Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB - Hobro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Truppen til i morgen

    http://www.ob.dk/artikel/truppen-mod-hobro-28172.aspx

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Synes det er ikke modstridende. Det går ikke om at give hård kritik til en fodboldspiller. Det er nødvendigt og man må ikke bruge handske derfor. Forkælede fodboldspiller er pinligt.
      Det går om at vælge den rigtige måde og især tidsptidspunkt så at det virker. Eller med andre ord: at det er succesfuld.
      Synes bare at Kent''s måde at håndtere det under kampene ikke er successfuld. Eller har du decideret set at det bringer spillere fremad når ham råber og brokker sig over enkelte? Men at Bo Henriksen pusher spillere med sin måde at præstere med endnu til flere procent mere er for mig ret klart.
      Man skal kalde en spade for en spade og ønsker meget at ham tager den en eller anden til side og forklarer ham tydeligt at det var lort hvad ham spillede der - efter kampen eller under træningen.
      Men Kent virker under kampen alt for ofte som en frustreret sur mand der på sidelinjen som brokker sig over spillere, lader løbe sin frustration over enkelte spillere - og tror det er bare ikke god for intet.
      En kamp varer vel i 90 min. + det løse, og de fejl der opstår i en kamp skal rettes med det samme og der er bare ikke tid til at kalde spillerene ud og og forklare dem det uden at det sandsynligvis har ærgerlige konsekvenser for holdet. Måden at komme i kontakt med spillere på i kampene når adrenalinen pumper og pulsen er høj er altså at råbe højt og få det gjort klart med få ord og fagter hvad der var fejl, og hvad de skal gøre. Med andre ord er det korte, og ofte højlydte beskeder der virker bedst i en intens atmosfære.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        En kamp varer vel i 90 min. + det løse, og de fejl der opstår i en kamp skal rettes med det samme og der er bare ikke tid til at kalde spillerene ud og og forklare dem det uden at det sandsynligvis har ærgerlige konsekvenser for holdet. Måden at komme i kontakt med spillere på i kampene når adrenalinen pumper og pulsen er høj er altså at råbe højt og få det gjort klart med få ord og fagter hvad der var fejl, og hvad de skal gøre. Med andre ord er det korte, og ofte højlydte beskeder der virker bedst i en intens atmosfære.
        Ja, selvfølgelig. Men det må ske som instruktion og ikke som frustreret brok.
        Derudover synes der er spiller som har langt mere brug for det end de Kent udvælger ofte derfor. Det ser ud end flere står helt uden af kritik under kampen selv når de spiller med intensiteten af en død sandorm. Men det kan naturlig også være at en træner vælger forskellige måde at motivere forskellige spillertyper. Men, som allerede sagt, kan ikke forestille mig at det er alt for motiverende hvordan Kent gør det under kampen.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Nu er der milevidt forskel på at være omkring en træner, der skælder og smælder under kampene, er en guttermand til træning - og så udlandet, hvor du bliver smidt af holdet uden forklaring, sparket ned til træning og bliver udsat for et langt større pres både fra fans og medier, end de på noget som helst tidspunkt kommer til at opleve i DK. Der er Danmark stadig et pusse-hyggeligt fodboldland i sammenligning med andre steder.

          Derfor er og bliver OB-spillerne og langt størstedelen af spillerne i Danmark stadig smask-forkælede.

          MvH ChrisOB
          Lige præcis. Og hvad er det KN siger, når han skælder ud? Han siger jo ikke "din store idiot" eller "fatter du ikke noget " og den slags. Han siger "for helvede, XX, den skal spilles meget hurtigere" eller "NEEEEEJ du må sgu da aldrig spille den på tværs der" eller "NEEEEEJ der skal presses MEGET HÅRDERE" og den slags. Mener folk virkelig at det skal formuleres positivt for ikke at nedbryde spillerne selvtillid: "Jønne, det ville være meget bedre, hvis du ville presse din modspiller meget mere intenst og konsekvent. Kan du forstå hvad jeg mener. Det ville være godt for holdet og dig selv"....

