Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny struktur fra 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Specielt Brøndby hype. Ville være rart hvis tv kanalerne fokuserede lidt mere på superligaen end bif og fck i fx onside ot superligs xl eftet mandags kampen. Men viasat Brøndby / tv3sport if. Elsker desværre brændbyr for højt. Bare se hvvert eneste onaide rr drr fx et intervew med ham der zorninger
    Jeg gider heller ikke spilde min tid på Onside, det drejer sig mere om alt muligt andet en Højdepunkter. Jeg ser Fodbold magasinet på DR, det er godt nok kort, men der ser man da højdepunkter fra alle kampe.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Ahh det er vist ikke helt rigtigt. Skotland, Østrig, Schwiez, Kroatien, Ukraine, Cypern, Rumænien og Israel, bare for at nævne nogenlunde niveaumæssigt sammenlignelige lande, har 14 hold eller mindre.

      Men jeg er tilhænger af 16 hold!
      Det er sandt, må erkende at jeg ikke undersøgte de lidt mere fjerne ligaer.
      14 kan jo også være okay, det bliver bare alt for få kampe uden et slutspil og med bliver det svært ikke at få for mange.
      Men de lande som vi er tættest på kører med minimum 16 og alle store lande med minimum 18, på trods af den enorme niveauforskel.
      Det giver bare den sjoveste liga og den bredeste interesse.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Ja hold da op hvor vi tramper sagde musen til elefanten, da de gik over broen.
        Vi er altså et lille bitte land og kan slet ikke sammenlignes med de store lande. Vi er jo ikke flere mennesker i Danmark end der bor i Berlin. I den perfekte verden kunne der være 18 hold i superligaen, men det er bare urealistisk i praksis.
        Sverige?
        Norge?

        Niveaumæssigt vil forskellen jo ikke blive større i DK, ved 16-18 hold, end den er i de store ligaer, p.g.a. nogle klubbers absurde budgetter.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Sverige?
          Norge?

          Niveaumæssigt vil forskellen jo ikke blive større i DK, ved 16-18 hold, end den er i de store ligaer, p.g.a. nogle klubbers absurde budgetter.
          Nej det er rigtigt. Men det får man aldrig topklubberne med til. De vil ikke dele tv pengene med Vendsyssel og Skive.

          Comment


            #50
            Det er nok rigtig nok at 16 hold ikke er så dålrligt med en hjemme/udekamp. var egentligt lidt til 10 holds, men kan godt se at det kan blive triivielt med 4 kampe med samme hold. Det er jo også nogle fine hold som bliver nævnt Esbjerg Vejle Fredericia. Det kan nemt ske at de vil udvikle sig ydereligere hvis superligaen er tættere på, der vel jo nok altid være et midterfelt når der er mange kampe tilbage, som hverken har chancen for at rykke ned eller komme i europa, de kan måske bruge kampene til at udvikle sig, give talenterne spilletid, og måske udskifte en sportsdirektør og træner.

            Tilskuertal har som nogle også nævner ikke udelukkende og gøre med placering og økonomisk styrke, hold som Esbjerg Vejle skal nok trække nogle tilskuerer med deres traditioner, når de store hold kommer skal tilskuer tallet sikkert også blive højt.

            Ved ikke om OB som klub, fornuværende ville kunne trække mange tilskuer, hvis vi lå i midterfeltet, og kun havde tv-penge at spille om. ?

            Comment


              #51
              Ift Norge og Sverige, så er deres indbyggertal sammenlignelig med vores, men geografien er helt anderledes, og deres befolkning er væsentligt mere spredt end vores er. IMO er det ikke til at sammenligne vores med de andre skandinaviske lande

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                Ift Norge og Sverige, så er deres indbyggertal sammenlignelig med vores, men geografien er helt anderledes, og deres befolkning er væsentligt mere spredt end vores er. IMO er det ikke til at sammenligne vores med de andre skandinaviske lande
                At de er så store burde jo så netop tale i retning af en mindre liga, men på trods fungerer det godt med 16 hold.
                Så jeg er enig i at det ikke helt kan sammenlignes, men det tilter det altså i retning af en stor liga ... som jeg ser det.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #53
                  Mange siger at vi error for små og interessen er for lille til at bære en liga med 16hold. Jeg ser det lige omvendt! Jeg ser pt 4 hold i første division der kunne forbedre tilskuer snittet i ligaen. Og det er endda inden at man kigger på afledte effekter såsom lokalopgør og traditionelle rivalbopgør! Der er alt for meget fokus på de store kampe, og det udvander interessen når Brøndby møder FCK 5gange på en sæson, og det udvander interessen for de andre holds kampe! Jeg er overbevist om at der vil være størrer interesse for de 2 kampe mod Vejle og Esbjerg end der er for 3 og 4 kamp imod lyngby!

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg
                    Mange siger at vi error for små og interessen er for lille til at bære en liga med 16hold. Jeg ser det lige omvendt! Jeg ser pt 4 hold i første division der kunne forbedre tilskuer snittet i ligaen. Og det er endda inden at man kigger på afledte effekter såsom lokalopgør og traditionelle rivalbopgør! Der er alt for meget fokus på de store kampe, og det udvander interessen når Brøndby møder FCK 5gange på en sæson, og det udvander interessen for de andre holds kampe! Jeg er overbevist om at der vil være størrer interesse for de 2 kampe mod Vejle og Esbjerg end der er for 3 og 4 kamp imod lyngby!
                    Problemet med en 16 holds liga, udover niveauet bliver udvandet, er at det giver for få kampe over en sæson. Der er et ønske fra klubberne om ca 36 kampe. Hvis man skal have mange hold i ligaen skal man op på 18 hold. Det virker bare urealistisk at tro så mange har sponsorer til superligaen. Nå ja. Så kan man også roligt droppe navnet superliga.

