Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny speaker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Pøblen. No like.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
      Jeg var personligt selv kæmpe fan af det her tak-selvtak råb, fordi det havde den fede historie bag sig, med Dennis Ravn der bare udbrød det i ekstase. Fair nok at man efter 15 år synes der skal ske noget nyt, men det skal altså uanset om vi er 1600 eller 15.000 være klar. Det kunne man have lavet en masse fed gimmick ud af, ved at have samarbejdet om en fed måde at introducere nye tiltag på. Nu bliver det kørt ligeså skævt i stilling, som vores indstilling fra start imod rødvin, og det er ærgerligt. Jeg er spændt på hvad der kommer, men det er sgu fesent lige nu. Til næste hjemnekamp er vi måske 4-5000 mere, alt afhængig af om det selvfølgelig stadig er minus 7, og store dele af dem vil igen ikke fatte et hak, hvis ikke der er kørt noget i stilling der skal erstatte tak-selvtak. Nu kan jeg så forstå det er OB's skyld, og så vil jeg ikkr hakke på nogen herinde, men det er altså ærgerligt, for den største fest opstår omkring en scoring, og lige nu dør den lidt sf folk står og undrer sig i stedet for at fortsætte ekstasen
      Det er jeg helt enig med dig i, det er kørt i stilling på en mærkelig halvhjertet måde, især i betragtning af at man har haft hele vinterpausen til at planlægge det.

      Faktisk fortalte Jakob til mødet, at Dennis Ravn (som han har arbejdet sammen med i mange år) har spurgt ham, om ikke det er ved at være på tide at ligge hans påfund i graven. Det kunne man sagtens have brugt i kommunikationen, ligesom man selvfølgelig burde have præsenteret Jakob ordentligt.
      SLO

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af klebgjelp Se indlæg
        Du har ret. Jeg skal ikke gøre mig til talerør for pøblen. Jeg tillader mig dog at henlede opmærksomheden på, at der var ret mange af de 1643 tilskuere, der råbte med på 2. og 3. navneopråb m.v. ved mål 2 og 3, så jeg er på den anden side heller ikke alene - det minder ligefrem lidt om en "lignende tilkendegivelse" fra mange andre. Fremover kan i selvfølgelig vælge at sige, at det nægter i at gøre og så starte de særlige spillersange og så skal det såmen nok dø hen også.

        Mht. det, at det kun har været sådan i 15 ud af 150 år, så er den sørgelige sandhed vel, at det dermed er den tradition, der har holdt længst ved - med undtagelse af, at vi altid har spillet i trøjer med tykke blå og hvide striber... når nej ... :-)

        Jeg forstår ikke helt din argumentation ift. "men hvis du og andre på den ene side kræver at blive inddraget i stemningen, men på den anden side kun gider råbe "selv tak" til speakeren, så må jeg altså også sige, at kravet bliver lige snævert nok i mine øjne." Dels sker det da, at jeg deltager lidt mere aktivt end det og dels virker det ikke som noget super godt argument for at fjerne et af de få elementer, der faktisk er bredt ud til begge langsider - hvis alle ikke er med på det hele, så skal alle ikke være med i noget...

        Og så er jeg helt enig med dig ift. den store fællessang. Jeg ville oprigtigt elske, at vi stod 14000 mand på stadion hver gang og sang vores egen "You´ll never walk alone" og jeg vil også gerne vinde 140 mio kr. i lotto.

        Nå men - lad det bare være det. I mener, I har truffet den rigtige, stemningsskabende beslutning og jeg mener beslutningen er forkert og ødelæggende for et af de få fællesskabsskabende elementer, der var tilbage og at beslutningen er med til at isolere og monopolisere stemningskulturen . Så er vi enige om at være uenige :-)
        Jeg tror, vi er helt grundlæggende uenige om, hvorvidt den der ping-pong mellem speaker og fans kan betegnes som stemning. Jeg vil meget gerne forsøge at skabe initiativer, der inddrager de øvrige tribuner, så I også føler, at ”I er med”, men står det til mig, kan vi gøre på måder, der involverer jer langt mere i stemningen end et ”selv tak”. Men igen, jeg har ikke kæmpet for at få det afskaffet, for så stærke meninger har jeg heller ikke om det. Jeg har blot godkendt afskaffelsen, fordi jeg absolut ikke kommer til at savne det.