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Lige præcis. Og hvad er det KN siger, når han skælder ud? Han siger jo ikke "din store idiot" eller "fatter du ikke noget " og den slags. Han siger "for helvede, XX, den skal spilles meget hurtigere" eller "NEEEEEJ du må sgu da aldrig spille den på tværs der" eller "NEEEEEJ der skal presses MEGET HÅRDERE" og den slags. Mener folk virkelig at det skal formuleres positivt for ikke at nedbryde spillerne selvtillid: "Jønne, det ville være meget bedre, hvis du ville presse din modspiller meget mere intenst og konsekvent. Kan du forstå hvad jeg mener. Det ville være godt for holdet og dig selv"....
            Overhovedet ikke, problemet er at han ikke trækker holdet op med gejst, når intet virker. Og så må man gerne rose

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Lige præcis. Og hvad er det KN siger, når han skælder ud? Han siger jo ikke "din store idiot" eller "fatter du ikke noget " og den slags. Han siger "for helvede, XX, den skal spilles meget hurtigere" eller "NEEEEEJ du må sgu da aldrig spille den på tværs der" eller "NEEEEEJ der skal presses MEGET HÅRDERE" og den slags. Mener folk virkelig at det skal formuleres positivt for ikke at nedbryde spillerne selvtillid: "Jønne, det ville være meget bedre, hvis du ville presse din modspiller meget mere intenst og konsekvent. Kan du forstå hvad jeg mener. Det ville være godt for holdet og dig selv"....
              Ja, jeg tænker bestemt at konstruktiv kritik er det der fungerer bedst ...
              Især hvis man samtidig formår ikke at fremstå nedladende eller negativ.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Var i Ådalen og se 20 minutters træning i går. Jeg har set rigtig mange træninger over de sidste 8 år under mange forskellige trænere efterhånden. Det som slår mig er, at jeg ALDRIG har set en mere intens træning med så høj kvalitet end som under KN.

                Folk brokker sig over KNs råben under kampene. Til træning er han pisse god til at rose spillerne og komme med konstruktive forslag. Der var masser af "rigtig godt tænkt Barret" osv, når noget blev forsøgt, som ikke helt lykkedes. Så jeg synes godt, at man efterhånden kan stoppe den overdrevne heksejagt på KN på det punkt. De er professionelle fodboldspillere - de kan sagtens klare mosten i kamp, når de ved at KN er 100% bag dem i resten af de "37 timer", de er sammen hver uge.

                Når jeg ser træning, kan jeg i den grad forstå, at KN er frustreret under kamp. Jeg har aldrig set et OB-hold levere en så god træning med så meget tempo og engagement og hvor kvaliteten altså også er i orden. Jeg har sgu selv svært ved at forstå, at de ikke får skrabet flere point sammen i kamp. De 20 minutter jeg så, blev der spillet 11 mod 11 på halvbane - hvor der dog var jokerspillere, som var på begge hold. Der var langt mellem fejlene og det hurtige pasningspil, hvor bolden bliver lagt af og flyttet over i den anden side fungerede fantastisk til Kents store fornøjelse. Der blev scoret 12-15 mål på de 20 minutter. Der var 3 redninger og der var 4-5 afbrændere.

                Gæstespilleren så noget rundtosset ud over tempoet og kvaliteten. Han var praktisk talt statist i øvelsen.
                Well, det der er ret tydeligt, er, at mange af vores spillere er helt selvtillidsforladt. Det er selvfølgelig ikke sådan at Kent bidrager med det hele - der er også dette forum, tilråb på stadion, spillernes egen psyke osv. Jeg synes dog jeg har observeret spillere, der falder endnu mere i niveau når Kent råber vildt og voldsomt af dem i kampene.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Lige præcis. Og hvad er det KN siger, når han skælder ud? Han siger jo ikke "din store idiot" eller "fatter du ikke noget " og den slags. Han siger "for helvede, XX, den skal spilles meget hurtigere" eller "NEEEEEJ du må sgu da aldrig spille den på tværs der" eller "NEEEEEJ der skal presses MEGET HÅRDERE" og den slags. Mener folk virkelig at det skal formuleres positivt for ikke at nedbryde spillerne selvtillid: "Jønne, det ville være meget bedre, hvis du ville presse din modspiller meget mere intenst og konsekvent. Kan du forstå hvad jeg mener. Det ville være godt for holdet og dig selv"....
                  Det er meget sjældent, at det formuleres så konstruktivt som du gengiver her.

