Annoncering

Collapse
No announcement yet.

NFCD sagen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Er uenig.
    Hvis de blev spørgt om de ville leje centret som del af talentcentrets finansiering og hvis det skete åbent med alle partnere så er det helt o.k.. Så er det ja intet "skjult" men bare et møde/ prøvning af idé som kunne være i interesse af alle partnere.
    Det skal de naturligvis afvise, uanset om de har initieret kontakten, en professionel klub skal ikke have offentlig støtte ...
    Men ikke nok med at de ikke afviser, de er meget velvillige og specifikke i deres krav ... og dermed åbenbart helt med på at få tildelt en fordel og endnu en snabel ned i den offentlige kasse.
    De kommer ikke til enighed, men det er jo ikke etisk begrundet, men fordi det ikke går hurtigt nok :D.

FCK skal jo heller ikke have sådan et center tildelt ...
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      OB`s krav er jo ekstremt vidtrækkende og de mener simpelthen, at det er fair at det bliver finansieret af den offentlige kasse.
      Det stinker og stanken blev bestemt ikke mindre af at der i OB`s egen udmelding, ikke bliver taget definitivt afstand fra den praksis/den tanke.
      For mig er det centrale spørgsmål om man prøvede noget hemmeligt og skjult.
      Andet vigtige point er at de "blev spørgt" og startede ikke en (hjemmelig) initiativen om det.
      Det kunne ja være en o.k idé at kigge om det er accetabelt for alle partnere hvis vi medfinansierer talentcentret med en seriøs leje om en del af faciliteter for OB.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

Comment

Det skal de naturligvis afvise, uanset om de har initieret kontakten, en professionel klub skal ikke have offentlig støtte ...
        Men ikke nok med at de ikke afviser, de er meget velvillige og specifikke i deres krav ... og dermed åbenbart helt med på at få tildelt en fordel og endnu en snabel ned i den offentlige kasse.
        De kommer ikke til enighed, men det er jo ikke etisk begrundet, men fordi det ikke går hurtigt nok :D.

Men ville det være en offentlig støtte når vi betaler en seriøs leje? Det er ja ofte også at klubber betaler en leje for stadion til byen.
        Og at være "specifikke i deres krav" er ja ledelsens opgave: at arbejde for OBs interesse.
        Er alt andet end en fan af vores ledelse men i sagen her kan jeg ikke skænde mod ledelsen - hvis det er sandt hvad de skrev i deres udmelding. Derudover ville jeg havde firventet en større shitstorm fra de andre klubber hvis vi ville være skurken i den form Ekstrabladet skrev, så har tendens at tro på vores udmelding.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

Comment

OB`s krav er jo ekstremt vidtrækkende og de mener simpelthen, at det er fair at det bliver finansieret af den offentlige kasse.
          Det stinker og stanken blev bestemt ikke mindre af at der i OB`s egen udmelding, ikke bliver taget definitivt afstand fra den praksis/den tanke.
          Hvis det gik om at betale en seriøs leje for at bruge dele af centret så ville jeg ikke se det som en finansering af den ogfentlige kasse. Man betaler Ja med lejen og det ville ja være en helt normalt forretning mellem OB og den offentlige kasse.
          - Norbert Elgert -

Comment

Hvis det gik om at betale en seriøs leje for at bruge dele af centret så ville jeg ikke se det som en finansering af den ogfentlige kasse. Man betaler Ja med lejen og det ville ja være en helt normalt forretning mellem OB og den offentlige kasse.
            Nej, det virker som om du ikke er inde i reglerne.
            Jeg er ved at starte noget op og kan ikke leje af kommunen ... det er en sammenblanding der ikke holder, da det er unfair konkurrence.

Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

OBbetaler jo også leje af det nuværende stadion de ikke ejer..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Her må jeg altså holde med andlox. Hvis lejen sker på rimelige markedsvilkår, så er der jo intet offentligt støtte i det. Og selvfølgelig kan man opsætte specifikke krav og vilkår før, man indgår et lejemål. Sådan fungerer alle erhvervslejemål - og det er også sådan, at det fungerer med stadion.

