Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvor mange spillere er til top 6?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvor mange spillere er til top 6?

    Jeg er lidt nysgerrig.
    Som uvildig observatør er det interessant, at høre hvem i OB´s trup der er gode nok til top 6.
    Hvad tænker folk ...
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    #2
    En hurtigt opdeling som jeg personligt ser det.

    Top 6 spillere:

    Grytebust


    Potentielle top 6 spillere, hvis de rammer niveauet sammen med holdet:

    Tingager, Joan, Tverskov, Casper Nielsen, Helenius, Jønne, AK, Festersen, og JJT.


    De resterende er umiddelbart ikke gode nok.

    Comment


      #3
      Top 6
      Grytebust og Helenius

      Top 7-10 men potentiale til Top 6
      JJ,Desler,Tingager,Tverskov,Casper,AK,Ryan,Joan,Gr eve

      Top 7-10
      JBL,Jønne,Festersen,Izu

      Top 11-14
      KEP,Joao,Thrane,Welbeck mm

      vi mangler spillere der kan tilslutte sig den øverste gruppe

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
        En hurtigt opdeling som jeg personligt ser det.

        Top 6 spillere:

        Grytebust


        Potentielle top 6 spillere, hvis de rammer niveauet sammen med holdet:

        Tingager, Joan, Tverskov, Casper Nielsen, Helenius, Jønne, AK, Festersen, og JJT.


        De resterende er umiddelbart ikke gode nok.
        + Desler som potentielle Top 6 og jeg er enig.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #5
          Grytebust, Tingager, Ryan, Tverskov, Edmundsson, Jönsson, JJT, AK og Helenius. Det er de spillere jeg vil mene har niveau til at starte på et top 6 hold lige nu.

          Der er så men en del af de ovenstående spillere, som man med rette kan sætte en "men" foran. AK, Helenius og Jönsson har ENORME udsving i deres præstationer. De tre må allesammen være på en top 10, hvis ikke top 5, over Superligaens største humørspillere. Og problemet er med dem, at det ikke bare er en enkel uge eller to af gangen, hvor de har deres udsving. Det har vist sige at være hele og halve sæsoner med de tre benævnte spillere, hvor de præsterer langt under niveau, og de er derfor svære at regne med, især når resten af holdet ikke fungerer homogent.

          JJT er ligeledes en ung og ustabil spiller, som tilmed ser ud til at have det med at problemer med skader og fysikken generelt, relativt ofte. Jeg synes dog stadig, at han har nogle kvaliteter der berettiger til et top 6 hold, når han spiller, og så har han en enorm vigtighed. Ryan Laursen mener jeg også har niveau, når han spiller, men så længe han ikke gør det og ikke kommer ind i et kontinuerligt spilforløb, så kan vi jo ikke bruge det niveau til ret meget.

          Tilbage har vi så Edmundsson, Tingager, Gryte og Tverskov. Dem ser jeg lige nu, som vores mest så stabile performere, selvom Tingager stadig har enkelte store fejl nu og da. Men, det er jo altså bare kun Tverskov af de har 4, som har spillet på et Top 6 hold i Superligaen. Gryte har bevist sig længe nok nu, til at kunne blive betragtet som en spiller der hører til i top 6, men vi skal også huske på, at vi vurderer udelukkende Tingager og Edmundsson til at have niveau, udfra det de leverede sidste sæson. Alt de har bevist før sidste sæson, tilsiger ikke at de var spillere med niveau til top 6. Så lad os håbe, at de fortsætter med at levere, men det er altså to spillere midt i tyverne, som præsterede langt over deres tidligere formåen i sidste sæson. Det er jo trods alt set mange gange før, at spillere har haft sådan en popup-sæson, for så ikke at genfinde det niveau igen.

          Alt i alt synes jeg problemet med det her hold er, at vi har meget få spillere vi kan forvente stabile præstationer fra hver eneste uge, som har et klart top 6 niveau, og de spillere der har prøvet at spille på et hold der kontinuerligt var i den bedre halvdel af rækken, spillere som KEP, Izunna og Jönsson, virker enten afdankede eller fejlcastede.

