Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB - Hobro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Har to fribilletter for RMN at give. Ville komme til kampen søndag men må desværre aflyse turen til Fyn.
    Hvis nogen vil gerne have de billetter skriv en PB med e-mail-adresse.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Ja slemme mig.. Hvis man ikke kan slå en direkte konkurrent på hjemmebane der oven i købet er oprykker har man vel heller ikke fortjent Top 6..
      De andre nedefra kommer også tættere..
      Hvis vi ikke slår Hobro tror jeg at vi misser Top 6.. Og ja jeg ved godt der er mange kampe endnu
      Der skal i hvert fald ske noget på transferfronten, hvis det så skal lykkes... eller der skal ske et mirakel med de offensive spillere på holdet.

      Comment


        #18
        Var i Ådalen og se 20 minutters træning i går. Jeg har set rigtig mange træninger over de sidste 8 år under mange forskellige trænere efterhånden. Det som slår mig er, at jeg ALDRIG har set en mere intens træning med så høj kvalitet end som under KN.

        Folk brokker sig over KNs råben under kampene. Til træning er han pisse god til at rose spillerne og komme med konstruktive forslag. Der var masser af "rigtig godt tænkt Barret" osv, når noget blev forsøgt, som ikke helt lykkedes. Så jeg synes godt, at man efterhånden kan stoppe den overdrevne heksejagt på KN på det punkt. De er professionelle fodboldspillere - de kan sagtens klare mosten i kamp, når de ved at KN er 100% bag dem i resten af de "37 timer", de er sammen hver uge.

        Når jeg ser træning, kan jeg i den grad forstå, at KN er frustreret under kamp. Jeg har aldrig set et OB-hold levere en så god træning med så meget tempo og engagement og hvor kvaliteten altså også er i orden. Jeg har sgu selv svært ved at forstå, at de ikke får skrabet flere point sammen i kamp. De 20 minutter jeg så, blev der spillet 11 mod 11 på halvbane - hvor der dog var jokerspillere, som var på begge hold. Der var langt mellem fejlene og det hurtige pasningspil, hvor bolden bliver lagt af og flyttet over i den anden side fungerede fantastisk til Kents store fornøjelse. Der blev scoret 12-15 mål på de 20 minutter. Der var 3 redninger og der var 4-5 afbrændere.

        Gæstespilleren så noget rundtosset ud over tempoet og kvaliteten. Han var praktisk talt statist i øvelsen.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Der skal i hvert fald ske noget på transferfronten, hvis det så skal lykkes... eller der skal ske et mirakel med de offensive spillere på holdet.
          De skal starte med at vinde i morgen ihvertfald.. Der skal 6p på kontoen de sidste 3 kampe for at det virker realistisk med de kampe vi har i foråret..
          Og selv om vi går på transfermarkedet tvivler jeg bare på at vi har evnerne, tiltrækningskræften og økonomien til at tage det nødvendige skridt op på den korte bane.. Vores koncept er simpelthen kompliceret ift de spillere man har til rådighed

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Var i Ådalen og se 20 minutters træning i går. Jeg har set rigtig mange træninger over de sidste 8 år under mange forskellige trænere efterhånden. Det som slår mig er, at jeg ALDRIG har set en mere intens træning med så høj kvalitet end som under KN.

            Folk brokker sig over KNs råben under kampene. Til træning er han pisse god til at rose spillerne og komme med konstruktive forslag. Der var masser af "rigtig godt tænkt Barret" osv, når noget blev forsøgt, som ikke helt lykkedes. Så jeg synes godt, at man efterhånden kan stoppe den overdrevne heksejagt på KN på det punkt. De er professionelle fodboldspillere - de kan sagtens klare mosten i kamp, når de ved at KN er 100% bag dem i resten af de "37 timer", de er sammen hver uge.

            Når jeg ser træning, kan jeg i den grad forstå, at KN er frustreret under kamp. Jeg har aldrig set et OB-hold levere en så god træning med så meget tempo og engagement og hvor kvaliteten altså også er i orden. Jeg har sgu selv svært ved at forstå, at de ikke får skrabet flere point sammen i kamp. De 20 minutter jeg så, blev der spillet 11 mod 11 på halvbane - hvor der dog var jokerspillere, som var på begge hold. Der var langt mellem fejlene og det hurtige pasningspil, hvor bolden bliver lagt af og flyttet over i den anden side fungerede fantastisk til Kents store fornøjelse. Der blev scoret 12-15 mål på de 20 minutter. Der var 3 redninger og der var 4-5 afbrændere.

            Gæstespilleren så noget rundtosset ud over tempoet og kvaliteten. Han var praktisk talt statist i øvelsen.
            Det lyder jo alt sammen godt :). Bedre end at høre det omvendte.. Problemet er nok at til træning at der spiller alle så det bliver på vores præmisser.. Men virkeligheden er bare en anden når vi møder modstandere der vil noget andet med kampen..
            Men vi må jo se om der kommer noget output på den gode træning

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Var i Ådalen og se 20 minutters træning i går. Jeg har set rigtig mange træninger over de sidste 8 år under mange forskellige trænere efterhånden. Det som slår mig er, at jeg ALDRIG har set en mere intens træning med så høj kvalitet end som under KN.

