Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    En tidligere OB-spiller der har boet i Odense de sidste 10 år. Jo det lyder da som noget OB kunne finde på at ansætte, fra omegnen af egen bekendskabskreds, som Thorborg jo gerne ynder. Gud nåde og trøste, at Bredals afløser skulle være en der kommer udefra og ser klubben og Superligaen fra et andet lys. Det er jo ikke ligefrem fordi, at det har pyntet på AGF.
    Så ingen med forbindelse til OB skulle ansættes som assistent?
    Jeg har det lige modsat, jeg vil gerne have noget mere OB ind i klubben og synes måske egentlig der er for lidt i HH, men tæller da op at han har lidt superliga erfaring i assistent rollen.

    Comment


      Husker ham mest som en spasmager, som ikke rigtig fik forløst sit potentiale i OB, men som var med til at skabe god stemning i truppen.

      Comment


        Tog han ikke også dødbolde når han var inde, eller frispark i hvert fald. Så kan det jo være han er manden som kan bidrage med lidt der.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Så ingen med forbindelse til OB skulle ansættes som assistent?
          Jeg har det lige modsat, jeg vil gerne have noget mere OB ind i klubben og synes måske egentlig der er for lidt i HH, men tæller da op at han har lidt superliga erfaring i assistent rollen.
          Det synes jeg ærligt talt er dybt latterligt og sentimentalt, hvis det skal være kriteriet. Nu har man valgt længere oppefra, at man vil have Bredal ud af vagten under påskudet af, "at vi som klub og trup vil have godt af at få nogle nye øjne på den måde, vi gør tingene på" og så vælger man en mand med en ikke særligt fjern fortid i klubben og som allerede bor i byen. Jeg siger ikke, at det nødvendigvis bliver sådan, men jeg kan ikke se, at det skal være en fordel for OB, at klubben bliver endnu mere indspist, end den er i forvejen. Og jeg har svært ved at se, at det skulle være et tydeligt skifte ift. Bredal.

          Derudover må jeg også stille spørgsmål ved den "Superligaerfaring" du nævner som assistent. Henrik Hansen har været assistent siden forrige vinter, altså godt ét år. Og det har endda været i en rolle, hvor man også har haft Niels Lodberg som assistent, som den mere erfarne af de to. Jeg synes Henrik er meget sympatisk, men jeg kan ikke se, at SønderjyskE på de 16 måneder har taget nogen særligt spændende spillemæssig udvikling, og det virker heller ikke til, at Henrik umiddelbart har været særligt markant ift. at definere tingene rent taktisk. I hvert fald ikke sammenlignet med folk som Thomas Nørgaard, Allan Kuhn og Brian Priske, hvis indflydelse og kvaliteter var tydeligt markerede i deres tid som assistenttrænere.

          Det her lugter ærligt talt af en ansættelse der er mere af navn end af gavn. En assistenttræner med meget lidt erfaring, og som meget belejligt allerede har nogle bånd til klubben og byen. Det virker i hvert fald for mig meget optimistisk at tro, at Henrik skulle være en "stærk" mand ift. Kent som kan give ham noget modspil og udfordre ham på de taktiske idéer. Og det havde jeg ærligt talt lidt forventet, at man gik efter, nu man havde bestemt sig for, at Bredal skal ud af vagten. Men jeg er også håbløst naiv.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            En tidligere OB-spiller der har boet i Odense de sidste 10 år. Jo det lyder da som noget OB kunne finde på at ansætte, fra omegnen af egen bekendskabskreds, som Thorborg jo gerne ynder. Gud nåde og trøste, at Bredals afløser skulle være en der kommer udefra og ser klubben og Superligaen fra et andet lys. Det er jo ikke ligefrem fordi, at det har pyntet på AGF.
            Måske det snarere er det faktum at HH har været i Horsens sammen med KN og JH som gør ham egnet . Ligesom han har evnen til at gå i et med tapetet lige som hovedparten af spillertruppen .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Måske det snarere er det faktum at HH har været i Horsens sammen med KN og JH som gør ham egnet . Ligesom han har evnen til at gå i et med tapetet lige som hovedparten af spillertruppen .
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Så ingen med forbindelse til OB skulle ansættes som assistent?
                Jeg har det lige modsat, jeg vil gerne have noget mere OB ind i klubben og synes måske egentlig der er for lidt i HH, men tæller da op at han har lidt superliga erfaring i assistent rollen.

