Annoncering

Collapse
No announcement yet.

kamptråd: Silkeborg vs OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Så vidt jeg har forstået, så kan man træne sig til at toppe fysisk på forskellige tidspunkter. Det lignede i hvert fald i går, at vi havde toppet :D Jeg ved ikke hvor udtalt det er inde for fodbold, men det er i hvert fald noget, der hvert år bliver nævnt i forbindelse med Tour de France.
    Ja det kunne godt ligne at vi har toppet og man kan vel kun prise sig lykkelig over at vi ikke står i en nedrykningskamp med den forfatning vi er i med formsvage, slidte og skadede spillere

Comment

Ved godt at kampen i går var noget forkrampet, men jeg mener på lang sigt, at vi kan lære af sådanne kampe - også Kent. Vi så meget påvirkede ud af kampens vigtighed. Det lignede nærmest en udekamp på El-Madrigal. Det sker af og til, når man "blot" kan leve med en uafgjort eller et smalt nederlag, at hold kollapser. Jeg husker, at FCK tabte et forsmædeligt nederlag til Aberdeen. Vi tabte ikke kampen på taktikbrættet eller på fysikken i går - det var helt klart mentalt. Der var intet, som fungerede og så dårligt et fodboldhold ved​ vi jo, at vi ikke er.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Ja det kunne godt ligne at vi har toppet og man kan vel kun prise sig lykkelig over at vi ikke står i en nedrykningskamp med den forfatning vi er i med formsvage, slidte og skadede spillere
        Igår mindede mig om den sidste træningskamp imod HB Køge: Total mangel på struktur - 1. Divisionsspillere, der udnyttede passiviteten - midterforsvaret hed KEP/Tingager.

Nu har Silkeborg bedre spillere end HB Køge, men ret beset så udstillede de igår, hvad der er vores helt store problem: Vores bundniveau, som er blandt ligaens absolut laveste. Og det skyldes ikke slidte spillere da. Det skyldes, slet og ret, manglen på lederskab. Og jeg fastholder: KEP er en lige så ringe leder som Haddi var nede i det forsvar. Det eneste tidspunkt, man hører ham, det er når han brokker sig til dommeren, eller når han slår ud med armene, når hans forsvar sejler, bakker alt for meget, går fejl af hinanden - alle de ting, som jeg altså synes skete færre gange, da midterforsvaret hed Tverskov/Tingager.

Det er ikke det samme som en garanti, at det forsvar ikke også ville sejle som igår, men jeg er af den overbevisning at KEP skaber mere usikkerhed, end han skaber sikkerhed. Og det er altså gift for et forsvar, der hver i sær ikke har rundet de 100 Superligakampe.

For hvis heller ikke anføreren clearer ordentligt, rammer medspillere, dækker op, dirigerer eller endda smadrer igennem, så kan man sgu heller ikke forvente at både de urutinerede og de forholdsvis urutinerede gør det.

KEP er over the hill. Big time. Og træneren glor sig blind i antallet af Superligakampe.

Vi er blevet (gradvist) dårligere med KEP som styrmand.

Ligesom nogle spillere med deres blotte tilstedeværelse kan have en positiv indflydelse på holdet, så kan nogen have en negativ.

Selvfølgelig kan KEP spille gode kampe - det gjorde Haddi også - men ingen af dem bragte og bringer den lederskab og den ro, der er nødvendig for et hold, der vil hæve bundniveauet.

Så det er selvfølgelig pænt belejligt at kaste "slidt"-kortet som den næste i rækken af bortforklaringer på, at vi kan præstere så lavt, som vi har gjort de sidste 2 udekampe.

Vi mangler ledere!

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Hvis spillerne er slidte trænes de forkert.

Og mon ikke vi også skal huske at det bagerste forsvar har en anden målmand. Rutinerne.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Hvis spillerne er slidte trænes de forkert.

Og mon ikke vi også skal huske at det bagerste forsvar har en anden målmand. Rutinerne.
            I Brøndby træner man efter sigende mange flere timer end os hver uge. Og de har spillet flere kampe.
            Ingen der piver der ovre

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Igår mindede mig om den sidste træningskamp imod HB Køge: Total mangel på struktur - 1. Divisionsspillere, der udnyttede passiviteten - midterforsvaret hed KEP/Tingager.

Nu har Silkeborg bedre spillere end HB Køge, men ret beset så udstillede de igår, hvad der er vores helt store problem: Vores bundniveau, som er blandt ligaens absolut laveste. Og det skyldes ikke slidte spillere da. Det skyldes, slet og ret, manglen på lederskab. Og jeg fastholder: KEP er en lige så ringe leder som Haddi var nede i det forsvar. Det eneste tidspunkt, man hører ham, det er når han brokker sig til dommeren, eller når han slår ud med armene, når hans forsvar sejler, bakker alt for meget, går fejl af hinanden - alle de ting, som jeg altså synes skete færre gange, da midterforsvaret hed Tverskov/Tingager.