              Folk brokker sig over KNs råben under kampene. Til træning er han pisse god til at rose spillerne og komme med konstruktive forslag. Der var masser af "rigtig godt tænkt Barret" osv, når noget blev forsøgt, som ikke helt lykkedes. Så jeg synes godt, at man efterhånden kan stoppe den overdrevne heksejagt på KN på det punkt. De er professionelle fodboldspillere - de kan sagtens klare mosten i kamp, når de ved at KN er 100% bag dem i resten af de "37 timer", de er sammen hver uge.

              Når jeg ser træning, kan jeg i den grad forstå, at KN er frustreret under kamp. Jeg har aldrig set et OB-hold levere en så god træning med så meget tempo og engagement og hvor kvaliteten altså også er i orden. Jeg har sgu selv svært ved at forstå, at de ikke får skrabet flere point sammen i kamp. De 20 minutter jeg så, blev der spillet 11 mod 11 på halvbane - hvor der dog var jokerspillere, som var på begge hold. Der var langt mellem fejlene og det hurtige pasningspil, hvor bolden bliver lagt af og flyttet over i den anden side fungerede fantastisk til Kents store fornøjelse. Der blev scoret 12-15 mål på de 20 minutter. Der var 3 redninger og der var 4-5 afbrændere.

              Gæstespilleren så noget rundtosset ud over tempoet og kvaliteten. Han var praktisk talt statist i øvelsen.
              Rigtigt fint med sådan en træningskvalitet. Men kan alligevel ikke se det som meningsfuld at opbygge de spiller under træningen men at nedgøre de under kampen hvor det tæller. Synes de har brug for en fornuftig kritik men først i alt opbygning under kampen.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Det lyder jo alt sammen godt :). Bedre end at høre det omvendte.. Problemet er nok at til træning at der spiller alle så det bliver på vores præmisser.. Men virkeligheden er bare en anden når vi møder modstandere der vil noget andet med kampen..
                Men vi må jo se om der kommer noget output på den gode træning
                Det er rigtigt: kombinationen af dårlige baner og hold, som bare laver frispark konstant og forsøger at ødelægge rytmen i kampen med 40-sekunders sekvenser ved indkast og hjørnespark er hård medicin for et OB-hold. Så vidt jeg husker lavede Horsens 8 frispark de første ca. 20 minutter i sidste weekend. Der mangler vi et redskab til at bevare troen på det, når de andre er så ekstremt destruktive i deres tilgang til fodbold. Og vi mangler en Falk-type, som lige glider af på et par stykker, eller får udløst et par hurtige gule kort / frispark uden lige for feltet, som kan ødelægge disse holds destruktive tilgang.

                Comment


                  #23
                  Jeg synes simpelthen i lægger for meget i det - spillerne ved udmærket, hvad KN er frustreret over og at det er berettiget. Det er jo ikke børnehavebørn han arbejder med. Jeg magter ikke en omgang rundkredspædagogik, hvor højt betalte, stærkt eksponerede fodbold"stjerner" ikke må få at vide, når de laver noget lort i kamp. Man kan mærke på truppen til træning, at de er stærkt begejstrede for KN - så accepterer man også at chefen skælder ud, når det er på sin plads - det kan man netop gøre, når man har et godt forhold til sine ansatte. Alt det der "det var jo meget godt, der var kun en lille ting, som kunne være en lille smule bedre" er ikke til at holde ud. Det er jo også en af grundene til at så mange unge mennesker er så skrøbelige. De har aldrig fået af vide, at deres tegning lignede lort, fordi de ikke havde gjort sig umage. Det er altid: "nej, hvor er den flot, lille skat." Jeg arbejder med unge mennesker og de er uhyggeligt ringe til at tage imod kritik og til at tackle modgang, fordi de bliver pakket ind i vat. Det er hårdt for dem og et kæmpe chok, når de første bliver savet midt over for kvaliteten af deres arbejde, når de er 16-17 år!

