Annoncering

Collapse
No announcement yet.

2½ år med Kent og Jesper - Hvordan er det gået?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Tror du næsten får ret .

    Jeg gætter på udtalelsen nærmere lyder : Der er ingen tvivl om at de arbejder benhårdt , og vi er tilfredse med truppen som tidligere har vist at bla bla bla....
    Jeg må lige korrigere dig ... STENHÅRDT er ordet 🤢😊
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Men vi klarede os da også udemærket før? Altså har der ikke været nogen mærkbar fremgang. At påstå det, er simpelthen for letkøbt.

      Spoler vi tiden tilbage lavede vi fine resultater på ungdomsniveau. På U19-niveau blev vi bl.a. nr. 4 i 09/10 og nr. 3 i 11/12. På U17-niveau vandt vi rækken i 2007 og blev nr. 3 i 08/09.

      Ser vi på de seneste 3 sæsoner er de bedste placeringer henholdsvis en 6. plads og en 9. plads. for U19- og U17-holdene. Er det et tegn på fremgang?

      Du er nødt til at komme med nogle mere håndfaste tegn på, at der skulle være en fremgang, ellers fremstår det der bare som et ukritisk forsvar for den nuværende ledelse. At der bliver investeret lidt flere penge i det end førhen, er simpelthen bare ikke noget argument. Det gør alle de større klubber herhjemme, og det er bl.a. et resultat af, at licenskravene er blevet skærpet.
      Så der har været en god årgang? For er vel hovedsageligt de samme spillere der har lavet de resultater du nævner? Blandt andet Eriksen?



      Selvfølgelig er investering af penge da et argument, at du går fra enten amatør eller deltidstrænere til fuldtids vil da alt andet lige give en effekt. Udover at det viser at det er et område man satser på.

      Jeg skal gerne forsvare JH på lige præcis det her område. Det virker som om at det er et meget bevidst valg med ansættelsen af Hermansen, indførelsen af fuldtidstrænere i OB regi og styrkelsen af øens Hold samarbejdet. Så kan man være enig eller ej i prioriteringen, men personligt synes jeg det er fedt.

      Jeg kan ikke komme med noget håndfast på at det virker da vi snakker ca. Et halvt års effekt, men pt. Har U19 en 7 plads med 4 point til 2. Pladsen og en kamp i baghånden.
      U17 ligger pt, på en 7 plads. U15 ligger nr 2 i deres række på målscore.

      Derudover er den delte 2. Plads på topscorer listen i u-19 Mathias Jørgensen som vi fik lokket herfra til FCN, nok både grundet spilletid men også fordi vi (forhåbentlig) er på vej frem.

      Har alle superliga klubber fuldtids u-trænere? Minus Helsingør selvfølgelig.

      Comment


        De har fået deres chance og tid, nu er jeg med på RAUS JH og KN, vi har hørt nok om kontinuitet, egne spiller osv. intet har flyttet sig siden de kom til kun vores frustrationer over manglende kvalitet og sportslig stolthed.

        Der skal ske noget nu og det skal 100% være uden JH, jeg holder ikke ud og høre ham en gang til fortælle om at de fans han har snakket med har forståelse for det han siger og gør...

        Comment


          Syntes det er et vigtigt parametre hvor mange ungdomspillere af egen avl der kommer på superligaholdet.

          Her har vi vel flyttet os end del, under Brink var der ikke mange der fik chancen, pt. er der vel 3 spillere fast knyttet liga holdet Desler JJT og Greve. Ingen de helt store stjerner endnu, men nok kvalitet til at begå sig, med større kvalitet i vores indkøb, ville de sikkert ikke få helt så meget spillestil svært at sige 100 % med bedre medspillere ville de måske præsterer endnu bedre, men de er alle minimum bredde spillere.

          Men 3 af egen af + nogle i periferien er egentlig meget godt gået, hvis vi kan holde det og skabe en stjerne indimellem er det i mine øjne fint. Hvis vi udover dette kan spotte ungdomsspillere med stjernepotentialle og tiltrække dem til OB vil det være superfint.

