Oprindeligt indsendt af Hurra
Se indlæg
Derudover, så er der altså også andre aspekter i det at være fodboldspiller:
1. Dine weekender er stort set altid optagede - du kan ikke lige tage med til familiefødselsdag og du kan SLET IKKE tillade dig at drikke alkohol andet end nogle få uger om året
2. Fodboldspillere tjener givetvis helt pænt i toppen af Superligaen - men tjener spillere som Greve, Thrane og andre der ikke er stjerner ret meget mere end en almindelig lønmodtager?
3. Mange fodboldspillere tager altså også en uddannelse ved siden af; OB har tilsvarende samarbejde med diverse uddannelsesinstitutioner som Team Danmark har
4. En skade kan ødelægge en fodboldspillers karriere fra den ene dag til den anden. Samtidig kan man kun spille til man er i midt-30'erne. Det er altså en noget mere begrænset tid man har til at tjene penge på sit primære arbejdstalent. I den henseende synes jeg bestemt ikke at de fleste SL-spilleres lønninger er specielt urimelige.
Jeg siger ikke at man skal have medlidenhed med fodboldspillere, for det skal man bestemt ikke - de får lov at leve af deres hobby, hvem ville ikke gerne det? Men nuancerne er altid rare at få med - også selvom jeg godt ved, at det er ildeset herinde :)
Comment