                Jeg ser også gerne mere OB i klubben , og så tæller 2,5 sæson som lejesvend da også lidt . Som i meget lidt
                Last edited by Magge; 10-04-2018, 09:49.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Måske det snarere er det faktum at HH har været i Horsens sammen med KN og JH som gør ham egnet . Ligesom han har evnen til at gå i et med tapetet lige som hovedparten af spillertruppen .
                  Jo, det har du nok ret i. Det bliver i hvert fald ikke umiddelbart meget mere indspist end at hente en som Henrik, så på den måde passer det fint ind i den generelle strategi OB har haft for at rekruttere folk til organisationen. Jeg kan bare ikke rigtigt se, at det har bragt OB et mere interessant sted hen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Det synes jeg ærligt talt er dybt latterligt og sentimentalt, hvis det skal være kriteriet. Nu har man valgt længere oppefra, at man vil have Bredal ud af vagten under påskudet af, "at vi som klub og trup vil have godt af at få nogle nye øjne på den måde, vi gør tingene på" og så vælger man en mand med en ikke særligt fjern fortid i klubben og som allerede bor i byen. Jeg siger ikke, at det nødvendigvis bliver sådan, men jeg kan ikke se, at det skal være en fordel for OB, at klubben bliver endnu mere indspist, end den er i forvejen. Og jeg har svært ved at se, at det skulle være et tydeligt skifte ift. Bredal.

                    Derudover må jeg også stille spørgsmål ved den "Superligaerfaring" du nævner som assistent. Henrik Hansen har været assistent siden forrige vinter, altså godt ét år. Og det har endda været i en rolle, hvor man også har haft Niels Lodberg som assistent, som den mere erfarne af de to. Jeg synes Henrik er meget sympatisk, men jeg kan ikke se, at SønderjyskE på de 16 måneder har taget nogen særligt spændende spillemæssig udvikling, og det virker heller ikke til, at Henrik umiddelbart har været særligt markant ift. at definere tingene rent taktisk. I hvert fald ikke sammenlignet med folk som Thomas Nørgaard, Allan Kuhn og Brian Priske, hvis indflydelse og kvaliteter var tydeligt markerede i deres tid som assistenttrænere.

                    Det her lugter ærligt talt af en ansættelse der er mere af navn end af gavn. En assistenttræner med meget lidt erfaring, og som meget belejligt allerede har nogle bånd til klubben og byen. Det virker i hvert fald for mig meget optimistisk at tro, at Henrik skulle være en "stærk" mand ift. Kent som kan give ham noget modspil og udfordre ham på de taktiske idéer. Og det havde jeg ærligt talt lidt forventet, at man gik efter, nu man havde bestemt sig for, at Bredal skal ud af vagten. Men jeg er også håbløst naiv.
                    Ikke sagt det skal være kriteriet, men synes så absolut det skal med i overvejelserne. Hvis det er fordi det er noget andet end Kent man vil have er der ret mange muligheder hvor at de ikke har været i OB under Kent. Jeg vil gerne have noget mere identitet ind på holdet og især udadtil og det her kunne være en vej. I forhold til indspist er det så JH, Hermansen, Kent eller Bredahl du mener har den der lange tilknytning til OB som bidrager til? Men at det er nogen med tidligere tilknytning til klubben er ikke et must for mig, men hvis det er 2 med samme kvalifikationer tager jeg hellere ham med OB baggrund.

                    Hvilket er et års erfaring, så kan ikke se det forkerte i mit statement? Vil da tro han kommer med lidt mere ballast og pondus til Kent med et års erfaring fremfor ingen. Lodberg kom først et halvt år efter HH blev assistent træner, så han har prøvet begge dele. Jeg ville da også hjertens gerne se en Kuhn hvis det er en mulighed, men det er vel mere indspist i forhold til Kent end en HH vil være det? Priske kunne da så absolut også være spændende.

                    Hvorfor tror du at en Kuhn nødvendigvis vil give Kent mere modspil? (Hvis jeg læser dit indlæg korrekt og du gerne vil se ham i OB, vil jeg i hvert fald gerne). De har jo forudgående forhold og rolleopbygning.

                    JH udtalte jo i forbindelse med at Bredahl ikke blev forlænget, at man gerne så et stærkere samarbejde mellem u- og seniorhold og der ville en Helveg type som selv har taget turen give umiddelbart mere mening for mig. Han kan være med til at rådgive de unge, og fortælle om de ting der opstår og stå som et symbol på hvad man kan nå. Det at det skal være et plus at man kommer uden tilknytning til klubben har jeg bare svært ved at se da jeg synes vi netop mangler noget OB identitet pt. udadtil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Jeg ser også gerne mere OB i klubben , og så tæller 2,5 sæson som lejesvend da også lidt . Som i meget lidt
                      Enig.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Måske det snarere er det faktum at HH har været i Horsens sammen med KN og JH som gør ham egnet . Ligesom han har evnen til at gå i et med tapetet lige som hovedparten af spillertruppen .
                        Åh nej. Så det kan let være en til fra den lokale hylde med sekundavarer.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          Ikke sagt det skal være kriteriet, men synes så absolut det skal med i overvejelserne. Hvis det er fordi det er noget andet end Kent man vil have er der ret mange muligheder hvor at de ikke har været i OB under Kent. Jeg vil gerne have noget mere identitet ind på holdet og især udadtil og det her kunne være en vej. I forhold til indspist er det så JH, Hermansen, Kent eller Bredahl du mener har den der lange tilknytning til OB som bidrager til? Men at det er nogen med tidligere tilknytning til klubben er ikke et must for mig, men hvis det er 2 med samme kvalifikationer tager jeg hellere ham med OB baggrund.

