Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Randers-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Det er rigtigt. Det er ikke bagklogskab. Jeg tippede os til nr. 10 inden sæsonen. Måske får bi en bedre placering, men spillet og underholdningen er kun til en 10. Plads.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Det er rigtigt. Det er ikke bagklogskab. Jeg tippede os til nr. 10 inden sæsonen. Måske får bi en bedre placering, men spillet og underholdningen er kun til en 10. Plads.
      Jeg mener, jeg skrev 8-9 pladsen.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Kan du uddybe det? PB er da en af de journalister, der ved mest om OB, og interesserer sig mest, da han har en fortid på stiften og har dækket OB.
        Det kan nok have ændret sig nu, så flere journalister kritiske nu. Det jeg mente var at jeg synes der i lang tid har været en tendens til at tale OB op. Her har PB været en undtagelse.
        OB: Danske mestre i 2075/6

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
          Ikke for at ødelægge debat om diverse eksperter og deres meninger om OB.
          Tilbage til dagens kamp. Vi skal selvfølgelig gå benhårdt efter den lille chance, der er.
          Hvis det så glipper, så må vi tage den nedrykningspulje, vi nu engang kommer i.
          De 3 point, vi kan få for en sejr, tager vi i det mindste med over også.
          Jeg ville hade at være i pulje med SIF og AGF; men så må det være sådan. Og så må vi selv spille os ud af faren.
          Med de skader, der i øjeblikket gør sit indhug i vores trup, hvor mange stamspillere enten p.t er skadede eller i hvert fald ikke på 100% af sin formåen, så gruer jeg faktisk for den tætte nedrykningspulje. Men hey, jeg får vel bare at vide, igen, at jeg er for pessimistisk, negativ osv...

          Håber ikke denne bange anelse bliver til blodig virkelighed - for vi så jo hvor lavt vores reserver præsterede imod AGF - og hvis det er det hold, som mere eller mindre skal spille om at undgå nedrykning, så vil jeg meget hellere lande i en pulje, hvor der 8-11 points ned til nedrykningsplayoff.

          Uanset hvor "kedelig" en sådan pulje ville være.

          Det her hold, den her trup, kan godt, hvis omstændighederne bliver, som jeg anfører herover, rykke ned.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Præcist. Men det siger bare noget om, at os kritiske fans, faktisk har vist sig at få ret. Og alle dem der har svinet os til gennem årene, nu er vendt rundt og er blevet enige.
            Det var dette jeg ville frem til.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Med de skader, der i øjeblikket gør sit indhug i vores trup, hvor mange stamspillere enten p.t er skadede eller i hvert fald ikke på 100% af sin formåen, så gruer jeg faktisk for den tætte nedrykningspulje. Men hey, jeg får vel bare at vide, igen, at jeg er for pessimistisk, negativ osv...

              Håber ikke denne bange anelse bliver til blodig virkelighed - for vi så jo hvor lavt vores reserver præsterede imod AGF - og hvis det er det hold, som mere eller mindre skal spille om at undgå nedrykning, så vil jeg meget hellere lande i en pulje, hvor der 8-11 points ned til nedrykningsplayoff.

              Uanset hvor "kedelig" en sådan pulje ville være.

              Det her hold, den her trup, kan godt, hvis omstændighederne bliver, som jeg anfører herover, rykke ned.

              MvH ChrisOB
              Hvor er det synd for dig Chris. Alle er efter dig. ;)

              Men jeg er faktisk helt enig. Skaderne og truppens nuværende forfatning vil gøre mig særdeles nervøs ift. et eventuelt nedrykningsspil. Selvom jeg mener, at vi på papiret har et (middelmådigt) Superligahold, så kan alt altså ske, hvis først man kommer ind i en ond spiral. Selvom Viborg ikke var synderligt gode i sidste sæson, så var det nok de færreste der havde forventet, at de måtte lade suppelivet til Helsingør.

              Comment


                #52
                Chris og JMJ.
                Vi er helt enige; men stadig mener jeg, at vi skal gå efter den spinkle chance; men dog en chance for at snige os med i mesterskabsspillet.
                Hvis den glipper, så må vi tage den derfra. Men jeg er heller ikke glad for den pulje, vi så kan havne i.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Sheed
                  QUOTE=SU1978;140868]Præcist. Men det siger bare noget om, at os kritiske fans, faktisk har vist sig at få ret. Og alle dem der har svinet os til gennem årene, nu er vendt rundt og er blevet enige.
                  Jeg tror, at en stor del af det handler om "tryghed". Tryghed ved, at OB styres af nogle og stort udelukkende henter nogle, som vi allesammen kender i Fodbold-Danmark, i forvejen. Det gør det meget let for folk at tro på OB. De fleste mennesker føler sig trygge ved genkendelsen, derfor kan mange se det positive i, at vi henter spillere som Rømer og Kløve, for dem har vi jo set være gode på et eller andet tidspunkt, derfor er vi også mere tilbøjelige til at tro, at de er bedre end nogle vi ikke rigtigt kender, og hvis CV ikke benover os.

                  Et glimrende eksempel på det var hele narrativet omkring OB før 16/17 sæsonen gik igang. Vi skulle til og igang med 2. sæson under Kent og i sommervinduet havde vi fået tilgang af KEP, Jönsson, Tverskov, Thrane og Pereira. Allesammen spillere som folk mere eller mindre "kendte" og som de derfor automatisk havde stor tiltro til. Der var nærmest ingen grænser for, hvor langt det her OB hold kunne drive det til, selvom vi altså snakker et hold der lige var blevet nr. 7 og havde mistet deres absolut vigtigste spiller.