                  Og jeg har det ret sjovt over den evige debat om forkælede danske fodboldspillere. Man skal ikke have læst meget socialpsykologi og motivationsforskning for at vide, at ideen om det pressede menneske som højproduktivt og kreativt kun lever videre i en forældet økonomisk tænkning. Nej, at samle mennesker om en fælles mission, give dem noget at tro på, og bygge dem mentalt op er det, der virker.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                    Det er meget sjældent, at det formuleres så konstruktivt som du gengiver her.

                    Og jeg har det ret sjovt over den evige debat om forkælede danske fodboldspillere. Man skal ikke have læst meget socialpsykologi og motivationsforskning for at vide, at ideen om det pressede menneske som højproduktivt og kreativt kun lever videre i en forældet økonomisk tænkning. Nej, at samle mennesker om en fælles mission, give dem noget at tro på, og bygge dem mentalt op er det, der virker.
                    Lige præcis.
                    Vi havde en fantastisk derby her i Tyskland i dag: Schalke var bagud i Dortmund med 0:4 ved halvleg, spillere råbte og brokkede med hinanden højlydt og aggressivt i omklædningsrummet. De fortalte efter kampen at Tedesco var helt roligt, sætte sig på hælene, hentede de tæt tilsammen og sagde roligt at det gå om at få noget god ud af kampen og det vil være at vinde anden halvleg til Schalke. Ham gav holdet noget at fighte for, at tro på, en mission. Kampen i Dortmund sluttede 4:4.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Lige præcis.
                      Vi havde en fantastisk derby her i Tyskland i dag: Schalke var bagud i Dortmund med 0:4 ved halvleg, spillere råbte og brokkede med hinanden højlydt og aggressivt i omklædningsrummet. De fortalte efter kampen at Tedesco var helt roligt, sætte sig på hælene, hentede de tæt tilsammen og sagde roligt at det gå om at få noget god ud af kampen og det vil være at vinde anden halvleg til Schalke. Ham gav holdet noget at fighte for, at tro på, en mission. Kampen i Dortmund sluttede 4:4.
                      Nu skal der altid to til en tango - at Schalke fik den vendt skyldes i lige så høj grad et tilsvarende fald fra Dortmunds side, inklusiv en udvisning af holdets eneste stjerne og det faktum at derbys lever deres eget liv. Det er meget nemt at tilskrive den slags comebacks til god coaching - jeg vil immervæk påstå, at det er de færreste trænere, der vil gøre ondt værre ved at skælde ud på en ydmyget spillertrup, der er bagud med 4-0 ved halvleg mod ærkerivalen. De fleste ville sige som Tedesco.

                      Nej - kunsten er at finde balancen imellem at stille (høje) krav og bygge spillere op fra bunden. Man kan diskutere om det Kent gør er for meget stillen krav og for lidt positiv coaching, men faktum er at en fodboldspillers hverdag er markant hårdere i Tyskland end den er i Danmark. Om det er retfærdigt eller ej, er det virkeligheden, og den skal man forholde sig til som en del af gamet, hvis man vil nå langt.

                      Der er ikke tid til den evige søgen efter "det hele menneske" eller andet socialpsykologisk ævl og kævl, der er brug for handling og tagen sig selv ved nakken. Det gjorde Schalke i 2. Halvleg - hjulpet godt på vej af modstanderens nedsmeltning og kampens omstændigheder - De rejste sig fra en ydmygelse - fordi de igennem tiden er blevet mere hærdet af fodbold kulturen, inklusiv den rå stillen hårde krav - hvor 0-4 imod Dortmund er langt værre end hvis OB tilsvarende er bagud med samme cifre mod Hobro. F.eks.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #41
                        Det er stadig ikke for sent at deltage i konkurrencen om et gavekort til Restaurant Giraffen. Vær med her frem til kampstart.

