Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Et mindre indspark ift det her med at det kan betale sig at tabe (eller ihvertfald ikke vinde), så er problematikken det samme i eksempelvis champions Leagues første gruppespilskampe, hvor det af og til har været bedre at slutte som 2er. Det samme gør sig gældende til det kommende vm, hvor det ligeledes nemt kan tænkes, at visse hold har gavn af at slutte som 2er. Det er en uundgåelig ting parring mellem grupper giver. Desværre :)

    Comment


      Hvis OB ikke kan slå de hold de kommer i pulje med, så fortjener de at rykke ned. Måske ville det kunne få ledelsen til at vågne op.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
        Et mindre indspark ift det her med at det kan betale sig at tabe (eller ihvertfald ikke vinde), så er problematikken det samme i eksempelvis champions Leagues første gruppespilskampe, hvor det af og til har været bedre at slutte som 2er. Det samme gør sig gældende til det kommende vm, hvor det ligeledes nemt kan tænkes, at visse hold har gavn af at slutte som 2er. Det er en uundgåelig ting parring mellem grupper giver. Desværre :)
        Korrekt, ja.
        Dog er der den forskel, at der kan man håbe på en modstander frem for en måske sværere modstander.
        I den hjemlige struktur, er der udover evt. ønskemodstandere også i det her tilfælde en ret stor forskel pointmæssigt, om man ryger i den ene eller den anden gruppe. Det er især det, der er tosset.
        Tøffe er, synes jeg, inde på noget rigtigt: Lad de fire nederste spille i gruppe om at undgå de to nederste pladser. Lad 7-10 spille om 7. pladsens mulighed for EL-kval.
        Så ender man ikke som nu, hvor det, hvis det flasker sig og OB ender som nr 8, så er ret svært at ende i suppedasen om nedrykning, hvorimod den på papiret bedre 7. plads, giver langt større risiko for at ryge i nedrykningsspil
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          KN med sit syn på situationen:

          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...kymret/7077559
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Det giver sig selv. KN sætter Jønne på holdet og dermed spiller vi defakto med 10 mod 11. Måske får løbermaskinen Thrane også genvalg. Han løb længst af alle i sidste runde - ikke en kvalitet i sig selv, men Thrane gør hvad han kan. Synd at evnerne ikke matcher hans lyst til at arbejde.
            Gryte
            buus. Tverskov. Lund. Pereria
            CN. Welbeck. Thrane. Jønne
            Helenius. Fellah

            grundet træthed og småskader stiller vi op med ovenstående da vi ikke hvilede spiller i kampen mod BIF som der ikke var store chancer for at få point i ..
            Last edited by Plum; 13-03-2018, 19:04.
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              - Det, der bekymre mig, er at man kan betvivle vores professionalisme. Jeg vil ikke udfordres på min professionalisme. Det har altid ligget dybt i mig, jeg vil vinde”

              så ville det klæde dig at uddybe dine dispositioner og ikke vrisse når nogen stiller spørgsmål ved samme ..... tag skyklapperne af ....
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                Et mindre indspark ift det her med at det kan betale sig at tabe (eller ihvertfald ikke vinde), så er problematikken det samme i eksempelvis champions Leagues første gruppespilskampe, hvor det af og til har været bedre at slutte som 2er. Det samme gør sig gældende til det kommende vm, hvor det ligeledes nemt kan tænkes, at visse hold har gavn af at slutte som 2er. Det er en uundgåelig ting parring mellem grupper giver. Desværre :)
                Det er så også derfor slutspils grupper kun bør findes i håndbold og andre polterabend aktiviteter
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                  Hvis OB ikke kan slå de hold de kommer i pulje med, så fortjener de at rykke ned. Måske ville det kunne få ledelsen til at vågne op.
                  Enig
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    - Det, der bekymre mig, er at man kan betvivle vores professionalisme. Jeg vil ikke udfordres på min professionalisme. Det har altid ligget dybt i mig, jeg vil vinde”

                    så ville det klæde dig at uddybe dine dispositioner og ikke vrisse når nogen stiller spørgsmål ved samme ..... tag skyklapperne af ....
                    Vores egen Morten Olsen ....
                    OB: Danske mestre i 2075/6

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Spørgsmålet er, om det ikke bare er bedre at komme i top 6. TV-pengene er større. Tilskuerindtægterne er større. Interessen omkring OB er større. Kampene er på en eller anden måde "gratis" - for som du skriver - man kan ikke nå top 4 aliigevel. Så kampene kan bruges til hold- og spiludvikling. Kent kan stille med f.eks. Eskesen. Han sagde selv i interview, at med den nuværende struktur er det sværere at stille med talenterne i de første 26 runder (som jeg husker det!)