                          Hvilket er et års erfaring, så kan ikke se det forkerte i mit statement? Vil da tro han kommer med lidt mere ballast og pondus til Kent med et års erfaring fremfor ingen. Lodberg kom først et halvt år efter HH blev assistent træner, så han har prøvet begge dele. Jeg ville da også hjertens gerne se en Kuhn hvis det er en mulighed, men det er vel mere indspist i forhold til Kent end en HH vil være det? Priske kunne da så absolut også være spændende.

                          Hvorfor tror du at en Kuhn nødvendigvis vil give Kent mere modspil? (Hvis jeg læser dit indlæg korrekt og du gerne vil se ham i OB, vil jeg i hvert fald gerne). De har jo forudgående forhold og rolleopbygning.

                          JH udtalte jo i forbindelse med at Bredahl ikke blev forlænget, at man gerne så et stærkere samarbejde mellem u- og seniorhold og der ville en Helveg type som selv har taget turen give umiddelbart mere mening for mig. Han kan være med til at rådgive de unge, og fortælle om de ting der opstår og stå som et symbol på hvad man kan nå. Det at det skal være et plus at man kommer uden tilknytning til klubben har jeg bare svært ved at se da jeg synes vi netop mangler noget OB identitet pt. udadtil.
                          Kuhn var en vigtig person da Aab blev mestre. Og det er eneste gang Kent har haft superliga-succes.

                          Tror HH kan være god for de yngre hold.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Ikke sagt det skal være kriteriet, men synes så absolut det skal med i overvejelserne. Hvis det er fordi det er noget andet end Kent man vil have er der ret mange muligheder hvor at de ikke har været i OB under Kent. Jeg vil gerne have noget mere identitet ind på holdet og især udadtil og det her kunne være en vej. I forhold til indspist er det så JH, Hermansen, Kent eller Bredahl du mener har den der lange tilknytning til OB som bidrager til? Men at det er nogen med tidligere tilknytning til klubben er ikke et must for mig, men hvis det er 2 med samme kvalifikationer tager jeg hellere ham med OB baggrund.

                            Hvilket er et års erfaring, så kan ikke se det forkerte i mit statement? Vil da tro han kommer med lidt mere ballast og pondus til Kent med et års erfaring fremfor ingen. Lodberg kom først et halvt år efter HH blev assistent træner, så han har prøvet begge dele. Jeg ville da også hjertens gerne se en Kuhn hvis det er en mulighed, men det er vel mere indspist i forhold til Kent end en HH vil være det? Priske kunne da så absolut også være spændende.

                            Hvorfor tror du at en Kuhn nødvendigvis vil give Kent mere modspil? (Hvis jeg læser dit indlæg korrekt og du gerne vil se ham i OB, vil jeg i hvert fald gerne). De har jo forudgående forhold og rolleopbygning.

                            JH udtalte jo i forbindelse med at Bredahl ikke blev forlænget, at man gerne så et stærkere samarbejde mellem u- og seniorhold og der ville en Helveg type som selv har taget turen give umiddelbart mere mening for mig. Han kan være med til at rådgive de unge, og fortælle om de ting der opstår og stå som et symbol på hvad man kan nå. Det at det skal være et plus at man kommer uden tilknytning til klubben har jeg bare svært ved at se da jeg synes vi netop mangler noget OB identitet pt. udadtil.
                            Jeg vil også meget gerne have noget mere identitet ind i OB, men synes du at Henrik er et oplagt emne til en der kan bringe det? Han er ikke særligt markant udadtil i min optik, og det er jo ikke ligefrem fordi, at SønderjyskE-identiteten er blevet stærkere siden han blev assistenttræner, uden at jeg nu påstår, at det skulle være hans skyld.

                            Ift. indspistheden så opererer den jo på flere led i klubben. Rent sportsligt handler det jo om, at vi har en sportsdirektør der ansætter sin gamle cheftræner og henter en masse af cheftrænerens gamle spillere, og ellers næsten udelukkende spillere der har spillet i jyske provinsklubber. Nu henter man så endnu en mand i en af de velkendte rugekasser, og så er det tilmed en som både træneren og sportsdirektøren tidligere har arbejdet sammen med, og som tidligere har været i klubben. Det forekommer enormt utroværdigt, når påskudet for afskedigelsen af Bredal var: "klub og trup vil have godt af at få nogle nye øjne på den måde, vi gør tingene på."

