Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny struktur fra 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Stadig bedre end den nuværende struktur
    host 1. april host
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #77
      Det var ellers en struktur der ville få mig til at synes om den nuværende :-)
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #78
        Udover den del med ekstra baner sydpå, så er der meget få af de andre delelementer der ville overraske mig voldsomt, hvis de rent faktisk havde valgt at indføre dem.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Stadig bedre end den nuværende struktur
          i know i know. Hentydede nu også bare til at den fake her stadig var bedre end den nuværende

          Comment


            #80
            Fodbolddanmark blev tilsyneladende snydt af det hollandske firma. Det blev gennemskuet i 2014 i Norge. Utroligt at offentligt tilgængelige informationer ikke indgik i DBU og co samt danske sportsjournalisters research.
            Det lugter - af ja, korruption -og/eller rablende dumhed.
            https://www.bt.dk/superligaen/han-st...nipulerede-med
            Last edited by Tåhyler; 05-04-2018, 08:37.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Fodbolddanmark blev tilsyneladende snydt af det hollandske firma. Det blev gennemskuet i 2014 i Norge. Utroligt at offentligt tilgængelige informationer ikke indgik i DBU og co samt danske sportsjournalisters research.
              Det lugter - af ja korruption.
              https://www.bt.dk/superligaen/han-st...nipulerede-med
              "Fodboldfans er generelt konservative, og lader sig ikke dupere af luftige løfter om dramatiske slutspilskampe og komplicerede ligastrukturer. Grundlæggende set ønsker de et system, hvor man spiller to, tre eller fire gange mod sine modstandere efter et bestemt og forudsigeligt mønster. Den traditionelle liga »is our bread and butter«, som Bill Shankly sagde. Alt, som komplicerer denne struktur, har skadevirkninger. Det er ikke mindst vigtigt at huske, at de nye markeder, som måske nås ved hjælp af flere afgørende slutspilskampe, kan komme på bekostning af dem, som forsvinder. Og nye kundegrupper er mere flygtige end fodboldens traditionelle publikum. Fans tænker sådan her: At selv om Hypercube skulle være lykkedes med at vise, at deres model giver flere tilskuere og bedre sportslige resultater - noget, vi mener, der er meget lidt som tyder på - ville de alligevel være modstandere af det. Man skal være meget forsigtig med at udfordre traditionerne i fodbold. Den engelske liga har en historie tilbage til 1888, og man bør være forsigtig med at bryde sådanne traditioner, bare fordi nogen selvudnævnte eksperter kommer op med fikse ideer."
              Er absolut enig.
              👍👍👍
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                "Fodboldfans er generelt konservative, og lader sig ikke dupere af luftige løfter om dramatiske slutspilskampe og komplicerede ligastrukturer. Grundlæggende set ønsker de et system, hvor man spiller to, tre eller fire gange mod sine modstandere efter et bestemt og forudsigeligt mønster. Den traditionelle liga »is our bread and butter«, som Bill Shankly sagde. Alt, som komplicerer denne struktur, har skadevirkninger. Det er ikke mindst vigtigt at huske, at de nye markeder, som måske nås ved hjælp af flere afgørende slutspilskampe, kan komme på bekostning af dem, som forsvinder. Og nye kundegrupper er mere flygtige end fodboldens traditionelle publikum. Fans tænker sådan her: At selv om Hypercube skulle være lykkedes med at vise, at deres model giver flere tilskuere og bedre sportslige resultater - noget, vi mener, der er meget lidt som tyder på - ville de alligevel være modstandere af det. Man skal være meget forsigtig med at udfordre traditionerne i fodbold. Den engelske liga har en historie tilbage til 1888, og man bør være forsigtig med at bryde sådanne traditioner, bare fordi nogen selvudnævnte eksperter kommer op med fikse ideer."
                Er absolut enig.
                
