Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny speaker

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
    Det kom også som en overraskelse for mig. Jeg er ikke sikker på, hvornår PB blev involveret, men det kan Whoven måske svare på.

Under alle omstændigheder giver jeg dig helt ret i, at kommunikationen kunne og burde have været meget bedre, og det har man fra OB's side også erkendt. Jeg tror, de undervurderede, hvor meget det ville betyde, og derfor kan man med god ret argumentere for, at de stadig ikke har fingeren på pulsen hos os fans. Igen, det er noget, jeg ihærdigt forsøger at gøre noget ved, men det er vigtigt at understrege, at det altså ikke er fordi, de ikke gider lytte til os.
    Jo, vi blev involveret i ugen efter Helsingør kampen. Men som du også skriver, så erkendte de jo på fanpanelet, at de havde handlet og kommunikeret forkert. Vi kan kun håbe at de har lært noget.
    Jeg vil lige understrege det du skriver, at det er altså blevet bedre med kommunikationen fra deres side. De arbejder meget på at involvere os i diverse projekter og lytter gerne til vores inputs. Det er en ændring vi i hvert fald har kunne mærke siden episoden med spillertunnellen. Der skal lyde overordnet ros herfra, hvis deres "nye" attitude omkring fans holder på længere sigt.

Comment

Målscorer-rutinen var noget af det eneste, der var tilbage af tradition på stadion. Med så få mål synes jeg det var svært at blive træt af den, men efter jeg er flyttet og kommer meget sjældnere der, ved jeg ikke hvordan det virker nu.
      Men det er altså torskedumt af klubben ikke at inddrage kunderne/fans før. Resultatet var jo nok blevet det samme.

Dog har jeg svært ved at forstå det der med en hyldestsang til hver enkelt spiller. Det er da ikke praktisk muligt hvis der skal en personlig til hver enkel. Sanghæfte, glem det. Hvis store dele af publikum skal kunne synge med - og det vil de sikkert - skal de have en bedre chance. Hvad med en sang hvor kun navnet skiftes ud. Eller måske lidt mere. Men langt det meste skal være hurtigt at lære. Går egentlig ud fra det nok er noget sådant der tænkes på, men har ikke læst det sådan nogen steder her.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af klebgjelp Se indlæg
        Jeg synes personligt, det er hyggeligt og det er jeg ret sikker på, jeg ikke er ene om. Der er givetvis en gruppe, der synes at det er for mainstream og tåkrummende, men det er trods alt så nemt, at alle kan være med uanset om de kommer på stadion en gang om året eller hver evig eneste gang og uanset om de er 4 eller 80 år gamle. Hvis du er en del af den gruppe, der har besluttet det, er det min bøn, at i laver det om, så vi går tilbage til hele rækken frem til selv tak og så kan i synge jeres sange bagefter. Så tager man hensyn til både det helt store flertal, der ikke er så stærke på den stemningsskabende del og til dem, der virkelig giver den gas.

Jeg vil i den forbindelse gerne understrege, at jeg har kæmpe respekt for jer, der står centralt på stiften og har forståelse for, at man som et meget aktivt medlem af fankulturen kan synes at nogle ting er lidt pinlige, men der skal også være plads til de ting, vi i pøblen synes om.

...og så lige til sidst. Jeg tror faktisk ikke der er ret mange andre end stiften, der kommer til at synge med på hovedparten af sangene - de fleste spillere scorer ganske få gang i løbet af en sæson og er her i snit et par år, men jeg håber jeg tager fejl for jo mere stemning jo bedre :-)
        Nu har jeg stået alle mine år i enten et capotårn eller i det lille stemningsaktive hjørne vi nu er blevet til, så det gør mig vanvittigt snæversynet mht. pøblen og langsidefans.
        Det var af min opfattelse, at de 3 råb samt 'selv tak' halløjet var blevet udvandet. Husker op til flere kampe så sent som i det seneste halvår, hvor det har været tåkrummende pinligt at råbe det op, fordi der simpelthen bare ikke er nok mennesker som har været med på den.
        Det vigtigste for os har været, at musikken og timingen blev rettet. Der gik simpelthen for lang tid mellem målet og opråbet før i tiden. Til mødet var der så enighed om, at vi kortede det ned til 1 gang frem for 3, fordi de havde lyst til at prøve noget nyt med en ny speaker. Det skal pointeres, at klubben tog det her som en "afprøvelse" af noget nyt, og så evaluerer vi på et senere tidspunkt.