Det er ikke det samme som en garanti, at det forsvar ikke også ville sejle som igår, men jeg er af den overbevisning at KEP skaber mere usikkerhed, end han skaber sikkerhed. Og det er altså gift for et forsvar, der hver i sær ikke har rundet de 100 Superligakampe.

For hvis heller ikke anføreren clearer ordentligt, rammer medspillere, dækker op, dirigerer eller endda smadrer igennem, så kan man sgu heller ikke forvente at både de urutinerede og de forholdsvis urutinerede gør det.

KEP er over the hill. Big time. Og træneren glor sig blind i antallet af Superligakampe.

Vi er blevet (gradvist) dårligere med KEP som styrmand.

Ligesom nogle spillere med deres blotte tilstedeværelse kan have en positiv indflydelse på holdet, så kan nogen have en negativ.

Selvfølgelig kan KEP spille gode kampe - det gjorde Haddi også - men ingen af dem bragte og bringer den lederskab og den ro, der er nødvendig for et hold, der vil hæve bundniveauet.

Så det er selvfølgelig pænt belejligt at kaste "slidt"-kortet som den næste i rækken af bortforklaringer på, at vi kan præstere så lavt, som vi har gjort de sidste 2 udekampe.

Vi mangler ledere!

MvH ChrisOB
              Vi mangler ihvertfald 1.
              Og han må gerne findes på midtbanen i næste sæson

Comment

Fuldstændig enig med Chris. Vi mangler ledere, og samtidig folk på bænken. Der kan komme ind og gøre en forskel, samt presse de startende.
                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                  Fuldstændig enig med Chris. Vi mangler ledere, og samtidig folk på bænken. Der kan komme ind og gøre en forskel, samt presse de startende.
                  Så er der sikkert nogen, der vil sige "Men vi har ikke ressourcer til det" og så vil jeg sige:

Du har (delvist) ret. Men så er det, at man skal være skarpere med de ressourcer, man så har.

Og så er der i øvrigt ikke noget i vejen for, at påpege, hvad vi mangler for at blive et bedre hold. Det er neutralt i forhold til størrelsen af ressourcer til at nå de mål.

Omvendt har enkelte hold i mesterskabsslutsspillet også lave bundniveauer. De er bare ikke så lave som vores.

Den gode nyhed er, at det lader til spillerne og træneren er opmærksomme på det. Den dårlige er, at det er de samme folk, der står i spidsen for at hæve niveauet.

Hvad ligner det at gå tilbage til en gigantisk fuser med to defensive centrale midtbanespillere, når man selv kampen forinden plaprede løs om, at vi skulle spille på vores styrker?

Efter min mening skulle han har startet med den midtbane, der sluttede hjemmekampen imod Silkeborg.

I stedet hoppede han direkte tilbage til Izunna/El Mak debaklen, og forsøgte at få os til at gøre, hvad vi er dårligst til: At stille os ned.

Træneren solgte den midtbane - og dermed også forsvaret. Der var jo nul sammenhæng eller forståelse imellem Izunna og Tverskov.

Og stakkels Tverskov, der for at undgå at sætte KEP af, nu skal kastes imellem midtbane og forsvar.

Stram op Kent!

MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Har også svært ved at se hvordan vi skulle være direkte slidte... Vi har 4 spillere der har deltaget i 30 kampe eller mere, hvor den ene er Myse, dvs. 3 markspillere...

Hvis truppen er slidt ned, så har vi problemer med form og fysik i noget der minder om et Troels Bech niveau...

I øvrigt er de 3 der har 30 kampe, Jønne, Desler og Tverskov... Desler vores bedste mand i går, og Jønne blandt de bedre... Så hvad snakker manden overhovedet om???

Kent! Jorden kalder!!!
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jeg synes at manglen på lederegenskaber inde på banen er tydelig på bl.a. SIFs 2-1 mål i går.

http://www.superliga.dk/kamp/2016-20...ilkeborg-if-ob

Prøv at hør Kent råbe da Silkeborg slår den omstilling der fører til målet. Der foregår tydeligvis noget helt skeløjet ift., hvordan vi står i restforsvar og er organiseret. Det endda med både KEP og Izunna på banen, der begge er hentet ind på store kontrakter til at bringe noget erfaring, lederegenskab og defensiv struktur. De to er nok de tydeligste eksempler lige nu, på spillere der ikke lever op til det ansvar og den opgave de er castet til.

