Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
    Hobro vil ihvertfald med garanti blive rigtig glade for at overlade 7. pladsen til os. Hvis man ikke kan se den klare fordel ved at blive nummer 8 eller 9 frem for nummer 7 sådan som fordelingen er sammensat så skal man have sine skolepenge tilbage
    Det kan alle jo også - men diskussionen går på, om man skal sælge chancen for top 6 på forhånd. Jeg ville blive slemt skuffet, hvis OB taber med vilje og Horsens samtidig taber i Lyngby.

    Men det er jo 100% hypotetisk - KN taber ikke med vilje, fordi han er en mand af den gamle skole, hvor man på grund af æren altid går efter en sejr! Nu har der været så meget snak om klubkultur - jeg kan ikke identificere mig med en klub, som taber med vilje.
    Last edited by claudes1; 14-03-2018, 08:59.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Det kan alle jo også - men diskussionen går på, om man skal sælge chancen for top 6 på forhånd. Jeg ville blive slemt skuffet, hvis OB taber med vilje og Horsens samtidig taber i Lyngby.

      Men det er jo 100% hypotetisk - KN taber ikke med vilje, fordi han er en mand af den gamle skole, hvor man på grund af æren altid går efter en sejr! Nu har der været så meget snak om klubkultur - jeg kan ikke identificere mig med en klub, som taber med vilje.
      Kan kun være 100 % enig her
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Skræk scenariet er at vi spiller uafgjort og SIF og AGF vinder deres

        Så kommer pulje 1 til at se sådan umiddelbart

        OB 32
        AGF 31
        SIF 31
        Helsingør 17

        Så det er nok det scenarie det ender med
        Rædselsfuld ligastruktur, det er jo at smadre dansk fodbold med sådan nogle tåbeligheder. Så skal vi da absolut gå efter at vinde hver gang, i dette tilfælde vil det sige, at tabe til Randers. Strukturen har gjort et nederlag til en sejr, og som David Nielsen selv skrev i sin bog (eller hans ghostwriter), så taber man selvfølgelig en kamp med vilje, hvis det er det bedste for holdet.

        Men jeg er sikker på, at KN går efter sejren og så ender vi helt sikkert i sådan en tåbelig pulje, og inden vi ser os om, spiller vi nedrykningsspil for alvor.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Rædselsfuld ligastruktur, det er jo at smadre dansk fodbold med sådan nogle tåbeligheder. Så skal vi da absolut gå efter at vinde hver gang, i dette tilfælde vil det sige, at tabe til Randers. Strukturen har gjort et nederlag til en sejr, og som David Nielsen selv skrev i sin bog (eller hans ghostwriter), så taber man selvfølgelig en kamp med vilje, hvis det er det bedste for holdet.

          Men jeg er sikker på, at KN går efter sejren og så ender vi helt sikkert i sådan en tåbelig pulje, og inden vi ser os om, spiller vi nedrykningsspil for alvor.
          Tillader mig at bruge et svar jeg gav tidligere i tråden :

          Jeg kan ikke få mig selv til at ønske et nederlag .

          enten kommer vi med et helvedes held i top 6 og får navne mæssigt nogle bedre modstandere hvor vi sportsligt kun kan måle os med den ene .
          Eller vi kan komme i en svær pulje hvor der er noget at spille for mod jævne modstandere på vores eget niveau .
          Men det som flertallet lader til at ønske er at vi ender i en intetsigende pulje uden noget særligt at spille for , sandsynligvis for gabende tomt stadion .
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Altså, jeg håber da at OB kommer i den tætte pulje - ellers bliver set da drønkedelige kampe. Og som jeg skrev tidligere, hvis OB rykker ned, så er man jo ikke bedre.

            Comment


              Kan bare blive bange for at vi ender som et Vejle hold hvis vi rykker ned. Det er jo ikke sådan at oprykkerne fra 1. division er væsentligt ringere end os. Det er ikke altid sådan lige at rykke op igen, mange 1.div klubber har jo ambitoner,

              Men ellers helt på linje med at vi skal spille for at vinde.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Altså, jeg håber da at OB kommer i den tætte pulje - ellers bliver set da drønkedelige kampe. Og som jeg skrev tidligere, hvis OB rykker ned, så er man jo ikke bedre.
                Helt enig. Hvorfor ser flertallet det er fedt med en pulje hvor alt er afgjort?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Helt enig. Hvorfor ser flertallet det er fedt med en pulje hvor alt er afgjort?
                  Så vi er sikre på ikke at rykke ned?

