Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvor mange spillere er til top 6?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
    Men ja du har ret i at det defensive er ikke ret godt, men med en god back-makker kunne han muligvis lære det.
    Men igen en kant der laver bare lidt defensivt ville nu også hjælpe lidt.
    Så må Casper jo bare ind på venstrekanten i de kampe hvor der er brug for ekstra hjælp.. En position han spillede både i EfB og på U21

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Så må Casper jo bare ind på venstrekanten i de kampe hvor der er brug for ekstra hjælp.. En position han spillede både i EfB og på U21
      Han kan da heller ikke være værre til det end Jönsson, så kan Jönsson komme ind til sidst, og lave et par lækre mål af og til.
      Tror Jönsson vil have godt af at spille lidt mindre, så bliver han bedre i de kampe han får tror jeg.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
        Han kan da heller ikke være værre til det end Jönsson, så kan Jönsson komme ind til sidst, og lave et par lækre mål af og til.
        Tror Jönsson vil have godt af at spille lidt mindre, så bliver han bedre i de kampe han får tror jeg.
        Fuldstændig enig..

        Comment


          #49
          Jeg mener at, det er vigtigere at opbygge et hold, fremfor at lede efter individuelle kvaliteter. Selvfølgelig skal vores spillere have et vist niveau, det siger sig selv. Men jeg mener at vores egen Ricardo har bevist over flere gange, også i OB, at man ikke nødvendigvis behøver at have de bedste spillere, for at vinde noget.
          Trupsammensætning er jo heller ikke bare at finde 3 målmænd, 8 forsvarsspillere, 8 midtbanespillere og 4 angribere. Mentaliteten på de enkelte spillere skal nøje vurderes. Eksempel, vi kan vælge mellem 2 spillere, Kusk og Stephan Petersen. Kusk tror jeg at vi alle herinde nok ville vælge. Men hvad hvis hans mentalitet er på en måde, hvor han på ingen måder kan med truppen, evt. splittede den. Stephan P, er ældre, og nok ikke ligeså god som Kusk, men hans tilstedeværelse i truppen, og på holdet gjorde at holdet klikkede perfekt, og som hold udgjorde en stærkere enhed.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af majs Se indlæg
            Jeg mener at, det er vigtigere at opbygge et hold, fremfor at lede efter individuelle kvaliteter. Selvfølgelig skal vores spillere have et vist niveau, det siger sig selv. Men jeg mener at vores egen Ricardo har bevist over flere gange, også i OB, at man ikke nødvendigvis behøver at have de bedste spillere, for at vinde noget.
            Trupsammensætning er jo heller ikke bare at finde 3 målmænd, 8 forsvarsspillere, 8 midtbanespillere og 4 angribere. Mentaliteten på de enkelte spillere skal nøje vurderes. Eksempel, vi kan vælge mellem 2 spillere, Kusk og Stephan Petersen. Kusk tror jeg at vi alle herinde nok ville vælge. Men hvad hvis hans mentalitet er på en måde, hvor han på ingen måder kan med truppen, evt. splittede den. Stephan P, er ældre, og nok ikke ligeså god som Kusk, men hans tilstedeværelse i truppen, og på holdet gjorde at holdet klikkede perfekt, og som hold udgjorde en stærkere enhed.
            Vi skal bare aldrig have Stephan Petersen ;-)

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af majs Se indlæg
              Jeg mener at, det er vigtigere at opbygge et hold, fremfor at lede efter individuelle kvaliteter. Selvfølgelig skal vores spillere have et vist niveau, det siger sig selv. Men jeg mener at vores egen Ricardo har bevist over flere gange, også i OB, at man ikke nødvendigvis behøver at have de bedste spillere, for at vinde noget.
              Trupsammensætning er jo heller ikke bare at finde 3 målmænd, 8 forsvarsspillere, 8 midtbanespillere og 4 angribere. Mentaliteten på de enkelte spillere skal nøje vurderes. Eksempel, vi kan vælge mellem 2 spillere, Kusk og Stephan Petersen. Kusk tror jeg at vi alle herinde nok ville vælge. Men hvad hvis hans mentalitet er på en måde, hvor han på ingen måder kan med truppen, evt. splittede den. Stephan P, er ældre, og nok ikke ligeså god som Kusk, men hans tilstedeværelse i truppen, og på holdet gjorde at holdet klikkede perfekt, og som hold udgjorde en stærkere enhed.
              Hvad hvis Kusk's individuelle kvaliteter kaster mål og assists af sig, så vi vinder kampene? ;-) Der er altid mange hvis'er - pointen er, at den ene ting (kontinuiteten) ikke altid er den garanterede gyldne vej; og at den kun er noget værd, hvis man har fundet de rette typer og parret dem med den rette træningskultur og så lige et mix af lederskab.

