Oprindeligt indsendt af Entusiastens
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Rygter/Ønsker Transfervindue Sommer 2018
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af Richard Se indlægAt hente en spiller fra 2. Division, tager ham ind, gør ham til en profil og sælger ham for millionprofit. Det er i min verden et godt salg.
Ved sidste uddeling af TV-pengene, efter grundspillet, var OB den klub der fik 9. flest TV-penge, og fik 2,3 millioner mindre end end klub som AaB, der endte som 5er i grundspillet. I og med, at AaB ikke er meget højere prioriteret hos TV-selskaberne end OB, skal den margin nok findes i de 46% af TV-pengene som uddeles på baggrund af resultaterne.
Efter slutspillet her, er den margin nok kun blevet større, i og med at AaB ender 5er og OB nu som 10er, og så det faktum, at AaB qua at de har mødt Brøndby, FCM og FCK flere gange, har spillet nogle af de højest prioriterede kampe hos TV-selskaberne, hvor OB har spillet nogle af de lavest prioriterede. Den pulje hvor der uddeles penge efter, hvor højt prioriteret kampene er, udgør 24% af TV-pengene.
Et realistisk skøn er, at OB alene på TV-pengene har tabt 6 millioner kr. ift. hvis de havde lavet en 5. plads, som AaB nu har gjort. Dertil skal man selvfølgelig lægge nogle lavere entréindtægter og sandsynligvis også nogle manglende bonusser fra sponsorerne. Derfor kan man sagtens anskue tingene sådan, at det rent faktisk var en økonomisk skidt beslutning af OB at sælge Tingager for det beløb, når man ser hvad det havde af sportslige omkostninger. Nu hører jeg ikke til dem der mener, at OB med Tingager havde været lig top 6, men chancen havde selvfølgelig været større, og man er nødt til at regne alle økonomiske faktorer ind, når man skal gøre op, hvad man reelt fik ud af sådan et salg.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægAltså hvordan du tolker det ud fra mit indlæg, det forstår jeg ikke helt. Men vi skal da ikke ud og hente 7-8 spillere, så vi ender med en trup på 28 spillere, ligesom det er ganske naturligt, at de yderste mandater i truppen ikke er besat af velafprøvet superligakvalitet. Så har man i hvert fald et helt skævt billede af, hvor vi er som klub.
Hvis holdet skal forbedres funker det jo ikke, at lade Yao og andre lignende tælle som spillere der giver en stærk nok trup ...Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægPlus at Molberg vel også stadig kan komme i spil. Jeg tror også Harboe bliver en del af periferien omkring holdet i næste sæson.
Jeg tror at 2 mand til startopstillingen måske også er for optimistisk. Hvilke to positioner skal det i så fald være? Jeg kan se, at man kommer til at gå efter noget til enten midterforsvaret eller den centrale midt, alt efter hvor den nye træner ser Tverskov, men ender det med at blive midterforsvaret, tror jeg nu også, at Rømer får lov at få chancen under en ny træner, ligesom at Casper Nielsen kan være i spil der, så det kan i min optik ligeså godt ende med at blive en spiller, som ikke ligner en klart defineret starter, men ender med at kæmpe på ligefod med de to andre, og måske ender med at styrke bredden.
Jeg kan ikke se, hvor den anden spiller til startopstillingen skal være til, med mindre vi snakker en målmand. Når det så er sagt, så kan jeg sagtens se et scenarie, hvor man sælger Gryte og kører med de folk vi allerede har. Oliver er færdig på U19 nu, og hvis han er så stort et talent, som nogle gør ham til, er der vel ikke rigtigt noget formål med, at han skal være 3. keeper. Man har Thomas Mikkelsen som evt. overgangsfigur, og Bernat kan vel godt gå som 3. keeper, hvis uheldet en yderst sjælden gang skulle være ude.
Og så har du jo en pointe i, at en ny træner vil komme nye øjne på det hele, og det kan give chancen til f.eks. Rømer, der har været i periferien (snakken fra Ådalen går desværre bare på, at han gør det dårligt). Det kan jo også få stor betydning for, hvordan truppen skal sammensættes, for det er vel ikke engang givet, at det bliver 4-4-2, der er vores udgangsformation.
Mht. målmandssituationen, så har jeg selv været fan af den løsning, som du skitserer. Især hvis det kunne frigive midler til bedre markspillere. Jeg tror bare ikke, at det er den løsning, som de går med 0:)
Igen kan trænersituationen selvfølgelig få en indflydelse.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlægTænker bare i forhold til kvaliteten af truppen, altså i står jo med 7 mand der smutter, hvor flere af dem var faste startere/profiler i lange perioder, eller ment som det.
Hvis holdet skal forbedres funker det jo ikke, at lade Yao og andre lignende tælle som spillere der giver en stærk nok trup ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Richard Se indlægAt hente en spiller fra 2. Division, tager ham ind, gør ham til en profil og sælger ham for millionprofit. Det er i min verden et godt salg.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlægJa det kan man sige . Men at sælge en profil som var blevet en bærende og vigtig spiller i en god udvikling for 4 mill er ikke et fantastisk salg i min verden
Comment
-
Horsens scouter i udlandet. Gad vide om vi snart kommer til at gøre det samme
Lyder bestemt heller ikke som en træner der er på vej væk
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ger-i-udlandet
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægHorsens scouter i udlandet. Gad vide om vi snart kommer til at gøre det samme
Lyder bestemt heller ikke som en træner der er på vej væk
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ger-i-udlandet
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægPræcis. Jeg skriver også hvornår vi snart IGEN begynder at scoute uden for landets grænser
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægSå vidt jeg har hørt er det kun Grytebust der blev scoutet. Welbeck,Yao og Makrini blev tilbudt igennem agenter.
Der er altså en forskel her inden du sådan dømmer mig for Fake News
Comment
Comment