Comment

Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Troede kun, at det var resultatet, der talte - men det er måske kun, når vi taber?

Men ja ja, det var da en helt igennem horribel indsats i dag. Det kan der næppe være to meninger om. Generelt peger pilen ikke så meget opad efter de sidste 4-5 kampe, som den gjorde tidligere i foråret. Det ser noget skrøbeligt ud, men i det mindste får vi de resultater, som vi skal bruge pt.
                        Ja bekymrende syntes vi var meget på vej spillemæssigt i det tidlige forår, og egentlig også i slutningen af efterårssæsonen. Måske er det knald og falds kampenes karakter og betydning der gør at det bliver så forkrampet. En ung spiller som JJT har gjort det fantastisk for i efterfølgende kamp været tæt på elendig. Den totale fight i hver kamp koster kræfter

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Jeg synes, det er lidt tyndt at ligge en "undskyldning" ud om, at vi er slidte. Vi har spillet det samme antal kampe som Silkeborg - og de har også brugt de samme spillere. Det er ingen undskyldning for så gennemhullet et forsvar og midtbane, som vi havde det i dag, og hvorfor SIF spillerne løb og ville det mere. Hvis vi ville det mere, så havde vi også præsteret bedre.

Nej du - det var slet og ret et skud forbi målskiven på den mandskabsmæssige kombination og parathed - fra træner og kollektivt fra truppen og de bærende spillere.

MvH ChrisOB
                          Jeg køber heller ikke undskyldningen om, at vi var slidte (mere end Silkeborg). Det var fremfor alt en megaskidt kamp. Men personligt synes jeg også det lå lidt i kortene, at kampbilledet ville blive som det blev (dog trods alt værre end jeg havde forventet).

Selvom taktikken (udad til) var, at vi skulle forsvare os ved at holde i bolden og skubbe spillet frem på banen, synes jeg også det var tydeligt, at man både taktisk og indstillingsmæssigt gik ind til kampen med bevistheden om, at vi havde en to-målsføring. Naturligt nok egentlig. "Hvis bare vi kan stå ordentligt defensivt burde de ikke kunne lave to på os uden at give os store chancer på omstillinger".

Grundlæggende tror jeg det er svært at håndtere en kamp som denne i vores position. Både for spillere og trænere. Det er i en kamp som denne, at man har stor fordel i rutinerede spillere/ledere på de rigtige positioner. Det synes jeg også man forholdsvis ofte ser i f.eks. Champions League. Vi håndterede det bare ca. så dårligt som det er muligt. Også taktisk (f.eks. valg af Tverskov og Izunna sammen).

Silkeborg kunne omvendt spille frit. De skulle jo bare frem på banen og score minimum to. Det klædte dem gevaldigt. Og når det så er to hold, der er meget lige styrkemæssigt så kan det meget nemt ende galt.

Havde situationen været omvendt (vi havde tabt første kamp 3-1 i Silkeborg), tror jeg også vi havde spillet en god kamp og domineret hjemme.

Nu må vi bare håbe, at denne elendige præstation fører til en trodsreaktion i næste kamp.
                          Last edited by Agbre; 17-05-2017, 10:50.

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                            Ja bekymrende syntes vi var meget på vej spillemæssigt i det tidlige forår, og egentlig også i slutningen af efterårssæsonen. Måske er det knald og falds kampenes karakter og betydning der gør at det bliver så forkrampet. En ung spiller som JJT har gjort det fantastisk for i efterfølgende kamp været tæt på elendig. Den totale fight i hver kamp koster kræfter
                            Hvorfor skulle det betyde mere for OB, end de andre klubber?
                            Altså det der stikker ud i denne sæson, er de kampe hvor spillet har været godt ...
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                              Jeg køber heller ikke undskyldningen om, at vi var slidte (mere end Silkeborg). Det var fremfor alt en megaskidt kamp. Men personligt synes jeg også det lå lidt i kortene, at kampbilledet ville blive som det blev (dog trods alt værre end jeg havde forventet).

Selvom taktikken (udad til) var, at vi skulle forsvare os ved at holde i bolden og skubbe spillet frem på banen, synes jeg også det var tydeligt, at man både taktisk og indstillingsmæssigt gik ind til kampen med bevistheden om, at vi havde en to-målsføring. Naturligt nok egentlig. "Hvis bare vi kan stå ordentligt defensivt burde de ikke kunne lave to på os uden at give os store chancer på omstillinger".

Grundlæggende tror jeg det er svært at håndtere en kamp som denne i vores position. Både for spillere og trænere. Det er i en kamp som denne, at man har stor fordel i rutinerede spillere/ledere på de rigtige positioner. Det synes jeg også man forholdsvis ofte ser i f.eks. Champions League. Vi håndterede det bare ca. så dårligt som det er muligt. Også taktisk (f.eks. valg af Tverskov og Izunna sammen).