                Godt valgt citat.
                Jeg har også lyst til at problematisere spredningen af kampenes spilledage og spilletidspunkter set i ovennævnte lys. De spiller da vist ikke fredage og mandage eller klokken 13 i England.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Fodbolddanmark blev tilsyneladende snydt af det hollandske firma. Det blev gennemskuet i 2014 i Norge. Utroligt at offentligt tilgængelige informationer ikke indgik i DBU og co samt danske sportsjournalisters research.
                  Det lugter - af ja, korruption -og/eller rablende dumhed.
                  https://www.bt.dk/superligaen/han-st...nipulerede-med
                  Jesus fucking christ...

                  Comment


                    #84
                    16 hold, 2 kampe mod hver modstander, ikk' så meget pis! Tænk at det er en utopisk tanke, at gøre som i Norge og Sverige!

                    Jeg tror det ville være rigtig sundt for fodbold i Danmark, at der var flere hold der havde en realistisk chance for at spille i den bedste række. Det ville øge incitamentet til at satse noget mere, i klubber som i dag enten ikke er sikre på at spille i den bedste række eller hvor afstanden er for til at man tør satse (her tænker jeg på gamle traditions klubber, som måske ville have en realistisk for at komme op i den bedste række).
                    Det kan godt være jeg er lidt romantisk, men som så mange siger så er fodbold følelser og hvad er følelser uden romantik!?..
                    Jeg ved godt at nogen vil hævde at man ved at spille med 16 hold x 2 kampe vil sænke potentialet for toppe af dansk fodbold, og det er der måske sandhed i, men hvad er så prissen for at FCK i gennemsnit pr år kommer 1 til 2 runder længere i de europiske tuneringer? Er det at, den bedste række bliver (undskyld midt fransk) en røvsyg række med kun 10 hold som møder hindanden 4 gange, hvor alt hype og forventning glæde er suget ud, fordi den enkelt kamp er så udvandet? Eller en række hvor al interesse fordufter fordi man skal bruge en ½ time bare for at forklare principperne i liga-strukturen? (selv de så-kaldet eksperter fra div. medier fatter den dårligt after snart 2 år)
                    Men som i så meget andet så er det dem med pengene der bestemmer, håber bare de kan se at det der er godt for hele rækken, i længden ogsp er godt for dem selv!
                    We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Aristoteles Se indlæg
                      16 hold, 2 kampe mod hver modstander, ikk' så meget pis! Tænk at det er en utopisk tanke, at gøre som i Norge og Sverige!

                      Jeg tror det ville være rigtig sundt for fodbold i Danmark, at der var flere hold der havde en realistisk chance for at spille i den bedste række. Det ville øge incitamentet til at satse noget mere, i klubber som i dag enten ikke er sikre på at spille i den bedste række eller hvor afstanden er for til at man tør satse (her tænker jeg på gamle traditions klubber, som måske ville have en realistisk for at komme op i den bedste række).
                      Det kan godt være jeg er lidt romantisk, men som så mange siger så er fodbold følelser og hvad er følelser uden romantik!?..
                      Jeg ved godt at nogen vil hævde at man ved at spille med 16 hold x 2 kampe vil sænke potentialet for toppe af dansk fodbold, og det er der måske sandhed i, men hvad er så prissen for at FCK i gennemsnit pr år kommer 1 til 2 runder længere i de europiske tuneringer? Er det at, den bedste række bliver (undskyld midt fransk) en røvsyg række med kun 10 hold som møder hindanden 4 gange, hvor alt hype og forventning glæde er suget ud, fordi den enkelt kamp er så udvandet? Eller en række hvor al interesse fordufter fordi man skal bruge en ½ time bare for at forklare principperne i liga-strukturen? (selv de så-kaldet eksperter fra div. medier fatter den dårligt after snart 2 år)
                      Men som i så meget andet så er det dem med pengene der bestemmer, håber bare de kan se at det der er godt for hele rækken, i længden ogsp er godt for dem selv!
                      Som det ser ud lige nu, så er afstanden mellem top 4 og os større end forskellen er på OB og Fredericia som eksempel.
                      Hvis man ikke vil gøre noget for at hæve niveuset hos topholdene og få flere med et niveau som de 4 nuværende topklubber, så har du ret i, at man godt kan have 16 klubber. Hvis vi ønsker at ligaen og holdene bliver bedre, så skal vi styrke toppen også, men det kræver jo penge. Desuden bliver det jo svært at komme med i Champions League i fremtiden for danske klubber med den nye struktur.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Aristoteles Se indlæg
                        16 hold, 2 kampe mod hver modstander, ikk' så meget pis! Tænk at det er en utopisk tanke, at gøre som i Norge og Sverige!