Jeg tror måske heller ikke, at det var meningen der skulle ligges så meget vægt på de spillersange der. Jo, vi kører dem da, men det er kommet til at lyde som om, at det skal være et bærende element. Jeg ved udemærket godt, at vi ikke kommer lige så langt ud med de spillersange. Dog føler jeg det generer en mere autentisk stemning på stadion, og jeg glæder mig til at se det når vi scorer et mål med 6.000+ på stadion.
        Vi vil også meget gerne nå et punkt, hvor vi er nok til at synge alle spillerne op under opvarmningen igen- hence så folk kan lære sangene lidt hurtigere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
          Jo, vi blev involveret i ugen efter Helsingør kampen. Men som du også skriver, så erkendte de jo på fanpanelet, at de havde handlet og kommunikeret forkert. Vi kan kun håbe at de har lært noget.
          Jeg vil lige understrege det du skriver, at det er altså blevet bedre med kommunikationen fra deres side. De arbejder meget på at involvere os i diverse projekter og lytter gerne til vores inputs. Det er en ændring vi i hvert fald har kunne mærke siden episoden med spillertunnellen. Der skal lyde overordnet ros herfra, hvis deres "nye" attitude omkring fans holder på længere sigt.
          Jeg fatter ikke at du ikke klar anerkender, at klubben IKKE har lært nok efter spillertunnellen, når den ikke inddrog jer FØR implementeringen. Derfor ser det netop ikke ud til at deres nye attitude omkring fans holder på længere sigt.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Nu har jeg stået alle mine år i enten et capotårn eller i det lille stemningsaktive hjørne vi nu er blevet til, så det gør mig vanvittigt snæversynet mht. pøblen og langsidefans.
            Det var af min opfattelse, at de 3 råb samt 'selv tak' halløjet var blevet udvandet. Husker op til flere kampe så sent som i det seneste halvår, hvor det har været tåkrummende pinligt at råbe det op, fordi der simpelthen bare ikke er nok mennesker som har været med på den.
            Det vigtigste for os har været, at musikken og timingen blev rettet. Der gik simpelthen for lang tid mellem målet og opråbet før i tiden. Til mødet var der så enighed om, at vi kortede det ned til 1 gang frem for 3, fordi de havde lyst til at prøve noget nyt med en ny speaker. Det skal pointeres, at klubben tog det her som en "afprøvelse" af noget nyt, og så evaluerer vi på et senere tidspunkt.

Jeg tror måske heller ikke, at det var meningen der skulle ligges så meget vægt på de spillersange der. Jo, vi kører dem da, men det er kommet til at lyde som om, at det skal være et bærende element. Jeg ved udemærket godt, at vi ikke kommer lige så langt ud med de spillersange. Dog føler jeg det generer en mere autentisk stemning på stadion, og jeg glæder mig til at se det når vi scorer et mål med 6.000+ på stadion.
            Vi vil også meget gerne nå et punkt, hvor vi er nok til at synge alle spillerne op under opvarmningen igen- hence så folk kan lære sangene lidt hurtigere.
            God pointe i forhold til de 6.000+. Det er jo fuldstænding omsonst at vurdere om det er en succes eller ej med de nuværende tilskuertal. Om man så havde fundet en model hvor ALLE var med, så ville det ikke have den store effekt med 1600 mennesker på stadion.

Comment

Oprindeligt indsendt af klebgjelp Se indlæg
              Sådan er det jo med traditioner. Det er noget, der opstår tilfældigt og så hænger det ved.

Jeg synes personligt, det er hyggeligt og det er jeg ret sikker på, jeg ikke er ene om. Der er givetvis en gruppe, der synes at det er for mainstream og tåkrummende, men det er trods alt så nemt, at alle kan være med uanset om de kommer på stadion en gang om året eller hver evig eneste gang og uanset om de er 4 eller 80 år gamle. Hvis du er en del af den gruppe, der har besluttet det, er det min bøn, at i laver det om, så vi går tilbage til hele rækken frem til selv tak og så kan i synge jeres sange bagefter. Så tager man hensyn til både det helt store flertal, der ikke er så stærke på den stemningsskabende del og til dem, der virkelig giver den gas.

Jeg vil i den forbindelse gerne understrege, at jeg har kæmpe respekt for jer, der står centralt på stiften og har forståelse for, at man som et meget aktivt medlem af fankulturen kan synes at nogle ting er lidt pinlige, men der skal også være plads til de ting, vi i pøblen synes om.

