Annoncering

Collapse
No announcement yet.

KAMPTRÅD Lyngby-OB 22.okt. 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • jchristo
    replied
    Jeg synes kampen i går var lidt antiklimatisk.

    Set fra min plads på tribunen var vi ikke særlig gode i 1. halvleg. I særdeleshed var Jönsson stort set ikke med, og Greve lykkedes kun med et par enkelte ting. Det er muligt, at det var afstanden ned til enden, hvor OB angreb, der gjorde det, men jeg var ikke synderligt imponeret. I tillæg havde Tverskov nogle virkelig dårlige afleveringer fremad uden noget udpræget mål.

    I anden halvleg kom begge vores kanter igang, og vi spillede virkelig godt den første lille halve time, synes jeg.

    Til gengæld er der ingen tvivl om, at jeg er ved at være forbandet over Kent Nielsens ageren med udskiftningerne. Hvis han faktisk mener, at vi skal have ambitioner om top-6, så skal der også tages nogle chancer. Det siger han jo faktisk selv i sidste OB-podcast; at fodbold handler om at tage chancer.
    Jeg har stadig ikke tilgivet ham, at han skifter en angriber ud med en defensiv midtbane, da vi mødte Hobro på udebane. Fint hvis Hobro havde kørt rundt med os, og vi skulle kæmpe for at holde det ene point, men det var ikke tilfældet. Vi møder et hold, der har en af de pladser vi vil have, og så vælger han at vi skal fedte et point hjem. Tag nu for helvede en risiko! Ellers får vi ikke hentet holdene foran os.

    Lidt det samme igår: Joan ind for Helenius er fint. Jeg synes Joan kom ind med noget dynamik. Men Casper Nielsen ind for Jönsson? Så skal vi igen til at løbe et point hjem? Hobro havde lige rundsmadret FCN og dermed var den ene top-6 plads ved at stikke af. Senere skulle FCK møde kriseramte AGF, så der kunne man nok godt regne med, at næste top-6 plads også var på vej væk (hvilket jo så også skete). Så sats dog for helvede! Smid Festersen ind. Eller sats endnu mere og prøv med Eskesen. Måske skaber hans unge fandenivoldskhed noget. Og som minimum får han noget god superliga-erfaring.
    Men nej. Casper Nielsen. En fin motor, men det er jo ikke ligefrem mål han kaster om sig med.

    Havde det så bare været det, men så venter Kent indtil der er spillet 89 minutter og 30 sekunder, før han skifter Festersen ind. Hvorfor? Så skal tiden lige trækkes, så vi kan hente endnu 1 point hjem? Et point, der er tæt på ubrugeligt. Nej, vent. Vi hentede 1 point ind på Horsens. Og FCN. Hvis bare der er nok runder i grundspillet, så skal vi nok få hentet en top-6 på den måde. Medmindre naturligvis at hold som AaB vælger at tage 3 points fra tid til anden og går forbi os.

    Så der var, set fra min plads, noget rigtig godt offensivt spil i en periode. Og så var der et ubrugeligt resultat, hvor vi (igen) ikke prøvede at jagte sejren til sidst. Uambitiøst.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Ja, men i mange af de forrige kampe har det mere været skarpheden i spillet, der har været dårlig, som jeg ser det. I dag kan man se tilbage på, at AK har en (tror det var ham), som han skal sparke ind i 1., mens Greve og Barrett skulle have scoret i 2, og dertil kan man lægge en del andre muligheder. Vi kommer frem til meget mere, og det er på forskellige måder. I dag stod jeg for første gang i rigtig lang tid med fornemmelsen af, at vi kunne score. Det er sgu en meget rar fornemmelse, som jeg gerne vil opleve mere til
    Jeg er fuldstændig enig - jeg så et OB-hold i går, som skabte noget frem af banen - der var enkelte perioder med boldflytteri - men ikke i nærheden af det i de tidligere kampe i sæsonen. Jeg begynder sgu at tro lidt på projektet igen.

    Defensiven er stærk nu - det ser vi på banen og det siger statistikken. KEP har spillet ekstremt stærkt i denne sæson - så er han ude og uden ham giver vi ikke noget særligt væk - det lugter af tre stærke midterforsvarer.

    Målene skal nok komme, hvis vi skaber chancerne. Desler mangler en del i det offensive - han har praktisk talt ingen gennembrud og så må Joan godt snart finde topformen - så tror jeg, at den er ved at være der til en top-6.