                      Lad os sige, at vi ender i den "lette" gruppe, hvor vi nærmest er sikre på at gå i kvalkampene om 7. pladsen. Der kommer vi til at møde to af holdene Hobro, silkeborg og AGF over to kampe. Hvor stor er chancen for at klare to af de hold over to gange to kampe i OBs nuværende forfatning? Argumentet for ikke at være i gruppe med dem er jo netop, at vi skal klare os bedre end disse hold og det er usandsynligt. Jeg kan ikke se forskellen - og slet ikke med et OB hold som er historisk ringe til at steppe op når det gælder. Det eneste argument er at vi undgår nedrykning, men det gør vi også via top 6.
                      Hvis du mener chancen for at slå de tre hold er lille i vores nuværende forfatning. Vil du så ikke hellere møde dem i en "ligegyldig" EL play off der ikke koster nedryknig, end i et gruppespil der handler om liv eller død. I mine øjne kan vi slå alle hold i det gruppespil. Men hvis vi kan få en gratis badebillet, så ser jeg ingen grund til at satse. Desuden vil vi kunne lade Eske få minutter og sparre spillere til EL play off. Det var lige præcis i de kampe sidste år, at vores trup hang i laser. I retur kampen i Randers havde vi jo intet hold tilbage. Her har vi chancen for at møde friske op, måske endda med 6 succesfulde gruppekampe bag os.

                      Comment


                        Skræk scenariet er at vi spiller uafgjort og SIF og AGF vinder deres

                        Så kommer pulje 1 til at se sådan umiddelbart

                        OB 32
                        AGF 31
                        SIF 31
                        Helsingør 17

                        Så det er nok det scenarie det ender med

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Skræk scenariet er at vi spiller uafgjort og SIF og AGF vinder deres

                          Så kommer pulje 1 til at se sådan umiddelbart

                          OB 32
                          AGF 31
                          SIF 31
                          Helsingør 17

                          Så det er nok det scenarie det ender med
                          Det kunne lige passe. Ville virkelig være typisk OB

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Skræk scenariet er at vi spiller uafgjort og SIF og AGF vinder deres

                            Så kommer pulje 1 til at se sådan umiddelbart

                            OB 32
                            AGF 31
                            SIF 31
                            Helsingør 17

                            Så det er nok det scenarie det ender med
                            Ja, uafgjort ville være det dummeste hvad kan ske.
                            Vi må bare gå efter sejr. Så vi ender med 34 point. Og selv hvis det bliver plads 7 så er det vel ikke særlig sandsynligt at begge AGF og SIF vinder deres kampe. Og så står vi med 34 point om 5-6 point bedre der end plads 3 i vores pulje + en langt bedre målscore. Hvis vi kan ikke holde det over 6 runder så fortjener vi ikke at undgå de nedryknings/gyser-kampe.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                              Hvis du mener chancen for at slå de tre hold er lille i vores nuværende forfatning. Vil du så ikke hellere møde dem i en "ligegyldig" EL play off der ikke koster nedryknig, end i et gruppespil der handler om liv eller død. I mine øjne kan vi slå alle hold i det gruppespil. Men hvis vi kan få en gratis badebillet, så ser jeg ingen grund til at satse. Desuden vil vi kunne lade Eske få minutter og sparre spillere til EL play off. Det var lige præcis i de kampe sidste år, at vores trup hang i laser. I retur kampen i Randers havde vi jo intet hold tilbage. Her har vi chancen for at møde friske op, måske endda med 6 succesfulde gruppekampe bag os.
                              Du har en pointe! I år ser det dog ud som om holdet hænger i laser 8 uger tidligere end sidste år - det kan være de er topfriske de sidste 4 kampe i år ;o)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                                Hvis du mener chancen for at slå de tre hold er lille i vores nuværende forfatning. Vil du så ikke hellere møde dem i en "ligegyldig" EL play off der ikke koster nedryknig, end i et gruppespil der handler om liv eller død. I mine øjne kan vi slå alle hold i det gruppespil. Men hvis vi kan få en gratis badebillet, så ser jeg ingen grund til at satse. Desuden vil vi kunne lade Eske få minutter og sparre spillere til EL play off. Det var lige præcis i de kampe sidste år, at vores trup hang i laser. I retur kampen i Randers havde vi jo intet hold tilbage. Her har vi chancen for at møde friske op, måske endda med 6 succesfulde gruppekampe bag os.
                                Hobro vil ihvertfald med garanti blive rigtig glade for at overlade 7. pladsen til os. Hvis man ikke kan se den klare fordel ved at blive nummer 8 eller 9 frem for nummer 7 sådan som fordelingen er sammensat så skal man have sine skolepenge tilbage

                                Comment

                                Working...
                                X