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                    Jeg synes simpelthen i lægger for meget i det - spillerne ved udmærket, hvad KN er frustreret over og at det er berettiget. Det er jo ikke børnehavebørn han arbejder med. Jeg magter ikke en omgang rundkredspædagogik, hvor højt betalte, stærkt eksponerede fodbold"stjerner" ikke må få at vide, når de laver noget lort i kamp. Man kan mærke på truppen til træning, at de er stærkt begejstrede for KN - så accepterer man også at chefen skælder ud, når det er på sin plads - det kan man netop gøre, når man har et godt forhold til sine ansatte. Alt det der "det var jo meget godt, der var kun en lille ting, som kunne være en lille smule bedre" er ikke til at holde ud. Det er jo også en af grundene til at så mange unge mennesker er så skrøbelige. De har aldrig fået af vide, at deres tegning lignede lort, fordi de ikke havde gjort sig umage. Det er altid: "nej, hvor er den flot, lille skat." Jeg arbejder med unge mennesker og de er uhyggeligt ringe til at tage imod kritik og til at tackle modgang, fordi de bliver pakket ind i vat. Det er hårdt for dem og et kæmpe chok, når de første bliver savet midt over for kvaliteten af deres arbejde, når de er 16-17 år!
                    Helt enig at mennesker har brug for kritik. Arbejder også med unge for næsten 30 år nu og er absolut overbevist at en ærlig og direkt kritik tilhører til de vigtigste ting de har brug for. Deler også hvad du skriver om "rundkredspædagogik" for fodboldspillere. Men der er en forskel mellem kritik og brok. Og under kampene er Kent for mig ofte mere "brokhoved' end kritiker.
                    Og brok virker bare ikke.
                    Når jeg gør en fejl så ved jeg det ja helt god og er pissed med mig selv. At få brok af medspillere og træner gør det ikke bedre. En konkret henvisning hvad skal gøres bedre, hvad skal passe på bedre + en opmuntring som "come on", "du kan det bedre" osv. hjælper i den situation langt mere.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Jeg synes simpelthen i lægger for meget i det - spillerne ved udmærket, hvad KN er frustreret over og at det er berettiget. Det er jo ikke børnehavebørn han arbejder med. Jeg magter ikke en omgang rundkredspædagogik, hvor højt betalte, stærkt eksponerede fodbold"stjerner" ikke må få at vide, når de laver noget lort i kamp. Man kan mærke på truppen til træning, at de er stærkt begejstrede for KN - så accepterer man også at chefen skælder ud, når det er på sin plads - det kan man netop gøre, når man har et godt forhold til sine ansatte. Alt det der "det var jo meget godt, der var kun en lille ting, som kunne være en lille smule bedre" er ikke til at holde ud. Det er jo også en af grundene til at så mange unge mennesker er så skrøbelige. De har aldrig fået af vide, at deres tegning lignede lort, fordi de ikke havde gjort sig umage. Det er altid: "nej, hvor er den flot, lille skat." Jeg arbejder med unge mennesker og de er uhyggeligt ringe til at tage imod kritik og til at tackle modgang, fordi de bliver pakket ind i vat. Det er hårdt for dem og et kæmpe chok, når de første bliver savet midt over for kvaliteten af deres arbejde, når de er 16-17 år!
                      Du arbejder med unge mennesker siger du og de er dårlige til at tage imod kritik ... måske er det måden du bringer den på, det fornemmer jeg kunne være et issue.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #26
                        Det må alt andet lige siges at være en stor fordel for os, at Mistrati er i karantæne. Han har vel sammen med Kirkevold været deres største profil i efteråret.
                        SLO

                        Comment


                          #27
                          Det er en sjovt at læse i tråden om KNs måde at udtrykke sig på i fht. spillerne i kampe .. specielt når jeg tænker tilbage på en tråd om forkælede OB spillere 🤔
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Du arbejder med unge mennesker siger du og de er dårlige til at tage imod kritik ... måske er det måden du bringer den på, det fornemmer jeg kunne være et issue.
                            Det er en flot konklusion uden at vide noget som helst om mig og mine metoder.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Det er en sjovt at læse i tråden om KNs måde at udtrykke sig på i fht. spillerne i kampe .. specielt når jeg tænker tilbage på en tråd om forkælede OB spillere 🤔
                              Synes det er ikke modstridende. Det går ikke om at give hård kritik til en fodboldspiller. Det er nødvendigt og man må ikke bruge handske derfor. Forkælede fodboldspiller er pinligt.
                              Det går om at vælge den rigtige måde og især tidsptidspunkt så at det virker. Eller med andre ord: at det er succesfuld.
                              Synes bare at Kent''s måde at håndtere det under kampene ikke er successfuld. Eller har du decideret set at det bringer spillere fremad når ham råber og brokker sig over enkelte? Men at Bo Henriksen pusher spillere med sin måde at præstere med endnu til flere procent mere er for mig ret klart.
                              Man skal kalde en spade for en spade og ønsker meget at ham tager den en eller anden til side og forklarer ham tydeligt at det var lort hvad ham spillede der - efter kampen eller under træningen.
                              Men Kent virker under kampen alt for ofte som en frustreret sur mand der på sidelinjen som brokker sig over spillere, lader løbe sin frustration over enkelte spillere - og tror det er bare ikke god for intet.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Det er en sjovt at læse i tråden om KNs måde at udtrykke sig på i fht. spillerne i kampe .. specielt når jeg tænker tilbage på en tråd om forkælede OB spillere 樂
                                Nu er der milevidt forskel på at være omkring en træner, der skælder og smælder under kampene, er en guttermand til træning - og så udlandet, hvor du bliver smidt af holdet uden forklaring, sparket ned til træning og bliver udsat for et langt større pres både fra fans og medier, end de på noget som helst tidspunkt kommer til at opleve i DK. Der er Danmark stadig et pusse-hyggeligt fodboldland i sammenligning med andre steder.

                                Derfor er og bliver OB-spillerne og langt størstedelen af spillerne i Danmark stadig smask-forkælede.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X