...og så lige til sidst. Jeg tror faktisk ikke der er ret mange andre end stiften, der kommer til at synge med på hovedparten af sangene - de fleste spillere scorer ganske få gang i løbet af en sæson og er her i snit et par år, men jeg håber jeg tager fejl for jo mere stemning jo bedre :-)
              Det er ikke sket på mit initiativ, men jeg har som sagt godkendt oplægget. Jeg har bestemt respekt for, at stemningsskaberne ikke skal diktere alt, hvad der sker på stadion, men jeg tror altså også, du skal passe på med at gøre din holdning til det store flertals. Blandt mine venner er der vist ret bred enighed om, at tak-selv tak var åndssvagt, og ingen af os er altså hardcore stemningsskabere. Jeg står ganske vist på RMN-tribunen og synger med, men jeg tilhører ingen fraktion, og mine venner er moderate fans, der tager med på stadion engang imellem. Mit indtryk er, at det store flertal er forholdsvis indifferent, og det vil kræve en kvantitativ undersøgelse at afgøre, hvem af os, der er tættest på sandheden - og sådan en ligger nok ikke lige for.

Foreløbigt kommer vi til at holde fast i det nye oplæg, og så må vi se, hvordan det udvikler sig, og om der eventuelt skal indgås kompromiser undervejs. Jeg tror, du har helt ret i, at de andre tribuner ikke kommer til at synge med på sangene, men hvis du og andre på den ene side kræver at blive inddraget i stemningen, men på den anden side kun gider råbe "selv tak" til speakeren, så må jeg altså også sige, at kravet bliver lige snævert nok i mine øjne.

Jeg så gerne, at langsiden involveres i stemningen på forskellig vis. Jeg har stadig en drøm om, at vi en dag får en fælles sang ved kampstart, altså en form for pendant til "You'll never walk alone". Klappe-chants er også oplagt, da de er meget nemme at være med på, og så lykkedes det faktisk også i sin tid mod Villareal (men vist aldrig siden) at køre "Odense! - Boldklub!" mellem tribunerne.

Forstå mig ret: dine inputs er meget velkomne, og hvis det kommer til at vælte ind med lignende tilkendegivelser, må vi selvfølgelig tage det til efterretning. Foreløbigt tillader jeg mig dog at være skeptisk over for, at et massivt flertal kommer til at savne at råbe "selv tak" :)
              SLO

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

Dog har jeg svært ved at forstå det der med en hyldestsang til hver enkelt spiller. Det er da ikke praktisk muligt hvis der skal en personlig til hver enkel. Sanghæfte, glem det. Hvis store dele af publikum skal kunne synge med - og det vil de sikkert - skal de have en bedre chance. Hvad med en sang hvor kun navnet skiftes ud. Eller måske lidt mere. Men langt det meste skal være hurtigt at lære. Går egentlig ud fra det nok er noget sådant der tænkes på, men har ikke læst det sådan nogen steder her.
                Det er der jo i forvejen. Ingen kan tvinges til at synge med, men det kræver altså hverken sanghæfte eller tillæring at skråle med på "Fes-Fes-Festersen" eller "Aaaaanders Jaaacobseeen, Anders Jacobsen", det kræver kun, at man gider. Spillernavnet bliver også stadig råbt op, bare 1 gang i stedet for 3, og følges ikke længere op med et "tak skal I ha'".

Fair nok at du og flere andre ser det som en vigtig tradition, men et tiltag, der har eksisteret i 15 ud af 150 år er absolut ikke en hellig ko for mig. Der er blevet spillet musik ved scoringer i mindst lige så langt tid, og det er der jo tilsyneladende flere, der gerne ser afskaffet.
                SLO

Comment

Det kom også som en overraskelse for mig. Jeg er ikke sikker på, hvornår PB blev involveret, men det kan Whoven måske svare på.

Under alle omstændigheder giver jeg dig helt ret i, at kommunikationen kunne og burde have været meget bedre, og det har man fra OB's side også erkendt. Jeg tror, de undervurderede, hvor meget det ville betyde, og derfor kan man med god ret argumentere for, at de stadig ikke har fingeren på pulsen hos os fans. Igen, det er noget, jeg ihærdigt forsøger at gøre noget ved, men det er vigtigt at understrege, at det altså ikke er fordi, de ikke gider lytte til os.
                  Det lyder godt og giver håb. Og håber det bliver mere end "at lytte" til fansene når der kommer kritik eller vandet står til halsen. Håber på en klubkultur hvor "fingeren på pulsen" er det centrale værktøj for ledelsen og medarbejder. Dialog, sammenarbejde, sammenhold må vise sig i den daglige arbejde og skabe fundament for klubbens identitet.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Jeg kan lige give mit besyv med. Som jeg vist også har nævnt i podcasten, har jeg ingen varme følelser for eller imod tak-selvtak, men det er vigtigt, at man dyrker det lokale eller særprægede i Superligaen.

