Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokalen 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Bambiinsel
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Enig. Det kunne være en mulighed i nogle kampe. Så lad os endelig få fyldt noget kvalitet ind på midten..
    Kan ikke forestille mig at man forlænger med Welbeck men frygter at Thrane får et enkelt år mere fordi han er "En god trup spiller"
    Jeg vil sige, at på denne side af vintervinduet kan vi ikke tillade os den luksus at forsøge det. Ham og Izunna er alt for vigtige inde centralt. Der er ikke andre reelle alternativer derinde, men Casper og Tverskov kan til nøds tage kampe derinde.
    Jeg frygter det samme som dig. Nana virker færdig, Kent viser ham ingen tillid ser det ud som.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    I en perfekt verden sker den slags ikke, men det er ikke en perfekt verden - og ALLE har på et eller andet tidspunkt kommet med udbrud - også mod dem, man kender, som man fortryder - fordi det er menneskeligt at afreagere.

    Jeg indrømmer blankt, at jeg i sekunderne efter 2-2 målet skrev til min bror: "Jönsson din gigantiske klaphat. Din store narrehat!" - Det var min første reaktion. Var det forkert af mig? Utvivlsomt. Men jeg fortryder ikke - fordi jeg går ind for afreaktion - så længe det ikke kammer over i vold og trusler. Der skal være plads til en knee jerk reaktion, og jeg må stadig indrømme, at Sheeds udbrud ikke burde kunne få nogens pis så meget i kog. Jeg var tæt på at skrive det, jeg skrev til min bror, herinde, men så scorede JJ. Dét havde været mere over stregen end det Sheed skrev - men stadig en reaktion, man som fodboldspiller skal kunne tage imod - og i stedet vende til ét "Fuck jer - jeg skal vise jer!" Det gør tusindvis af fodboldspillere verden over, når de bliver udsat for den slags udbrud - og dét er den eneste rigtige reaktion - for evnen til at klare pres er mindst lige så vigtigt for en prof-spiller, som ens evner er.

    MvH ChrisOB
    En emotional reaktion er "del af forretning" i fodboldverden. Det oplever og deltager jeg hver gang på stadion eller når jeg kigger fodbold på TV. "Klaphat", "idiot", etc. tilhører til det. Men når det bliver til at svine hård personligt så trækker jeg en grænse. Derudover - som allerede sagt - er det en stor forskel for mig om det sker i social media eller i en personlig og privat område. Der er mange mennesker i verden jeg kalder "røvhul" og mere - men det sker i samtale med venner etc.. Og selv hvis du ville have skrevet helt stærkere ord til din bror så er det ikke "forkert" i min bog. Det er absolut o.k. og for mig ville der også ikke være noget at fortryde. Det bliver kun en lidt anden ting for mig når jeg går i offentligheden.

    Leave a comment:


  • makitabel
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Fortæller nok meget godt historien om, hvorfor TV-Poul har svært ved at begå sig et professionelt fodboldmiljø i dag. Den slags naivitet er del selvfølgelig ikke plads til, og at trække tiden i de sidste minutter, er jo åbenlyst bare et kynisk greb der minimerer modstanderens muligheder for at opnå rytme eller straffe en af egne fejl.
    generelt ja, men i Thranes tilfælde lod han sig rive med af stemningen, manden havde jo i sinde at udfordre mand-mod-mand.., ja den er god med dig, tænker du nok, men jo sådan så det unægteligt ud på tv-billederne! Og så var at virkeligheden fangede ham på falderebet, og manden havde ikke tænkt sig at blive udstillet i Sundby Park. Heldigt for Thrane, var vi kommet i den fase af kampen, at det er velset at trække tiden ved hjørneflaget, for så fik han faktisk 'elegant' 'driblet' sig ud af en penibel situation, hvor alle thranetrætte fans sad klistret til skærmen og bare afventede at manden faldt over bolden i sine driblekunster.

    Denne gang klarede han frisag..

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Det der pisser mig af/gør mig trist idag og egentlig generelt er det kønsløse pres vi præsterer i 90 min gang på gang.. Angriberne står på midterlinen og løber sidelæns og får fat i intet. Det er nyttesløst. Helenius peger 20 gange ud på fløjen for at få dem med i et pres. Ikke 1 gang skete der noget. Jeg blev helt pinligt til sidst. De var jo meget bedre til det end os idag også vores modstandere. Ingen tacklinger og masser af tabte 2. Bolde..

    Det tvivler jeg på er en del af det nye OB

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Og naturlig må en fodboldspiller håndtere kritikken især da han arbejder i offentligheden og i en meget emotional forretning. Men synes ham kan også forvente at man holder det i en acceptabel form.
    En fodboldspiller skal ikke "forvente" noget som helst i forhold til, hvad folk skriver eller mener om én - de skal håndtere, hvad der kommer - og jeg ved også, per fact, at der er mindst lige så positive ord, som der er negative. Det er evnen til at skimme det negative, slå det hen som afreaktion eller som idioters desperate ord, der bestemmer om en spiller når igennem presset på den mest hensigtsfulde måde.

