Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvor mange spillere er til top 6?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Alle disse potentielle Top 6 spillere vi har mangler simpelthen 2-3 topspillere at læne sig op af. Både i kamp og til træning.
    Ledere der også har niveau på banen og ikke bare i sin attitude og udtalelser
    Alt dette skal tilføres før vi kan udleve vores potentiale

    Comment


      #17
      Det er ikke så nemt at dele spillerne sådan op. Når jeg tænker tilbage på hvordan 'vi' har været efter spillere i perioder, for så at 'forgude' dem senere. Absa, Falk, Gislason, Chris m.fl. Sådan er fodbold. Det er ofte et her og nu blik der gør forskellen. Men her er mit bud. Jeg har valgt udfra hvad jeg ser, tror på, her og nu. Det er jo ikke til at sige hvad holdningen er om et halvt år eller mere. Jeg vil også lige have med at jeg på ingen måde tænker top 3 eller lignende, nærmere 5-6 pladsen som maks.

      Top 6:
      KEP, Tingager, Tverskov, Edmundsson, Jönsson, Festersen, CN, Grytebust, JJ, Desler, Greve, Helenius, AK

      Bund 6:
      Pereira, Izunna, Eskesen, Buus, RJL, Thrane, JBL, Welbeck, Yao. Christensen, Weber
      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

      Comment


        #18
        Som jeg ser det ...

        Top 6
        Grytebust (han kunne sikkert også være i en top 3)
        Tverskov
        Edmundsson

        Kan blive top 6.
        Thomasen (ham tror jeg mest på, men svingende)
        Helenius
        Tingager (tror han er for svingende, den meget store fysik vil altid vende tilbage som et problem)
        Desler (mest på fight og energi)
        Eskesen (på sigt ... men han har da noget ekstraordinært, spørgsmålet er hvor godt han kan få det til at virke i suppen).

        Resten kan jeg ikke se har niveauet ... nogen havde det engang, andre får det aldrig.

        Bredden er det helt store problem som jeg ser det, 2 skader så er holdet helt markant svækket.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
          Hvordan lykkedes det så AaB at vinde mesterskabet for et par år siden, når de nu havde én af ligaens ringeste trænere og det i så fald er ligegyldigt hvilke spillere man har?
          En humlebi burde heller ikke kunne flyve. Men den gør det alligevel. Jeg tror det var et år FCK var under opbygning. De var langt fra nuværende styrke. Det mesterskab var et mirakel og et billigt et af slagsen. Halvdelen af holdet løber rundt i ådalen og viser de ikke har klassen til top 6. Det samme med træneren. Kuhn var hovedmand bag det mirakel. Det er i hvert fald en meget udbredt holdning blandt AaB fans.

          Comment


            #20
            For få ...
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              En humlebi burde heller ikke kunne flyve. Men den gør det alligevel. Jeg tror det var et år FCK var under opbygning. De var langt fra nuværende styrke. Det mesterskab var et mirakel og et billigt et af slagsen. Halvdelen af holdet løber rundt i ådalen og viser de ikke har klassen til top 6. Det samme med træneren. Kuhn var hovedmand bag det mirakel. Det er i hvert fald en meget udbredt holdning blandt AaB fans.
              Haha.. No offense, men dét der er sgu lidt som at høre en konspirationsteoretiker tale imod fakta. Hvis de ikke passer ind i den sandhed man har besluttet sig for, så er der fordi det er en del af konspirationen...

              Comment


                #22
                Det med at en humlebi ikke burde kunne flyve passer i øvrigt ikke.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  En humlebi burde heller ikke kunne flyve. Men den gør det alligevel. Jeg tror det var et år FCK var under opbygning. De var langt fra nuværende styrke. Det mesterskab var et mirakel og et billigt et af slagsen. Halvdelen af holdet løber rundt i ådalen og viser de ikke har klassen til top 6. Det samme med træneren. Kuhn var hovedmand bag det mirakel. Det er i hvert fald en meget udbredt holdning blandt AaB fans.
                  Men det har AaB fans jo ikke seriøst grundlag for at have en kvalificeret holdning til. 90% af det arbejde trænerne udfører sker "bag lukkede døre" (eller i hvert fald hvor vi ikke ser det). Spillerne har lidt bedre forudsætninger for at udtale sig om det, men selv de ser jo kun en del af det. Reelt skal man være en del af trænerteamet for at have en ordentlig indsigt i en træners betydning.

