Annoncering

Collapse
No announcement yet.

SønderjyskE - OB kamptråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Det hold vi så i går spillede i perioder god fodbold, og det har vi sådan set hver kamp, hvor vi ca. i 20-30 minutter rammer et fint niveau, og det er giver jo indikationer om, at der er lidt bund i holdet, men

    - Alt for ofte starter vi dårligt ud. Der må vi være mere kyniske. Lav nogle frispark tag. Træk tempoet lidt ud af kampen fra start af, så vi ikke mister "kampmomentum" fra start af.

    - I vores dårlige perioder, der skinner det virkelig igennem, hvem der tager dirigentstokken. Det er Gryte, KEP og det er AKJ. Vi mangler lederskab. Der er for lidt "kom igen" og for meget slåen ud med armene. Der er for Kent Nielsen bestemmer og råber, og for få spillere, der tager ansvar. Generelt, så ligner vi ikke et hold der går i krig, men vi har et meget (for at bruge en Hobro'sk term) et introvært hold. Det er hamrende tydeligt, at vi er nemme at kyse, og at vi er nemme at få ud af fatning. Det psykologiske spil på banen taber vi alt for ofte.

    - For mange spillere gemmer sig, eller spiller for sig selv. Joan er begyndt at være en rigtig krukke. Ugidelig, et omvandrende gult/rødt kort. Film og brokker sig konstant. Desler ligner ikke én der vil have bolden. Samtidig har vi ikke modet til at slå den afgørende aflevering - så skal den lige have en tur mere nede i "skålen". Jeg er med på, at der ikke kan være sukker og guld på alle afleveringer, men når en spiller tager et perfekt dybdeløb, men når at stå offside inden den bliver slået, så har vi været for tålmodige.

    - Når vi har et resultat, som vi havde i går, så må vi ALDRIG pakke os. Hørte tydeligt at Kent kaldte os ned i en 4-5-1, og det blev katastrofalt. For det blev en 4-6-0, og hver gang vi tonsede bolden frem, så var der ingen der kunne holde fat i den, og vore pres på sidste tredjedel var rigtig dårligt. Vores spil er baseret på en offensiv tilgang, og så nytter det ikke noget at fjerne holdets selvtillid ved at pakke os. Enten må vi spille os ud af problemerne ellers også skal vi have en stor stærk angriber, som vi kan skifte ind, når lokummet brænder.

    - Der hvor vi mangler spillere er en kantspiller, som er bedre en Desler var i går, og Jönsson har været hidtil. Greve gør det godt, og viser noget gå-på-mod, men han mangler form. Han halser gevaldigt efter vejret de sidste 10 minutter. Det samme gjorde Desler. Vi mangler måske en venstre back, men Joao spillede en af sine bedre kampe i går, men begår et straffespark og ser skidt ud på det sidste mål, og det fjerner jo det gode helhedsindtryk. Barrett svinger også gevaldigt. På midtbanen er vi simpelthen for tyndt besat. JJT og Izunna er klart foran de andre, men med karantæner og skader, så vil det koste for meget på den lange bane. Og de to har endda for mange anonyme og til dels kampe under niveau. En god klassisk 8'er alá Esben Hansen, der er snu, kan tage temperaturen på kampen og slå nogle skærende diagonaler mangler vi.

    Til sidst, så mangler vi altså noget kommunikation internt og eksternt i klubben. Vi lægger os alt for ofte fladt ned inden kampen er gået i gang. Det bliver konstant kontra-kommunikation, hvor der konstant skal forsvares for dårlige indsatser, og "nu skal vi også passe på". Vi skal stille langt højere krav til os selv gennem vores omverden. Den der forsigtig-Per smitter af på hele klubbens identitet. Sammenlign OB med Horsens, hvor Bo Henriksen konstant kalder sine spillere or den "bedste et eller andet" og kører lidt propaganda på spillerne. Det løfter dem. Samtidig så kom med nogle signaler om, at vi står sammen som hold. I Brøndby og andre klubber, så skinner det tydeligt igennem, at Zorniger og holdet har et sammenhold når de er på banen. Der er noget sammenhold over den der cirkel på banen. I OB hører vi interviews om, at vores spillere spiller computer sammen, og så bliver vi lige pludselig et meget forsigtigt hold, når man sætter de to eksempler op over for hinanden. Kenneth Emil kan ikke gå i krig alene.