                    Comment


                      #55
                      Den bedste løsning er i mine øjne at gå ned på 12 hold igen. De 8 bedste går i mesterskab slutspil. Så dropper man kampen om den famøse Europa League plads til nr 7. De 4 nederste går i nedrykning/oprykningspil med de 4 øverste fra 1.division. De mødes ude/hjemme i almindelig tunering. De 8 nederste i 1.division spiller om nedrykning til 2.division. Så er man ude over at nogle hold kan spekulere over at tabe med vilje, og der er ingen playoff kampe. Alle hold i de 2 øverste rækker spiller 36 kampe. 5 kampe skal spilles samtidigt, og den 6 kampe er ugens kamp. Og der skal være ca lige mange tv kampe til hvert hold. Tv burde promovere samtlige hold og droppe deres fokus på Brøndby og FCK. Det ville give en bredere interresse fra fodbold Danmark.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Den bedste løsning er i mine øjne at gå ned på 12 hold igen. De 8 bedste går i mesterskab slutspil. Så dropper man kampen om den famøse Europa League plads til nr 7. De 4 nederste går i nedrykning/oprykningspil med de 4 øverste fra 1.division. De mødes ude/hjemme i almindelig tunering. De 8 nederste i 1.division spiller om nedrykning til 2.division. Så er man ude over at nogle hold kan spekulere over at tabe med vilje, og der er ingen playoff kampe. Alle hold i de 2 øverste rækker spiller 36 kampe. 5 kampe skal spilles samtidigt, og den 6 kampe er ugens kamp. Og der skal være ca lige mange tv kampe til hvert hold. Tv burde promovere samtlige hold og droppe deres fokus på Brøndby og FCK. Det ville give en bredere interresse fra fodbold Danmark.
                        Der skal være færre end 36 kampe, det er et meget centralt ønske fra klubberne.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          Den bedste løsning er i mine øjne at gå ned på 12 hold igen. De 8 bedste går i mesterskab slutspil. Så dropper man kampen om den famøse Europa League plads til nr 7. De 4 nederste går i nedrykning/oprykningspil med de 4 øverste fra 1.division. De mødes ude/hjemme i almindelig tunering. De 8 nederste i 1.division spiller om nedrykning til 2.division. Så er man ude over at nogle hold kan spekulere over at tabe med vilje, og der er ingen playoff kampe. Alle hold i de 2 øverste rækker spiller 36 kampe. 5 kampe skal spilles samtidigt, og den 6 kampe er ugens kamp. Og der skal være ca lige mange tv kampe til hvert hold. Tv burde promovere samtlige hold og droppe deres fokus på Brøndby og FCK. Det ville give en bredere interresse fra fodbold Danmark.
                          Kommer ikke til at ske. Det vil betyde færre tv penge. Det vil klubberne aldrig købe ind på.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Den bedste løsning er i mine øjne at gå ned på 12 hold igen. De 8 bedste går i mesterskab slutspil. Så dropper man kampen om den famøse Europa League plads til nr 7. De 4 nederste går i nedrykning/oprykningspil med de 4 øverste fra 1.division. De mødes ude/hjemme i almindelig tunering. De 8 nederste i 1.division spiller om nedrykning til 2.division. Så er man ude over at nogle hold kan spekulere over at tabe med vilje, og der er ingen playoff kampe. Alle hold i de 2 øverste rækker spiller 36 kampe. 5 kampe skal spilles samtidigt, og den 6 kampe er ugens kamp. Og der skal være ca lige mange tv kampe til hvert hold. Tv burde promovere samtlige hold og droppe deres fokus på Brøndby og FCK. Det ville give en bredere interresse fra fodbold Danmark.
                            Den opdeling af Superligaen har været prøvet, hvor bunden sammen med toppen af 1. division, hed kvalligaen. Og det var ufattelig kedeligt.

                            Comment


                              #59
                              Ingen løsning vil kunne forhindre der kommer kedelige kampe - for der er alt for mange kedelige hold.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                Ingen løsning vil kunne forhindre der kommer kedelige kampe - for der er alt for mange kedelige hold.
                                Kedelige tja måske, Men betydning/spædning og vejr, tror jeg betyder ekstremt meget. Jeg er ret sikker op at en kamp i maj 2019, mod lad os sige Esbjerg, hvor vi spiller med i top 3 og de er nummer 5, vil kunne trække +8000 på stadion. Og du kan stort set putte alle hold ind i stedet for Esbjerg.
                                Væk Med Helsingør og Lyngby, og lad os få Esbjerg og Vejle op. Jeg er dog mest på 16 hold, hvor vi tager Viborg med op, og smider Helsingør ned. Men jeg syntes det er tydeligt at tilskuerne kommer når der er noget på spil, og vejret er til det(eks. 6000 mod SE i nov 17, Hvor vi havde en god stime, og var på vej mod toppen, syntes jeg er ok)

                                Comment

                                Working...
                                X