Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kære OB-ledelse: Bech må være fortid nu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Emilseir Se indlæg
    Fornuftigt indlæg Benediktson!
    Har virkelig lyst til at hoppe med på vognen, men det er sgu svært. Du siger selv at Kent Nielsen gik fra 10., 8. og 5. til 2. pladsen. Troels har givet os to tiendepladser, og nu ligger vi et point fra den igen med en meget svær udekamp i næste runde. Ved Kent Nielsen har der da i det mindste været en form for udvikling, mens vi har stået helt stille på udviklingsplanet siden Troels kom til.
    Riddersholm startede med en 4. plads i 08/09, og har siden ført FCM til 6., 4., 3., 6. og ligger nu til guld. Der er her også en pæn udvikling at spore.

    Det der også kan siges i den sammenhæng er, at vi vel sandsynligvis har haft langt flere penge til rådighed end AAB og FCM. Deres trupper har dog nok været mere harmoniske, men jeg synes ikke det retfærdiggør så elendige præstationer over en så lang periode. Vores målmandssituation er ikke helt optimal, dog næsten det mindste problem på holdet. Forsvaret har sejlet i lang tid uden, at der er næsten ikke rørt ved det overhovedet. Angrebet er impotent, og midtbanen kan ikke styre en hel kamp. Vi skaber ikke chancer, og kaster om os med personlige fejl i den bagerste kæde.

    Vi bliver igen sindssygt afhængige af, hvordan de andre bundhold klarer sig.
    Jeg er nødt til at korrigere dig her. TB blev ansat før sidste sæson, han var derfor ikke involveret i den første tiendeplads. Hvis du husker tilbage, så var det jo Poul Hansen, der stod i spidsen for den :)

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
      Jeg er nødt til at korrigere dig her. TB blev ansat før sidste sæson, han var derfor ikke involveret i den første tiendeplads. Hvis du husker tilbage, så var det jo Poul Hansen, der stod i spidsen for den :)
      men så lad os snakke spillet; ligaen er for tæt og der er mange runder endnu til at placeringen kan bruges i denne sammenhæng, vi kan jo ender stort set på alle pladser fra 12-6. Syntes du helt ærligt der er noget i spillet der indikerer at det går i den rigtige retning, her et år og en 8-9 mdr. inde i Troels' ansættelse?

      Comment


        #93
        Fint indlæg, som sådan enig, men det skulle være kommet da folk begyndte at råbe på en fyring, ikke 10 måneder senere, hvor det ville være noget mere berettiget, hvis det skulle komme der til...

        Og så må jeg også sige, nu hvor du selv nævner AaB, at den udvikling er vi jo ikke i nærheden af at have haft, eller at være i nu... AaB står heller ikke med en mængde indkøb der er hentet som en del af udviklingen, men i stedet lever tilværelsen på bænken, eller endnu længere ude, men samtidig hæver en hyre der er med til at bremse udviklings mulighederne...

        I AaB er der en rød tråd i det de foretager sig, og der tror jeg at det største problem for mange OB fans er, at den røde tråd ikke er til at finde i OB...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          men så lad os snakke spillet; ligaen er for tæt og der er mange runder endnu til at placeringen kan bruges i denne sammenhæng, vi kan jo ender stort set på alle pladser fra 12-6. Syntes du helt ærligt der er noget i spillet der indikerer at det går i den rigtige retning, her et år og en 8-9 mdr. inde i Troels' ansættelse?
          Jeg synes i hvert fald ikke, at vores spil er dårligere, end dem vi gerne vil sammenligne os med (nr. 5-8). Men det er da klart, at hvis spillet havde været marginalt bedre på de rigtige tidspunkter, så havde vi haft 6-9 point mere, og så havde der nok ikke været den store kritik.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Fint indlæg, som sådan enig, men det skulle være kommet da folk begyndte at råbe på en fyring, ikke 10 måneder senere, hvor det ville være noget mere berettiget, hvis det skulle komme der til...