                            Så er der hele ledelsesdelen, hvor snart sagt alle der bliver ansat enten er tidligere OBere eller nogen der har haft tæt berøringsflade med OB på den kommercielle del. Det har vi senest set med ansættelsen af den kommercielle chef og den nye administrerende direktør. Det hele efterlader bare OB som en klub, hvor næsten intet lys får lov at slippe ind, og hvor man skal være bonkammerater med folk i klubben for at blive en del af den, groft sagt.

                            Jeg foretrækker da også en OBer, hvis valget rent hypotetisk står mellem to lige dygtige kandidater. Problemet er bare når sådan noget og/eller personlige relationer bliver et afgørende kriterie, så risikerer luften også bare at forblive den samme og nye idéer udeblive. Brøndby prøvede også et væld af klubfolk og folk der var tæt på andre i klubben, på diverse poster, før at man gik en helt uden for sin comfort zone, og nu i den grad høster frugterne af det.

                            Jeg kan ikke anfægte, at han teoretisk set har erfaring, men så kunne vi så gå ind i en semantisk diskussion om, hvad erfaring er. For mig er 16 måneder ikke meget erfaring, når vi snakker om, at det er en mand som OB går ud og headhunter, og køber fri af hans kontrakt. 16 måneders erfaring fra samme arbejdsplads, så er man stadig forholdsvis uerfaren, stort set ligegyldigt hvilket fag vi snakker om, i min verden.

                            Jeg er ikke nødvendigvis en varm fortaler for Kuhn som assistent, men jeg synes, at det er meget nemt at pege på, hvorfor han antageligvis vil give mere modspil end Henrik vil kunne. Kuhn har været fodboldtræner i henved 15 år, Henrik i en tre års tid. Kuhn har været cheftræner i en af Skandinaviens største og bedste klubber på den tid, og har været mester med dem, derudover har han været cheftræner i en af Danmarks sportsligt bedste klubber i de senere år, og har 10 års erfaring som assistenttræner i AaB, hvor man vandt to mesterskaber. Kuhn har langt langt mere erfaring og har prøvet flere klubber, setups og scenarier, og har derfor naturligt bedre forudsætninger for at kunne give en cheftræner modspil. Rent teoretisk, det kommer selvfølgelig an på den enkelte træner, men det er i hvert fald ikke uvæsentligt i en vægtning.

                            At Kent og Kuhn har et forudgående forhold og rolleopbygning, ser jeg ikke som nogen hindring, når man ser hvordan det fungerede. Men som nævnt tidligere, er jeg ikke umiddelbart varm fortaler for det setup og synes ikke, at OB igen skal prøve at blive en efterligning af AaB, eller et AC SønderjyskE, som vi efterhånden er ved at blive til nu. Rolleopbygningen mellem Kent og Henrik må dog umiddelbart også være meget forudsigelig. Henrik skal helt sikkert stadig lære en masse, og hele deres forudgående forhold, hvor Henrik har været spiller under Kent, kan nærmest ikke andet end at give et tydeligt defineret magtforhold.

                            Jeg er helt enig i din analyse omkring, at der måske havde været ræson i at hente en med en stærkere tilknytning til talentarbejdet. Hvis man ikke gik efter en på papiret stærk makker til Kent, som jeg ærligt talt ikke synes, at man umiddelbart kan sige, at man har fået, synes jeg også, at det havde givet rigtigt god mening, at finde en mere talentorienteret profil. Her taler det igen lidt imod Henrik, at han kommer fra SønderjyskE, hvor man ikke har en særligt blændende historik med talentarbejde, omend det er blevet bedre her de sidste 3-4 år.

                            Skal vi gå ned af den sti, hvor vi snakker en tidligere OBer med et bånd til talentarbejde, ville jeg da umiddelbart have peget på Morten Bisgaard. Han har været arbejdet med talenter nede på Oure og været assistent på U17-landsholdet, skriver bøger om fodbold, afholder træneroplæg og skulle angiveligt være stærk på analysedelen. Og så ville han have en stærk profil udadtil qua sit navn og sit væsen, og kunne måske også være en (for) stærk profil indadtil som modspil til det eksisterende. Men det blev så Vejle der gaflede ham.
                            Last edited by Sheed; 10-04-2018, 11:21.

                            Comment


                              Bisgaard er et fremragende bud - og med noget legendestøv.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                Kuhn var en vigtig person da Aab blev mestre. Og det er eneste gang Kent har haft superliga-succes.

                                Tror HH kan være god for de yngre hold.
                                Så skal HH jo bare træne U12 ;-)
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X