              Jeg mener, at der er for mange af dem, der skal stå for det kreative på OB's hold, der simpelthen enten mangler slutproduktet alt for ofte (Hej Greve) eller som har et helt urimeligt lavt bundniveau (Hej Jönsson) - hvorfor vi aldrig får "sikkerheden" i form af den og den spiller slår til i modgang - den og den spiller hiver de andre med sig - den og den spiller får IKKE dumme røde kort og jeg kunne blive ved. Jeg mener, at den nuværende trup simpelthen mangler ledertyperne; mangler dem med et højere bundniveau; mangler dem som kan skabe den enhed, der kan kompensere for, at vi ikke har ligaens mest sindsoprivende offensive profiler.

              Du har ganske ret i at trupsammensætning ikke er bare at finde et nummerisk antal - ej heller at gå ud fra at de højt profilerede spillere rent faktisk passer ind i truppen og mentaliteten. Det er så HER, at vores sportslige ledelse skal have fingeren på pulsen - meget mere end vi almindelige dødelige kan komme i nærheden af - og det er så HER, jeg og andre mener, at vores sportslige ledelse halter. At de simpelthen ikke har sammensat hverken en god og holdbar trup eller kan mønstre et hold med ægte sammensætning, der kan hæve sit bundniveau OG "overleve" skader, karantæner og formnedgang.

              Holdet kommer aldrig til at klikke perfekt, hvis sammenhængen på den centrale midtbane skal hænge på om en 20-årig er klar eller ej. Eller om Jönsson har en dag, hvor han sparker bolde ind.

              Det er ret beset de to eneste elementer, der var forskellen imellem efterårs og forårssæson for OB. JJ's niveau faldt - så faldt Jönsson - så faldt holdet - og ham der skulle hive os op af formnedgang, anføreren, han hev ikke en disse op - andet end et snotdumt rødt kort.

              Hvis AK og Festersen - samt Helenius pludselig blomstrer som de 10+ mål i Superligaen angribere, de har været før, så kan det måske kompensere for, at JJ er væk eller for Jönssons humørspil. Men indtil da så er vi stadig yderst skrøbelige. Og der er ingen hjælp at hente fra ledelsen.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #52
                Hvad nu hvis div. eksperter, kommentatorer, modstandere, sportschef og træner har ret ?? Vi har gode spillere og de bør ende i top6 .... hvorfor ser det så ikke ud som det er der vi ender?

                Hvad hvis det virkelig er kontinuitet der skal og det blot er et spørgsmål om at forløse potentialet .. hvorfor sker det så ikke ...?

                Kan det alene være træneren der ikke evner at stille det samme hold/stamme to kampe i træk, sætte holdet op og forløse potentialet? Er det så enkelt ...
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Hvad nu hvis div. eksperter, kommentatorer, modstandere, sportschef og træner har ret ?? Vi har gode spillere og de bør ende i top6 .... hvorfor ser det så ikke ud som det er der vi ender?

                  Hvad hvis det virkelig er kontinuitet der skal og det blot er et spørgsmål om at forløse potentialet .. hvorfor sker det så ikke ...?

                  Kan det alene være træneren der ikke evner at stille det samme hold/stamme to kampe i træk, sætte holdet op og forløse potentialet? Er det så enkelt ...
                  Tror at truppen kan præstere mere end vi se de sidste to år men Kent forstår ikke at forløse holdets potentiale. Vi har ikke et top-hold men et hold som kunne slås om Top 6 helt godt. Men ikke med de dispositioner Kent sætter og ikke med den spillemåde Kent kræver. De få gange han gik væk fra sin sædvanlige spillestil så det mest helt god ud. Men ham mangler modet eller vilje at holde fast i forændringer.
                  Derudover er der to andre ting som peger på Kent som stor del af problemet:
                  -ham holder fast alt for langt i spillere som ikke præsterer. Man skal give tiltro til spillere også efter en dårlig kamp eller to. Men hvad vi oplevede i hensigt af Jønsson og AK sidste sæson går langt over stregen og bliver til problemet for holdet og spillere selv (som oplever uge for uge igen at de skuffer).
                  -der er sååå mange misforståelser og fejlafleveringer under kampene at man spørger sig hvad de trænerer. De spiller tilsammen 2-3 år nu men kender ikke deres løbeveje? Det går direkte til træneren og viser på en mangel af system og spilkoncept.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Hvad nu hvis div. eksperter, kommentatorer, modstandere, sportschef og træner har ret ?? Vi har gode spillere og de bør ende i top6 .... hvorfor ser det så ikke ud som det er der vi ender?