                  I den anden grøft havde vi Brøndby. De havde lige fået en ny tysk træner ind, som ganske vidst lige havde været i Leipzig og Stuttgart, men som man ikke kendte, og som der dermed heller ikke var så store forventninger til. Og det samme med spillerne. Röcker, Mukhtar, Hermannsson, hvad kunne de egentlig rigtigt? Vi havde jo ikke set dem i Superligaen.

                  Der var med andre ord store forventninger til OB, fordi at vi havde hentet nogle folk kendte, og mindre forventninger til Brøndby, fordi de havde hentet nogle "ukendte". Hvis nogle synes, at jeg overdriver nu, er det ingenlunde tilfældet, tag bare et blik på nogle af de links jeg har smidt herunder.

                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...esning-paa-fyn
                  https://twitter.com/JesperSimo/statu...82219446808576
                  https://twitter.com/linigerDR/status/753849268868255744
                  https://twitter.com/shc2012/status/753967605078253568
                  https://twitter.com/sor_frederiksen/...48975339962368
                  https://twitter.com/mettecornelius/s...32881736040454

                  Ovenstående er bare et udsnit af, hvad jeg lige hurtigt kunne finde. Derudover synes jeg også det skal nævnes, at Peter Brüchmann, som er en af de få fodboldbetragtere som jeg reelt vil give prædikatet "ekspert" herhjemme, og som jeg har stor respekt for, havde os til at vinde sølv, og holdte fast i os som et klart top 6 hold et godt stykke ind i efteråret.

                  Sideløbende var der en del i OB fankredse og herinde, heriblandt jeg selv, som plæderede for, at OB godt kunne rende ind i nogle store problemer ifm. med afgangen i Falk, og at det var tvivlsomt om truppen reelt var på det niveau der skulle til for, at man kunne komme i top 6 med den måde at ville spille på. Det skulle vise sig at være os i fankredsene der så absolut havde fingeren på pulsen og det mest realistiske syn på holdets niveau. Jeg tror ikke, at jeg tager munden for fuld, hvis jeg siger, at der var nogle fans der følte sig lidt latterliggjorte nogle gange, når den kritik og de bekymringer vi havde bare blev affejet fuldstændig.

                  Hele det skisma med, at det desværre ofte bliver til, at alt vi "kender" per definition må være godt, og alt det vi ikke kender per definition må være tvivlsomt, gør at der er meget få meningsdannere i Fodbold-Danmark, som jeg reelt lytter til med en forhåbning om at blive mere oplyst. Det begrænser sig alt for ofte til mavefornemmelser og synsninger til, at jeg kan tage det seriøst.

                  Når alt kommer til alt, er hele det der meningsparnas at sammenligne med en pøbel der står til byfest og råber "spil noget vi kender", og som får halvfed på, når Viktor Fischer så kommer valsende ind.
                  Last edited by Sheed; 18-03-2018, 15:59.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
                    Chris og JMJ.
                    Vi er helt enige; men stadig mener jeg, at vi skal gå efter den spinkle chance; men dog en chance for at snige os med i mesterskabsspillet.
                    Hvis den glipper, så må vi tage den derfra. Men jeg er heller ikke glad for den pulje, vi så kan havne i.
                    Selvfølgelig skal vi spille for at vinde, og den spinkle chance for en plads i top-6. Og det går Kent og spillerne naturligvis også efter.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                      Hvor er det synd for dig Chris. Alle er efter dig. ;)

                      Men jeg er faktisk helt enig. Skaderne og truppens nuværende forfatning vil gøre mig særdeles nervøs ift. et eventuelt nedrykningsspil. Selvom jeg mener, at vi på papiret har et (middelmådigt) Superligahold, så kan alt altså ske, hvis først man kommer ind i en ond spiral. Selvom Viborg ikke var synderligt gode i sidste sæson, så var det nok de færreste der havde forventet, at de måtte lade suppelivet til Helsingør.
                      Det er det, der er pointen. Før man ved af det, så kan mareridtet blive realitet, fordi så stor en forskel er der ikke på holdene. Ved godt Helsingør har tabt rub og stub i foråret indtil videre og lukket mange mål ind, men det er ingen garanti for, at de så "fryser" når det hele skal afgøres. Med strukturen in mente, så skal, de groft set, kun præstere godt i 4 kampe, så er de reddet. Ligesom vi kan præstere dårligt i 4 kampe og rykke ned.

                      Med den fatale mangel på ledere, når det er reserverne, der skal spille, så er dette hold så skrøbeligt, at det vi så mod AGF, det bliver mere normen end præstationerne imod Lyngby og Helsingør.

                      Nu er folket advaret. Nogle snakker som om det ikke er en mulighed at rykke ned, hvis vi lander i en tæt nedrykningspulje. Pas nu på.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #56
                        KEP og Desler i start 11

                        Comment


                          #57
                          Og unge Jørgensen på bænken. Kunne være sjovt at se ham på banen når vi stadig jagter vores første scoring i kampens døende minutter.

                          Comment


                            #58
                            Startopstilling
                            Gryte
                            Desler KEP Tverskov JBL
                            Greve C.Nielsen Rømer Jønsson
                            Helenius AK
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Århusianer Se indlæg
                              Og unge Jørgensen på bænken. Kunne være sjovt at se ham på banen når vi stadig jagter vores første scoring i kampens døende minutter.
                              Forza har Harboe med istedet for Jørgensen. Livescore har heller ikke jørgensen?

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Forza har Harboe med istedet for Jørgensen. Livescore har heller ikke jørgensen?
                                Jeg så navnet Jørgensen på OB's Facebook. Går ud fra det er Mathias.

                                Comment

                                Working...
                                X