Annoncering

Collapse
No announcement yet.

2½ år med Kent og Jesper - Hvordan er det gået?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    2½ år med Kent og Jesper - Hvordan er det gået?

    Med efteråret overstået, må det være tid til at gøre regnskab for denne halvsæson. Ganske vidst er der stadig nogle andre kampe, som vi mangler at kende resultatet på, men grundlæggende synes jeg jo ikke, at vi skal kigge så meget på, hvilke resultater de andre hold får, men mere retningen i vores eget spil og resultater.

    2½ år er nu gået med duoen Kent og JH som dem der tegner den sportslige ledelse. Forud for Kents indtog, var det Ove Pedersen der overtog et hold i stor krise og nedrykningsfare, og en trup han kun havde en meget lille indflydelse på sammensætningen af. Det blev til overlevelse, positive tendenser i attituden og også spillet til tider.

    Nu har Kent har de her 2½ år sammen med JH. Man har haft 5 transfervinduer, hvor man har kunne håndplukke spillere som Kent havde indgående kendskab til, og man har kunne handle med anden økonomi, end man kunne tidligere. Det valgte man at fejre med udmeldinger som:

    - Vi har været igennem en hård periode i OB. Vi havde et fint forløb med Ove, og det præger også Ove. Det er dejligt at have spillerne tilbage nu, for vi er nået langt vi vores tilpasning. Nu starter vi med et nyt trænerteam, og vi vil gerne supplere truppen, så vi kan komme tilbage til toppen af dansk fodbold, siger Jesper Hansen til tipsbladet.dk.

    - Vi har været i en situation, hvor vi skulle have nogen ud, før vi kunne få nye spillere ind. Vi har i min tid taget spillere ind, som vi godt vidste måske ikke var en langtidsløsning, men som har hjulpet med at give større overensstemmelse mellem udgifter og indtægter. Fremadrettet skal vi hente spillere ind, vi tror, kan være med til at opfylde vores ambitioner om at vende tilbage til toppen.

    Vi er altså gået fra at hente spillere, som man godt vidste ikke var gode nok på sigt, til at kunne hente spillere der skulle kunne bære os tilbage til toppen af dansk fodbold. Hvordan er den udvikling så gået?

    Ove Pedersen - 24 kampe - 1,42 point pr. kamp
    Kent Nielsen – 88 kampe – 1,30 point pr. kamp

    Er der nogle der vil prøve at forklare mig, hvori den positive udvikling består, for jeg kan ikke få øje på den?

    Nogle vil nok mene, at der har været en positiv retning i form af, at man nu bruger flere af egne talenter. Lad os kigge på tallene.

    Sæsonen 14/15 – 33,6 % af minutterne brugt på egne talenter, fordelt på 9 spillere.
    Efteråret 17 – 26,5% af minutterne brugt på egne talenter, fordelt på 5 spillere.

    Altså en klar tilbagegang i minutter dækket af egne talenter.

    Der hvor man måske berettiget kan snakke om, at man har taget skridt fremad, er på den økonomiske front. Når det så er sagt, leverer man jo ikke sorte tal endnu i OS&E. Og såfremt man ikke tjener penge, eller øger de økonomiske forudsætninger kraftigt via det kommercielle arbejde f.eks., er det svært at se spillerbudget som et konkurrenceparameter, som vi skal leve af på sigt.

    Nogle vil så helt sikkert også mene, at der jo er fremgang ift. resultater i sidste sæson. Det kan jeg på ingen måde anfægte. Jeg synes så ikke, at det er en valid måde at skabe fremgang på at sætte barren helt vildt lavt den ene sæson. Udviklingen skal selvfølgelig ses over hele perioden, og der er sidste efterår, i min optik i hvert fald, et større udsving på en negativ kurve, end dette efterår er på den positive.

