Gid vi havde en sportsdirektør til et top 6 hold. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-di...e-i-sydamerika
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlægGid vi havde en sportsdirektør til et top 6 hold. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-di...e-i-sydamerika
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægJeg vil hellere have fynske spillere på holdet. Der er ikke meget ved et FCK hold med 7 udlændinge i startopstillingen som i kampen mod lokomotiv Moskva. Der skal vi ikke hen i OB.
Jeg synes også, at det giver rigtigt god mening at kigge i f.eks. Sydamerika efter spillere, til pladser i truppen, hvor det er tiltænkt, at der skal nyt blod til udefra. Det er der både ræson i udfra en økonomisk og sportslig betragtning. Ser vi på de sydamerikanske spillere der har været i OB, Junior, Caca og Bechara, synes jeg heller ikke, at der er belæg for at sige, at de generelt ikke har kunne berige holdet sportsligt, eller ikke har kunne passe ind i truppen og klubben.
På trods af Juniors og Becharas ret korte tid i klubben, husker jeg da tilbage på dem, som to spillere der gik lidt hen og blev publikumsyndlinge, i hvert fald for undertegnede, og jeg føler ærligt talt ikke noget nærere slægtskab til folk som Joan, Edmundsson og Helenius, end jeg gjorde to de to herrer.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af René Se indlægHistorien taler vel i den sag. Succesraten for Brasilianere i superligaen er ikke god - specielt ikke hvis de ikke tidligere har spillet i Europa...Last edited by Sheed; 28-11-2017, 20:22.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægJeg vil også hellere have fynske spillere, men det kan vi jo desværre ikke lave et helt hold på der skal være konkurrencedygtigt i toppen af dansk fodbold. Der skal findes den rette balance mellem det at have en trup der ikke er blottet for lokal og national identitet og forankring, samtidig med, at vi heller ikke skal have en trup, hvor man lukker sig om sig selv og ikke giver plads til andre nationaliteter og kulturer, og de positive dynamikker det også kan bringe.
Jeg synes også, at det giver rigtigt god mening at kigge i f.eks. Sydamerika efter spillere, til pladser i truppen, hvor det er tiltænkt, at der skal nyt blod til udefra. Det er der både ræson i udfra en økonomisk og sportslig betragtning. Ser vi på de sydamerikanske spillere der har været i OB, Junior, Caca og Bechara, synes jeg heller ikke, at der er belæg for at sige, at de generelt ikke har kunne berige holdet sportsligt, eller ikke har kunne passe ind i truppen og klubben.
På trods af Juniors og Becharas ret korte tid i klubben, husker jeg da tilbage på dem, som to spillere der gik lidt hen og blev publikumsyndlinge, i hvert fald for undertegnede, og jeg føler ærligt talt ikke noget nærere slægtskab til folk som Joan, Edmundsson og Helenius, end jeg gjorde to de to herrer.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægEr det både Joan og Edmunsson du ikke nærer slægtskab til?
Skulle have stået Jönsson på en af pladserne, men det rokker sådan set ikke ved min pointe. Jeg føler mig ikke tættere knyttet til de spillere eller synes det er mere "fint" at have sådan nogle rendende, end en spiller fra Brasilien f.eks. Det der betyder noget for mig, er at der grundlæggende er en lokal forankring på holdet og i klubben, og så er jeg tæt på indifferent ift., hvorvidt de resterende spillere er født tæt på vore breddegrader eller ej. Det må være nogle andre ting der skal være afgørende i sådan en situation, og hvis ikke spillere som Miti, Tembo, Bechara, Djiby og Utaka også har en plads i folks OB-hjerter, så synes jeg det er udtryk for en ret mærkelig holdning. De spillere bragte mindst ligeså meget hjerte, vilje og ikke mindst glæde på tribunerne, som så mange andre svenskere, nordmænd og islændinge vi har haft rendende de sidste mange år.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægA hvaba? Hvad er dit statistiske belæg for, at brasilianske spillere skulle have en dårligere succesrate end svenskere og nordmænd f.eks.? Og det samme kunne jeg spørge om mht. brasilianere der ikke havde spillet i Europa, før de kom hertil. Du synes måske ikke, at spillere Bruninho, Gilberto, Fabinho, Tulio og Vragel Da Silva havde niveau, eller hvordan skal jeg forstå det?Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægJeg vil hellere have fynske spillere på holdet. Der er ikke meget ved et FCK hold med 7 udlændinge i startopstillingen som i kampen mod lokomotiv Moskva. Der skal vi ikke hen i OB."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægBegge to ja, hader dem!
Skulle have stået Jönsson på en af pladserne, men det rokker sådan set ikke ved min pointe. Jeg føler mig ikke tættere knyttet til de spillere eller synes det er mere "fint" at have sådan nogle rendende, end en spiller fra Brasilien f.eks. Det der betyder noget for mig, er at der grundlæggende er en lokal forankring på holdet og i klubben, og så er jeg tæt på indifferent ift., hvorvidt de resterende spillere er født tæt på vore breddegrader eller ej. Det må være nogle andre ting der skal være afgørende i sådan en situation, og hvis ikke spillere som Miti, Tembo, Bechara, Djiby og Utaka også har en plads i folks OB-hjerter, så synes jeg det er udtryk for en ret mærkelig holdning. De spillere bragte mindst ligeså meget hjerte, vilje og ikke mindst glæde på tribunerne, som så mange andre svenskere, nordmænd og islændinge vi har haft rendende de sidste mange år.