Derfor syntes jeg, at man skulle holde fast i de traditioner, som er opstået, fordi de er med til at adskille os fra de andre klubber. Superligaen kan ikke sælges på fælles branding eller højt niveau. Når det er sagt, er Stiften og stemningsskaberne dernede altafgørende for stemningen under kampene.

Når ønsket om ændringer også kom fra dem, så ville jeg ikke sidde og stampe imod det som repræsentant for langsiden. Det er ikke os, der laver larmen derude, og jeg bakker generelt op om forslag og tiltag fra stemningsskaberne.

Det er fortsat tidligt i forløbet, så jeg tænker, at det skal have lov til at have sin tid. Måske kommer det til at fungere bedre, når vejret bliver menneskeligt igen, og der kommer lidt flere på stadion. :-)
                    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!

Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

Comment

Jeg var personligt selv kæmpe fan af det her tak-selvtak råb, fordi det havde den fede historie bag sig, med Dennis Ravn der bare udbrød det i ekstase. Fair nok at man efter 15 år synes der skal ske noget nyt, men det skal altså uanset om vi er 1600 eller 15.000 være klar. Det kunne man have lavet en masse fed gimmick ud af, ved at have samarbejdet om en fed måde at introducere nye tiltag på. Nu bliver det kørt ligeså skævt i stilling, som vores indstilling fra start imod rødvin, og det er ærgerligt. Jeg er spændt på hvad der kommer, men det er sgu fesent lige nu. Til næste hjemnekamp er vi måske 4-5000 mere, alt afhængig af om det selvfølgelig stadig er minus 7, og store dele af dem vil igen ikke fatte et hak, hvis ikke der er kørt noget i stilling der skal erstatte tak-selvtak. Nu kan jeg så forstå det er OB's skyld, og så vil jeg ikkr hakke på nogen herinde, men det er altså ærgerligt, for den største fest opstår omkring en scoring, og lige nu dør den lidt sf folk står og undrer sig i stedet for at fortsætte ekstasen

Comment

Det er ikke sket på mit initiativ, men jeg har som sagt godkendt oplægget. Jeg har bestemt respekt for, at stemningsskaberne ikke skal diktere alt, hvad der sker på stadion, men jeg tror altså også, du skal passe på med at gøre din holdning til det store flertals. Blandt mine venner er der vist ret bred enighed om, at tak-selv tak var åndssvagt, og ingen af os er altså hardcore stemningsskabere. Jeg står ganske vist på RMN-tribunen og synger med, men jeg tilhører ingen fraktion, og mine venner er moderate fans, der tager med på stadion engang imellem. Mit indtryk er, at det store flertal er forholdsvis indifferent, og det vil kræve en kvantitativ undersøgelse at afgøre, hvem af os, der er tættest på sandheden - og sådan en ligger nok ikke lige for.

Foreløbigt kommer vi til at holde fast i det nye oplæg, og så må vi se, hvordan det udvikler sig, og om der eventuelt skal indgås kompromiser undervejs. Jeg tror, du har helt ret i, at de andre tribuner ikke kommer til at synge med på sangene, men hvis du og andre på den ene side kræver at blive inddraget i stemningen, men på den anden side kun gider råbe "selv tak" til speakeren, så må jeg altså også sige, at kravet bliver lige snævert nok i mine øjne.

Jeg så gerne, at langsiden involveres i stemningen på forskellig vis. Jeg har stadig en drøm om, at vi en dag får en fælles sang ved kampstart, altså en form for pendant til "You'll never walk alone". Klappe-chants er også oplagt, da de er meget nemme at være med på, og så lykkedes det faktisk også i sin tid mod Villareal (men vist aldrig siden) at køre "Odense! - Boldklub!" mellem tribunerne.

Forstå mig ret: dine inputs er meget velkomne, og hvis det kommer til at vælte ind med lignende tilkendegivelser, må vi selvfølgelig tage det til efterretning. Foreløbigt tillader jeg mig dog at være skeptisk over for, at et massivt flertal kommer til at savne at råbe "selv tak" :)

Du har ret. Jeg skal ikke gøre mig til talerør for pøblen. Jeg tillader mig dog at henlede opmærksomheden på, at der var ret mange af de 1643 tilskuere, der råbte med på 2. og 3. navneopråb m.v. ved mål 2 og 3, så jeg er på den anden side heller ikke alene - det minder ligefrem lidt om en "lignende tilkendegivelse" fra mange andre. Fremover kan i selvfølgelig vælge at sige, at det nægter i at gøre og så starte de særlige spillersange og så skal det såmen nok dø hen også.

