Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Er du håndværker??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Er du håndværker??

    Yup, det er OB-relateret! 😎

    Kort og godt - er DU håndværker, og i så fald hvilkens slags?

    Jeg efterlyser murere, tømrere, VVS'ere, ventilationsteknikere etc.

    Kan både bruge råd og vejledning, men nogle frivillige timer, er klart at foretrække 😉

    #2
    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
    Yup, det er OB-relateret! 

    Kort og godt - er DU håndværker, og i så fald hvilkens slags?

    Jeg efterlyser murere, tømrere, VVS'ere, ventilationsteknikere etc.

    Kan både bruge råd og vejledning, men nogle frivillige timer, er klart at foretrække 
    Jeg er ikke håndværker men må man spørge hvad OB relationen går ud på? Eller kan det først afsløres i næste uge?

    Comment


      #3
      Gider du ikke længere vente på kommunen/klubben, og selv gå i gang med at forbedre træningsfaciliteterne ? 😉

      Comment


        #4
        Jeg har for år tilbage arbejdet lidt med idéen om en arbejdsdag i Ådalen for medlemmer og fans, og det er vel mere aktuelt end nogensinde.

        Jeg er selv VVS'er, og arbejder til dagligt med defekte installationer (Også brusere) og til dels ventilation.
        Kort sagt, så bruger jeg selv gerne lidt fritid på at få feks bruserne til at virke, og lave noget udsugning i vådrummene.

        Jeg skal dig lige have dannet mig et overblik sammen med klubben og spillerne, så der kan lægges en plan 😎

        Set i lyset af alle de de store forkromede årstal, budgetter og beløb der kastes rundt, så kan jeg forestille mig, at der er tale om enkle løsninger, som skal virke til en evt hoved-renovering finder sted.

        Skønne spildte kræfter, siger du?
        Det synes jeg ikke, hvis vi feks skal venter yderligere to år på ordentlige faciliteter 😳

        Så ville jeg personligt blive glad for, at alle fem brusere virkede i stedet for kun to af de fem, og at der kunne suges fugt ud, i de to års tid 👍🏻

        Derudover kunne det være sjovt / spændende, at få et indblik i selve setup'et ift om de kører med veksler og / eller VVB, og om de på kunne spare noget på kort sigt ved en udskiftning - kunne godt forestille mig, at der er en del af systemet, som stadig er fra 70erne, hvis ikke hele skidtet 😨

        På lang sigt kunne man snakke om varmepumpe, jordvarme etc., men det hører nok til under en hovedrenovering 😉

        Men jeg er hverken tømrer eller murer, så folk med indsigt i dette, kunne med fordel hæfte sig på, så man kan få vurderet om der er 5 eller 50 arbejdstimer i projektet for disse to grupper, og ligeledes have en idé om hvor mange penge der skal bruges på materialer.

        Kom frisk, det er ikke bindende at vise interesse 😉😜

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
          Jeg har for år tilbage arbejdet lidt med idéen om en arbejdsdag i Ådalen for medlemmer og fans, og det er vel mere aktuelt end nogensinde.

          Jeg er selv VVS'er, og arbejder til dagligt med defekte installationer (Også brusere) og til dels ventilation.
          Kort sagt, så bruger jeg selv gerne lidt fritid på at få feks bruserne til at virke, og lave noget udsugning i vådrummene.

          Jeg skal dig lige have dannet mig et overblik sammen med klubben og spillerne, så der kan lægges en plan 

          Set i lyset af alle de de store forkromede årstal, budgetter og beløb der kastes rundt, så kan jeg forestille mig, at der er tale om enkle løsninger, som skal virke til en evt hoved-renovering finder sted.

          Skønne spildte kræfter, siger du?
          Det synes jeg ikke, hvis vi feks skal venter yderligere to år på ordentlige faciliteter 

          Så ville jeg personligt blive glad for, at alle fem brusere virkede i stedet for kun to af de fem, og at der kunne suges fugt ud, i de to års tid 

          Derudover kunne det være sjovt / spændende, at få et indblik i selve setup'et ift om de kører med veksler og / eller VVB, og om de på kunne spare noget på kort sigt ved en udskiftning - kunne godt forestille mig, at der er en del af systemet, som stadig er fra 70erne, hvis ikke hele skidtet 

          På lang sigt kunne man snakke om varmepumpe, jordvarme etc., men det hører nok til under en hovedrenovering 

          Men jeg er hverken tømrer eller murer, så folk med indsigt i dette, kunne med fordel hæfte sig på, så man kan få vurderet om der er 5 eller 50 arbejdstimer i projektet for disse to grupper, og ligeledes have en idé om hvor mange penge der skal bruges på materialer.

          Kom frisk, det er ikke bindende at vise interesse 
          Jeg værdsætter bestemt initiativet og synes det er fedt I er nogle der vil bruge jeres fritid på at hjælpe. Men sådan noget som defekte brusere; burde OB ikke selv forlængst have hyret håndværkere til at fikse dette? Hvordan kan det nogensinde være nødvendigt med frivilligt arbejde til helt almindelig vedligeholdelse af omklædningsfaciliteterne (hvor ringe de så end måtte være) i en professionel fodboldklub?