                    Hvad hvis det virkelig er kontinuitet der skal og det blot er et spørgsmål om at forløse potentialet .. hvorfor sker det så ikke ...?

                    Kan det alene være træneren der ikke evner at stille det samme hold/stamme to kampe i træk, sætte holdet op og forløse potentialet? Er det så enkelt ...
                    tror ikke på det ene er Kent der er probelemt men han er da bestemt en del af det.
                    men tror så ikke på det er fordi han ikke stiller med samme opstilling- nærmere fordi han stædigt vil praktisere et spil som truppen ikke har kvaliteterne til at forløse.
                    oven i det så ligner det unægteligt at der mangler en del i at få sat truppen ordentligt op - hvor mange gange har vi ikke set holdet ikke være klar fra start af.....det kan sgu ikke være en tilfældighed. og burde da også være et af de første steder man satte ind.

                    pt ligger vi nr 7 - og det er vel i det leje jeg ser vi kan nå - lige omkring top 6, alt efter hvor mange af vores "topspillere" der levere. så vores placering pt er som sådan ikke problemet - det er spillet derimod, svingende og alt alt for dårlige præstationer.

                    for det er jo også en del af historien; for mange af dem der skal gå forrest er langt under niveau.

                    så nej problemet er ikke bare Kent, men han er en del af det

                    Comment


                      #55
                      Nr. 7 med 4 point op til nr. 6 og vi møder FCK i næste runde. Der er 4 hold over os der mangler at spille i denne runde så toppen kan hurtigt løbe fra os eller alternativt står vi til at blive overhalet da det er tæt lige bag os og resterende kampe er top mod bund ....

                      Vinder vi ikke over FCK i næste runde så er løbet nok kørt for denne sæson omkring målsætningen .... Der MÅ altså blive set på træneralternativer nu og frem til vintervinduet ... min favorit er lige røget ... ellers skal det gå stærkt i denne landskamppause ...
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Nr. 7 med 4 point op til nr. 6 og vi møder FCK i næste runde. Der er 4 hold over os der mangler at spille i denne runde så toppen kan hurtigt løbe fra os eller alternativt står vi til at blive overhalet da det er tæt lige bag os og resterende kampe er top mod bund ....

                        Vinder vi ikke over FCK i næste runde så er løbet nok kørt for denne sæson omkring målsætningen .... Der MÅ altså blive set på træneralternativer nu og frem til vintervinduet ... min favorit er lige røget ... ellers skal det gå stærkt i denne landskamppause ...
                        Nu må du ikke misforstå; jeg mener ikke vores placering og afstand til top 6 på nogen måde er tilfredstillende. Det er blot forventeligt.

                        Jeg mener vi har en trup der, hvis alt flasker sig dvs. vi spiller op til potentialet og mindre hold ( hobro og horsens i år - bla Lyngby sidste år) ikke pludselig finder den rigtigt gode form frem.

                        Men alt er naturligvis ikke gået helt som det skal - man har igen igen igen forsøgt at hive et top 6 resultat ud af en skrabet trup, selv om det jo var åbenlyst for stort set alle at der var store mangler. Når så vores store nye "goalgetter" (har han spillet mere end én god sæson?) helenius bare er HELT væk, joan er faldet markant i niveau og fester og ak (nu på 2. sæson) er væk - der røg hele vores på papiret og navnemæssigt flotte offensiv.

                        - nå ja og så glemte jeg jönne som er rigtigt god, en 3-4 kampe om året sådan ca.

                        Det er for ustabilt - og ja, selvfølgelig er top 6 røget lige om lidt, havde desværre ikke forventet meget andet.