    Jeg gider ikke indtage rollen som en negativ brokkerøv, men jeg kan heller ikke undertrykke, at jeg bare ikke ser tydelig fremgang eller tegn på, at den snart vil komme i OB. Og det gælder både måden klubben ledes på, og det gælder fremgangen spillemæssigt på det nuværende hold. Jeg kan ikke få øje på, hvilke konkurrenceparametre OB skal være klart bedre på om 3 år, som gør at vi kan tage nogle skridt frem sportsligt, og jeg har set så mange kampe efterhånden med spillerne i den nuværende trup, at jeg heller ikke kan tro på, at der ligger klare udviklingstrin foran en stor del af dem.

    Så overbevis mig meget gerne. Hvorfor skal jeg tro på det her projekt? Hvordan har det rykket sig på 2½ år, og hvorfor og hvordan vil vi over tid komme til at distancere klubber som AaB, AGF og SønderjyskE sportsligt, og en dag komme op på siden af klubber som FCN og FCM igen?

    Og hvis ikke der er længere er tro på det nuværende projekt, hvad synes i så der skal ske?

    #2
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Med efteråret overstået, må det være tid til at gøre regnskab for denne halvsæson. Ganske vidst er der stadig nogle andre kampe, som vi mangler at kende resultatet på, men grundlæggende synes jeg jo ikke, at vi skal kigge så meget på, hvilke resultater de andre hold får, men mere retningen i vores eget spil og resultater.

    2½ år er nu gået med duoen Kent og JH som dem der tegner den sportslige ledelse. Forud for Kents indtog, var det Ove Pedersen der overtog et hold i stor krise og nedrykningsfare, og en trup han kun havde en meget lille indflydelse på sammensætningen af. Det blev til overlevelse, positive tendenser i attituden og også spillet til tider.

    Nu har Kent har de her 2½ år sammen med JH. Man har haft 5 transfervinduer, hvor man har kunne håndplukke spillere som Kent havde indgående kendskab til, og man har kunne handle med anden økonomi, end man kunne tidligere. Det valgte man at fejre med udmeldinger som:

    - Vi har været igennem en hård periode i OB. Vi havde et fint forløb med Ove, og det præger også Ove. Det er dejligt at have spillerne tilbage nu, for vi er nået langt vi vores tilpasning. Nu starter vi med et nyt trænerteam, og vi vil gerne supplere truppen, så vi kan komme tilbage til toppen af dansk fodbold, siger Jesper Hansen til tipsbladet.dk.

    - Vi har været i en situation, hvor vi skulle have nogen ud, før vi kunne få nye spillere ind. Vi har i min tid taget spillere ind, som vi godt vidste måske ikke var en langtidsløsning, men som har hjulpet med at give større overensstemmelse mellem udgifter og indtægter. Fremadrettet skal vi hente spillere ind, vi tror, kan være med til at opfylde vores ambitioner om at vende tilbage til toppen.

    Vi er altså gået fra at hente spillere, som man godt vidste ikke var gode nok på sigt, til at kunne hente spillere der skulle kunne bære os tilbage til toppen af dansk fodbold. Hvordan er den udvikling så gået?

    Ove Pedersen - 24 kampe - 1,42 point pr. kamp
    Kent Nielsen – 88 kampe – 1,30 point pr. kamp

    Er der nogle der vil prøve at forklare mig, hvori den positive udvikling består, for jeg kan ikke få øje på den?

    Nogle vil nok mene, at der har været en positiv retning i form af, at man nu bruger flere af egne talenter. Lad os kigge på tallene.

    Sæsonen 14/15 – 33,6 % af minutterne brugt på egne talenter, fordelt på 9 spillere.
    Efteråret 17 – 26,5% af minutterne brugt på egne talenter, fordelt på 5 spillere.

    Altså en klar tilbagegang i minutter dækket af egne talenter.

    Der hvor man måske berettiget kan snakke om, at man har taget skridt fremad, er på den økonomiske front. Når det så er sagt, leverer man jo ikke sorte tal endnu i OS&E. Og såfremt man ikke tjener penge, eller øger de økonomiske forudsætninger kraftigt via det kommercielle arbejde f.eks., er det svært at se spillerbudget som et konkurrenceparameter, som vi skal leve af på sigt.