                  Trænerne skal evalueres på de resultater og præstationer deres hold leverer på banen. Ligesom de får skylden når det går dårligt, skal de også have kredit når det går godt. Andet synes jeg personligt er useriøst at spekulere i. Og det kan lidt provokere mig fordi udmeldinger som den er med til at gøre det svært at blive taget seriøst i (offentlige) fodbolddiskussioner som fan.

                  Fremfor at være sandhedsvidner på området skal AaB fans, i mine øjne, måske i højere grad ses som lidt inhabile. Fordi de (måske retmæssigt) er lidt forsmåede over, at deres mestertræner skifter til en dårligere, konkurrerende klub angiveligt fordi han fik flere penge. Ligesom Kuhn (der selvfølgelig også skal have kredit) efter min opfattelse, er en ret så populær mand i Aalborg, hvor mange måske mener han ikke har fået den anerkendelse han fortjener igennem karrieren.
                  Ligesom når en spiller som Falk skifter til FCK. Så er vi fans også hurtigt ude med holdninger som "så god var han heller ikke", "hvor mange mål har han egentlig scoret?" og "han kommer jo bare til at sidde på bænken hele tiden".

                  Comment


                    #24
                    Grytebust og Tingager

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                      Men det har AaB fans jo ikke seriøst grundlag for at have en kvalificeret holdning til. 90% af det arbejde trænerne udfører sker "bag lukkede døre" (eller i hvert fald hvor vi ikke ser det). Spillerne har lidt bedre forudsætninger for at udtale sig om det, men selv de ser jo kun en del af det. Reelt skal man være en del af trænerteamet for at have en ordentlig indsigt i en træners betydning.

                      Trænerne skal evalueres på de resultater og præstationer deres hold leverer på banen. Ligesom de får skylden når det går dårligt, skal de også have kredit når det går godt. Andet synes jeg personligt er useriøst at spekulere i. Og det kan lidt provokere mig fordi udmeldinger som den er med til at gøre det svært at blive taget seriøst i (offentlige) fodbolddiskussioner som fan.

                      Fremfor at være sandhedsvidner på området skal AaB fans, i mine øjne, måske i højere grad ses som lidt inhabile. Fordi de (måske retmæssigt) er lidt forsmåede over, at deres mestertræner skifter til en dårligere, konkurrerende klub angiveligt fordi han fik flere penge. Ligesom Kuhn (der selvfølgelig også skal have kredit) efter min opfattelse, er en ret så populær mand i Aalborg, hvor mange måske mener han ikke har fået den anerkendelse han fortjener igennem karrieren.
                      Ligesom når en spiller som Falk skifter til FCK. Så er vi fans også hurtigt ude med holdninger som "så god var han heller ikke", "hvor mange mål har han egentlig scoret?" og "han kommer jo bare til at sidde på bænken hele tiden".
                      Enig. Jeg husker også at en del Vejle-fans mente at Edmundsson ikke var noget at skrive hjem om og at Esbjerg-fansene syntes vi havde købt katten i sækken med Casper Nielsen og RJL (sidstnævnte kan det så vise sig, at de havde ret i). Jeg tror det er en meget naturlig forsvarsmekanisme, at negligere betydningen af det man mister, især hvis det er til en konkurrent.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                        Enig. Jeg husker også at en del Vejle-fans mente at Edmundsson ikke var noget at skrive hjem om og at Esbjerg-fansene syntes vi havde købt katten i sækken med Casper Nielsen og RJL (sidstnævnte kan det så vise sig, at de havde ret i). Jeg tror det er en meget naturlig forsvarsmekanisme, at negligere betydningen af det man mister, især hvis det er til en konkurrent.
                        Casper Nielsen har vel strengt taget heller ikke bevist meget andet, end at han kan komme i startopstillingen ...
                        Nogen markant forstærkning er der jo ikke tale om.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Casper Nielsen har vel strengt taget heller ikke bevist meget andet, end at han kan komme i startopstillingen ...
                          Nogen markant forstærkning er der jo ikke tale om.
                          Jeg synes nu han har forstærket holdet helt pænt, men uanset hvad man så måtte mene om hans præstationer, så var virkede det jo ud fra Efb-fansenes reaktioner til at han ikke længere var god nok nok til at starte for Efb, men nu var det trods alt dem der rykkede ned og ikke os..