          Hvor meget der er JH's fortjeneste er så spørgsmålet denne process har været igang længe, med stor fokus på kvalitets træning af vores talenter.

          Fuldtidsansættelse af u-trænere er en videreførelse og den skal JH selvfølgelig have kredit for.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
            Så der har været en god årgang? For er vel hovedsageligt de samme spillere der har lavet de resultater du nævner? Blandt andet Eriksen?



            Selvfølgelig er investering af penge da et argument, at du går fra enten amatør eller deltidstrænere til fuldtids vil da alt andet lige give en effekt. Udover at det viser at det er et område man satser på.

            Jeg skal gerne forsvare JH på lige præcis det her område. Det virker som om at det er et meget bevidst valg med ansættelsen af Hermansen, indførelsen af fuldtidstrænere i OB regi og styrkelsen af øens Hold samarbejdet. Så kan man være enig eller ej i prioriteringen, men personligt synes jeg det er fedt.

            Jeg kan ikke komme med noget håndfast på at det virker da vi snakker ca. Et halvt års effekt, men pt. Har U19 en 7 plads med 4 point til 2. Pladsen og en kamp i baghånden.
            U17 ligger pt, på en 7 plads. U15 ligger nr 2 i deres række på målscore.

            Derudover er den delte 2. Plads på topscorer listen i u-19 Mathias Jørgensen som vi fik lokket herfra til FCN, nok både grundet spilletid men også fordi vi (forhåbentlig) er på vej frem.

            Har alle superliga klubber fuldtids u-trænere? Minus Helsingør selvfølgelig.
            I Danmark defineres ens ungdomsarbejde også i høj grad af DBUs licenssystem. Den højeste licens man kan opnå på dette område er A-Licens, som giver adgang til U19- og U17-ligaen bl.a. Den licens uddeles pt. til de 12 bedst egnede hold i DBUs optik, og her er OB et af de 12 hold.

            Alle de 12 hold skal have en overordnet ansvarlig for talentudvikling og en A+træner på fuldtid. De roller kan varetages af én person, som det gøres i OBs tilfælde med Tonny Hermansen. Selv i klubber som Lyngby, Silkeborg, Esbjerg og Vejle har man dog både en fuldtidsansat talentchef og A+ træner, hvor man altså i OB har "sparet" den ene mand væk, hvilket for mig bare er én af grundene til, at jeg ikke hopper på den limpind omkring vores talent-"satsning".

            Derudover skal man både have en fuldtids U19- og U17-cheftræner, så det er OB altså tvunget til, og det er der minimum 11 andre klubber der også har. Derudover ved jeg, at man også har fuldtidsansatte på nogle af de poster i SønderjyskE, AC Horsens og Viborg, selvom de ikke har A-licens og det derfor ikke er et krav pt.

            Alle A-licens klubber skal også have tilknyttet en målmandstræner, der som minimum har gennemført nogle DBU-kurser eller har relevant erfaring. I OB er det seniorholdets målmandstræner Lars Bjerring og Peter Rasmussen der er tilknyttet på deltid, der tager sig af de opgaver.

            Klubberne skal også tilknyttet mindst én mentaltræner og mindst én fysisk træner, som enten skal have et minimum af uddannelse eller relevant erfaring. Disse behøver ikke at være ansatte på fuldtid, hvilket de heller ikke er i OB, hvor det entet klares af deltidsansatte eller folk fra seniorstaben.

            Det er altså det minimum som OB og 11 andre danske klubber lever op til. Derudover er der andre klubber som jeg nævnte, der også har flere fuldtidsfolk i deres ungdomssetup. Og det har de også i Helsingør, hvor man har en fuldtidansat talentchef, som er mig en rigtigt god bekendt. Hans forgænger var for såvidt også fuldtidsansat, så det er ikke noget nyt for dem.
            Last edited by Sheed; 10-03-2018, 20:11.

            Comment


              Dejligt med lidt fakta på bordet til at imødegå Jespers spin.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                Syntes det er et vigtigt parametre hvor mange ungdomspillere af egen avl der kommer på superligaholdet.