        Jeg tror nu trods alt, der er større sandsynlighed for at få indført en fællessang end for at lande den helt store lottogevinst, om end der er et pænt stykke vej. Først skal vi jo lige have de 14000 til overhovedet at komme på stadion :). Mindre kan trods alt også gøre det, men lad det ligge, for tiden er ikke moden til at forsøge sig med den slags.

        Vi bliver næppe enige, nej, men jeg lover dig, at dine inputs er noteret, i hvert fald for mit vedkommende. Nu ser vi, hvordan det kommer til at udvikle sig. Der er ikke noget, der står mejslet i granit, og vi kommer til at evaluere løbende.

        Afslutningsvis vil jeg lige for en god ordens skyld slå fast, at vores klub selvfølgelig ”kun” er 130 år (og fylder 131 i år) gammel. Regning har aldrig været min stærke side …
        SLO

        Comment


          #49
          Jeg syntes det var pinligt, at man valgte og ændre på tingene, hvor største delen af dem der råber til målene selv fandt ud af og gøre det færdigt.

          Jeg ved ikke, hvad det pinelige i de 3 råb og selvtak er, hvis det er fordi nogle bønderne i København har en holdning til det, så er det et trist valg og ændre på noget jeg syntes virker, men vi ser forskelligt på tingene, men holder man holder man fast i det her nye tilgang til tingene, så holder jeg da bare min mund i stedet.

          Selvom vi står lidt til siden for stemnings afsnittet, så synges der med på de kendte sange, men der er har på det sidste været et ønske om nye sange som ikke rigtig fanger ude ved siderne og de skiller sig umiddelbart ud da de ikke virker til at være nemme og hurtige at lære, måske er det bare mig der er lidt sløv..

          Jeg kan godt lide man skiller sig ud fra, hvad andre klubber gør og derfor kan jeg godt lide de 3 råb, i forbindelse med en bredder støtte til fælles sang ved kampstart, så syntes det at Kom alle mand er blevet boycottet efter carlsbergs for fan, da det var en af de sange flere var med på.

          Nu har jeg kun været fast til hjemme kampene på RMN de sidste 5-6 år, jeg syntes ikke på noget tidspunkt der har manglet support til de 3 opråb, så derfor var det også noget overraskende at det blev ændret og der ikke rigtigt har været meldt noget ud, men okay så havde vi da noget og snakke med den ukendte side mand/dame om.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
            Jeg syntes det var pinligt, at man valgte og ændre på tingene, hvor største delen af dem der råber til målene selv fandt ud af og gøre det færdigt.

            Jeg ved ikke, hvad det pinelige i de 3 råb og selvtak er, hvis det er fordi nogle bønderne i København har en holdning til det, så er det et trist valg og ændre på noget jeg syntes virker, men vi ser forskelligt på tingene, men holder man holder man fast i det her nye tilgang til tingene, så holder jeg da bare min mund i stedet.

            Selvom vi står lidt til siden for stemnings afsnittet, så synges der med på de kendte sange, men der er har på det sidste været et ønske om nye sange som ikke rigtig fanger ude ved siderne og de skiller sig umiddelbart ud da de ikke virker til at være nemme og hurtige at lære, måske er det bare mig der er lidt sløv..

            Jeg kan godt lide man skiller sig ud fra, hvad andre klubber gør og derfor kan jeg godt lide de 3 råb, i forbindelse med en bredder støtte til fælles sang ved kampstart, så syntes det at Kom alle mand er blevet boycottet efter carlsbergs for fan, da det var en af de sange flere var med på.

            Nu har jeg kun været fast til hjemme kampene på RMN de sidste 5-6 år, jeg syntes ikke på noget tidspunkt der har manglet support til de 3 opråb, så derfor var det også noget overraskende at det blev ændret og der ikke rigtigt har været meldt noget ud, men okay så havde vi da noget og snakke med den ukendte side mand/dame om.
            Jeg vil gerne erklære mig enig i denne kommentar. Hvis opbakningen til vores målscorertilråb har været dalende, er det da kun fordi den generelle opbakning har været det, og antallet af mål ...

            why fix it if it aint broke.