          OBs top 6 forhåbninger står og falder med at nogle spillere skal ramme deres topniveau, og så vil det nok lykkes. Det er et hold der populært sagt har et højt topniveau og et lavt bundniveau. Min påstand er så, at der ikke skal mange rystelser til for, at korthuset ramler med den nuværende trup, og at pilen så risikerer oftere at pege mod bundniveauet end topniveauet.
          Last edited by Sheed; 08-07-2017, 16:31.

          Comment


            #6
            Sheed, jeg er tæt på at være enig. Jeg tænker at Desler er i fremgang. Det kan stoppe her, men han kan måske også tage næste step. Viljen er der, om så evnerne rækker bliver spændende at følge. Helenius er en sårbar sjæl. Hvis han falder til så har vi måske en første angriber, men det er et åbent spørgsmål om han gør det. Jønne syntes jeg er for svag til et top 6 hold. Hans topniveau er fantastisk, men det er desværre sjældent det kommer til udtryk. Hans manglende fart og dårlige opdækninger gør, at jeg kun vil bruge ham som starter mod de absolutte bundhold. Mod de gode hold skal han ind når tempoet falder efter en times tid. Tværskov syntes jeg desværre havde et formdyk da han kom på midtbanen. Måske er det mentalt svært at acceptere at skulle spille der når alle ved han er bedre end KEP i forsvaret.

            Comment


              #7
              Ligegyldigt hvor mange/få spillere der er til top 6, når træneren er 9 - 14

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                En hurtigt opdeling som jeg personligt ser det.

                Top 6 spillere:

                Grytebust


                Potentielle top 6 spillere, hvis de rammer niveauet sammen med holdet:

                Tingager, Joan, Tverskov, Casper Nielsen, Helenius, Jønne, AK, Festersen, og JJT.


                De resterende er umiddelbart ikke gode nok.
                argh - er det ikke liiige pessimistisk nok?

                Den hedder hvem der er gode nok til top 6 - ikke top 3

                Så vil da mene at tingager, joan og tverskov sammen med desler bør "være gode nok til top 6"

                - og så er der en del som du nævner bla jönne som er utroligt ustabile - hvis top niveau bestemt er til top 6 mens bundniveauet på ingen måde er det.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  argh - er det ikke liiige pessimistisk nok?

                  Den hedder hvem der er gode nok til top 6 - ikke top 3

                  Så vil da mene at tingager, joan og tverskov sammen med desler bør "være gode nok til top 6"

                  - og så er der en del som du nævner bla jönne som er utroligt ustabile - hvis top niveau bestemt er til top 6 mens bundniveauet på ingen måde er det.
                  Det er helt sikkert med de pessimistiske briller på. Sidste sæson taget i betragtning har kun Grytebust været solid hele vejen igennem, ergo - den eneste top 6 spiller.

                  Jeg er meget enig med dig, og det er også derfor jeg skriver potentielt top 6 spillere.. Rammer de deres niveau, som vi ved de har, så er de top 6 spillere. Helt bestemt. Men fortsætter ustabiliteten, så er de desværre ikke i den kategori.. Det er svært at bedømme. Det er ikke bare sort/hvid. Mange ting spiller ind, men jeg glæder mig til at se dem allesammen imod de bedre hold igen.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                    Det er helt sikkert med de pessimistiske briller på. Sidste sæson taget i betragtning har kun Grytebust været solid hele vejen igennem, ergo - den eneste top 6 spiller.

                    Jeg er meget enig med dig, og det er også derfor jeg skriver potentielt top 6 spillere.. Rammer de deres niveau, som vi ved de har, så er de top 6 spillere. Helt bestemt. Men fortsætter ustabiliteten, så er de desværre ikke i den kategori.. Det er svært at bedømme. Det er ikke bare sort/hvid. Mange ting spiller ind, men jeg glæder mig til at se dem allesammen imod de bedre hold igen.
                    helt enig......

                    grundlæggende problem er jo manglende kvalitet i hele truppen - så dem på de yderste mandater kan presse dem i start 11

                    Bundniveauet skal i den grad hæves - og så noget stabilitet


                    Grundlæggende tror jeg ikke på det bliver til top 6 i år med den nuværende trup. For mange mangler holdt op imod at alle de andre potentielle top 6 hold opruster

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      argh - er det ikke liiige pessimistisk nok?