                        Comment


                          #57
                          Det er meget naivt, at tro at det nuværende hold ender i top 6. Det vil kun ske hvis alt flasker sig. Hvis vi laver en risiko vurdering, så vil vi ende ud i, at den nuværende trup maksimalt kommer i top6 1-2 gange på 10 år. Så jo det kan ske, men sandsynligvis sker det ikke.
                          Der er 10 hold med top 6 ambitioner.
                          Hvis vi skal være sikker på, at komme i top 6, så kræver det 3-4 profiler ud over de spillere holdet har i dag.
                          Alternativt, så skal vi spille mere primitivt. Man kunne få en god boks angriber for de penge som AK får. Vi kan se hvor langt Hobro, Lyngby, Horsens mv kan nå med en klar og mere fighter betonet spillestil.
                          Thorborg må sende flere penge hvis vi skal være første udfordre til de 3 store hold. Alternativt må spillestilen ændres, og så skal vi have flere Vinder typer til at supplere vores løbemaskiner.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Nr. 7 med 4 point op til nr. 6 og vi møder FCK i næste runde. Der er 4 hold over os der mangler at spille i denne runde så toppen kan hurtigt løbe fra os eller alternativt står vi til at blive overhalet da det er tæt lige bag os og resterende kampe er top mod bund ....

                            Vinder vi ikke over FCK i næste runde så er løbet nok kørt for denne sæson omkring målsætningen .... Der MÅ altså blive set på træneralternativer nu og frem til vintervinduet ... min favorit er lige røget ... ellers skal det gå stærkt i denne landskamppause ...
                            Og i den hensigt var det desto vigtigere at vinde gårsdagens kamp.
                            Men det ser vi ja ofte: når det lykkes en gang at komme i nærheden af målsætningen så følger en modløs opstilling og indsats af holdet. En ting mere Kent lykkes ikke at håndtere i mere end to år nu.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              Nu må du ikke misforstå; jeg mener ikke vores placering og afstand til top 6 på nogen måde er tilfredstillende. Det er blot forventeligt.

                              Jeg mener vi har en trup der, hvis alt flasker sig dvs. vi spiller op til potentialet og mindre hold ( hobro og horsens i år - bla Lyngby sidste år) ikke pludselig finder den rigtigt gode form frem.

                              Men alt er naturligvis ikke gået helt som det skal - man har igen igen igen forsøgt at hive et top 6 resultat ud af en skrabet trup, selv om det jo var åbenlyst for stort set alle at der var store mangler. Når så vores store nye "goalgetter" (har han spillet mere end én god sæson?) helenius bare er HELT væk, joan er faldet markant i niveau og fester og ak (nu på 2. sæson) er væk - der røg hele vores på papiret og navnemæssigt flotte offensiv.

                              - nå ja og så glemte jeg jönne som er rigtigt god, en 3-4 kampe om året sådan ca.

                              Det er for ustabilt - og ja, selvfølgelig er top 6 røget lige om lidt, havde desværre ikke forventet meget andet.
                              Men det er jo netop det ... hvad hvis det ikke er en skrabet trup, hvad hvis vores på papiret og navnemæssige flotte offensiv ødelægges af manglende evner på trænerbænken?

                              Hvorfor er det at Jønne og flere andre ikke kan spille op til hvad de har gjort så snart de kommer til OB .. det er næppe drikkevandet ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Men det er jo netop det ... hvad hvis det ikke er en skrabet trup, hvad hvis vores på papiret og navnemæssige flotte offensiv ødelægges af manglende evner på trænerbænken?

                                Hvorfor er det at Jønne og flere andre ikke kan spille op til hvad de har gjort så snart de kommer til OB .. det er næppe drikkevandet ...
                                Som sagt mener jeg da bestemt Kent har en del af ansvaret / er en del af problemet. Om ikke andet så fordi han ser ud til at holde fast i en spillestil som holdet måske ikke magter.

                                Men - tror faktisk vi skal tilbage til en vis hr. rasmus falk for at finde svaret på vores svage offensiv.

                                Vi var alt for længe alt for afhængige af ham - man gav ham bolden og så skabet han noget. Det levede vi på, når han var ude eller havde en dårlig dag så kunne det ses.
                                - og løsningen er aldrig fundet, jönsson var ikke svaret - ak og fester, var de virkeligt kun så gode pga af falk? Det er jo svært at bevise endeligt, men der er da unægteligt noget af et sammenfald.

                                Comment

                                Working...
                                X