            Og så må jeg også sige, nu hvor du selv nævner AaB, at den udvikling er vi jo ikke i nærheden af at have haft, eller at være i nu... AaB står heller ikke med en mængde indkøb der er hentet som en del af udviklingen, men i stedet lever tilværelsen på bænken, eller endnu længere ude, men samtidig hæver en hyre der er med til at bremse udviklings mulighederne...

            I AaB er der en rød tråd i det de foretager sig, og der tror jeg at det største problem for mange OB fans er, at den røde tråd ikke er til at finde i OB...
            Jeg synes ikke sammenligningen med AaB er specielt skæv. Husk på, at de det første år med Kent Nielsen kun lige akkurat blev reddet på målstregen på grund af et sent mål af Tim Janssen i en anden kamp, så vidt jeg husker. Året efter blev de nummer 7, hvilket vel er meget lig det, vi kan forvente i år.

            Efter Jesper Hansen er kommet til, kan jeg da i hvert fald sagtens få øje på den røde tråd. Før ham medgiver jeg gerne, at den har været svær at se, hvorfor vi jo også har en del spillere, som ikke er forenelig med den strategi, som Jesper Hansen er ved at implementere.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
              Jeg synes ikke sammenligningen med AaB er specielt skæv. Husk på, at de det første år med Kent Nielsen kun lige akkurat blev reddet på målstregen på grund af et sent mål af Tim Janssen i en anden kamp, så vidt jeg husker. Året efter blev de nummer 7, hvilket vel er meget lig det, vi kan forvente i år.

              Efter Jesper Hansen er kommet til, kan jeg da i hvert fald sagtens få øje på den røde tråd. Før ham medgiver jeg gerne, at den har været svær at se, hvorfor vi jo også har en del spillere, som ikke er forenelig med den strategi, som Jesper Hansen er ved at implementere.
              Må nok give mig lidt igen, var måske lige hurtig nok til at feje den af bordet... KN overtog dog et hold midt i en sæson og på sidstepladsen... men vi er faktisk i den spøjse situation, at vi set alene over antal kampe og point kan sammenligne de to, lige netop nu... Der er selvfølgelig så mange ting der spiller ind, så afgørende er det jo ikke... men... KN fik 22 kampe i hans første sæson og 33 i nr. 2... Troels fik 33 i hans første, og 22 indtil videre i denne anden sæson...

              Begge 55 kampe - Begge nr. 7 efter de 55 kampe - KN 70 point/Troels 64...

              Det er da jævnt tæt ja, det må jeg ærligt indrømme...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Må nok give mig lidt igen, var måske lige hurtig nok til at feje den af bordet... KN overtog dog et hold midt i en sæson og på sidstepladsen... men vi er faktisk i den spøjse situation, at vi set alene over antal kampe og point kan sammenligne de to, lige netop nu... Der er selvfølgelig så mange ting der spiller ind, så afgørende er det jo ikke... men... KN fik 22 kampe i hans første sæson og 33 i nr. 2... Troels fik 33 i hans første, og 22 indtil videre i denne anden sæson...

                Begge 55 kampe - Begge nr. 7 efter de 55 kampe - KN 70 point/Troels 64...

                Det er da jævnt tæt ja, det må jeg ærligt indrømme...
                Tættere, end jeg havde troet.

                Er jo ikke, fordi jeg mener, at vi kan sammenlignes direkte med AaB's situation. Der er jo mange ting, der adskiller sig. Det er blot for at indikere vigtigheden af kontinuitet. Det er da lidt tankevækkende, at de to hold, der ligger 1 og 2 i ligaen nu, er dem, der har haft med kontinuitet på trænerposten de seneste år.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                  Jeg synes ikke sammenligningen med AaB er specielt skæv. Husk på, at de det første år med Kent Nielsen kun lige akkurat blev reddet på målstregen på grund af et sent mål af Tim Janssen i en anden kamp, så vidt jeg husker. Året efter blev de nummer 7, hvilket vel er meget lig det, vi kan forvente i år.