Fuldstændig enig
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægA hvaba? Hvad er dit statistiske belæg for, at brasilianske spillere skulle have en dårligere succesrate end svenskere og nordmænd f.eks.? Og det samme kunne jeg spørge om mht. brasilianere der ikke havde spillet i Europa, før de kom hertil. Du synes måske ikke, at spillere Bruninho, Gilberto, Fabinho, Tulio og Vragel Da Silva havde niveau, eller hvordan skal jeg forstå det?
Interessant er det at 2 af de fem spillere du nævner kom til en lavere liga i Danmark, og kom til superligaen derfra. Vi kan bringe flere navne på banen og diskutere herfra og til jul om hvorvidt de levede op til forventningerne
Det bliver hurtigt meget generaliserende, men en vigtig pointe er at man ikke skal undervurdere hvor meget (fodboldmæssig) integration det kan kræve at spille en brasiliansk spiller ind. Spiller markedet i Brasilien bliver allerede støvsuget, så langt mere interessant at kigge på andre markeder.
Der er pt flere Argentinske spillere i PrL end brasilianere, selv om City og Chelsea har nogle ret store stjerner. Det skal siges at Brasilien er mere end fire gange flere indbyggere end Argentina.
Jeg tænker det har noget at gøre med den slags fodbold som spilles i Nordeuropa.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægA hvaba? Hvad er dit statistiske belæg for, at brasilianske spillere skulle have en dårligere succesrate end svenskere og nordmænd f.eks.? Og det samme kunne jeg spørge om mht. brasilianere der ikke havde spillet i Europa, før de kom hertil. Du synes måske ikke, at spillere Bruninho, Gilberto, Fabinho, Tulio og Vragel Da Silva havde niveau, eller hvordan skal jeg forstå det?
Hvis man vil læse lidt yderligere om det, så kan man søge på:
"An examination of the migratory transition of elite young European soccer players to the English Premier League" af David Richardson , Martin Littlewood , Mark Nesti & Luke Benstead
eller
"The experience of migration for Brazilian football players" af Carlos Henrique de Vasconcellos Ribeiro & Paul Dimeo.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af René Se indlægDet er selvfølgelig rigtigt at der ikke er nogen objektiv måde at gøre det op på, så det er mere subjektivt ved at have fulgt superligaen i mere end 20 år. Listen over flop er også tilsvarende lang, hvis det er den samme Fabinho som jeg tænker på så skal han hverken i den ene eller anden kasse.
Interessant er det at 2 af de fem spillere du nævner kom til en lavere liga i Danmark, og kom til superligaen derfra. Vi kan bringe flere navne på banen og diskutere herfra og til jul om hvorvidt de levede op til forventningerne
Det bliver hurtigt meget generaliserende, men en vigtig pointe er at man ikke skal undervurdere hvor meget (fodboldmæssig) integration det kan kræve at spille en brasiliansk spiller ind. Spiller markedet i Brasilien bliver allerede støvsuget, så langt mere interessant at kigge på andre markeder.
Der er pt flere Argentinske spillere i PrL end brasilianere, selv om City og Chelsea har nogle ret store stjerner. Det skal siges at Brasilien er mere end fire gange flere indbyggere end Argentina.
Jeg tænker det har noget at gøre med den slags fodbold som spilles i Nordeuropa.
Jeg anser det ikke som noget stor uopdyrket marked ift. så mange andre, jeg synes nu heller ikke at det er et uinteressant marked i det store hele, som du åbenbart gør, men jeg er enig i, at der er markeder der absolut er interessante for OB at kigge i, som alternativ til de nordiske markeder, hvor spillerne er ret dyre ift. det spillemæssige niveau.
Jeg ved nu ikke om jeg synes, at der er noget interessant i, at spillere som Bruninho og Gilberto var i en mindre dansk klub før de kom i Superligaen. Det fortæller bare mig, at der er muligheder for klubber under OBs niveau og med væsentligt færre midler, som har muligheder for at finde høj kvalitet uden for landets grænser.
Jeg kunne omvendt vende den om og nævne spillere som Alvaro Santos, Cesar Santin, Ailton, Wanderson, Afonso Alves og Alanzinho. Alle sammen ret gode spillere i min optik, jeg vil faktisk gå så langt som at kalde dem stjerner i skandinavisk fodbold. Ingen af dem havde været andre steder i Europa, før de kom til svensk og norsk fodbold, og de endte vidst med at blive ret gode forretninger for deres respektive klubber, både sportsligt og økonomisk. Er det klart nemmere for sydamerikanere at passe ind i Sverige og Norge? Det har jeg svært ved at forestille mig. Lægger svensk og norsk fodbold tættere på sydamerikansk og brasiliansk fodbold, end dansk fodbold gør? Det virker næsten som et endnu mere vanvittigt udsagn. Altså har jeg lidt svært ved at købe præmissen om, at der skulle være store vanskeligheder forbundet med at hente spillere direkte fra Sydamerika.
Comment
Comment