    Nogle vil så helt sikkert også mene, at der jo er fremgang ift. resultater i sidste sæson. Det kan jeg på ingen måde anfægte. Jeg synes så ikke, at det er en valid måde at skabe fremgang på at sætte barren helt vildt lavt den ene sæson. Udviklingen skal selvfølgelig ses over hele perioden, og der er sidste efterår, i min optik i hvert fald, et større udsving på en negativ kurve, end dette efterår er på den positive.

    Jeg gider ikke indtage rollen som en negativ brokkerøv, men jeg kan heller ikke undertrykke, at jeg bare ikke ser tydelig fremgang eller tegn på, at den snart vil komme i OB. Og det gælder både måden klubben ledes på, og det gælder fremgangen spillemæssigt på det nuværende hold. Jeg kan ikke få øje på, hvilke konkurrenceparametre OB skal være klart bedre på om 3 år, som gør at vi kan tage nogle skridt frem sportsligt, og jeg har set så mange kampe efterhånden med spillerne i den nuværende trup, at jeg heller ikke kan tro på, at der ligger klare udviklingstrin foran en stor del af dem.

    Så overbevis mig meget gerne. Hvorfor skal jeg tro på det her projekt? Hvordan har det rykket sig på 2½ år, og hvorfor og hvordan vil vi over tid komme til at distancere klubber som AaB, AGF og SønderjyskE sportsligt, og en dag komme op på siden af klubber som FCN og FCM igen?

    Og hvis ikke der er længere er tro på det nuværende projekt, hvad synes i så der skal ske?
    100% enig..
    Man kan selvfølgelig diskutere om selve spillet med bolden er blevet godt nok til at sige at vi har udviklet os... Det vil den sportslige ledelse nok påstå..

    Comment


      #3
      Resultaterne kunne have været værre. Det var de sidste år.

      Jeg er tilfreds med langt over halvdelen af spillertruppen, det kunne være værre.

      Men jeg har aldrig været drænet, så meget for energi og lyst til at følge holdet som nu. Det er en gang kønsløst "wanna be tiki taka", som fører meget sidelæns. Gider ikke engang slå det efter, men vi er vel det hold, der har lavet mindst mål.

      Lad os da få lidt realisme ind i det og spil noget "almindelig fodbold", fint element det vi har, men lidt muskler og en lang bold en gang imellem, lidt vildskab - tak!

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Resultaterne kunne have været værre. Det var de sidste år.

        Jeg er tilfreds med langt over halvdelen af spillertruppen, det kunne være værre.

        Men jeg har aldrig været drænet, så meget for energi og lyst til at følge holdet som nu. Det er en gang kønsløst "wanna be tiki taka", som fører meget sidelæns. Gider ikke engang slå det efter, men vi er vel det hold, der har lavet mindst mål.

        Lad os da få lidt realisme ind i det og spil noget "almindelig fodbold", fint element det vi har, men lidt muskler og en lang bold en gang imellem, lidt vildskab - tak!

        Vildskab .. hmmm. Hvad er det nu lige det er ?

        Er det f.eks når vi i anden halvleg i dag begår hele 5 frispark mod SIF og smider Thrane ind for JJT ?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #5
          Skrev dette tidligere i anden tråd:

          Den sportslige ledelse, burde finde sig noget andet at lave. Kigger vi på udviklingen siden 2013 så har vi i netop 2013 hentet 1,15 point i snit pr kamp I 2014 og 2015 var det 1,21 points pr kamp og i 2016 var det 1,39 points pr kamp. Og den stigning, skyldes at vi sluttede af med et nedrykningsspil, hvor vi slap for alle topholdene. I år ligger snittet so far på 1,31 points pr kamp. Altså ingen udvikling der er nævneværdig, heller ikke når vi kigger på hvor i tabellen vi ligger, og hvad for kampe vi vinder og taber. Vi er så langt fra blevet mere stabile, de sidste 3 sæsoner under Kent, og vi taber i dag hjemme til Silkeborg, der i sæsonens øvrige udekampe har fået sølle 1 point ialt .... jeg gentager ialt...og det er for 10 udekampe !!!!!! Fik jeg nævnt at vi ikke har tabt i Odense til netop Silkeborg i 18 år !!!
          Kent har hentet præcis det hold han har ønsket. (så hvad er det engenligt, JH er ansat til?) og de levere ikke.
          Men det stopper jo ikke der, for kigger vi på budgettet så får vi jo hvad vi kan forvente, eller gør vi? Det antages i en artikel i Tipsbladet fra september 2017 at OB med et budget på ca 30 mio ligger i øvre del af midterfeltet. Kun overgået af AGF 40mio, BIF 75mio, FCM 70mio og FCK 120mio og på niveau med AaB 31mio. Altså et budget i top 6 ....
          Dog er det mere end en halvering af budgettet før afskeden med Kim Brink og LO.
          Så kan man jo argumentere for at en 4-8 plads er forventeligt. Men kigger vi så i det midterfeldt så er det jo træneren som skal gøre forskellen på netop om det bliver til en 4 eller en 8 plads. Og her stempler Kent ind i toppen af lønskalaen. Hans grund på 1,8 mio er kun overgået af Ståle Solbakken og Alexander Zorninger. (jeg har ikke kunne finde løn for Jess Thorup) og de 1,8 er faktisk ikke langt fra Zorningers løn i Brøndby på godt 2,2 mio.
          Samtidig, så flygter tilskuerne igen fra superligaen eller rettere fra de mindre hold, og de store provinshold som burde trække snittet i den rigtige retning. I dag var der 3800 på stadion. Et tilskuertal, som vi nærmest skal tilbage til Atletikstadion under renoveringen i 1996 ! og kigger vi tilbage på 2009 (vores første sølv sæson i stimen) så satte vi stadionrekord mod FCK med 15.400 - et opgør der trak 9200 tilskuere tidligere på sæsonen. Et tal der er 133 under vores efterårs snit i netop 2009. Vi er en klub i forfald. Og vi kommer ikke tilbage på rette spor, før der kommer ny sportslig ledelse, men faktum er nok også at der skal ny, økonomisk ledelse og større investeringer til i klubben. Mon ikke snart det er tid til at et par gamle klub koryfæer som CC Nielsen tog fat i Bent Jensen fra thansen og fik lavet et bud til Thorborg. For klubben er ved at syne hen. Vi har brug for folk med hjerteblod og vilje. Ellers bliver det ren AGF de næste 20 år også. Og så er der intet nævnt, om at fynboerne nu internt er igang med at ødelægge et projekt, der kan få OBs faciliteter op på niveau med de øvrige suppe hold og væk fra at rangere lige over en række af landets Danmarksserie klubber. Der skal nemlig mundhugges om rimeligheden i at OB nu kupper b1913 i forhold til det nye fordbold center..Der er sgu ikke meget der har pil opda.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
            Resultaterne kunne have været værre. Det var de sidste år.

            Jeg er tilfreds med langt over halvdelen af spillertruppen, det kunne være værre.

            Men jeg har aldrig været drænet, så meget for energi og lyst til at følge holdet som nu. Det er en gang kønsløst "wanna be tiki taka", som fører meget sidelæns. Gider ikke engang slå det efter, men vi er vel det hold, der har lavet mindst mål.

            Lad os da få lidt realisme ind i det og spil noget "almindelig fodbold", fint element det vi har, men lidt muskler og en lang bold en gang imellem, lidt vildskab - tak!
            Resultaterne var ikke værre sidste sæson ! Det var nøjagtig det samme. Kigger vi på point gennemsnittet, var det også det samme 1.39 sidste sæson, mod 1.31 i år. (jeg siger det samme, og ikke ringere, da det i foråret blev en smule forbedret, grundet nedrykningsspil mod bundholdene.)

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
              Resultaterne var ikke værre sidste sæson ! Det var nøjagtig det samme. Kigger vi på point gennemsnittet, var det også det samme 1.39 sidste sæson, mod 1.31 i år. (jeg siger det samme, og ikke ringere, da det i foråret blev en smule forbedret, grundet nedrykningsspil mod bundholdene.)
              Ja okay, du læser det jeg skriver og ikke det jeg tænker - fair nok

              Det jeg sad og tænkte på i forhold til resultaterne sidste år, det var nu her til vinterpausen, hvor vi lå tungt i "bund 4".