                Her har vi vel flyttet os end del, under Brink var der ikke mange der fik chancen, pt. er der vel 3 spillere fast knyttet liga holdet Desler JJT og Greve. Ingen de helt store stjerner endnu, men nok kvalitet til at begå sig, med større kvalitet i vores indkøb, ville de sikkert ikke få helt så meget spillestil svært at sige 100 % med bedre medspillere ville de måske præsterer endnu bedre, men de er alle minimum bredde spillere.

                Men 3 af egen af + nogle i periferien er egentlig meget godt gået, hvis vi kan holde det og skabe en stjerne indimellem er det i mine øjne fint. Hvis vi udover dette kan spotte ungdomsspillere med stjernepotentialle og tiltrække dem til OB vil det være superfint.

                Hvor meget der er JH's fortjeneste er så spørgsmålet denne process har været igang længe, med stor fokus på kvalitets træning af vores talenter.

                Fuldtidsansættelse af u-trænere er en videreførelse og den skal JH selvfølgelig have kredit for.
                Nej, her har vi IKKE flyttet os.

                Da JH kom til klubben havde vi spillere som Kasper Larsen, Høegh og Falk i truppen, og går du ind og sammenligner antallet af spillere i truppen og antallet af spilleminutter fra vores egne talenter, har vi ikke flyttet os fremad de sidste 5 år. Så det kan vi selvfølgelig ikke give ham kredit for. Det er vidst heller ikke noget kontroversielt statement at påstå, at de talenter vi havde dengang muligvis er større end dem vi har gående nu.

                På nuværende tidspunkt har OB ikke meget mere end minimumskravet af mandskab der skal til for, at vi kan have en A-licens. Det kan simpelthen ikke imponere mig alene, og var man ikke i stand til at opfylde de krav, som mindst 11 andre klubber kan leve op til, vil jeg også kalde det tæt på skandaløst. Samtidig har vi ikke rykket os en tøddel, når det kommer til faciliteter, siden JH kom til.

                Der skulle gå over 4 år, før vi fik en aftale på plads om bare at få nogle nye kunstgræsbaner i Ådalen, så vi kan tilbyde bedre forhold til ungdomsholdene, og så vi f.eks. ikke behøver at sende seniorholdet ud til TPI for at spille træningskampe. Så må vi så se, hvor længe der skal gå før, at de kan have de baner færdige.

                Hvis der ikke skal mere til for, at folk bliver imponeret over det JH har "udrettet" i klubben, så må det bero på ufatteligt lave forventninger. Manden har været her i over 4½ år, og man kan ikke finde ÉT eneste målbart parameter frem og sige, at vi har rykket os nævneværdigt i den periode. Det eneste bål man kan varme sig ved er, at nogle af de ting der er sat i søen måske kan munde ud i en decideret fremgang, en dag.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  I Danmark defineres ens ungdomsarbejde også i høj grad af DBUs licenssystem. Den højeste licens man kan opnå på dette område er A-Licens, som giver adgang til U19- og U17-ligaen bl.a. Den licens uddeles pt. til de 12 bedst egnede hold i DBUs optik, og her er OB et af de 12 hold.

                  Alle de 12 hold skal have en overordnet ansvarlig for talentudvikling og en A+træner på fuldtid. De roller kan varetages af én person, som det gøres i OBs tilfælde med Tonny Hermansen. Selv i klubber som Lyngby, Silkeborg, Esbjerg og Vejle har man dog både en fuldtidsansat talentchef og A+ træner, hvor man altså i OB har "sparet" den ene mand væk, hvilket for mig bare er én af grundene til, at jeg ikke hopper på den limpind omkring vores talent-"satsning".

                  Derudover skal man både have en fuldtids U19- og U17-cheftræner, så det er OB altså tvunget til, og det er der minimum 11 andre klubber der også har. Derudover ved jeg, at man også har fuldtidsansatte på nogle af de poster i SønderjyskE, AC Horsens og Viborg, selvom de ikke har A-licens og det derfor ikke er et krav pt.