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                            Jeg synes nu han har forstærket holdet helt pænt, men uanset hvad man så måtte mene om hans præstationer, så var virkede det jo ud fra Efb-fansenes reaktioner til at han ikke længere var god nok nok til at starte for Efb, men nu var det trods alt dem der rykkede ned og ikke os..
                            Hvem der rykkede ned siger vel ikke det store om Casper Nielsen og så havde de altså ret i at han ikke udrettede det store for dem ...
                            Det er muligt at han bliver en afgørende faktor i den kommende sæson, men jeg ser det ikke ske med de kvaliteter han besidder.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #29
                              Jeg kan heller ikke få halvfed på, over det Casper har leveret i OB, eller før det, for den sags skyld. 1 mål og 1 assist i 13 starter. Det må siges at være et beskedent udbytte for en kantspiller. I samme periode lavede Jönsson 7 mål fra den anden kant, og Greve lavede 2 mål og 1 assist, og det kun på 404 minutter i foråret, hvor Casper spillede 998.

                              Han mangler i den grad noget skarphed og slutprodukt offensivt, for at jeg kan lade mig begejstre over ham som kant. Han bringer masser af energi, fight og går fint med i kombinationerne, men jeg synes godt man kan forvente mere af en startende kant, og det skal han til at vise at han kan nu. Jeg er heller ikke duperet over hans skud fra distancen, som ellers skulle være en af bevæggrundene for at hente ham, så man kunne åbne op for lavtstående hold. Det hjælper så heller ikke at spille ham i højresiden i så fald, her kommer han ikke så ofte til naturligt gode afslutningspositioner, hvorfor jeg undres endnu mere over det cast.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Jeg kan heller ikke få halvfed på, over det Casper har leveret i OB, eller før det, for den sags skyld. 1 mål og 1 assist i 13 starter. Det må siges at være et beskedent udbytte for en kantspiller. I samme periode lavede Jönsson 7 mål fra den anden kant, og Greve lavede 2 mål og 1 assist, og det kun på 404 minutter i foråret, hvor Casper spillede 998.

                                Han mangler i den grad noget skarphed og slutprodukt offensivt, for at jeg kan lade mig begejstre over ham som kant. Han bringer masser af energi, fight og går fint med i kombinationerne, men jeg synes godt man kan forvente mere af en startende kant, og det skal han til at vise at han kan nu. Jeg er heller ikke duperet over hans skud fra distancen, som ellers skulle være en af bevæggrundene for at hente ham, så man kunne åbne op for lavtstående hold. Det hjælper så heller ikke at spille ham i højresiden i så fald, her kommer han ikke så ofte til naturligt gode afslutningspositioner, hvorfor jeg undres endnu mere over det cast.
                                Dem du nævner havde også været i truppen længere end Casper Nielsen, og derfor ikke være at sammenligne på så lille et grundlag.

                                Jeg vil gerne give ham ca. et halvt år mere, så kan man sammenligne Jönsson og hans første år.

                                Greve burde bare have spillet mere i sidste sæson end han gjorde PUNKTUM.

                                Comment

                                Working...
                                X