Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Skat jagtede OB-rigmænd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Skat jagtede OB-rigmænd

    Bag betalingsmur og længe siden at det skete, men er der nogen som kender mere til det?

    https://jyllands-posten.dk/protected...-superligaklub

    #2
    Oprindeligt indsendt af OnkelGobber Se indlæg
    Bag betalingsmur og længe siden at det skete, men er der nogen som kender mere til det?

    https://jyllands-posten.dk/protected...-superligaklub
    Det er jo desværre bare det sædvanlige med Thorborg ...
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Det er jo desværre bare det sædvanlige med Thorborg ...
      Som erhvervsdrivende skal man helst stå med det ene ben i brummen. Så går det bedst økonomisk.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Som erhvervsdrivende skal man helst stå med det ene ben i brummen. Så går det bedst økonomisk.
        Haha, jeg er altså på vej ud på det spor :D!
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Det er jo desværre bare det sædvanlige med Thorborg ...
          Har du læst artiklen? Frikender den ikke Thorborg?

          Comment


            #6
            Hvis nogen har adgang til artiklen, ville et ultrakort resumé i bulletpoints blive værdsat!

            Comment


              #7
              NEH 23122010 ApS, køber i 2010 retten til en fjerdedel af OB's fremtidige transferindtægter frem til 2020 for 25 mio. kr.

              2012: yderligere 25 pct. frem til 2027 for et tilsvarende beløb.

              Tilfører pæne beløb til en slunken OB-kasse

              Skat mener at aftalen var så lukrativ for OB, at disse beløb skulle beskattes som maskeret udbytte, og Skat forsøgte at beskatte de tre rigmænd, som om de selv havde fået de 50 mio. kr. udbetalt.

              Med aftalen havde de ifølge Skat plejet deres private interesser frem for selskabets.

              Skat hæftede sig bl.a. ved, at rigmændene ikke havde nogen indflydelse på klubbens spillerhandler, og at spillernes markedsværdi var overvurderet i forhold til den pris, som rigmændene betalte.

              Skat taber sagen i landsskatteretten da ingen af de tre rigmænd havde opnået en personlig vinding ved transaktionerne.

              Skat har endnu ikke besluttet, om sagen skal indbringes for domstolene

              Comment


                #8
                Ja så kan jeg godt se at JH er presset til at sælge for en del millioner hvert år og i den anden ende får et transferbudget der er next to nothing

                Men selve aftalen der blev lavet i sin tid er der vel ikke noget at sige til. Der er bestemt ingen garanti for at de får alle de penge tilbage.. Jeg bryder mig dog ikke om den dobbelt rolle de får i det spil da de hele tiden har en grund for at presse på for salg selvom det muligvis kan koste i OSE kassen.. Økonomi fremfor det sportslige..
                Og så kan vi vel godt stoppe den glorifisering om hvor meget Thorborg har gjort for klubben når han bliver kritiseret. Jeg erkender at han har reddet vores røv flere gange men det er jo tydeligvis ikke gjort for OB`s blå øjnes skyld. Han har bare lagt pengene ud

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg
                  NEH 23122010 ApS, køber i 2010 retten til en fjerdedel af OB's fremtidige transferindtægter frem til 2020 for 25 mio. kr.

                  2012: yderligere 25 pct. frem til 2027 for et tilsvarende beløb.

                  Tilfører pæne beløb til en slunken OB-kasse

                  Skat mener at aftalen var så lukrativ for OB, at disse beløb skulle beskattes som maskeret udbytte, og Skat forsøgte at beskatte de tre rigmænd, som om de selv havde fået de 50 mio. kr. udbetalt.

                  Med aftalen havde de ifølge Skat plejet deres private interesser frem for selskabets.

                  Skat hæftede sig bl.a. ved, at rigmændene ikke havde nogen indflydelse på klubbens spillerhandler, og at spillernes markedsværdi var overvurderet i forhold til den pris, som rigmændene betalte.