    Jönsson ved, at det var et utilgiveligt boldtab - og han ved, at der er mange, der forbandt ham langt væk lige dér - Og så skal han bare tage det, som det er - afreaktion - det eneste, der betyder noget, er det ens træner - og ens nærmest mener om én.

    Hvis man ikke kan lide at blive kaldt talentløs - så gå ud og vis noget talent. Groft sagt. ;-)

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Hvis vi ender med at vinde, så er det sådan en kamp, som man bare skal glemme hvis man er i en god periode, men som er en anelse bekymrende hvis man er i en dårlig periode. Altså, at give Fremad noget der ligner 60 % boldbesiddelse...


    Jonsson giver bolden væk - helt retarderet 2-2.
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Kan vi ikke undlade de der helt unødvendige, pubertære og latterlige tilsvininger af spillerne? Kan vi ikke nøjes med at snakke om kvaliteten?
    Hmm

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Pointen er, at det sker over alt. Det er ikke unikt for dette forum.

    Måske er der nogen, der er så bramfri og ærlig at de kunne finde på at sige til Jönssons ansigt: Hey, du ligner en uvasket bums. ;-)

    I fodboldbranchen ikke alene får man kras kritik - man skal også kunne håndtere det - eller finde sig et andet arbejde.

    Du skal ikke bilde mig ind, at det ikke er mindst lige så slemt i Tyskland. Faktisk tror jeg det er meget værre. Synd og ærgerligt. Men life's a bitch.

    MvH ChrisOB
    Jeg er ret så enig.En af grundene til de får en høj løn er at de er til for os fans og vi elsker fodbold fordi vi kommer af med følelser Også overfor spillere og også på en måde der ikke passer til Politiken latte folk. Men fred være med de stakler.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Det er rigtigt slemt her i Tyskland og blev endnu værre de sidste år.
    Men det er ja ikke en argument at opføre sig sådan fordi andre gør det.
    Synes man skal have det klart at det er offentligt hvad man skriver der. Og det er ja også at jeg viser og præsenterer mig selv der.
    Når jeg sidder tilsammen med mine venner (og den en eller anden kasse øl) så har vi naturlig også et lidt specielt ordvalg. Men vi kender hinanden og det er internt.
    I en perfekt verden sker den slags ikke, men det er ikke en perfekt verden - og ALLE har på et eller andet tidspunkt kommet med udbrud - også mod dem, man kender, som man fortryder - fordi det er menneskeligt at afreagere.

    Jeg indrømmer blankt, at jeg i sekunderne efter 2-2 målet skrev til min bror: "Jönsson din gigantiske klaphat. Din store narrehat!" - Det var min første reaktion. Var det forkert af mig? Utvivlsomt. Men jeg fortryder ikke - fordi jeg går ind for afreaktion - så længe det ikke kammer over i vold og trusler. Der skal være plads til en knee jerk reaktion, og jeg må stadig indrømme, at Sheeds udbrud ikke burde kunne få nogens pis så meget i kog. Jeg var tæt på at skrive det, jeg skrev til min bror, herinde, men så scorede JJ. Dét havde været mere over stregen end det Sheed skrev - men stadig en reaktion, man som fodboldspiller skal kunne tage imod - og i stedet vende til ét "Fuck jer - jeg skal vise jer!" Det gør tusindvis af fodboldspillere verden over, når de bliver udsat for den slags udbrud - og dét er den eneste rigtige reaktion - for evnen til at klare pres er mindst lige så vigtigt for en prof-spiller, som ens evner er.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Pointen er, at det sker over alt. Det er ikke unikt for dette forum.

    Måske er der nogen, der er så bramfri og ærlig at de kunne finde på at sige til Jönssons ansigt: Hey, du ligner en uvasket bums. ;-)

    I fodboldbranchen ikke alene får man kras kritik - man skal også kunne håndtere det - eller finde sig et andet arbejde.

    Du skal ikke bilde mig ind, at det ikke er mindst lige så slemt i Tyskland. Faktisk tror jeg det er meget værre. Synd og ærgerligt. Men life's a bitch.

    MvH ChrisOB
    Og naturlig må en fodboldspiller håndtere kritikken især da han arbejder i offentligheden og i en meget emotional forretning. Men synes ham kan også forvente at man holder det i en acceptabel form.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Pointen er, at det sker over alt. Det er ikke unikt for dette forum.

    Måske er der nogen, der er så bramfri og ærlig at de kunne finde på at sige til Jönssons ansigt: Hey, du ligner en uvasket bums. ;-)

    I fodboldbranchen ikke alene får man kras kritik - man skal også kunne håndtere det - eller finde sig et andet arbejde.