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                    Helt enig. Hvorfor ser flertallet det er fedt med en pulje hvor alt er afgjort?
                    Nu hvor du sådan kan se det helt penslet ud, mener du så fortsat at strukturen er fair?
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Så vi er sikre på ikke at rykke ned?

                      MvH ChrisOB
                      Personligt er jeg nok nået dertil at jeg ikke orker vi skal fedte os igennem for at kunne have et Superliga hold i Odense. hvis vi ikke kan klare os i nedrykningsspillet jamen så må vi rykke ned og konstatere det var hvad ambitionerne rakte til i OB
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Nu hvor du sådan kan se det helt penslet ud, mener du så fortsat at strukturen er fair?
                        Der er flere betyde kampe som er godt, men det bør justeres, så det bliver som i ishockey. Hvor bedst placerede bestemmer modstander. Lad nr 7 og 8 skiftes til at vælge modstander, så undgår man at der kan spekuleres i at tabe.

                        Comment


                          Når man øger spændingen i ligaen, ved at lave sådan en cirkus/tivoli struktur, får man den totalt modsatte effekt end man håbede på, nemlig at det bliver uinteressant, fordi der sker tre ting:

                          1. Kampene bliver ekstremt taktiske, og dermed også ekstremt kedelige.

                          2. Der bliver eksperimentet mindre, og der gives færre chancer til unge spændende spillere. De udviklingselementer, som man kan arbejde med i løbet af en lang sæson sættes ud af kraft, fordi succes skal opnås her og nu. Netop udviklingselementerne er det der interesserer folket på den lange bane.

                          3. Det bliver uinteressant, fordi spændingen der skabes er latterlig. Sidste år var jeg da på de første på nedrykningsrunder, men hurtigt mistede det sin effekt, og i stedet virkede det bare forvirrende og tåbelig. Dernæst var det dødsygt at møde de samme hold igen og igen.

                          Nej tak til latterlig cirkustiltag, for at gøre fodbold mere spændende og samtidigt usportsligt. Fodbold skal være "kedeligt"

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                            Der er flere betyde kampe som er godt, men det bør justeres, så det bliver som i ishockey. Hvor bedst placerede bestemmer modstander. Lad nr 7 og 8 skiftes til at vælge modstander, så undgår man at der kan spekuleres i at tabe.
                            kunne man ikke også gøre følgende

                            Top 6
                            Som det er nu.

                            Top 7-10
                            alle møder hinanden ude og hjemme og nr 7 derefter møder nr 4 fra Top 6 om en EL plads. De andre går på sommerferie

                            Top 11-14
                            Alle møder alle ude og hjemme.
                            Nr 11 går fri
                            Nr 12 møder nr 3 fra 1. Div
                            Nr 13 møder nr 2 fra 1. Div
                            Nr 14 rykker direkte ud

                            Det gør det fair og alle kampe skal vindes. Top 6 har lidt flere kampe som derved giver en ekstra økonomisk gevinst

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              kunne man ikke også gøre følgende

                              Top 6
                              Som det er nu.

                              Top 7-10
                              alle møder hinanden ude og hjemme og nr 7 derefter møder nr 4 fra Top 6 om en EL plads. De andre går på sommerferie

                              Top 11-14
                              Alle møder alle ude og hjemme.
                              Nr 11 går fri
                              Nr 12 møder nr 3 fra 1. Div
                              Nr 13 møder nr 2 fra 1. Div
                              Nr 14 rykker direkte ud

                              Det gør det fair og alle kampe skal vindes. Top 6 har lidt flere kampe som derved giver en ekstra økonomisk gevinst
                              Jo det er et udmærket forslag. 7-10 Kan da bruge en masse talenter i deres pulje når der ikke står noget særligt på spil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Så vi er sikre på ikke at rykke ned?

                                MvH ChrisOB
                                Ja fodbold uden spænding er ikke værd at bruge tid på. Det er jo dybest set spild af tid. Man dræber interressen på den måde.
                                Jeg vil til enhver tid hellere gå på stadion til en kamp hvor der står noget på spil, end til en kamp hvor man spiller om æren.

                                Comment

                                Working...
                                X