    Vi hører dog fra Jack (kommunikationschef), at OB har en meget ambitiøs trup af spillere, og det er jo fedt, men spørgsmålet er så, om vi er mere ambitiøse end alle de andre 13 hold i ligaen. Jeg er da 100% sikker på, at Robert Skov og de andre unge gutter i Silkeborg er mindst lige så seriøse som vores spillere, og så ender vi jo i en uafgjort på det parameter.

    Til slut, så tror jeg, at der skal arbejdes vanvittigt hårdt med både det taktiske på banen, men samtidig så skal der arbejdes lige så hårdt med det mentale. Kent skal frigive noget ansvar uddellegere sit lederskab til flere personer, så de ranker ryggen. Der skal internt stilles højere krav til spillernes ejerskab over for holdet, men det sker jo ikke, hvis det ikke bliver gjort. Så hvis du læser med Kenneth Emil, så sig til de unge drenge, at de virkelig passe på med at blive en del af den grå masse, for ellers ender de med at spille 1.- eller 2. division i Middelfart, Marienlyst eller Fredericia om et par år. Og det er trænerne, ledelsen, deres agenter, deres omverden, deres holdkammeraters forbande pligt at sikre, at det ikke sker.
    Super indlæg og jeg er 100% enig
    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      Kent havde i sit oplæg til kampen meget rigtigt lagt en taktik der gik ud på at spille, så det ikke blev en duelkamp.
      Hvordan kan han så finde på at ændre det vellykkede spil til 4-5-1 (som ganske rigtigt blev til 4-6-0). Så blev det jo til den duelkamp som vi ingen chance havde for at vinde.
      Ja, det er uforståeligt. Efter 25 minutter spillede vi ja helt ordentligt med og vi scorede endda endelig. Har savnet ofte en input af Kent under kampene når det løb ikke for holdet. Nu løber det en gang og ham griber ind med en taktisk disposition som går fuldstændig galt. Det er bare skuffende.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
        [I][B]

        Egentligt et OK resultatet mod et formstærkt Sønderjydske på hjemmebane, efter en dårlig start syntes jeg også vi spillede godt, i perioder og matchede sønderjydske, og vi kom også frem til nogle gode chancer Greve's var meget tæt på at gå i mål. Vi gik ned de sidste 20 - 25 minutter kan også skyldes at vi ikke har nær så mange kræfter som Sønderjydske, vi kunne ikke modstå deres press og vilje, det sidste mål vidner også om et hold der er spillet helt i bund, og ikke havde noget som helst overblik tilbage,

        Der er rigtig lang vej igen, og KN taktiske dispositioner matcher ikke det holdet formår PT.

        Enig i at der er en antydning af et hold der er noget godt spil i, men tvivler på det foralvor kan blive forløst uden minimum 2 stærke nye spillere.

        Ved godt at Spellman ikke er typen til det polerede pasning spil, men igår tror jeg faktisk han kunne have gjort en kæmpe forskel
        Her er noget jeg ikke forstår, og det er ikke specielt dit indlæg Ricardo men generelt. De fleste siger at Sønderjydske er over os som hold og de har været det i spillet og tabellen nogle år efterhånden. Når der så skrives/siges at de har momentum osv så står jeg af fordi vi ligger fuldstændig lige med dem i tabellen og vi er jo 'kedelige og røven af 4 division' (overdrivelse fremmer forståelsen). Påstand: havde vis ikke stoppet med at spille i de sidste 20 minutter så havde de ikke scoret. Det er jo vores egen skyld at vi ikke vinder, så bedre er de åbenbart heller ikke, fordi nok var vi lidt heldige med vores mål, og de brænder straffe, men det var ikke ufortjent at vi kom foran 1:0 som jeg ser det. hvordan kan de være 'så gode' og vi så ringe, men vi er side om side i tabellen? Jeg ved godt at det ikke bare kan sætets sort/hvidt op, men jeg bliver lidt træt af at hold der eftersigende er så meget bedre end os mange gange får ros for mindre, mens vi sables over det det mindste.