    Du skal ikke bilde mig ind, at det ikke er mindst lige så slemt i Tyskland. Faktisk tror jeg det er meget værre. Synd og ærgerligt. Men life's a bitch.

    MvH ChrisOB
    Det er rigtigt slemt her i Tyskland og blev endnu værre de sidste år.
    Men det er ja ikke en argument at opføre sig sådan fordi andre gør det.
    Synes man skal have det klart at det er offentligt hvad man skriver der. Og det er ja også at jeg viser og præsenterer mig selv der.
    Når jeg sidder tilsammen med mine venner (og den en eller anden kasse øl) så har vi naturlig også et lidt specielt ordvalg. Men vi kender hinanden og det er internt.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
    ChrisOB.
    Glemte du ikke at nævne Greve?
    Enig med Thrane og Perreira og Jönsson. De er ikke gode nok til divisionsbold.
    Glad for at se endnu et OB talent i spil (Eske). RJL er en rigtig god højre back.
    Kan egentlig godt lide Festers spillestil; men lige nu kan han ikke sparke skummet af en latte. Ellers en flittig og bevægelig spiller.
    Jo, jeg glemte egentlig Greve - tak for det. :-)

    God kamp.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Der sker mange, mange ting i social media som er absolut ikke o.k.. Og det betyder ja ikke at jeg vil tilpasse mig til sådan en opførselse man oplever der ofte.
    Synes det ville være godt at folk overvejer faktisk før de skriver noget om en person i social media om de også ville sige det hvis de stå øje til øje til personen.
    Derudover synes også det er hjælpsom om jeg kunne bruge formuleringer også når jeg sidder ved aftensmad med konen og børnene uden at blive rød i ansigtet.
    Pointen er, at det sker over alt. Det er ikke unikt for dette forum.

    Måske er der nogen, der er så bramfri og ærlig at de kunne finde på at sige til Jönssons ansigt: Hey, du ligner en uvasket bums. ;-)

    I fodboldbranchen ikke alene får man kras kritik - man skal også kunne håndtere det - eller finde sig et andet arbejde.

    Du skal ikke bilde mig ind, at det ikke er mindst lige så slemt i Tyskland. Faktisk tror jeg det er meget værre. Synd og ærgerligt. Men life's a bitch.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • koki66
    replied
    ChrisOB.
    Glemte du ikke at nævne Greve?
    Enig med Thrane og Perreira og Jönsson. De er ikke gode nok til divisionsbold.
    Glad for at se endnu et OB talent i spil (Eske). RJL er en rigtig god højre back.
    Kan egentlig godt lide Festers spillestil; men lige nu kan han ikke sparke skummet af en latte. Ellers en flittig og bevægelig spiller.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
    JJT som mulig venstrekant spiller? Ikke så hurtig, men han er sgu god når han kommer ind i mellemrummet. Han skaber 2 gode chancer og scorer et vanvittigt mål, på bare 20 minutter. Nemme betingelser, jo vist, man han satte satme mange fødder rigtigt. Så kan vi sgu godt tillade os at købe en kvalitets 8'er, uden at JJT skal ofres.
    Den tror jeg faktisk, at jeg bragte på banen for to år siden, og jeg er egentlig fortsat enig. Det giver rigtigt god mening med tanke på, hvordan Kent byggede sig hold op i AaB. JJ minder på flere måder om Thomsen. Ingen af dem har de åbenlyse spidskompetencer, men de kan sætte spillet, afvikle det hurtigt og slå de fremadrettede afleveringer skarp. Og så er der bare mere plads, ro og tid på bolden, når du modtager den på kanten, fremfor det kaos der ofte er centralt midt på banen, hvor det bliver meget duelspil. Det tror jeg også har været Kents kongstanke ift. Jönsson, men det har bare har været meget langt fra virkeligheden.

    Med ham på kanten, kunne der blive plads til en Risgård type centralt, som altså betød rigtigt meget for AaBs spil med de dybe løb han tog fra midtbanen og det tryk han kunne lægge i feltet. Sådan en type har vi på intet tidspunkt haft centralt, i den tid Kent har været her.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Sejren er ikke et step op, ift. at vi kørte Vejle ud på røv og albuer sidste år i pokalen, og indtil videre har hutlet os videre mod Dalum og Amager med mål i de sidste 5 minutter, i alt for tætte kampe.

    Men vi har da muligheden for, at vi for første gang i 5 år kan få en pokalkamp på hjemmebane, det skal der da næsten laves et event ud af.
    Nu skrev jeg også "de 3 sidste debakler" og dér er sejren et step up i forhold til at ryge ud fortjent, til Brønshøj, Vendsyssel, Fredericia .

    Det var alt for tæt og passivt - og de sidste 20 ligner vi det hold, der tabte i Silkeborg.

    Jeg er lige så vred over det, som du er - men hey dude, chill.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:

Working...
X