Mht. det, at det kun har været sådan i 15 ud af 150 år, så er den sørgelige sandhed vel, at det dermed er den tradition, der har holdt længst ved - med undtagelse af, at vi altid har spillet i trøjer med tykke blå og hvide striber... når nej ... :-)

Jeg forstår ikke helt din argumentation ift. "men hvis du og andre på den ene side kræver at blive inddraget i stemningen, men på den anden side kun gider råbe "selv tak" til speakeren, så må jeg altså også sige, at kravet bliver lige snævert nok i mine øjne." Dels sker det da, at jeg deltager lidt mere aktivt end det og dels virker det ikke som noget super godt argument for at fjerne et af de få elementer, der faktisk er bredt ud til begge langsider - hvis alle ikke er med på det hele, så skal alle ikke være med i noget...

Og så er jeg helt enig med dig ift. den store fællessang. Jeg ville oprigtigt elske, at vi stod 14000 mand på stadion hver gang og sang vores egen "You´ll never walk alone" og jeg vil også gerne vinde 140 mio kr. i lotto.

Nå men - lad det bare være det. I mener, I har truffet den rigtige, stemningsskabende beslutning og jeg mener beslutningen er forkert og ødelæggende for et af de få fællesskabsskabende elementer, der var tilbage og at beslutningen er med til at isolere og monopolisere stemningskulturen . Så er vi enige om at være uenige :-)

Comment

jeg er sådan set ligeglad med, hvad man ender med, om det så er en stor kæmpe gang fælles mooning på stiften, so be it. Min anke er processen. Jeg synes virkelig, man endnu engang roder rundt som en elefant i en glasbutik i sin kommunikation og kontakt med sit kernepublikum, jeg fatter simpelthen ikke, hvordan man gang på gang kan lave så ekstreme fodfejl i sin kommunikation, man skulle tro, de var lalleglade amatører hele bundtet.

Fair nok med fornyelse, nye ideer og energier, men den udvikling kunne man have gjort så meget mere elegant. Evt. bedt forskellige grupper komme med forslag, lave afstemninger mv. lade processen køre over en tid. Måske afprøve de mest populære forslag og så lave en endelig afstemning.

Nu er vi endt med noget, som de færreste forstår, og endnu færre forstår hvorfor det overhovedet blev lavet om. Det skaber bare dårlig stemning og en følelse af, at klubben kører sit eget løb.

Altså hvis OB var et badehotel, ville det minde om halløj på badehotellet.

Comment

er det ikke bare sådan at stemningen generelt er blevet tåkrummende ringe , og ikke kun omkring scoringer ?
                            Jeg tror ikke meget ændrer sig ved at der nu skal synges en sang som kun 20-30 af de stemningsskabende kender .
                            Med hensyn til den total døde stemning så har OB selv lagt grundstenene og bygget på så vi er havnet hvor vi er nu .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              er det ikke bare sådan at stemningen generelt er blevet tåkrummende ringe , og ikke kun omkring scoringer ?
                              Jeg tror ikke meget ændrer sig ved at der nu skal synges en sang som kun 20-30 af de stemningsskabende kender .
                              Med hensyn til den total døde stemning så har OB selv lagt grundstenene og bygget på så vi er havnet hvor vi er nu .
                              Jo, sådan er det vel blevet, hvis vi sammenligner med de "gamle" dage. At råbe navnet én gang er bare mere bulletproof. Reducerer KEP i overtiden mod Silkeborg, så skal vi ikke trækkes igennem 3 lange pinlige navneopråb, men derimod kun ét enkelt. Som jeg også skriver i det indlæg du citerer mig på, så tror jeg der er lagt for meget vægt på det med spilersangene. De er der, de er super simple (de fleste), og de skal nok blive sunget. Hovedpointen i ændringen er mindre musik, bedre timing og ét navneopråb.

Men som SU1978 skriver, så bør vi nok få sendt gutterne på kontorgangene til et kursus i change management ;-)

Comment

Jo, sådan er det vel blevet, hvis vi sammenligner med de "gamle" dage. At råbe navnet én gang er bare mere bulletproof. Reducerer KEP i overtiden mod Silkeborg, så skal vi ikke trækkes igennem 3 lange pinlige navneopråb, men derimod kun ét enkelt. Som jeg også skriver i det indlæg du citerer mig på, så tror jeg der er lagt for meget vægt på det med spilersangene. De er der, de er super simple (de fleste), og de skal nok blive sunget. Hovedpointen i ændringen er mindre musik, bedre timing og ét navneopråb.

Men som SU1978 skriver, så bør vi nok få sendt gutterne på kontorgangene til et kursus i change management ;-)

Vi er sket ikke uenige
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

Comment

Working...
                                X