                        Jeg tror det ville være rigtig sundt for fodbold i Danmark, at der var flere hold der havde en realistisk chance for at spille i den bedste række. Det ville øge incitamentet til at satse noget mere, i klubber som i dag enten ikke er sikre på at spille i den bedste række eller hvor afstanden er for til at man tør satse (her tænker jeg på gamle traditions klubber, som måske ville have en realistisk for at komme op i den bedste række).
                        Det kan godt være jeg er lidt romantisk, men som så mange siger så er fodbold følelser og hvad er følelser uden romantik!?..
                        Jeg ved godt at nogen vil hævde at man ved at spille med 16 hold x 2 kampe vil sænke potentialet for toppe af dansk fodbold, og det er der måske sandhed i, men hvad er så prissen for at FCK i gennemsnit pr år kommer 1 til 2 runder længere i de europiske tuneringer? Er det at, den bedste række bliver (undskyld midt fransk) en røvsyg række med kun 10 hold som møder hindanden 4 gange, hvor alt hype og forventning glæde er suget ud, fordi den enkelt kamp er så udvandet? Eller en række hvor al interesse fordufter fordi man skal bruge en ½ time bare for at forklare principperne i liga-strukturen? (selv de så-kaldet eksperter fra div. medier fatter den dårligt after snart 2 år)
                        Men som i så meget andet så er det dem med pengene der bestemmer, håber bare de kan se at det der er godt for hele rækken, i længden ogsp er godt for dem selv!
                        Og ved kun at spille 36 kampe plus cup frigøres der tid, så fodboldspillerne kan (skal) beskæftiges med noget bogligt og praktisk. Det praktiseres af nogle klubber, og resultatet er bedre spillere. Husker ikke de konkrete eksempler men husker da IFK Gøteborg vandt cuppen - vistnok to gange - og hemmeligheden syntes at være at de alle havde et job ved siden af - på ret kraftig deltid men dog et aktivt liv udenfor fodbolden.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Som det ser ud lige nu, så er afstanden mellem top 4 og os større end forskellen er på OB og Fredericia som eksempel.
                          Hvis man ikke vil gøre noget for at hæve niveuset hos topholdene og få flere med et niveau som de 4 nuværende topklubber, så har du ret i, at man godt kan have 16 klubber. Hvis vi ønsker at ligaen og holdene bliver bedre, så skal vi styrke toppen også, men det kræver jo penge.
                          Det kan vi ikke være uenige i, min tro er bare at hvis vi der skal være større incitament til at investere i klubberne uden for top 4 skal rækken generealt være mere interessant og have flere tilskuere, og der tror jeg at en 16 holds række står stærkere end de andre formater som bliver diskuteret.

                          "Desuden bliver det jo svært at komme med i Champions League i fremtiden for danske klubber med den nye struktur."

                          Det er jo desværre en beslutning som uefa har taget hen over hovedet på de mindre lande, så det har vi ingen indflydelse på. Desuden tror jeg desværre kun det bliver værre i fremtiden, da det slet ikke er i de store landes interesse at Danmark er repræsentere i Chl, og netop derfor må kvalitet af den danske liga ikke kun gøres op i hvor godt det går, når vi en enkelt gangimellem har et hold der når lidt langt i de europæiske tuneringer.
                          We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Aristoteles Se indlæg
                            16 hold, 2 kampe mod hver modstander, ikk' så meget pis! Tænk at det er en utopisk tanke, at gøre som i Norge og Sverige!