                  Alle A-licens klubber skal også have tilknyttet en målmandstræner, der som minimum har gennemført nogle DBU-kurser eller har relevant erfaring. I OB er det seniorholdets målmandstræner Lars Bjerring og Peter Rasmussen der er tilknyttet på deltid, der tager sig af de opgaver.

                  Klubberne skal også tilknyttet mindst én mentaltræner og mindst én fysisk træner, som enten skal have et minimum af uddannelse eller relevant erfaring. Disse behøver ikke at være ansatte på fuldtid, hvilket de heller ikke er i OB, hvor det entet klares af deltidsansatte eller folk fra seniorstaben.

                  Det er altså det minimum som OB og 11 andre danske klubber lever op til. Derudover er der andre klubber som jeg nævnte, der også har flere fuldtidsfolk i deres ungdomssetup. Og det har de også i Helsingør, hvor man har en fuldtidansat talentchef, som er mig en rigtigt god bekendt. Hans forgænger var for såvidt også fuldtidsansat, så det er ikke noget nyt for dem.
                  Jep. OB opfylder kravene og gør mere end det. Med hensyn til Hermansens dobbelt rolle så er opgaven for den talent ansvarlige at varetage kommunikation med DBU omkring ungdoms og stå for den overordnede ungdomsplan. Den A+ træner der skal være tilknyttet organisatorisk har ikke nogen fastsatte arbejdsopgaver fra DBU side, så skal vel egentlig lave det samme som den talentansvarlige, så at det er den samme kan jeg se lige så mange fordele som ulemper ved. Det at have have 2 trænere der skal bestemme lige meget kan vi jo i OB snakke sammen om ikke nødvendigvis er en fordel. Vi har dog den omvendte omkring vores T+ træner som specifikt kun har den opgave. Igen, fordele og ulemper men grundet at han nok står til ansvar for Hermansen og er en slags assistent det varetager u-15 til u-12 kan jeg godt se ideen.

                  Vores u-19 træner har p-licens, så der går vi udover hvad der kræves.

                  Vores u-17 træner har UEFA a licens og er igen højere uddannet end påkrævet.

                  Vores u-15 træner er fuldtids hvilket ikke er påkrævet.

                  Vores T+ træner er fuldtids hvilket ikke er påkrævet. Han er dog så også samtidig en af 2 personer der er ansvarlige for øens Hold samarbejdet.

                  Derudover (ved ikke om det er bevidst eller ej) er gennemsnitsalderen på u-trænerne vel i start 30'erne så det er jo umiddelbart et område med masser af plads og tid til udvikling som det også virker som om det er meningen med hele der her område.

                  Nu kan jeg kun gå ud fra hvad de selv skriver, men ud fra deres egne oplysninger virker det til OB investerer mere end Esbjerg:
                  http://www.efb.dk/ungdomselite/ungdomselite-staben/

                  Og Vejle: https://vejle-boldklub.dk/talent/kontakt-talent/

                  Og Silkeborg: http://www.silkeborgif.com/talent/elitehold/

                  Det er selvfølgelig baseret på de oplysninger jeg lige kunne finde på klubberne og de 3 klubber jeg lige gad kigge på, men det er jo så allerede 3 ud af 12 klubber hvor OB allerede investerer mere trænermæssigt (med forbehold for at jeg har misset noget).

                  Iøvrigt frustrerende at OB ikke rigtigt har noget info om u-trænere på hjemmesiden i forhold til andre klubber, det er selvfølgelig ikke der mange kigger, men er da noget man ligeså godt kan oplyse.

                  Comment


                    Sheed “Hvis der ikke skal mere til for, at folk bliver imponeret over det JH har "udrettet" i klubben, så må det bero på ufatteligt lave forventninger. Manden har været her i over 4½ år, og man kan ikke finde ÉT eneste målbart parameter frem og sige, at vi har rykket os nævneværdigt i den periode. Det eneste bål man kan varme sig ved er, at nogle af de ting der er sat i søen måske kan munde ud i en decideret fremgang, en dag.”