              Comment


                #8
                Det er gået i stå. Kort og godt. Altså hvis det nogensinde har været gået i gang. Jeg vil faktisk erklære projektet for stendødt.

                Comment


                  #9
                  Umiddelbart er det nok ikke det rette tidspunkt at kommentere på projekt men jeg har nået et punkt hvor jeg ikke magter mere, jeg har ingen tro på projektet og jeg gider ikke at bruge mere tid på at følge holdet. Kent vælter rundt i mærkelig opstillinger, det virker som om at der ikke er nogen der tør lave det overraskende(måske de ikke må), nogle spiller skal spille uanset hvor ringe/dårlig form de er i. Spillerne træffer mængder af dårlige beslutninger i kampene, der er ingen vilje, en omgang kønsløst, kedeligt og uinspirende gang pis at glo på. Jeg vil for eftertiden bruge søndag eftermiddag på at se genudsendelser af diverse strikke og bage dyster, i stedet for at sidde på stadion og nærme mig åen depression.

                  Comment


                    #10
                    Syntes der i denne halvsæson har været nogle gode kampe, men det har været så sporadisk så måske har modstanderne haft en dårlig dag.

                    Tror ikke længere på projektet.

                    Det ser håbløst ud.

                    Comment


                      #11
                      Om vi så havde tabt 57-0 idag ville Kent og Jesper stadig være fredet og citatet “Vores trup er god nok til Top 6” ville stadig være en slidt frase..
                      Der kommer til at ske nada i OB inden vi starter op igen og alle kan lige så godt indstille sig på det. Man er gået all in på kontinuitetskortet og alle klapper hinanden på ryggen over hvor mange flere point vi har i år..
                      Afstanden og kommunikation mellem fans og ledelsen er stadig skidt kørende hvor det man udtaler er langt langt væk fra det vi fans ser og man gider ikke engang give en facilitets status.

                      Dette halvår har også budt på en spillertunnel “designet af fans” og en fan kåring af Thomas Helveg hvor man “Har taget sine fans med på råd”
                      Man kan kalde det fordrejning af sandheden eller løgn og latin.. Facts er bare at OB kører sit eget løb mens man prøver at stoppe diverse luftkasteller ned i halsen på os.. Og den går sikkert også rent ind ved en del “overflade fans”, men vi er mange der ser lige igennem det og lugter bullshit.

                      Jeg grimmer mig over at det stadig ikke er muligt at få en hjertetransplantation pga der kommer stribet blod ud, men lunten bliver bare kortere og kortere hver gang der sker noget.. Tilliden til den sportslige ledelse er på frysepunktet og det eneste der holder mig lidt igang er det fornuftige arbejde man laver i U rækkerne.
                      Ellers er der sgu ikke noget at glæde sig over

                      Comment


                        #12
                        Man spillede den sidste hjemmekamp i en RIGTIG OB-trøje, der er kommet bund i organisationen - og vi har stadig kontakt med TOP-6. Det er sådan set det eneste, vi kan tage med fra denne halvsæson, der er sådan... godt?

                        Kritikpunkterne er de samme som alle andres, så for mig er det kun et spørgsmål om tid, før det næste "fremskridt" ramler, når Grytebust ikke længere er at finde nede i buret. Hvor mange flere mål vi kommer til at lukke ind - kombineret med et aldeles ineffektivt angreb, der ENGANG var farlige (og er det en gang imellem), men som generelt bare ikke er det.

                        Det værste ved den her version af OB er, for mig, ikke at vi svinger i resultater og præstation, eller at vi falder så grusomt, som vi gjorde i 2. halvleg imod Silkeborg; nej det er vi skal høre udtryk som "vi manglede den sidste skarphed", når enhver kunne se, at vi manglede det hele i den anden halvleg. Det var ringe - færdig arbejde. Jeg fatter ikke, at man bliver ved med at bilde omverdenen ting ind, som alle og enhver godt kan se ikke passer, og når man så påpeger det, så går der nærmest en kollektiv psykose i gang; hvor man stædigt holder fast på sit udgangspunkt, som om det er farligt at indrømme, at man var skidt kørende.