                      Den hedder hvem der er gode nok til top 6 - ikke top 3

                      Så vil da mene at tingager, joan og tverskov sammen med desler bør "være gode nok til top 6"
                      Der er mange der har en slem tendens til at overvurdere Desler. Han er en god fyr der i den grad kæmper og er garant for en indsats, men der mangler nogle tekniske og taktiske færdigheder i hans spil. Derfor kom han heller ikke med til U21-EM. Ankersen, Larsson, Nissen, Bartolec og Mikanovic er alle klart bedre. Jeg vil også mene, at Gammelby og Ryan har et højere niveau. Nogle vil måske endda også plædere for Pallesen og Marc P, her er jeg mere lunken, men det handler også og hvilken spillestil man tyer til. Summa summarum er at Desler næppe ud fra en objektiv betragtning hører til blandt de 6 bedste startende højre backs i Suppen, hvorfor det er en fair holdning at have, at han isoleret ikke er god nok til top 6.

                      Comment


                        #12
                        Lige nu?

                        Der er det kun Grytebust og til dels Joan og Tverskov, der har garanteret niveau til Top 6. Resten er enten langt fra, humørspillere, der har niveauet, men svinger for meget imellem det høje topniveau og så det latterligt lave bundniveau; spillere der HAVDE niveauet tidligere, men ikke nu eller spillere som har potentialet, hvis de bare havde de rigtige spillere at læne sig op ad (hvilket de ikke har)

                        Alt i alt en trup, der på gode dage kan konkurrere med alle, men som i det store hele ikke er stabile nok til at skabe serier af sejre.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #13
                          top 3:

                          Grytebust, Edmundsson og Tingager(baseret på Tingagers niveau i foråret generelt)

                          top 6:

                          Tverskov(viste desværre ikke helt samme niveau som i efteråret, og det friskeste indtryk skubber ham ned i top 6), Jønsson(baseret på Jønssons niveau i foråret generelt), Thomasen, Desler (Thomasen og Desler er spændende spillere på vej frem, men der er et stykke endnu op til fx. Mukthar og Ankersen respektivt!)

                          lige udenfor top 6:

                          Casper Nielsen (mangler flere afgørende aktioner i offensiven)

                          top rest:

                          Festersen, AK, Izunna, Barret, KEP og Greve(Fester og AK i tidligere form potentielt til top 3, Izunna klart bedre i foråret og det samme gælder Barret. Der er dog stadigvæk mangler hos de to). Greve har spillet for lidt til at ende i anden pulje, men lovende minutter som han har fået, trods alt.

                          Ikke gode nok:

                          Thrane, Welbeck, Yao, Pereira. Welbeck og Yao kan muligvis blive til noget med fast spilletid i en anden klub, Thrane og Pereira tror jeg simpelthen ikke på!

                          Udenfor bedømmelse:

                          Helenius og Eskesen.
                          Last edited by makitabel; 09-07-2017, 01:51.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Ligegyldigt hvor mange/få spillere der er til top 6, når træneren er 9 - 14
                            Hvordan lykkedes det så AaB at vinde mesterskabet for et par år siden, når de nu havde én af ligaens ringeste trænere og det i så fald er ligegyldigt hvilke spillere man har?

                            Comment


                              #15
                              Gryte, Tverskov, Tingager, joan, Helenius, Desler, izu, Jønsson, ak og festersen, Ryan synes jeg i bund og grund alle er top 6'spillere, imens JJT er stærkt på vej. Alligevel synes jeg jo ikke helt når specielt 6-10 jeg nævner kan svinge så meget i niveau og Ryan er så skadet som han er. Derfor er jeg også utrolig spændt på den kommende sæson. Hænger 6-10 i niveauet fra sidste sæson eller hæver de det til det vi tidligere har set? Får Jjt sit ultimative gennembrud? og hvad Greve og Yao, der også har et stort potentiale, men klart mangler lidt endnu? Det er svært at være helt optimistisk omkring det, med sidste sæson mest frisk i erindringen, men vi har jo mange dygtige spillere, der har underpræsteret. Det kan de gøre igen, ligeså vel som de kan genfinde formen. Ledelsen tror de genfinder formen. Det kan man håbe på, men man skal samtidig håbe på at de holder sig skadesfri, for jeg synes niveauet ned til de næste er stort, og det er bestemt der at jeg synes at vi skal tage fat. For mange spillere har måtte spille den foregående sæson, selvom de har været ringe, simpelthen fordi alternativerne er endnu ringere!!

                              Comment

                              Working...
                              X