                    - læg evt. mærke til at det vist kun er herinde på forum du møder nogen, der ligefrem synes at JH, KN og Thorborg lykkes... er simpelthen ikke lykkedes mig at møde IRL

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Nej, her har vi IKKE flyttet os.

                      Da JH kom til klubben havde vi spillere som Kasper Larsen, Høegh og Falk i truppen, og går du ind og sammenligner antallet af spillere i truppen og antallet af spilleminutter fra vores egne talenter, har vi ikke flyttet os fremad de sidste 5 år. Så det kan vi selvfølgelig ikke give ham kredit for. Det er vidst heller ikke noget kontroversielt statement at påstå, at de talenter vi havde dengang muligvis er større end dem vi har gående nu.

                      På nuværende tidspunkt har OB ikke meget mere end minimumskravet af mandskab der skal til for, at vi kan have en A-licens. Det kan simpelthen ikke imponere mig alene, og var man ikke i stand til at opfylde de krav, som mindst 11 andre klubber kan leve op til, vil jeg også kalde det tæt på skandaløst. Samtidig har vi ikke rykket os en tøddel, når det kommer til faciliteter, siden JH kom til.

                      Der skulle gå over 4 år, før vi fik en aftale på plads om bare at få nogle nye kunstgræsbaner i Ådalen, så vi kan tilbyde bedre forhold til ungdomsholdene, og så vi f.eks. ikke behøver at sende seniorholdet ud til TPI for at spille træningskampe. Så må vi så se, hvor længe der skal gå før, at de kan have de baner færdige.

                      Hvis der ikke skal mere til for, at folk bliver imponeret over det JH har "udrettet" i klubben, så må det bero på ufatteligt lave forventninger. Manden har været her i over 4½ år, og man kan ikke finde ÉT eneste målbart parameter frem og sige, at vi har rykket os nævneværdigt i den periode. Det eneste bål man kan varme sig ved er, at nogle af de ting der er sat i søen måske kan munde ud i en decideret fremgang, en dag.
                      Med hensyn til faciliteterne så kan man sgu hverken rise eller rose JH for at kommunen har været længe undervejs med den her beslutning.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                        Med hensyn til faciliteterne så kan man sgu hverken rise eller rose JH for at kommunen har været længe undervejs med den her beslutning.
                        Hvad har OB´s rolle været imens kommunen har trukket tiden ?
                        Mener at kunne huske at kommunen på et tidspunkt har meldt ud at de manglede at høre fra OB ..
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Hvad har OB´s rolle været imens kommunen har trukket tiden ?
                          Mener at kunne huske at kommunen på et tidspunkt har meldt ud at de manglede at høre fra OB ..
                          Udover at lægge pres på? Vel ikke det store.
                          Kan du tilfældigvis finde noget på det, for kan jeg ikke lige erindre?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Udover at lægge pres på? Vel ikke det store.
                            Kan du tilfældigvis finde noget på det, for kan jeg ikke lige erindre?
                            Det kan nu heller ikke erindre, men jeg kan erindre at OB har rykket kommunen for en udmelding ... det har OB så fået i form af at kommunen melder tilbage at beslutningen er udsat, endnu en gang.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Det kan nu heller ikke erindre, men jeg kan erindre at OB har rykket kommunen for en udmelding ... det har OB så fået i form af at kommunen melder tilbage at beslutningen er udsat, endnu en gang.
                              Eneste jeg lige kan finde er denne , mener der har været en mere konkret udtalelse fra kommunen
                              https://www.fyens.dk/indland/Borgmes...rtikel/3124162
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                                Udover at lægge pres på? Vel ikke det store.
                                Kan du tilfældigvis finde noget på det, for kan jeg ikke lige erindre?
                                Ja de har eksempelvis sendt flere spillere over til Fyens.dk og EB og pive over forholdene , men har de nogle konkrete planer , og er der kommet en melding efter kommunen har meldt ud , der er jo sat penge af til det i OSE .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X