    Jeg glæder mig faktisk til de næste par kampe i ligaen.... hvor ville det da bare være fantastisk at gå til vinterpause med et snit på 2 mål per kamp i de resterende kampe. Statistisk set ville OB vinde praktisk talt alle kampe, hvis vi bare kan score 2 i hver :o)

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det er jo ret beset de personlige fejl og den manglende skarphed, også, og måske især hos Greve som vi kan blive ved med at efterlyse. Uden at det sker. Greve laver så mange rigtige ting i øjeblikket - men burde med skarpheden i vendingerne og udtrykket i de sidste par kampe in mente jo stå med både mål og assist i støvlerne. Men står på nul. Gennembruddet er på vej - men slutproduktet halter stadig.

    Det er derfor vi kun står noteret for 4 sejre i 13 kampe, selv om vi kun har lukket 11 ind.

    MvH ChrisOB
    Ja, men i mange af de forrige kampe har det mere været skarpheden i spillet, der har været dårlig, som jeg ser det. I dag kan man se tilbage på, at AK har en (tror det var ham), som han skal sparke ind i 1., mens Greve og Barrett skulle have scoret i 2, og dertil kan man lægge en del andre muligheder. Vi kommer frem til meget mere, og det er på forskellige måder. I dag stod jeg for første gang i rigtig lang tid med fornemmelsen af, at vi kunne score. Det er sgu en meget rar fornemmelse, som jeg gerne vil opleve mere til

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Fra min plads på stadion synes jeg faktisk, at vi spiller en god kamp i dag. Vi kommer tidligt bagud, og der kunne man godt frygte lidt af en langgaber med en masse ligegyldig boldflytteri uden nogle chancer, men det blev da ikke tilfældet. Uden træerne vokser ind i himlen over en 1-1 i Lyngby, så synes jeg, at det var positivt, at der var flere facetter af vores spil, der lykkedes end jeg har set længe. Tænk sig, vi blev farlige og scorede endda i etableret engrebs-små-spil - Plan A virkede sgu. Vores presspil virkede i perioder også lidt bedre og mere aggressivt. Lidt mere skarphed og lidt færre personlige fejl næste gang tak, men ellers...

    Og så begynder det altså at lugte lidt af Greves endelige gennembrud
    Det er jo ret beset de personlige fejl og den manglende skarphed, også, og måske især hos Greve som vi kan blive ved med at efterlyse. Uden at det sker. Greve laver så mange rigtige ting i øjeblikket - men burde med skarpheden i vendingerne og udtrykket i de sidste par kampe in mente jo stå med både mål og assist i støvlerne. Men står på nul. Gennembruddet er på vej - men slutproduktet halter stadig.

    Det er derfor vi kun står noteret for 4 sejre i 13 kampe, selv om vi kun har lukket 11 ind.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Vi skal bare samle det her hold:
    Lindegaard
    Desler - K. Larsen - Høegh - Borring (kunne ikke lige komme i tanke om en VB)
    Greve-JJT-Eriksen-Falk
    Eskesen
    AK

    (okay, det kan blive lidt svært at få fat i kuglen, men når vi så først har den )
    Så må Kadrii sq tage den ....

    http://www.ob.dk/artikel/hvem-skal-p...stre-back.aspx
    Ingen hjælp der ..

    Måske vi skulle finde en anden end Eriksen ...

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Fra min plads på stadion synes jeg faktisk, at vi spiller en god kamp i dag. Vi kommer tidligt bagud, og der kunne man godt frygte lidt af en langgaber med en masse ligegyldig boldflytteri uden nogle chancer, men det blev da ikke tilfældet. Uden træerne vokser ind i himlen over en 1-1 i Lyngby, så synes jeg, at det var positivt, at der var flere facetter af vores spil, der lykkedes end jeg har set længe. Tænk sig, vi blev farlige og scorede endda i etableret engrebs-små-spil - Plan A virkede sgu. Vores presspil virkede i perioder også lidt bedre og mere aggressivt. Lidt mere skarphed og lidt færre personlige fejl næste gang tak, men ellers...

    Og så begynder det altså at lugte lidt af Greves endelige gennembrud
    Enig hele vejen rundt.

