Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Hold da op, kampe hvor 22% af tiden går med forberedelse til indkast er da skide fedt!
    😄 BH har vidt også lige forlænget i ACH, så det er næppe aktuelt. Der kan selvf. være alskens klausuler osv., men det kan vi kun gisne om.
    Hvis vi skal se i den hjemlige andedam er Peter Sørensen vel tæt på en træner der praktisere det som OB gerne vil
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #47
      Jeg kan ikke komme med et navn. En af grundene er at jeg mangler at vide, hvor stor indflydelse træneren reelt har. Han har en sportsdirektør, en direktion og en bestyrelse og er der ikke stadig et sportsudvalg (med Thomas Christensen). Og hvordan behandler disse mennesker træneren?
      Jeg tror det er nødvendigt med en markant træner og kan ikke tro andet end Kent er/var en sådan. Når han vindue efter vindue ser holdet i bedste fald være uændret men oftere blive svækket, må han indadtil brokke sig og udadtil sige at holdet har kapacitet til at leve op til målsætningen Top-6.

      Hvis Thorborg og de andre aktionærer (inkl hr Nielsen, som vel stadig er der) har andre intensioner end god og vellykket fodbold med mange på lægterne bliver det jo, som det er. Og det er let nok at undskylde Kent i kampen mod AGF med lynløsningen fra bænk og udenfor den.

      Desuden må der da være en eller anden et sted, der ved, hvad Thorborg ønsker med sit engagemenår nt i OSE. Jeg er overbevist om at han også i OSE primært er der for at tjene penge - i al fald nu. Og jeg tror han bliver der, indtil han kan trække et pænt beløb så kan sætte et flueben ved ejerskabet . Gav overskud. Det vil kun kunne ske når klubben har nået et Superliga niveau med diverse faciliteter OG gode transferpenge.
      Husk at han også har en kvik-lån bank i Norge (som vistnok har fået en slags dom for at være for grådig) plus alt det andet han er med i. Han er dygtig og det er i dagens forretningsverden også at være meget kynisk.

      Det blev vist lidt rodet. Men forhåbentlig lidt inspirerende. Uanset skal det være en stærk træner - og derfor tror jeg ikke han skal være fynbo og derfor tror jeg han skal meritter på sit cv (respekt).
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af the perfect player Se indlæg
        Hvilken træner kunne i godt tænke jer, når Kent Nielsens æra er slut?
        Michael Hemmingsen

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Hold da op, kampe hvor 22% af tiden går med forberedelse til indkast er da skide fedt!
          En træner der spiller på de styrker der er i truppen og som får det maksimale ud af lidt. Ja tak.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            😄 BH har vidt også lige forlænget i ACH, så det er næppe aktuelt. Der kan selvf. være alskens klausuler osv., men det kan vi kun gisne om.
            Hvis vi skal se i den hjemlige andedam er Peter Sørensen vel tæt på en træner der praktisere det som OB gerne vil
            Orker ikke den arrogante nar. Så hellere no-nonsense Bomber Bo. Men så helst en Bruce Rioch-type eller en anden u’lænding.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              #51
              Ud med Kent Nielsen nu, og ind med Allan Kuhn. Han står for samme stil men er mere moderne i sin tilgang til fodbold. Den ligger lige til højrebenet....

              Comment


                #52
                Hvad med en udlænding? Hvorfor altid disse danske navne der jo nærmest går på omgang blandt de danske klubber.

                Jeg blev så glad da det lød for nogle år siden at vi var tæt på en hollænder der hed Ron Jan (noget i den stil) og hvor blev jeg skuffet da det endte med Troels Beck.

                Vi har behov for nytænkning, bare se hvad ham tyskeren gør i BiF. Og ser vi bort fra EM i 92 har alle de gode periooder på landsholdet så ikke været med udenlandsk træner?

                Jeg håber i hvertfald på en udenlandsk træner.

                Comment


                  #53
                  Når jeg ser vinter OL kan jeg konstatere, at Norge er blandt de bedste lande, mon ikke det skyldes, at man har bjerge og sne?

                  Pointen: Dine fysiske rammer bestemmer i stor udstrækning, hvordan du kan udvikle dine talenter.

                  Ergo, I OB sutter rammerne max, og de lægger slet ikke op til tiki-taka, derfor skal man lade være med at tro, at man kan spille sådan. Udnyt sine styrker mest muligt, få det maksimale ud af de rammer man nu engang har, længere er den ikke. Kan Bo det, så fint.

                  Comment


                    #54
                    Jeg så gerne Allan Kuhn som chef, og så vil jeg gerne have Flemming Povlsen som assistent retur til Ådalen, hans humør og engagement kunne vi godt bruge igen.
                    Som sportschef kunne jeg godt se Glen Riddersholm. Ja hvorfor ikke. Jeg tror han ville være superdygtige til at brande OB og til at tage det sportslige setup flere niveauer op i forhold til det vi ser idag.