                  Skat taber sagen i landsskatteretten da ingen af de tre rigmænd havde opnået en personlig vinding ved transaktionerne.

                  Skat har endnu ikke besluttet, om sagen skal indbringes for domstolene
                  Den der to gange 25% betyder det 50% af fremtidige transferindtægter? Eller betyder det "blot" at 25% frem til 2027 tilfalder investor? Altså en forlængelse...
                  Mvh Kent

                  Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    Den der to gange 25% betyder det 50% af fremtidige transferindtægter? Eller betyder det "blot" at 25% frem til 2027 tilfalder investor? Altså en forlængelse...
                    Jeg læser det som en forlængelse til 2027 hvor de modtager 25% af alle transfers

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Jeg læser det som en forlængelse til 2027 hvor de modtager 25% af alle transfers
                      Der står yderligere 25%... Så det må være 50% i alt.

                      Jeg synes det lyder helt sygt, set med en fodboldklubs øjne... om det er 25 eller 50.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Der står yderligere 25%... Så det må være 50% i alt.

                        Jeg synes det lyder helt sygt, set med en fodboldklubs øjne... om det er 25 eller 50.
                        syntes bare det lyder vildt at de første 25 millioner tilført i 2010 skal afregnes med 25% af transfers i 10 år hvor de næste 25 millioner fra 2012 skal afregnes med 50% i 15 år

                        Endnu et tegn på at vi vil forblive en midterklub. Der skal sælges for millioner og købes for ingenting

                        Comment


                          #13
                          Også spændende at se hvor meget Fyens “tør” at grave i denne historie hvis de overhovedet skriver noget

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Ja så kan jeg godt se at JH er presset til at sælge for en del millioner hvert år og i den anden ende får et transferbudget der er next to nothing

                            Men selve aftalen der blev lavet i sin tid er der vel ikke noget at sige til. Der er bestemt ingen garanti for at de får alle de penge tilbage.. Jeg bryder mig dog ikke om den dobbelt rolle de får i det spil da de hele tiden har en grund for at presse på for salg selvom det muligvis kan koste i OSE kassen.. Økonomi fremfor det sportslige..
                            Og så kan vi vel godt stoppe den glorifisering om hvor meget Thorborg har gjort for klubben når han bliver kritiseret. Jeg erkender at han har reddet vores røv flere gange men det er jo tydeligvis ikke gjort for OB`s blå øjnes skyld. Han har bare lagt pengene ud
                            omvendt kunne det jo også være incitament til at investere nogle flere penge i nogle bedre talenter der kunne sælges for mere og dermed genere større transferindtægter ... Tror helt ærligt ikke der bliver tænkt meget ROI i sådan en beslutning ...
                            nærmere et maskeret indskud end udbytte ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              omvendt kunne det jo også være incitament til at investere nogle flere penge i nogle bedre talenter der kunne sælges for mere og dermed genere større transferindtægter ... Tror helt ærligt ikke der bliver tænkt meget ROI i sådan en beslutning ...
                              nærmere et maskeret indskud end udbytte ..
                              De 25% ville jeg kunne følge til en hvis grad
                              Men hvis det er 50% af transfers i 15 år syntes jeg nu det lugter lidt.. og man kunne jo godt have indført et loft på det investerede beløb hvis man ville lege julmand
                              Det låser jo klubben totalt for at kunne ekspandere og forbedre truppen igennem evt store salg..

                              Som jeg ser det vil et stort 10-20 mill kroners salg af Grytebust gøre INTET godt for superligaholdet. Vi mister en klasse målmand, ejerne får fyldt lommerne og stort set intet vil blive geninvesteret..
                              Klart ikke noget info at JH & Co vil have ud i medierne..

                              Vil nogen have nosser nok til at finde hoved og hale i det her eller spørge de involverede parter?

                              Comment

                              Working...
                              X