                        http://obstruktion.dk/gaet-resultate...vind-gavekort/

                        Comment


                          #42
                          Kent indrømmer at der har manglet kvalitet(betalingsartikel)

                          https://www.fyens.dk/ob/OB-traener-f...rtikel/3208320

                          Hvor er det da irriterende at alt OB relateret er +. Gider simpelthen ikke betale 49kr om måneden for så tynd journalistik som det mange gange er

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Kent indrømmer at der har manglet kvalitet(betalingsartikel)

                            https://www.fyens.dk/ob/OB-traener-f...rtikel/3208320

                            Hvor er det da irriterende at alt OB relateret er +. Gider simpelthen ikke betale 49kr om måneden for så tynd journalistik som det mange gange er
                            Her er det vigtigste:
                            - Hos andre hold i rækken brager målene ind, men de får ikke samme spørgsmål, fordi de får pointene. Hos os er det lidt omvendt. Vi fik ikke resultaterne sidste sæson. Det har vi fået i denne sæson, men vi er irriterede over, at vi stadig skal arbejde hårdt på at få scoret flere mål. Pointhøsten er ikke skæv, og vi ligger, hvor vi skal ligge, og så gælder det om i de tre sidste kampe før pausen at få så mange point, så vi er med, når det skal afgøres senere. Det er vigtigt at være med i top seks, og vi har intentionerne og forudsætningerne i vores måde at spille på. Andre hold med 15 scoringer ville blive mistænkt for at spille kynisk, og den indgang har vi ikke til det. Men vi rækker gerne hånden op og erkender, at manglende kvalitet har været forklaringen på målantallet, siger OB-træneren.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                              Her er det vigtigste:
                              - Hos andre hold i rækken brager målene ind, men de får ikke samme spørgsmål, fordi de får pointene. Hos os er det lidt omvendt. Vi fik ikke resultaterne sidste sæson. Det har vi fået i denne sæson, men vi er irriterede over, at vi stadig skal arbejde hårdt på at få scoret flere mål. Pointhøsten er ikke skæv, og vi ligger, hvor vi skal ligge, og så gælder det om i de tre sidste kampe før pausen at få så mange point, så vi er med, når det skal afgøres senere. Det er vigtigt at være med i top seks, og vi har intentionerne og forudsætningerne i vores måde at spille på. Andre hold med 15 scoringer ville blive mistænkt for at spille kynisk, og den indgang har vi ikke til det. Men vi rækker gerne hånden op og erkender, at manglende kvalitet har været forklaringen på målantallet, siger OB-træneren.
                              Tak

                              Vi er mange der har ondt i armen Kent. Vi har siddet med den oppe siden sæsonstarten

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                Her er det vigtigste:
                                - Hos andre hold i rækken brager målene ind, men de får ikke samme spørgsmål, fordi de får pointene. Hos os er det lidt omvendt. Vi fik ikke resultaterne sidste sæson. Det har vi fået i denne sæson, men vi er irriterede over, at vi stadig skal arbejde hårdt på at få scoret flere mål. Pointhøsten er ikke skæv, og vi ligger, hvor vi skal ligge, og så gælder det om i de tre sidste kampe før pausen at få så mange point, så vi er med, når det skal afgøres senere. Det er vigtigt at være med i top seks, og vi har intentionerne og forudsætningerne i vores måde at spille på. Andre hold med 15 scoringer ville blive mistænkt for at spille kynisk, og den indgang har vi ikke til det. Men vi rækker gerne hånden op og erkender, at manglende kvalitet har været forklaringen på målantallet, siger OB-træneren.
                                Men lad os da glæde os over, at det ikke bliver negligeret - Kent er jo ikke dum! Jeg tolker det sådan, at Kent, som den sympatiske fyr han i bund og grund fremstår over for holdet, har holdt hånden over offensiven, ved at beskytte den udadtil i medierne. Men det er klart, at på et tidspunkt bliver man nødt til at tage bladet for munden, når det råber til himlen. Jeg har respekt for, at KN venter længere tid med at gøre det, end mange herinde kunne ønske sig. Mange tror øjensynligt, at når han ikke siger det højt i pressen, så er det fordi han ikke kan se det. Det tror jeg på ingen måde er tilfældet.

                                Comment

                                Working...
                                X