Comment

Fra OB.dk
                  http://www.ob.dk/artikel/ob-har-inge...oldcenter.aspx
                  Det giver en helt anden indtryk end ekstrabladet om sagen. Hvis vi blev spørgt om man ville leje faciliteter så er det ja helt o.k. at vi prøver muligheder.
                  Dejligt med en udtalelse fra OB. Det sætter jo hele sagen i et andet perspektiv. Hvis det er sådan det er foregået har OB intet forkert gjort. Spørgsmålet er hvad der er op og ned i diverse udtalelser. Det er ikke overraskende hvis extra bladet smører tykt på.

Comment

Den har jeg vist lige misset, hvor fremgår det, af det som OB er kommet med , at OB mener at det er fair at det bliver finansieret af den offentlige kasse? Du må lige hjælpe mig her, fordi jeg kan simpelthen ikke finde nogen steder at nogen fra OB har udtalt dette.

Comment

Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Her må jeg altså holde med andlox. Hvis lejen sker på rimelige markedsvilkår, så er der jo intet offentligt støtte i det. Og selvfølgelig kan man opsætte specifikke krav og vilkår før, man indgår et lejemål. Sådan fungerer alle erhvervslejemål - og det er også sådan, at det fungerer med stadion.
                      Der har vel aldrig været tvivl om om OB skulle betale for det ... har der?
                      Sagens kerne er at OB vil have offentlige midler til at betale for faciliteter til en professionel klub og endda statslige offentlige midler ... det er jo deri problemet ligger, sammen med den åbenbare konkurrenceforvridende del af det.
                      Samtidig har OB vidtgående krav til udformningen af selve centret, som ... jeg er nødt til at gentage ... ikke skal oprettes til OB, men som et nationalt center for udvikling af talenter.

Man skal altså være fan, for ikke at kunne se det helt skæve i det her.

Jeg er ikke fan.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                        Den har jeg vist lige misset, hvor fremgår det, af det som OB er kommet med , at OB mener at det er fair at det bliver finansieret af den offentlige kasse? Du må lige hjælpe mig her, fordi jeg kan simpelthen ikke finde nogen steder at nogen fra OB har udtalt dette.
                        I det at det ikke fremgår at de ser det som et problem, ergo må det være fair ...
                        Eller hvad :)?

Jeg er ikke fan.

Comment

Jeg er ved at starte noget op og kan ikke leje af kommunen ... det er en sammenblanding der ikke holder, da det er unfair konkurrence.
                          Nu ved jeg af gode grunde ikke hvad du er ved at starte op men... selvfølgelig kan man leje af kommunen, både som professionel klub, forening, og privatperson.
                          Næsten alle klubber betaler leje til kommunen. OB betaler også for at benytte stadion.

Comment

Der har vel aldrig været tvivl om om OB skulle betale for det ... har der?
                            Sagens kerne er at OB vil have offentlige midler til at betale for faciliteter til en professionel klub og endda statslige offentlige midler ... det er jo deri problemet ligger, sammen med den åbenbare konkurrenceforvridende del af det.
                            Samtidig har OB vidtgående krav til udformningen af selve centret, som ... jeg er nødt til at gentage ... ikke skal oprettes til OB, men som et nationalt center for udvikling af talenter.

Man skal altså være fan, for ikke at kunne se det helt skæve i det her.
                            Men der er vel ikke noget galt i at det bliver opført for offentlige midler? Så længe de gerne vil leje det delvist ud for at få økonomien til at hænge sammen?

Comment

Hvorfor skulle det ikke være inde i reglerne når den offentlige kasse/kommune refincierer et projekt/ein investition med en leje af en bruger af projektet. Når lejen ligger i en seriøs højde så kan jeg ikke finde noget galt i det.
                              - Norbert Elgert -

Comment

Hvorfor skulle det ikke være inde i reglerne når den offentlige kasse/kommune refincierer et projekt/ein investition med en leje af en bruger af projektet. Når lejen ligger i en seriøs højde så kan jeg ikke finde noget galt i det.
                                Det er helt efter reglerne. Intet forkert i det.

Comment

Working...
                                X