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Synes vi spiller en af de bedste kampe i sæsonen i dag. Vi var meget på bolden, og der var fint flow i spillet. Vi har chancerne til at vinde, og jeg synes der var bid i omstillingerne bortset selvfølgelig fra de svage afslutninger. Lyngby får et mål, hvor en dommer 8 ud af 10 gange vil give izu frisparket og så har Rygaard et flot hug på stangen. Det var ca. det. Ærgerligt vi ikke vinder, når chancerne var til det. Ærgerligt de indskiftere vi har i dag ikke gør det bedre. Det var lidt som om rytmen blev ødelagt af at få Joan og Nielsen ind, som er væsentligt andre typer end dem de erstattede. Indtil da synes jeg virkelig er Lyngby overlegne, men de får mere tid på bolden efter udskiftningerne og det var skidt.
    Ellers en fornøjelse at se Greve igen, samt at AK ligner sig selv. Tingager igen outstanding nede bagi.
    Det skal dog siges til indskifternes forsvar, at et par af de andre også var begyndt at se trætte ud. Man kunne godt se, at der ikke var så meget tilbage på Greves batterier til sidst, ligesom backerne ikke kom helt lige så hidsigt

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
    Jacob Rasmussen kan vel nappe venstrebacken i en snæver vending. Men man er nok ikke helt offensiv nok til den spillestil, den øvrige holdopstilling lægger op til :P
    Den er købt - tror godt, at holdet kan bære, at den ene back primært har sine styrker i defensiven :)

    Leave a comment:


  • MortenF
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Vi skal bare samle det her hold:
    Lindegaard
    Desler - K. Larsen - Høegh - Borring (kunne ikke lige komme i tanke om en VB)
    Greve-JJT-Eriksen-Falk
    Eskesen
    AK

    (okay, det kan blive lidt svært at få fat i kuglen, men når vi så først har den )
    Jacob Rasmussen kan vel nappe venstrebacken i en snæver vending. Men man er nok ikke helt offensiv nok til den spillestil, den øvrige holdopstilling lægger op til :P

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Synes vi spiller en af de bedste kampe i sæsonen i dag. Vi var meget på bolden, og der var fint flow i spillet. Vi har chancerne til at vinde, og jeg synes der var bid i omstillingerne bortset selvfølgelig fra de svage afslutninger. Lyngby får et mål, hvor en dommer 8 ud af 10 gange vil give izu frisparket og så har Rygaard et flot hug på stangen. Det var ca. det. Ærgerligt vi ikke vinder, når chancerne var til det. Ærgerligt de indskiftere vi har i dag ikke gør det bedre. Det var lidt som om rytmen blev ødelagt af at få Joan og Nielsen ind, som er væsentligt andre typer end dem de erstattede. Indtil da synes jeg virkelig er Lyngby overlegne, men de får mere tid på bolden efter udskiftningerne og det var skidt.
    Ellers en fornøjelse at se Greve igen, samt at AK ligner sig selv. Tingager igen outstanding nede bagi.

    Leave a comment:


  • Polle
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Vi skal bare samle det her hold:
    Lindegaard
    Desler - K. Larsen - Høegh - Borring (kunne ikke lige komme i tanke om en VB)
    Greve-JJT-Eriksen-Falk
    Eskesen
    AK

    (okay, det kan blive lidt svært at få fat i kuglen, men når vi så først har den )
    Prøvede lige at skrive "OB venstre back" på google. Kommer så cirka 20 billedforslag under billeder, hvorfor er det bare, at Timmi er den eneste der er repræsenteret uden billede, men med en helt sort firkant

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Fra min plads på stadion synes jeg faktisk, at vi spiller en god kamp i dag. Vi kommer tidligt bagud, og der kunne man godt frygte lidt af en langgaber med en masse ligegyldig boldflytteri uden nogle chancer, men det blev da ikke tilfældet. Uden træerne vokser ind i himlen over en 1-1 i Lyngby, så synes jeg, at det var positivt, at der var flere facetter af vores spil, der lykkedes end jeg har set længe. Tænk sig, vi blev farlige og scorede endda i etableret engrebs-små-spil - Plan A virkede sgu. Vores presspil virkede i perioder også lidt bedre og mere aggressivt. Lidt mere skarphed og lidt færre personlige fejl næste gang tak, men ellers...

    Og så begynder det altså at lugte lidt af Greves endelige gennembrud
    Hvis han bare kunne lave en 7-8 kasser i denne sæson ville det virkelig være et gennembrud.. Men han har virkelig lagt på.. Dejligt at se.
    Jeg var sgu meget bekymret efter sidste sæson, men efter at have overværet 3 træninger de første 14 dage i denne sæson kunne man godt fornemme at han virkelig var mødt op i superform og han virkelig gerne ville det.. Men han er nød til at lave flere mål og assist..

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Ryan er bare en bedre hb end Desler og Joan mere svingende end Desler og Greve. Desler og Greve har måske ikke super højt niveau men de falder sjældent igennem og så er de OB drenge og det giver lidt hos mig ...