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
            Jeg værdsætter bestemt initiativet og synes det er fedt I er nogle der vil bruge jeres fritid på at hjælpe. Men sådan noget som defekte brusere; burde OB ikke selv forlængst have hyret håndværkere til at fikse dette? Hvordan kan det nogensinde være nødvendigt med frivilligt arbejde til helt almindelig vedligeholdelse af omklædningsfaciliteterne (hvor ringe de så end måtte være) i en professionel fodboldklub?
            Ja men fakta er jo at det vil klubben ikke lægge penge i. KEP skrev jo at der ingen udsugning var i omklædningsrummet og en masse andre små ting, Syntes det ville være fedt hvis så fansene gik ind og tilbød deres arbejdskraft. En fint signal til spillerne. Men det er nok svært at lave det gratis, da der vil være nogle materiale udgifter. En varmluftspumpe kan vel fåes for et par 1000 hvis den kun skal ventillere omklædningsrummet og sørger for et fint indeklima.

            Dyrskuebanen her kunne der laves et hegn så det blev beskyttet mod hundelorte m.m, banen kunne sikkert også forbedres med noget sand osv.

            Det er horribelt og pinligt at JH fjerner kakaoen m.m, og ikke vil rette de små ting, men ligger alt skylden på Odense kommune. Han skriver også at han hellere vil have bedre forhold end en ny fodboldspiller. Nu er det hverken eller.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
              Hvordan kan det nogensinde være nødvendigt med frivilligt arbejde til helt almindelig vedligeholdelse af omklædningsfaciliteterne (hvor ringe de så end måtte være) i en professionel fodboldklub?
              Jeg tror man har været meget bevidst om, ikke at bruge penge på noget, som evt skal erstattes om kort tid.
              Kort tid, har så nok bare vist sig at være lidt længere end man forventede.

              Vi er som udgangspunkt enige om, at OS&E sagtens burde kunne udskrive 10-30.000kr for at få brusere etc til at virke, men det tror jeg ikke umiddelbart amatørerne bare lige kan/vil, det korte perspektivet taget i betragtning.

              Jeg synes bare forholdene er kritisable, selv for amatørerne, og derfor tager jeg det egentligt bare som en bonus, at det også kan komme liga-truppen til fordel.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                Men det er nok svært at lave det gratis, da der vil være nogle materiale udgifter. En varmluftspumpe kan vel fåes for et par 1000 hvis den kun skal ventillere omklædningsrummet og sørger for et fint indeklima.
                Selvf. skal amatørerne eller OS&E betale for materialer, og det er derfor jeg som udgangspunkt vil have et overblik, så man kan se hvor mange penge der er tale om.

                Varmluftspumpe var nu mere for at spare på varmeregningen, og ikke som en del af udluftningen.

                Udluftningen er ikke sværere end at bore et Ø100 hul i muren (alternativt taget) og sætte en udsugning i - så skal en elektriker bare tilslutte den / trække strøm til den. Afhængigt af tidsperspektivet, kan man sætte en fugt-styret udgave i, så man ikke skal rende og tænde/slukke for den, og dermed spare strøm.

                Er der materialer for 10.000kr og arbejdstimer for 30.000kr, så kan man måske nok få nogen til at indse det smarte i projektet. Især hvis kommunen stadig giver 100kr i timen til dem som arbejder på projektet, for så kan de penge bruges på materialerne, og projektet måske financiere sig selv 😉😎

                Comment


                  #9
                  Jeg ved ikke hvad omklædningsrummet er varmet op med en luft til luft varmepumpe cirkulerer luften så indeklimaet altid er behageligt og tørt uden nødvendigvis at afgive meget varme. https://www.wupti.com/produkter/boli...mepumpe-nz9ske hvis der eksempelvis bruges el til opvarmning, vil den også hurtig have tjent sig ind.

                  Svigerforældrene har en sådan i deres gamle sommerhus, og der er altid friskt og lækkert, selv om den er tidstyret og ikke varmer når der er tomt i sommerhuset.

                  Men omklædningsrummene kan naturligvis være så fugtige så det ikke er nok.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                    Jeg har for år tilbage arbejdet lidt med idéen om en arbejdsdag i Ådalen for medlemmer og fans, og det er vel mere aktuelt end nogensinde.

                    Jeg er selv VVS'er, og arbejder til dagligt med defekte installationer (Også brusere) og til dels ventilation.
                    Kort sagt, så bruger jeg selv gerne lidt fritid på at få feks bruserne til at virke, og lave noget udsugning i vådrummene.

                    Jeg skal dig lige have dannet mig et overblik sammen med klubben og spillerne, så der kan lægges en plan 😎

                    Set i lyset af alle de de store forkromede årstal, budgetter og beløb der kastes rundt, så kan jeg forestille mig, at der er tale om enkle løsninger, som skal virke til en evt hoved-renovering finder sted.