                    Comment


                      #55
                      Med tanke på hvor mange fantastiske ting det har gjort for Brøndby at få Zorniger ind, på flere planer, så synes jeg så absolut også, at det vil give mening for OB at kigge i retning af lignende typer fra samme trænerskole. Et intensivt og energifyldt pres kunne være opskriften på at få noget optimisme tilbage omkring OB og få fansene til at samle sig bag holdet, i skærende kontrast til det i lange perioder meget kønsløse spil, som vi har været vidner til i snart tre år, som i stigende grad bare har gjort folk trætte af OB.

                      Og så trænger OB som klub bare enormt meget til noget nyt blod udefra, og til nogle input fra folk som ikke allerede er sovset ind i den danske fodboldverden.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                        Jeg så gerne Allan Kuhn som chef, og så vil jeg gerne have Flemming Povlsen som assistent retur til Ådalen, hans humør og engagement kunne vi godt bruge igen.
                        Som sportschef kunne jeg godt se Glen Riddersholm. Ja hvorfor ikke. Jeg tror han ville være superdygtige til at brande OB og til at tage det sportslige setup flere niveauer op i forhold til det vi ser idag.
                        Jeg har snakket med Glenn et par gange, og nøj hvor gad jeg godt se ham i OB i en eller anden funktion. Mange griner lidt af ham, men jeg har sjældent snakket med et menneske, som var så passioneret, og som er så villig til at snakke med folk og dele ud af sin passion og viden.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Med tanke på hvor mange fantastiske ting det har gjort for Brøndby at få Zorniger ind, på flere planer, så synes jeg så absolut også, at det vil give mening for OB at kigge i retning af lignende typer fra samme trænerskole. Et intensivt og energifyldt pres kunne være opskriften på at få noget optimisme tilbage omkring OB og få fansene til at samle sig bag holdet, i skærende kontrast til det i lange perioder meget kønsløse spil, som vi har været vidner til i snart tre år, som i stigende grad bare har gjort folk trætte af OB.

                          Og så trænger OB som klub bare enormt meget til noget nyt blod udefra, og til nogle input fra folk som ikke allerede er sovset ind i den danske fodboldverden.
                          Enig, det har altid været sådan en type, som har haft succes i OB

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Kobberhat Se indlæg
                            Hvad med en udlænding? Hvorfor altid disse danske navne der jo nærmest går på omgang blandt de danske klubber.

                            Jeg blev så glad da det lød for nogle år siden at vi var tæt på en hollænder der hed Ron Jan (noget i den stil) og hvor blev jeg skuffet da det endte med Troels Beck.

                            Vi har behov for nytænkning, bare se hvad ham tyskeren gør i BiF. Og ser vi bort fra EM i 92 har alle de gode periooder på landsholdet så ikke været med udenlandsk træner?

                            Jeg håber i hvertfald på en udenlandsk træner.
                            Det syn på landsholdets præstationer deler jeg ikke. Morten Olsen har, bortset fra de sidste par år, haft stor succes med landsholdet, især materialet taget i betragtning. Bosse levede højt på at have nogle kæmpe stjerner til rådighed. Hareide er for tidlig at vurdere og både Ricardo og Sepp havde succes på hver deres måde. Før det giver det ikke mening at sammenligne, da landsholdet da var amatører og selv verdens bedste træner kunne ikke have ført det til noget. Med andre ord mener jeg ikke man kan sig at udenlandske trænere har været mere succesfulde end danske. Faktisk kan man sige at mere eller mindre alle trænere de sidste 35 år har været relativt succesfulde.

                            Comment


                              #59
                              Dette er en lidt farlig tråd, forstået på den måde, at den puster til drømmene om en ny træner. Det er fint at drømme, men jeg føler mig overbevist om, at vi ikke får ny træner til sommer og dermed har drømmene lange udsigter. imo.

                              Desuden er græsset altid grønnere på den anden side og jeg kan i hvert fald næsten ikke overskue hvis vi skal skifte hele truppen ud igen til en ny spillestil. Allan Kuhn kunne være spændende.
                              Bo Henriksen som der nævnes bliver et stort nej tak herfra. Han vil ikke kunne føre OB fremad. Peter Sørensen ligeledes nej tak!

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                                Dette er en lidt farlig tråd, forstået på den måde, at den puster til drømmene om en ny træner. Det er fint at drømme, men jeg føler mig overbevist om, at vi ikke får ny træner til sommer og dermed har drømmene lange udsigter. imo.

                                Desuden er græsset altid grønnere på den anden side og jeg kan i hvert fald næsten ikke overskue hvis vi skal skifte hele truppen ud igen til en ny spillestil. Allan Kuhn kunne være spændende.
                                Bo Henriksen som der nævnes bliver et stort nej tak herfra. Han vil ikke kunne føre OB fremad. Peter Sørensen ligeledes nej tak!
                                Jeg begriber simpelthen ikke, at folk synes at Allan Kuhn kunne være spændende. Prøv at lyt til nogle af de Mediano-udsendelser han har deltaget i, f.eks. den fra i mandags. Han lyder som om, at han er fuldstændig out of touch.

                                Peter Sørensen derimod lyder som regel skarp i mine ører, og har vist at han har rykket sig på mange parametre siden AGF. Jeg ville ikke demonstrere, hvis han blev OB næste cheftræner, men jeg håber da på noget andet.

                                Comment

                                Working...
                                X