Silkeborg kunne omvendt spille frit. De skulle jo bare frem på banen og score minimum to. Det klædte dem gevaldigt. Og når det så er to hold, der er meget lige styrkemæssigt så kan det meget nemt ende galt.

Havde situationen været omvendt (vi havde tabt første kamp 3-1 i Silkeborg), tror jeg også vi havde spillet en god kamp og domineret hjemme.

Nu må vi bare håbe, at denne elendige præstation fører til en trodsreaktion i næste kamp.
                              Det er muligt; for jeg synes efterhånden, vi har fået bygget et godt momentum op på hjemmebane. Men på udebane har det været decideret ringe de sidste 2-3 kampe. Men også hjemme imod både Horsens og især mod Silkeborg tillod vi simpelthen for mange chancer imod os. Og her snakker jeg også størrelsen af dem. Hvor modstandere står helt udækket inde omkring vores straffesparksplet; hvor lange bolde bliver til chancer; hvor alt hvor modstandernes kantspillere skal gøre for at skabe en chance er at lægge den bagud i feltet; fordi det overhovedet ikke er afstemt imellem forsvar og midtbane, hvem der dækker hvilket område.

Den slags er efter mine bedste begreber en anførers job. Når han ikke selv kan tage en mand eller dække et område, så skal ikke bare antage at medspilleren gør det - nej så skal han dirigere vedkommende. Nu var der ikke megen lyd på stadion igår, så man kunne høre stort set alt, hvad der blev råbt - og der blev ikke råbt nede i det forsvar. Det samme under opvarmningsspillet, hvor de eneste, jeg kunne høre, det var Silkeborg-spillerne helt oppe i den anden ende. Det er for mig alamerende.

Der kan sagtens komme en trodsreaktion; for vi har præsteret bedre tidligere i denne halvsæson, og det er på ingen måder tilfældigt, at vi har vundet 4 kampe i streg på hjemmebane. Som Peter Sørensen sagde på storskærmen før kampen: "Vi er opmærksomme på, at OB er bedre i Odense, ligesom vi er bedre i Silkeborg". I den henseende burde det være en lærestreg for Kent: Prøv at gribe udekampene an, som om vi spiller på hjemmebane. Han sagde jo selv efter hjemmekampen, at vores styrker var i den offensive dynamik. Hvorfor hulan stiller han så op med to tunge centrale midtbanespillere, hvoraf den ene er centerforsvarer? Det giver absolut nul mening; uanset om han så skulle spille på, at vi var foran med 2 mål. Med den forskel, at hvis Silkeborg hentede de to mål - og holdt nullet, så ville vi ryge ud. Så egentlig havde vi kun en "pude" på 1 mål.

Jeg giver helt klart "skylden" og hovedansvaret for det igår til Kent. Han forærede platformen, så at sige, til Silkeborg ved at stille med den midtbane - og ikke udnytte Greves momentum. Han blev FOR forsigtig. Og kun et uskarpt - i afslutningerne - hjemmehold forhindrede os i at få den fulde effekt af straf for den monumentale mangel på fodbold og taktimæssige nosser, som vores træner udviste.

Og så bagefter er det lettere patetisk, i mine øjne, at smide det "vi så slidte ud"-kort, i stedet for at erkende, at han bare ikke havde ramt det rigtige hold på dagen.

I stedet blev det udelukkende spillernes skyld - og det synes jeg ikke er helt retfærdigt.

Jeg synes det er helt på sin plads at behandle det her som en mindre katastrofe; og så se fremad, når vi nærmer os den næste runde. For så er vi bevidste om, at hvis vi præsterer sådan igen - så ville det nærmest være nemmere at melde afbud og så tage en 0-3 på forhånd; som om vi var et seriehold.

Det var flovt. Og jeg kan stadig ikke finde ret meget glæde ved at gå videre. For hvis det er attituden, at vi bare skal være glade for at gå videre - så kan vi lige så godt gå på sommerferie nu. Vi er under opbygning - der tæller præstationerne altså lige så meget som resultaterne.

MvH ChrisOB

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Hvorfor skulle det betyde mere for OB, end de andre klubber?
                                Altså det der stikker ud i denne sæson, er de kampe hvor spillet har været godt ...
                                Næ det bør ikke betyde mere for OB, generelt er "pokal" ofte præget af fight mere end godt spil. Vores unge spillere fighter fint, men de fungerer nok bedst i det etablerede spil. De har så alligevel stort set alle være kampafgørende i de vigtige kampe Greve Desler JJt alle med vigtige mål.

Comment

Working...
                                X