                        Nogle gange SKAL man altså kalde en spade for en spade og sige, at noget var meget skidt. Også udadtil. Jeg kan personligt ikke bruge det til en skid, hvis de internt bliver enige om noget var skidt, mens de kommunikere andet ud til offentligheden.

                        Det er også vindermentalitet at åbent påpege, når noget er skidt. Og bruge ordet "skidt". Og "ringe" og "det var for dårligt af os" - i stedet for at sige flosklerne "den sidste skarphed manglede" og "det må vi hjem og arbejde på". Hvornår bliver så den tand bedre, så vi IKKE falder så hårdt, som vi gjorde i 2. halvleg? Som vi stadig gør i alt for mange kampe?

                        Man kan ikke, efter 19 kampe + 2 et halvt år med det samme trænerteam, blive ved med at snakke om, at man arbejder på at blive bedre uden at reelt blive det. Og dér er det eneste, der tæller, det er at hæve bundniveauet. Ellers er man ikke et top-6 hold. I sig selv. Så er man det kun, fordi alle andre også kæmper med at finde et niveau. Reelt set er det jævnbyrdigt fra nr. 4 og hele vejen ned - og vores placering skyldes en målmand og et forbedret forsvar - og intet andet. Hobros skylder en spiller, der har scoret 13 mål alene.

                        Hvad sker der, hvis målmanden bliver taget ud af ligningen? Vil vi så stadig være konkurrence-dygtige? Hænger man virkelig stadig sin hat på at spillere, der FØR har været gode, lige pludselig finder sig selv? Ja, det kan du bande på - lige så sikkert som Kent Nielsens halten og amen i i kirken.

                        Der er, stadig, alt for lidt BUND i det hold. Så skid hul i, at det kunne være værre. Vi mangler stadig at blive begejstret af at se det hold spille. Og det gør vi alt for sjældent. Og dem udenfor banen kan få selv en legende-kåring og tribune-hyldest til at virke alt for fesen i forhold til, hvad det kunne være, hvis det nuværende OB var vildt appellerende.

                        Så jeg går på vinterpause med en følelse af, at så snart Grytebust er væk, så falder vi helt igennem til foråret. Og så siger vi goddag til det kedelige nedrykningsspil igen.

                        Jeg går til vinterpause - igen - IKKE begejstret. Så dette efterår har ikke været godkendt - og heller ikke de første 2 et halvt år med den kombination, vi nu har.

                        Og hvad værre er: De kan virkelig ikke se, at der mangler mere end bare arbejde på træningsbanen. Skræmmende.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Syntes der i denne halvsæson har været nogle gode kampe, men det har været så sporadisk så måske har modstanderne haft en dårlig dag.

                          Tror ikke længere på projektet.

                          Det ser håbløst ud.
                          Frygter jeg er enig.
                          Derudover må man ja se at det var Gryte som reddede point for os ofte. Før ham kom til klubben var det målmandsposition som kostede ofte. Når man sammenligner pointsnit i den hensigt så betyder det ja at vores spil blev succesløser fordi vi må takke Grytebust for mange point markspillere kunne ikke spille sig til.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Frygter jeg er enig.
                            Derudover må man ja se at det var Gryte som reddede point for os ofte. Før ham kom til klubben var det målmandsposition som kostede ofte. Når man sammenligner pointsnit i den hensigt så betyder det ja at vores spil blev succesløser fordi vi må takke Grytebust for mange point markspillere kunne ikke spille sig til.
                            Ja Gryte er enereren som redder os, ligesom Falk var eneren der reddede os.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                              Ja Gryte er enereren som redder os, ligesom Falk var eneren der reddede os.
                              Det er bare frustrerende.
                              Kent havde 2,5 år at opbygge noget nu. Men der er ingen fremgang. Og vi hører igen og igen at vi kun " mangler det sidste", må bare korrigere marginaler, var kun bare ikke skarp nok...
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X