                  Efter Jesper Hansen er kommet til, kan jeg da i hvert fald sagtens få øje på den røde tråd. Før ham medgiver jeg gerne, at den har været svær at se, hvorfor vi jo også har en del spillere, som ikke er forenelig med den strategi, som Jesper Hansen er ved at implementere.
                  Ja det begynder så småt at ligne noget. Vores fundament må gerne have et fynsk snit over sig og med de seneste signinger så er den del ved at være på plads i min bog. Så skal vi 'bare' have spillerne til at turde spille kampene i stedet for at prøve at undgå at tabe dem, så er vi kommet langt.

                  Tak for et par gode indlæg som får debatten tilbage på rette spor
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    #99
                    Kan se jeg glemte at følge op på det med den røde tråd...

                    Jeg må nu sige, på trods af vi har fået JH, at jeg stadig har svært ved at finde den... For mig forsvinder den lige efter det punkt der hedder unge fynske talenter... Ud over det, et par enkelte indkøb, og et par pladser i start 11Žeren, så er der ikke rigtig noget andet hvor jeg med sikker tale kan sige at det hænger sådan og sådan sammen, eller hvad meningen med det ene og andet er... Det er sikkert bare mig der er galt på den, men så må i da gerne hjælpe...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                      Jeg synes i hvert fald ikke, at vores spil er dårligere, end dem vi gerne vil sammenligne os med (nr. 5-8). Men det er da klart, at hvis spillet havde været marginalt bedre på de rigtige tidspunkter, så havde vi haft 6-9 point mere, og så havde der nok ikke været den store kritik.
                      Nordsjælland og EFB spiller da MARKANT bedre bold end os.
                      Den om marginalerne kan alle jo komme med......at vi ligger hvor vi gør er absolut ikke baseret på tilfældigheder, men i høj grad på grund af manglende/ingen spillestil, manglende kontinuitet i opstillingen, manglende kvalitet i opstillingen og dårlig økonomi.

                      Jeg er helt med på planen om kontinuitet, men skal den ikke baseres på jævn fremgang i spil og resultater?
                      Resultatmæssigt står vi stille og spillemæssigt har vi vel næppe været dårligere end vi er lige nu?
                      Last edited by Entusiastens; 18-03-2014, 23:11.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Nordsjælland og EFB spiller da MARKANT bedre bold end os.
                        Den om marginalerne kan alle jo komme med......at vi ligger hvor vi gør er absolut ikke baseret på tilfældigheder, men i høj grad på grund af manglende/ingen spillestil, manglende kontinuitet i opstillingen, manglende kvalitet i opstillingen og dårlig økonomi.

                        Jeg er helt med på planen om kontinuitet, men skal den ikke baseres på jævn fremgang i spil og resultater?
                        Resultatmæssigt står vi stille og spillemæssigt har vi vel næppe været dårligere end vi er lige nu?
                        Du har ret i at vi har store mangler. Du har også ret i, at det er svært at se nogen fremgang i spillet her i foråret. Men at FCN skulle spille markant bedre end os har jeg svært ved at følge. Jeg synes faktisk FCN spiller noget nær superligaens mest kønsløse omgang alibifodbold, hvor man i store perioder er vældig dygtig til at flytte bolden rundt på midtbanen, men hvor det hele er én stor grå masse, som aldrig bliver farligt. Jeg synes faktisk vi er væsentlig bedre til at skabe chancer end FCN (omend vi også mangler en angriber eller to, der kan noget på egen hånd).
                        Jeg er til gengæld enig i at EFB for det meste spiller markant bedre end os.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Du har ret i at vi har store mangler. Du har også ret i, at det er svært at se nogen fremgang i spillet her i foråret. Men at FCN skulle spille markant bedre end os har jeg svært ved at følge. Jeg synes faktisk FCN spiller noget nær superligaens mest kønsløse omgang alibifodbold, hvor man i store perioder er vældig dygtig til at flytte bolden rundt på midtbanen, men hvor det hele er én stor grå masse, som aldrig bliver farligt. Jeg synes faktisk vi er væsentlig bedre til at skabe chancer end FCN (omend vi også mangler en angriber eller to, der kan noget på egen hånd).
                          Jeg er til gengæld enig i at EFB for det meste spiller markant bedre end os.
                          Dette er jeg enig i. FCN har den røde tråd og skal nok komme stærkt snart, men de smadrede jo deres hold på 12 måneder ved at sælge hele mesterholdet. Det gør man ikke ustraffet.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Må nok give mig lidt igen, var måske lige hurtig nok til at feje den af bordet... KN overtog dog et hold midt i en sæson og på sidstepladsen... men vi er faktisk i den spøjse situation, at vi set alene over antal kampe og point kan sammenligne de to, lige netop nu... Der er selvfølgelig så mange ting der spiller ind, så afgørende er det jo ikke... men... KN fik 22 kampe i hans første sæson og 33 i nr. 2... Troels fik 33 i hans første, og 22 indtil videre i denne anden sæson...