                    Skønne spildte kræfter, siger du?
                    Det synes jeg ikke, hvis vi feks skal venter yderligere to år på ordentlige faciliteter 😳

                    Så ville jeg personligt blive glad for, at alle fem brusere virkede i stedet for kun to af de fem, og at der kunne suges fugt ud, i de to års tid 👍🏻

                    Derudover kunne det være sjovt / spændende, at få et indblik i selve setup'et ift om de kører med veksler og / eller VVB, og om de på kunne spare noget på kort sigt ved en udskiftning - kunne godt forestille mig, at der er en del af systemet, som stadig er fra 70erne, hvis ikke hele skidtet 😨

                    På lang sigt kunne man snakke om varmepumpe, jordvarme etc., men det hører nok til under en hovedrenovering 😉

                    Men jeg er hverken tømrer eller murer, så folk med indsigt i dette, kunne med fordel hæfte sig på, så man kan få vurderet om der er 5 eller 50 arbejdstimer i projektet for disse to grupper, og ligeledes have en idé om hvor mange penge der skal bruges på materialer.

                    Kom frisk, det er ikke bindende at vise interesse 😉😜
                    Du er en helt - kæmpe respekt for det der!
                    Klubben (self primært amatørafdelingen) er afhængig af frivillighed, og jeg synes, at tanken om at hjælpe som man bedst kan er fantastisk. Det er et område, hvor vi, som jeg har forstået det, også halter lidt efter nogle af vores direkte konkurrenter.

                    Kan ikke rose det nok!

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Du er en helt - kæmpe respekt for det der!
                      Klubben (self primært amatørafdelingen) er afhængig af frivillighed, og jeg synes, at tanken om at hjælpe som man bedst kan er fantastisk. Det er et område, hvor vi, som jeg har forstået det, også halter lidt efter nogle af vores direkte konkurrenter.

                      Kan ikke rose det nok!
                      Ja! 👏👏👏
                      Uforståeligt at klubben klarer det ikke selv - men der er ja mange ting ledelsen gør (eller gør ikke) som er absolut uforståeligt for os fans...
                      Nu kan vi ikke tage indflydelsen på klubbens transferpolitik men at gribe initiativen at forbedre noget i klubben er bare fedt!
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                        Jeg har for år tilbage arbejdet lidt med idéen om en arbejdsdag i Ådalen for medlemmer og fans, og det er vel mere aktuelt end nogensinde.

                        Jeg er selv VVS'er, og arbejder til dagligt med defekte installationer (Også brusere) og til dels ventilation.
                        Kort sagt, så bruger jeg selv gerne lidt fritid på at få feks bruserne til at virke, og lave noget udsugning i vådrummene.

                        Jeg skal dig lige have dannet mig et overblik sammen med klubben og spillerne, så der kan lægges en plan 

                        Set i lyset af alle de de store forkromede årstal, budgetter og beløb der kastes rundt, så kan jeg forestille mig, at der er tale om enkle løsninger, som skal virke til en evt hoved-renovering finder sted.

                        Skønne spildte kræfter, siger du?
                        Det synes jeg ikke, hvis vi feks skal venter yderligere to år på ordentlige faciliteter 

                        Så ville jeg personligt blive glad for, at alle fem brusere virkede i stedet for kun to af de fem, og at der kunne suges fugt ud, i de to års tid 

                        Derudover kunne det være sjovt / spændende, at få et indblik i selve setup'et ift om de kører med veksler og / eller VVB, og om de på kunne spare noget på kort sigt ved en udskiftning - kunne godt forestille mig, at der er en del af systemet, som stadig er fra 70erne, hvis ikke hele skidtet 

                        På lang sigt kunne man snakke om varmepumpe, jordvarme etc., men det hører nok til under en hovedrenovering 

                        Men jeg er hverken tømrer eller murer, så folk med indsigt i dette, kunne med fordel hæfte sig på, så man kan få vurderet om der er 5 eller 50 arbejdstimer i projektet for disse to grupper, og ligeledes have en idé om hvor mange penge der skal bruges på materialer.

                        Kom frisk, det er ikke bindende at vise interesse 

                        Kunne man tænke sig at der måske findes sponsorere som vil bakke om et sådan procjekt ?

                        Da EfB for ikke så længe siden fik nye faciliteter var en stor del af det betalt af sponsorere .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #13
                          Den er svær. Ros for hjælp af den frivillige. Men de hårdprøvede superligaspillere med milliongager, der er større end vi andre tjener på et liv? Kunne de kaste lidt kroner eller tid i baljen?

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                            Jeg ved ikke hvad omklædningsrummet er varmet op med en luft til luft varmepumpe cirkulerer luften så indeklimaet altid er behageligt og tørt uden nødvendigvis at afgive meget varme.
                            Uden at vide det, så vil jeg tro det er radiatorer med fjernvarme, og så vil varmepumpe(r) kun komme på tale ved en hoved-renovering.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Kunne man tænke sig at der måske findes sponsorere som vil bakke om et sådan procjekt ?

                              Da EfB for ikke så længe siden fik nye faciliteter var en stor del af det betalt af sponsorere .
                              Det kan jeg ikke afvise, men det er klubben som i så fald skal stå for den del 😉

                              Comment

                              Working...
                              X