pres på. Her har det her OB-hold kollektivt bare slet ikke vidst, at de har hvad der skal til. Når kampene har haft en mindre betydning, som den i går og som en stor del af kampene sidste forår, har vi virkelig set nogle gode præstationer, det er desværre bare ikke dem der definerer OBs sportslige succes.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Og hvorfor skal de dog alle komme fra DK. Jeg er ikke tilhænger af alt for kulturfremmede - det går næsten altid galt. Men se dog hvad andre klubber har fundet andre steder end i Esbjerg og Aab. Sana f.eks. Han taler svensk. Det er nok.
                        Det ville ikke overraske mig hvis man kunne finde en spiller i Norge eller Sverige som er et nøk bedre end Thrane , COB , Mikkelsen og hvad den alen lange liste af flopkøb ellers hedder .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Som djævlens advokat er jeg jo nødt til at påpege, at det er det nummer fra Jespers Greatest Hits, som han sætter på efter hvert eneste transfervindue. Hold op hvor har vi arbejdet på det og været tæt på i mange vinduer efterhånden, men vi har bare aldrig fundet den spiller. Det er gået hen og blevet en tendens, og derfor også svært at læse som andet en utilstrækkelighed. Og hvorfor skulle vi overhovedet leje Vigen? Er det ikke de langsigtede løsninger og det lange seje træk vi går efter?

                          Jeg har ikke hørt eller set nogle beløb på Fellah nogle steder, men noget betaler vi selvsagt. Lad os bare lege med tanken om, at det er 30-40.000 kr. om måneden vi skal af med for ham, så er det meget lidt for en Superligaspiller. Til gengæld kan det jo betyde en del i forhandlingen med en anden spiller, derfor holder argumentet jo teoretisk om, at man f.eks. kunne have fået en bedre spiller end Rømer eller Lund f.eks., hvis man havde smidt Fellah-pengene oven i hatten.
                          Hvis der virkelig var den spiller som ville give os det ekstra, som gjorde at vi rykkede os så håber jeg ikke (og tror) at det er de 30.000 om måneden der gjorde vi sagde nej.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Fellah kontra Kusk viser jo netop bare hvor meget AaB stod på tæer i jagten på succes og det lykkedes. Det samme med Borring som nok også er blevet lønførende i Horsens. De gjorde hvad der skulle til få det lidt ekstra der skulle sikre succes. Vi bruger penge og energi på at teste en der ikke er god nok og aldrig har været det i Danmark..

                            Når JH siger at “Det ikke kunne lade sige gøre” kunne det jo være at det kun er fordi han ikke vil betale hvad det koster. Fordi lønkronerne render rundt på reserve holdet og ikke har niveau til SL fodbold..

                            Normen plejer vel at være ca 50% af den samlede løn. Så mon ikke det er ca 50.000kr/måned. Det er mit udgangspunkt.
                            Samtidig med at man melder ud der stadig er penge i budgettet kunne man tænke at det var ca 100.000kr/måned +/-
                            De 2 lagt sammen kunne man godt få en god spiller for. Ihvertfald bedre end Fellah
                            Det viser nok mere at Bassogog var en super absurd handel som kom AaB rigtig godt til gode og gør at de altså pt, har større økonomiske muskler. Okore handlen vel ligeså. At sammenligne Kusk handlen med Fellah er jo helt absurd. Nu har Fellah altså alligevel 2 landskampe og vel omkring 70 Superliga kampe på cv'et. Så at han aldrig har været god nok er nok lige at stramme den.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                              Hvis der virkelig var den spiller som ville give os det ekstra, som gjorde at vi rykkede os så håber jeg ikke (og tror) at det er de 30.000 om måneden der gjorde vi sagde nej.
                              Det håber jeg heller ikke. Men som tænkt eksempel kunne en spiller med højere kvalitet end den Rømer har vist på midtbanen, og Izunna viste, måske godt have været det der havde givet noget ekstra. Vi har set, hvor meget Gryte kan løfte. Vi så hvor meget Falk kunne løfte. Og jeg sidder i hvert fald ikke med fornemmelsen af, at vi for alvor rakte ud efter det. Vi lykkedes i hvert fald ikke med at finde det endnu en gang, og det er ligeså slemt, i min verden.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                                Det viser nok mere at Bassogog var en super absurd handel som kom AaB rigtig godt til gode og gør at de altså pt, har større økonomiske muskler. Okore handlen vel ligeså. At sammenligne Kusk handlen med Fellah er jo helt absurd. Nu har Fellah altså alligevel 2 landskampe og vel omkring 70 Superliga kampe på cv'et. Så at han aldrig har været god nok er nok lige at stramme den.
                                Fellah har og vil aldrig være god nok til et Top 6 hold i DK. Det har han aldrig bevist andet i meget små glimt som Jønne også har.
                                Det vil jeg til hver en tid kunne hænges op på

                                Comment

                                Working...
                                X