Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Er det for nemt at være OB spiller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Du får ikke ret mange ungdomstrænere til at sige at en bestemt drengespiller 110% sikkert bliver en stjerne på landsholdet en dag fordi der naturligvis altid vil være masser af usikkerhed forbundet med det. Men er der ret mange spillere i OB i de senere år hvor man har ment talentet og sandsynligheden for succes har været højere end man gjorde for Eriksen? I så fald har jeg ikke hørt om det, for netop Eriksen husker jeg allerede masser af snak omkring da han var helt ung, og det kan jeg ikke huske at have hørt med ret mange andre spillere (hvis nogen) i OB. Men nej, det er selvfølgelig aldrig en selvfølge. Men mon ikke Eriksen var en af dem man, trods alt, havde størst forventninger til?
    Præcis.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #92
      Lige en interessant artikel i forbindelse med hele diskussionen om hvorvidt fodboldspillere generelt har det for nemt: http://www.mediano.nu/oversigt/2017/...n-ikke-elskede

      Én ting er at man kan mene at elitefodbold ikke er egnet for alle og at dem der ikke kan klare det ikke slår igennem. Men det bliver for alvor problematisk, når miljøet decideret kan ødelægge unge mennesker. Jeg tror slet ikke man oplever det samme i dag, men det er et vigtigt indspark i hele debatten om hvorvidt man er blevet for blødsødne. For hvad er egentlig målet med de her talentmiljøer? At skabe den næste store stjerne, koste hvad det vil - også hvis det så ødelægger en masse mennesker på vejen? Eller skal man finde en balance, selvom det måske giver 10% mindre sandsynlighed for den næste Messi i klubben?

      Comment


        #93
        Relevant. Og en meget flot artikel. Kendte engang hans far.
        Problemet er måske snarere at fremtidens Messi forlader fodbolden længe inden.
        Den store udfordring er at drenge ikke længere spiller en masse uorgineseret fodbold efter skoletid. Det er der de lettest finder frem til det personlige kald det bare udtryk.
        Jeg synes det er ret tydeligt at det ikke er de mest talentfulde danske der ender med fuldprofessigonelt fodboldliv.
        Last edited by Tåhyler; 15-09-2017, 10:05.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
          Du får ikke ret mange ungdomstrænere til at sige at en bestemt drengespiller 110% sikkert bliver en stjerne på landsholdet en dag fordi der naturligvis altid vil være masser af usikkerhed forbundet med det. Men er der ret mange spillere i OB i de senere år hvor man har ment talentet og sandsynligheden for succes har været højere end man gjorde for Eriksen? I så fald har jeg ikke hørt om det, for netop Eriksen husker jeg allerede masser af snak omkring da han var helt ung, og det kan jeg ikke huske at have hørt med ret mange andre spillere (hvis nogen) i OB. Men nej, det er selvfølgelig aldrig en selvfølge. Men mon ikke Eriksen var en af dem man, trods alt, havde størst forventninger til?
          Absolut, jeg kan heller ikke se, jeg siger andet, så ingen konflikt der. Pressen var dengang helt vilde efter, at køre de vilde sammenligninger frem om Laudrup osv. og rygterne kørte massivt. Men u-landsholdstrænere og OB trænere nedtonede det meget, og fokusere mere på det Eriksen stadig skulle lære, end at tale ham op som et fodboldgeni. Og jeg fik senere at vide, at det først var med den tidlige oprykning fra u17 til u19, at man for alvor var overbevist om potentiale, fordi han lynhurtigt tilpassede sig og var ligaens bedste og en af de yngste samtidigt.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Absolut, jeg kan heller ikke se, jeg siger andet, så ingen konflikt der. Pressen var dengang helt vilde efter, at køre de vilde sammenligninger frem om Laudrup osv. og rygterne kørte massivt. Men u-landsholdstrænere og OB trænere nedtonede det meget, og fokusere mere på det Eriksen stadig skulle lære, end at tale ham op som et fodboldgeni. Og jeg fik senere at vide, at det først var med den tidlige oprykning fra u17 til u19, at man for alvor var overbevist om potentiale, fordi han lynhurtigt tilpassede sig og var ligaens bedste og en af de yngste samtidigt.
            Jamen, ingen tvivl om at man har grebet det rigtig godt an med Eriksen - og at han selv har været ekstrem moden omkring det. Nu er det længe siden vi kørte debatten, men min pointe var, så vidt jeg husker, at de store talenter til tider også slår igennem. Modsat hvad Tåhyler fx. skriver ovenfor.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Relevant. Problemet er måske snarere at fremtidens Messi forlader fodbolden længe inden.
              Den store udfordring er at drenge ikke længere spiller en masse uorgineseret fodbold efter skoletid. Det er der de lettest finder frem til det personlige kald det bare udtryk.
              Jeg synes det er ret tydeligt at det ikke er de mest talentfulde danske der ender med fuldprofessionelt fodboldliv.
              Din sidste påstand vil jeg gerne betvivle. Her kan vi tage Eriksen og Dolberg frem igen, som er beviser på at de mest talentfulde danske spillere også sagtens kan slå igennem - selvom de selvfølgelig ikke altid gør det.

              Comment


                #97
                Jamen jeg ved ikke hvor meget Eriksen legede inden men det virker som om nogle mindre klubber kan være sundere.
                Tingager er nok også et godt eksempel.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                  Jamen, ingen tvivl om at man har grebet det rigtig godt an med Eriksen - og at han selv har været ekstrem moden omkring det. Nu er det længe siden vi kørte debatten, men min pointe var, så vidt jeg husker, at de store talenter til tider også slår igennem. Modsat hvad Tåhyler fx. skriver ovenfor.
                  Der er noget forskning i det her som peger ret entydigt på, at de stortalenter, som aldrig rigtig har modgang i ungdomsårene, ofte er dem der knækker halsen på seniorniveau. Derfor har det ofte heddet, at det er de næstmest lysende talenter, der slår igennem. Der er selvfølgelig også de helt lysende der klarer den, men der har de ofte mødt modgang på en eller anden måde, og/ eller haft et helt særligt mindset til at håndtere modgang med. Eriksen var moden ja, og man pressede ham også tidligt maksimalt, hvilket han håndterede flot, der viste han, han kunne tage de sidste skridt.

                  Tag Ronaldo og Messi, lysende talenter ja, men så alligevel ikke helt. Ronaldo havde hjerteproblemer, Messi sin vækstsygdom, så de var igennem modgang og lærte at håndtere det, og den mentale styrke og mindset skal der til.

                  Comment


                    #99
                    Artiklen handler ikke så megetom teenagere og unge mænd men om drenge.
                    Jeg er sikker på at meget er forbedret men det er jo stadig sådan at også drenge på 11 år med særligt talent kan betyde kassen for den klub der får ham.
                    Ja det gælder naturligvis i endnu højere grad når de når den alder hvor det er tilladt i DK. Er det 15 år.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment

                    Working...
                    X