    Gryte
    Ryan. KEP. Tingager. JBL
    Desler. JJT. Izu. Greve.
    Helenius. AK

    Kunne vi så få Lingaard retur når vi sælger Gryte så ligner det noget med en gammel strategi om OB/Fynske talenter, talenter udefra krydret med danske profiler hvilket Ryan, KEP, Izu og Helenius trods alt er/har været ... samt udenlandske profiler ... ved jeg så ikke om Gryte var men er han i hvert fald nu ...

    Og siden strategien kom har vi trods alt haft Falk, Høegh og Kasper Larsen gennem holdet .... Feldballe(Randers, SC Cambour, Sarpsborg, Fredericia), Ousager (Karrierestop) Winding (?) Oliver Larsen(Leksand) Toppel (BIF) Vemmelund (Stjarnan, Marienlyst, Brommapojkarne, Derry, Dundalk) Christian Sørensen(SIF, Prottur) Jeppe Hansen(Fredericia, Stjarnan), Radza(Næsby, Tvøroyri, Middelfart), Kongsted(Marienlyst, Fremad Amager), Schoop(Reykjavik, Vejle) EPJ(Fredericia, Omonoia) Anders Thomsen(Middelfart, Marienlyst), Oliver Lund(Lyngby)...

    Personligt kunne jeg også sagtens se Høegh, Absalonsen, Borring og/eller Kadrii tilbage .... Larsen måske ... Falk ...
    Vi skal bare samle det her hold:
    Lindegaard
    Desler - K. Larsen - Høegh - Borring (kunne ikke lige komme i tanke om en VB)
    Greve-JJT-Eriksen-Falk
    Eskesen
    AK

    (okay, det kan blive lidt svært at få fat i kuglen, men når vi så først har den )

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Fra min plads på stadion synes jeg faktisk, at vi spiller en god kamp i dag. Vi kommer tidligt bagud, og der kunne man godt frygte lidt af en langgaber med en masse ligegyldig boldflytteri uden nogle chancer, men det blev da ikke tilfældet. Uden træerne vokser ind i himlen over en 1-1 i Lyngby, så synes jeg, at det var positivt, at der var flere facetter af vores spil, der lykkedes end jeg har set længe. Tænk sig, vi blev farlige og scorede endda i etableret engrebs-små-spil - Plan A virkede sgu. Vores presspil virkede i perioder også lidt bedre og mere aggressivt. Lidt mere skarphed og lidt færre personlige fejl næste gang tak, men ellers...

    Og så begynder det altså at lugte lidt af Greves endelige gennembrud

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Er usikker om vi jan satse på Ryan kontinuerlig med de muskulære problemer ham har igen og igen. Ville helst have Joan som vk. Joan viste en god indsats i dag. Så med mere spilletid kan ham muligvis komme i gang igen. En højre side med Desker/Greve og en venstre side med JBL/Joan kunne blive rigtig fedt, hvis Joan finder topniveauet igen.
    Ryan er bare en bedre hb end Desler og Joan mere svingende end Desler og Greve. Desler og Greve har måske ikke super højt niveau men de falder sjældent igennem og så er de OB drenge og det giver lidt hos mig ...

    Gryte
    Ryan. KEP. Tingager. JBL
    Desler. JJT. Izu. Greve.
    Helenius. AK

    Kunne vi så få Lingaard retur når vi sælger Gryte så ligner det noget med en gammel strategi om OB/Fynske talenter, talenter udefra krydret med danske profiler hvilket Ryan, KEP, Izu og Helenius trods alt er/har været ... samt udenlandske profiler ... ved jeg så ikke om Gryte var men er han i hvert fald nu ...

    Og siden strategien kom har vi trods alt haft Falk, Høegh og Kasper Larsen gennem holdet .... Feldballe(Randers, SC Cambour, Sarpsborg, Fredericia), Ousager (Karrierestop) Winding (?) Oliver Larsen(Leksand) Toppel (BIF) Vemmelund (Stjarnan, Marienlyst, Brommapojkarne, Derry, Dundalk) Christian Sørensen(SIF, Prottur) Jeppe Hansen(Fredericia, Stjarnan), Radza(Næsby, Tvøroyri, Middelfart), Kongsted(Marienlyst, Fremad Amager), Schoop(Reykjavik, Vejle) EPJ(Fredericia, Omonoia) Anders Thomsen(Middelfart, Marienlyst), Oliver Lund(Lyngby)...

    Personligt kunne jeg også sagtens se Høegh, Absalonsen, Borring og/eller Kadrii tilbage .... Larsen måske ... Falk ...
    Last edited by Plum; 22-10-2017, 18:38.

    Leave a comment:

Working...
X