Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    17-årige Nicolai Frederiksen, søn af gammel OB-angriber Torben Frederiksen, afgør FCN-Randers. Opvokset i Åløkke kvarteret, under 1,5 km. fra stadion... Trist.

    Comment


      Forkert tråd.
      Last edited by RASH; 14-10-2017, 17:37.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        17-årige Nicolai Frederiksen, søn af gammel OB-angriber Torben Frederiksen, afgør FCN-Randers. Opvokset i Åløkke kvarteret, under 1,5 km. fra stadion... Trist.
        Ja det er sgu trist. Men var der ikke noget med at han blev hentet super tidligt og vi aldrig rigtig havde haft en chance pga noget fnidder fnadder?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Ja det er sgu trist. Men var der ikke noget med at han blev hentet super tidligt og vi aldrig rigtig havde haft en chance pga noget fnidder fnadder?
          Det skal jeg ikke kunne sige, ikke gennem det kendskab jeg har til ham, men det er jo heller ikke nødvendigvis fyldestgørende. Så vidt jeg ved, valgte han sammen med hans far, at FCN kunne tilbyde de bedste rammer for hans udvikling, efter at han bl.a. havde været prøvet af i Liverpool.

          Og her er det helt store strukturelle problem jo. Hvis FCN er så meget foran os, at det kan betale sig for spillere der bogstaveligt talt render rundt i OBs baghave at rejse derop som 14-15 årig, med de udfordringer det giver, så har OB et stort problem, og det er ikke noget de småinvesteringer og ændringer der har været lavet foreløbigt, ændrer på. Derfor forekommer OBs "talentsatsning" mig også foreløbigt at være forholdsvis floskuløs og lidt utroværdig.

          Vi må leve med, at de største talenter bliver gaflet af udenlandske klubber tidligt, men hvis vi ikke kan tilknytte talenter der vokser op i kernen af Odense, og skal se dem bliver færdigudviklet i andre Superligaklubber og få debut der, så har vi jo åbenlyst et stort problem, og det er useriøst at tro på, at det er OBs talentudvikling der skal bringe os tilbage i toppen/subtoppen af dansk fodbold.
          Last edited by Sheed; 14-10-2017, 18:38.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det skal jeg ikke kunne sige, ikke gennem det kendskab jeg har til ham, men det er jo heller ikke nødvendigvis fyldestgørende. Så vidt jeg ved, valgte han sammen med hans far, at FCN kunne tilbyde de bedste rammer for hans udvikling, efter at han bl.a. havde været prøvet af i Liverpool.

            Og her er det helt store strukturelle problem jo. Hvis FCN er så meget foran os, at det kan betale sig for spillere der bogstaveligt talt render rundt i OBs baghave at rejse derop som 14-15 årig, med de udfordringer det giver, så har OB et stort problem, og det er ikke noget de småinvesteringer og ændringer der har været lavet foreløbigt, ændrer på. Derfor forekommer OBs "talentsatsning" mig også foreløbigt at være forholdsvis floskuløs og lidt utroværdig.

            Vi må leve med, at de største talenter bliver gaflet af udenlandske klubber tidligt, men hvis vi ikke kan tilknytte talenter der vokser op i kernen af Odense, og skal se dem bliver færdigudviklet i andre Superligaklubber og få debut der, så har vi jo åbenlyst et stort problem, og det er useriøst at tro på, at det er OBs talentudvikling der skal bringe os tilbage i toppen/subtoppen af dansk fodbold.
            Ja det tror jeg heller ikke på. Men er der nogen der gør det?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Ja det tror jeg heller ikke på. Men er der nogen der gør det?
              Jeg gør. Ikke alene, men som en betydelig del.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Jeg gør. Ikke alene, men som en betydelig del.
                Så skal der bygges en del mere på end idag hvis den skal være betydelig.. Men det er de jo så også igang med at prøve på..
                Jeg håber så inderligt at det lykkedes..

                Men det jeg mener(og nok også Sheed) er at egne spillere nok kommer til at fylde en betydelig del af vores fremtid, men der tvivles på at det er nok til at komme i toppen med det setup der er nu

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Jeg gør. Ikke alene, men som en betydelig del.
                  Syntes det er imponerende med dem vi har på holdet nu, og der er sket meget på få år. Så tror også de vil være en betydelig del af holdet hvis vi nærmer os toppen af ligaen igen. Greve og Desler har måske ikke international klasse, men man mærker tydeligt at det er spillere af egen avl, deres vilje afspejler sig i ders indsats der er af stor betydning allerede . JJT har stort potentiale, og indsatserne i kampene bliver mere og mere stabile. Falk havde også en kæmpe betydning for holdet, Det er ikke svært at forestille sig at med en forøget indsats på talentområdet som er igang nu, at holdet vil have endnu flere spillere af egen avl, som udgør en betydende del af holdet.


                  Det har så haltet med kvaliteten af de spillere der har været omkring dem. Heldigvis er flere af indkøbene som har syntes dårlige, ved at løfte sig nu. Så der er stadig et håb om fremgang allerede i denne sæson.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Det skal jeg ikke kunne sige, ikke gennem det kendskab jeg har til ham, men det er jo heller ikke nødvendigvis fyldestgørende. Så vidt jeg ved, valgte han sammen med hans far, at FCN kunne tilbyde de bedste rammer for hans udvikling, efter at han bl.a. havde været prøvet af i Liverpool.