            - og hvorfor pokker ikke informere om en ændring.

            Comment


              #51
              Jeg vil give dig ret i at det er som om de nye sange ikke rigtig “fanger”.... min ide er at folk slet ikke er med på hvad der synges, der ligger ingen sangbog hvor folk kan gøre et stykke hjemmearbejde. Og så tror jeg desværre at det og så har en indvirkning at Capo er flyttet fra tårnet foran tribunen. Jeg personligt selv det var nemmere at følge tekst og tempo og hans anvisninger da han stod der. Det er også min opfattelse at andre mangler hans anvisninger.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                Det er der jo i forvejen. Ingen kan tvinges til at synge med, men det kræver altså hverken sanghæfte eller tillæring at skråle med på "Fes-Fes-Festersen" eller "Aaaaanders Jaaacobseeen, Anders Jacobsen", det kræver kun, at man gider.
                Det er sådan noget der som bringer fans sammen...... eller noget.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Dsodense Se indlæg
                  Jeg vil give dig ret i at det er som om de nye sange ikke rigtig “fanger”.... min ide er at folk slet ikke er med på hvad der synges, der ligger ingen sangbog hvor folk kan gøre et stykke hjemmearbejde. Og så tror jeg desværre at det og så har en indvirkning at Capo er flyttet fra tårnet foran tribunen. Jeg personligt selv det var nemmere at følge tekst og tempo og hans anvisninger da han stod der. Det er også min opfattelse at andre mangler hans anvisninger.
                  👍
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #54
                    Apropos fællessang (a la YNWA), havde vi så ikke på et tidspunkt en der mindede om en pre-match-fællessang, der gik på melodien til Kringsat af Fjender?

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Jelnegaard47 Se indlæg
                      Apropos fællessang (a la YNWA), havde vi så ikke på et tidspunkt en der mindede om en pre-match-fællessang, der gik på melodien til Kringsat af Fjender?
                      Den var fed! Savner også den med fuglene.
                      OB: Danske mestre i 2075/6

                      Comment


                        #56
                        Vi må jo bare konstatere at stemningen ikke er hvad den har været. Sølvsæsonerne og også en del år før sølvsæsonerne sang hele stemningsonrådet med og stemningen var Nice. Idag er det jo kun den uofficielle side der synger. Hvor den anden side bare er kommet for at se fodbold selvom man har stillet sig i et stwmningsområde

                        Comment


                          #57
                          Vi er fra Odense stolte som få osv. Det klinger bare lidt hult med den sidste sætning: “vi vil ha’ guldet hjem, nu skal det være”.. Men god det var den.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Det er sådan noget der som bringer fans sammen...... eller noget.
                            Jeg er ikke lige med på, hvad det er, vi er uenige om?
                            SLO

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                              Den var fed! Savner også den med fuglene.
                              Enig
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

                                Vi bliver næppe enige, nej, men jeg lover dig, at dine inputs er noteret, i hvert fald for mit vedkommende. Nu ser vi, hvordan det kommer til at udvikle sig. Der er ikke noget, der står mejslet i granit, og vi kommer til at evaluere løbende.
                                Bare I så også er opmærksomme på, at man ikke bare kan hive en tradition frem igen, hvis den først er afskaffet.

                                Når man læser denne tråd virker det alt i alt som en noget underlig ting, at I bliver ved med at holde fast i, at det skal afprøves, når vi vel nogenlunde kan blive enige om, at det næppe gjorde den store skade - igen: Gå dog tilbage til tre opråd, tak skal i ha´ og selv tak og lad den gruppe, der gerne vil synge specielle sange til den enkelte spiller, gøre det straks bagefter. Så har i i hvert fald fået afskaffet musikken, der - som jeg forstår det - er der, der er flest, der var utilfredse.

                                Comment

                                Working...
                                X