                            Begge 55 kampe - Begge nr. 7 efter de 55 kampe - KN 70 point/Troels 64...

                            Det er da jævnt tæt ja, det må jeg ærligt indrømme...
                            Godt samligningsgrundlag med AaB.

                            Hvordan ser det så ud hvis vi sammenligner indkøb for de 2 klubber i den periode ?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Nordsjælland og EFB spiller da MARKANT bedre bold end os.
                              Den om marginalerne kan alle jo komme med......at vi ligger hvor vi gør er absolut ikke baseret på tilfældigheder, men i høj grad på grund af manglende/ingen spillestil, manglende kontinuitet i opstillingen, manglende kvalitet i opstillingen og dårlig økonomi.

                              Jeg er helt med på planen om kontinuitet, men skal den ikke baseres på jævn fremgang i spil og resultater?
                              Resultatmæssigt står vi stille og spillemæssigt har vi vel næppe været dårligere end vi er lige nu?
                              Ok, jeg kan nok ikke komme udenom, at Esbjerg spiller bedre bold end os i øjeblikket, men jeg kan ikke på nogen måde se, at FCN gør det?

                              Spillemæssigt synes jeg slet ikke, det er så forfærdeligt, som det bliver gjort til herinde. Vi spiller en god kamp mod FCM, en godkendt kamp mod FCK og, i mine øjne, en fin kamp mod VFF, at vi ikke vinder mod VFF er mere et spørgsmål om uheld og uskarphed på dagen.

                              Det er da klart, at der kan ske forbedringer spillemæssigt. Det kan jeg ikke fornægte. Men at fyre TB virker for mig helt tosset, og en fyring af ham vil på alle måder være præcis det modsatte af, hvad dem, der taler for fyring, ønsker. Det vil virkelig sende os tilbage til Ground zero.
                              Bech har fået mulighed for at omstrukturere omkring ham, så han har det team, han ønsker. Nu mangler vi kun, at vi får noget kontinuitet på indkøbene, og der er jeg tryg ved Jesper Hansen.

                              Min tro på TB vakler i hvert fald overhovedet ikke. Jeg er også pisse sur efter sådan en kamp som den i søndags, som vi på alle måder bør vinde! Men når jeg først kommer hjem og efterrationaliserer synes jeg altid, at projektet giver mening.

                              Kun en nedrykning eller hvis TB mister respekten i truppen (hvilket jeg ikke ser ske), kan få mig til at tale for en fyring af ham. Indtil da synes jeg ikke denne diskussion gavner vores klub. Jeg tror arbejdsro og tillid er vigtigere lige nu :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
                                Godt samligningsgrundlag med AaB.

                                Hvordan ser det så ud hvis vi sammenligner indkøb for de 2 klubber i den periode ?
                                Ja, det kunne være interessant at se. Jeg aner det ikke selv.

                                Dog er jeg sikker på, at der ikke har været nogen N'Koum i AaB. Der har nok heller ikke været meget løntunge spillere som JC eller Skoubo, som vel præsterer ok, men ikke i forhold til deres løn.
                                Hvis vi sammenligner med transferpolitikken efter Jesper Hansen er kommet til, vil jeg dog tro, at der er flere ligheder :)

                                Det eneste sted, hvor vi helst ikke skal gøre som AaB er nok på det økonomiske. Så vidt jeg kan forstå, så har de lort op til halsen.

                                Comment

                                Working...
                                X