                    Og her er det helt store strukturelle problem jo. Hvis FCN er så meget foran os, at det kan betale sig for spillere der bogstaveligt talt render rundt i OBs baghave at rejse derop som 14-15 årig, med de udfordringer det giver, så har OB et stort problem, og det er ikke noget de småinvesteringer og ændringer der har været lavet foreløbigt, ændrer på. Derfor forekommer OBs "talentsatsning" mig også foreløbigt at være forholdsvis floskuløs og lidt utroværdig.

                    Vi må leve med, at de største talenter bliver gaflet af udenlandske klubber tidligt, men hvis vi ikke kan tilknytte talenter der vokser op i kernen af Odense, og skal se dem bliver færdigudviklet i andre Superligaklubber og få debut der, så har vi jo åbenlyst et stort problem, og det er useriøst at tro på, at det er OBs talentudvikling der skal bringe os tilbage i toppen/subtoppen af dansk fodbold.
                    Jeg hæfter mig i det John Bredal sagde i interviewet med OBstruktion, at OB har hentet 5 år ind på FCN de 2-3 år han har været i klubben ang. talentarbejde.

                    Og med de muligheder der er kommet nu da banefordelingen er på plads, er jeg sikker på at vi nok skal komme endnu tættere de kommende år.

                    Indtil for 3-4 år siden kunne OB ikke hente talenter nogen steder henne (i de store klubber) men det er begyndt at vende, og tror på det nok skal blive endnu bedre.

                    Comment


                      Endnu en topmålmand på vej til FCM

                      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...anmark/6875309

                      Stakkels Falkesgaard

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Endnu en topmålmand på vej til FCM

                        http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...anmark/6875309

                        Stakkels Falkesgaard
                        hvorfor stakkels Falkesgaard ?
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          hvorfor stakkels Falkesgaard ?
                          Man henter vel ikke sådan en målmand uden Falke bliver 3. Valg.. Ikke det han drømte om da han skiftede fra OB

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Man henter vel ikke sådan en målmand uden Falke bliver 3. Valg.. Ikke det han drømte om da han skiftede fra OB
                            Jeg ville nærmere sige, at manden er en idiot - hvis hans ambitionsniveau altså er 1. Valget i mellem stængerne. Jeg kunne sagtens have fortalt ham inden han drog afsted, at hans situation kun ville blive forværret. De har altså også tradition for gode målmænd i FCM, og med deres ambitionsniveau, så ville det være mærkeligt at det skulle være nemmere for Falkesgaard at komme på derover i Herning.. Og det ser vi med al sandsynlighed her, at han faktisk går ned og bliver 3. Valg.

                            Der er intet der er synd for Falkesgaard, det er da ærgerligt for en sød og sympatisk fyr, men det må siges at være forventeligt. Måske han trives med at være 2. Eller 3. Valg? Jeg kender ikke hans ambitioner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Endnu en topmålmand på vej til FCM

                              http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...anmark/6875309

                              Stakkels Falkesgaard
                              tja....han ville vel videre for at få spilletid. Typisk søger man så mod lavere rangerede hold. Gjorde Falkes ikke - fint man tager til et tophold men så skal man da på ingen måde forvente fast spilletid.
                              Så var det med ambition om spilletid så mener jeg han har dummet sig gevaldigt, og ikke tænkt skiftet ordenligt igennem.
                              - var det ønsket om et arbejde - formentlig bedre betalt end det i OB...jamen så gik det jo fint. Der er jo nogle der skal agere 2. valg.....

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                                Jeg ville nærmere sige, at manden er en idiot - hvis hans ambitionsniveau altså er 1. Valget i mellem stængerne. Jeg kunne sagtens have fortalt ham inden han drog afsted, at hans situation kun ville blive forværret. De har altså også tradition for gode målmænd i FCM, og med deres ambitionsniveau, så ville det være mærkeligt at det skulle være nemmere for Falkesgaard at komme på derover i Herning.. Og det ser vi med al sandsynlighed her, at han faktisk går ned og bliver 3. Valg.

                                Der er intet der er synd for Falkesgaard, det er da ærgerligt for en sød og sympatisk fyr, men det må siges at være forventeligt. Måske han trives med at være 2. Eller 3. Valg? Jeg kender ikke hans ambitioner.
                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                tja....han ville vel videre for at få spilletid. Typisk søger man så mod lavere rangerede hold. Gjorde Falkes ikke - fint man tager til et tophold men så skal man da på ingen måde forvente fast spilletid.
                                Så var det med ambition om spilletid så mener jeg han har dummet sig gevaldigt, og ikke tænkt skiftet ordenligt igennem.
                                - var det ønsket om et arbejde - formentlig bedre betalt end det i OB...jamen så gik det jo fint. Der er jo nogle der skal agere 2. valg.....
                                Officielt var det for at opnå mere spilletid/blive 1. Målmand

                                Comment

                                Working...
                                X