                            Jeg tror det ville være rigtig sundt for fodbold i Danmark, at der var flere hold der havde en realistisk chance for at spille i den bedste række. Det ville øge incitamentet til at satse noget mere, i klubber som i dag enten ikke er sikre på at spille i den bedste række eller hvor afstanden er for til at man tør satse (her tænker jeg på gamle traditions klubber, som måske ville have en realistisk for at komme op i den bedste række).
                            Det kan godt være jeg er lidt romantisk, men som så mange siger så er fodbold følelser og hvad er følelser uden romantik!?..
                            Jeg ved godt at nogen vil hævde at man ved at spille med 16 hold x 2 kampe vil sænke potentialet for toppe af dansk fodbold, og det er der måske sandhed i, men hvad er så prissen for at FCK i gennemsnit pr år kommer 1 til 2 runder længere i de europiske tuneringer? Er det at, den bedste række bliver (undskyld midt fransk) en røvsyg række med kun 10 hold som møder hindanden 4 gange, hvor alt hype og forventning glæde er suget ud, fordi den enkelt kamp er så udvandet? Eller en række hvor al interesse fordufter fordi man skal bruge en ½ time bare for at forklare principperne i liga-strukturen? (selv de så-kaldet eksperter fra div. medier fatter den dårligt after snart 2 år)
                            Men som i så meget andet så er det dem med pengene der bestemmer, håber bare de kan se at det der er godt for hele rækken, i længden ogsp er godt for dem selv!
                            Jeg er helt enig i at strukturen idag skal ændres. Når man tænker på det cirkus den sidste kamp i grundpspillet gav, så skal den simpelthen ændres.

                            Men 16 hold er IMO ikke løsningen, hvis vi ønsker flere tilskuere. Det vil give et kæmpe midterfelt, som ingenting har at spille for halvlegs inde i sæsonen. Og ja, det vil give plads til talenter osv., helt enig. Men det er ikke noget som giver den almene fodbold fan lyst til at se fodbold en efterårsdag I november, eller en blæsende forårsdag i marts. Sorry, men det gør det altså bare ikke 😁

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                              Jeg er helt enig i at strukturen idag skal ændres. Når man tænker på det cirkus den sidste kamp i grundpspillet gav, så skal den simpelthen ændres.

                              Men 16 hold er IMO ikke løsningen, hvis vi ønsker flere tilskuere. Det vil give et kæmpe midterfelt, som ingenting har at spille for halvlegs inde i sæsonen. Og ja, det vil give plads til talenter osv., helt enig. Men det er ikke noget som giver den almene fodbold fan lyst til at se fodbold en efterårsdag I november, eller en blæsende forårsdag i marts. Sorry, men det gør det altså bare ikke 😁
                              Helt uenig. At tro tilskuertal i det store billede er en funktion af “spændende” kampe misser den helt afgørende virkelighed at superligaen aldrig skal forsøge st konkurrere på underholdning. Det der skal til for at hæve tilskuertallet er mening, kultur, tradition og repetition i ritualer.

                              En plain liga med 14-16 hold, hvor man møder både gode og mindre gode hold, spiller 70-80 % af alle kampe samtidig er det bedste man kan håbe på.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                                Helt uenig. At tro tilskuertal i det store billede er en funktion af “spændende” kampe misser den helt afgørende virkelighed at superligaen aldrig skal forsøge st konkurrere på underholdning. Det der skal til for at hæve tilskuertallet er mening, kultur, tradition og repetition i ritualer.

                                En plain liga med 14-16 hold, hvor man møder både gode og mindre gode hold, spiller 70-80 % af alle kampe samtidig er det bedste man kan håbe på.
                                Din sidste pointe er jeg helt enig i. At spille alle kampe lørdag og søndag, ved 15 tiden og en enkelt kl 18.00 (som I gamle dage) det hæver snittet 😊

                                Hvorfor mener du forøvrigt at superligaen ikke skal konkurrere på underholdning? Jeg synes det er et besyngerligt standpunkt at have.
                                Ellers enig. Superligaen skal konkurrere på kultur og traditioner. Men i høj grad da også underholdning!

                                Comment

                                Working...
                                X