        T.O. så er Sønderjydske som hold over os i disse år. Men dog ikke mere end at vi, selv i nedgangstider, stadig kan være med.
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
          Kent havde i sit oplæg til kampen meget rigtigt lagt en taktik der gik ud på at spille, så det ikke blev en duelkamp.
          Hvordan kan han så finde på at ændre det vellykkede spil til 4-5-1 (som ganske rigtigt blev til 4-6-0). Så blev det jo til den duelkamp som vi ingen chance havde for at vinde.
          Enig og da man hørte ham sige 5 på mindten så tænkte jeg fuck fordi vi har set 1000 gange før hvad der sker når vi prøver at parkere bussen - Bussen der stille og roligt kommer til at ligne et folkevogns rugbrød :/
          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

          Comment


            Vores reaktion på kampen:

            http://obstruktion.dk/aarets-tyveri-udeblev-i-haderslev/

            Comment


              Godt KEP ikke blev indberettet. Men mon ikke udvalget tager det op. Det er jo ikke en FCK/BIF spiller så det gør de nok ;)

              http://www.fyens.dk/ob/OB-anfoerer-s...rtikel/3178903
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                Her er noget jeg ikke forstår, og det er ikke specielt dit indlæg Ricardo men generelt. De fleste siger at Sønderjydske er over os som hold og de har været det i spillet og tabellen nogle år efterhånden. Når der så skrives/siges at de har momentum osv så står jeg af fordi vi ligger fuldstændig lige med dem i tabellen og vi er jo 'kedelige og røven af 4 division' (overdrivelse fremmer forståelsen). Påstand: havde vis ikke stoppet med at spille i de sidste 20 minutter så havde de ikke scoret. Det er jo vores egen skyld at vi ikke vinder, så bedre er de åbenbart heller ikke, fordi nok var vi lidt heldige med vores mål, og de brænder straffe, men det var ikke ufortjent at vi kom foran 1:0 som jeg ser det. hvordan kan de være 'så gode' og vi så ringe, men vi er side om side i tabellen? Jeg ved godt at det ikke bare kan sætets sort/hvidt op, men jeg bliver lidt træt af at hold der eftersigende er så meget bedre end os mange gange får ros for mindre, mens vi sables over det det mindste.

                T.O. så er Sønderjydske som hold over os i disse år. Men dog ikke mere end at vi, selv i nedgangstider, stadig kan være med.
                Syntes du har meget du ret i . Subjektivt syntes jeg at de virker som et bedre hold, hvor samspillet, presspillet og fysikken er bedre end os. Det er også set i forhold til sidste sæson hvor sønderjydske havde en meget flot sæson, at jeg mener de er bedre kørende os.

                Jeg syntes også igår vi periodevis viste noget spil der kunne matche dem, og superærgeligt med det sidste mål, men det tager jeg også som om vi fysisk er dem underlegen.

                Hvis vi havde vundet syntes jeg heller ikke det havde været voldsomt ufortjent. Farligt vi trak os tilbage, det er jo ikke unormalt når man vil forsvarere et resultat, men det magter vi pt. ikke.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  Syntes du har meget du ret i . Subjektivt syntes jeg at de virker som et bedre hold, hvor samspillet, presspillet og fysikken er bedre end os. Det er også set i forhold til sidste sæson hvor sønderjydske havde en meget flot sæson, at jeg mener de er bedre kørende os.

                  Jeg syntes også igår vi periodevis viste noget spil der kunne matche dem, og superærgeligt med det sidste mål, men det tager jeg også som om vi fysisk er dem underlegen.

                  Hvis vi havde vundet syntes jeg heller ikke det havde været voldsomt ufortjent. Farligt vi trak os tilbage, det er jo ikke unormalt når man vil forsvarere et resultat, men det magter vi pt. ikke.
                  ikke at forglemme der sølvmedalje for ikke så længe siden :)

                  Det er ikke mange sæsoner siden at de altid skulle kæmpe for at overleve og jeg mindes det som noget der til tider kunne beundre, og her på vores forum, pga deres fight. Nu er de etableret og skal behandles som sådan. Det er flot hvad de har fået skabt for få penge. Det kunne mange klubber, inklusiv os selv, godt lære noget af :)

                  Men nej vi kan ikke pakke os, trods at vi er blevet bedre i forsvaret. KN sagde det selv sidste efterår, at vores force ikke er at parkere bussen. Det har ikke ændret sig og derfor gav det bange anelser hos mig i går og det gik som ventet/frygtet.
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    Ej altså. Igen bliver vi "snydt"for at have en spiller på ugens hold i Tipsbladet

                    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-spillerunde-1

                    Comment


                      Ja mærkeligt at AK ikke er på. Han havde da en aktion i kampen, Hvilket er uendeligt mere end i de 2 forudgående kampe.

                      Comment

                      Working...
                      X