Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Afstemning om den nye trøje. Hvad synes du?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
    haha nå ja hva så? Så bliver det svært at debatere ;)

    Nej gu har OB og nordisk mytologi ej nogte med hinanden at gøre, men når vi snakker OB, byen, historier og legender - Det sidste kan vi gamle fans som regel godt lide ik, så kan man godt koge lidt suppe på det. Vi har jo også en sang eller to hvor Odin indgår ik ;)

    Men der havde nok ikke lydt et ramaskrig hvis Odins øje ikke havde været på trøjen, så vigtigere er det heller ikke :)
    Synes bare det er en kikset og påtaget historiebranding, som ikke har en kobling til klubben, men blot er et smart PR-stunt, opfundet af nogle halvstuderede smarte marketingsfolk.
    Hvis Odense er noget rent historisk, så er det da en kristen by, med mange klostre, helgen, sogne mv. Odense har vel stort set ikke været en hedensk by siden dets stiftelse. Mener, det er at sammenblande OB med religion, tænk hvis, der havde været et blåstribet kors, der ville sgu være et ramaskrig, men nu er det jo den sjove og seje og trendy Jimmy Lyngvild religion, som er sådan lidt vikinge og cross-fitness mand agtigt, så er det skide fedt og historisk.

    Det er for ømt, sorry.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
      Efter at have sovet på det, - må jeg sige at jeg stadig er begejstret, med det forbehold at det ærgre mig, man ikke har ramt noget, der ikke deler vandene. Lige nu ligner det 50/50 om man er begejstret eller ej. Jeg er helt på linje med traditionen om lige bredde på hvid / blå stribe. Selvom jeg personligt synes stribe/streg designet på denne sidder i skabet, så forstår jeg hvorfor hardcore tranditionsbundende fans får ticks over den her trøje. Det er ærgerligt, jeg bliver bare ikke tricket - hvis det gør mig til en dårligere fan i visse personers øjne, så mister jeg altså ikke søvn over det.

      Den øvrige kritik, omkring sort stribe, hummel og Odense referencerne finder jeg plat, - når den når et bundniveau som: Man er BIF fan hvis man synes godt om hummel, - hvad har Odin med Odense eller OB at gøre og lign. Der er folk der har givet fine svar på hvorfor hvert enkelt symbol er anført på trøjen, så at hakke på disse klinger hult i mine øre. Hult i retningen af, at insistere på at bygge en stærkere case op om, hvorfor trøjen er lort.

      Og det her med casen, leder mig så videre til hvad jeg egentligt synes er mest problematisk - men et gentagende fænomen på dette forum. Der sidder en række positive og en række negative. De positive, har lyst til at dele sin begejstring (samtidigt med at de ordret udtrykker ærgrelse, at der er folk der er kede af trøjen). Den negative skare, vil derimod gerne overbevise de positive om at joine negativ holdet, for ELLERS!

      Kunne vi ikke prøve at trække den op på et i det mindste teenage niveau, hvor "for ELLERS" retorikken er pakket sammen, det er pisse pinligt.

      Når det er sagt, - så synes jeg at fornemme på såvel positive svar, som de negative, at den taler ind i smagen hos den yngre generation. Hvis det er mere end en fornemmelse, passer det mig rigtigt godt, at klubben fanger dem der skal tegne OB's fremtid.
      Den sorte stribe synes jeg er en fed ting. Havde striberne været bredere, og den ene af dem sort, havde det været en superfed detalje. Problemet er, at det ikke er en OB trøje længere.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Synes bare det er en kikset og påtaget historiebranding, som ikke har en kobling til klubben, men blot er et smart PR-stunt, opfundet af nogle halvstuderede smarte marketingsfolk.
        Hvis Odense er noget rent historisk, så er det da en kristen by, med mange klostre, helgen, sogne mv. Odense har vel stort set ikke været en hedensk by siden dets stiftelse. Mener, det er at sammenblande OB med religion, tænk hvis, der havde været et blåstribet kors, der ville sgu være et ramaskrig, men nu er det jo den sjove og seje og trendy Jimmy Lyngvild religion, som er sådan lidt vikinge og cross-fitness mand agtigt, så er det skide fedt og historisk.

        Det er for ømt, sorry.
        Man kunne eksempelvis bruge Odenses byvåben i stedet.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
          Man kunne eksempelvis bruge Odenses byvåben i stedet.
          Ville jeg også hellere fortrække.
          siden 1887

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
            Man kunne eksempelvis bruge Odenses byvåben i stedet.
            ja helt oplagt, den løsning, havde været langt langt federe i mine øjne.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Den sorte stribe synes jeg er en fed ting. Havde striberne været bredere, og den ene af dem sort, havde det været en superfed detalje. Problemet er, at det ikke er en OB trøje længere.
              Det synes jeg bestemt det er, - men jeg ville dælme gerne have set dit forslag 👍

              En helt anden ting, - nu har jeg aldrig arbejdet med trøje design, men er det helt utænkeligt, at et relativt stort brand kunne have lavet skitser på en to, tre trøjer og lagt det ud til afstemning.

              DET havde været cool fanpleje i min optik.

              Comment


                #52
                Haha, det er TOTALT delt :D.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
                  Det synes jeg bestemt det er, - men jeg ville dælme gerne have set dit forslag 👍

                  En helt anden ting, - nu har jeg aldrig arbejdet med trøje design, men er det helt utænkeligt, at et relativt stort brand kunne have lavet skitser på en to, tre trøjer og lagt det ud til afstemning.

                  DET havde været cool fanpleje i min optik.
                  Nej, det er ikke utænkeligt. Vi har jo haft trøjer til afstemning for en hvad.. fem år siden? Der lagde de tre op, og så blev den ene valgt.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                    Man kunne eksempelvis bruge Odenses byvåben i stedet.
                    Var det ikke FCK der havde ret mange problemer med at måtte bruge det? Og med snakken om banefordeling og favorisering af OB er det nok ikke nu vi får den tilladelse..

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg

                      Og det her med casen, leder mig så videre til hvad jeg egentligt synes er mest problematisk - men et gentagende fænomen på dette forum. Der sidder en række positive og en række negative. De positive, har lyst til at dele sin begejstring (samtidigt med at de ordret udtrykker ærgrelse, at der er folk der er kede af trøjen). Den negative skare, vil derimod gerne overbevise de positive om at joine negativ holdet, for ELLERS!

                      Kunne vi ikke prøve at trække den op på et i det mindste teenage niveau, hvor "for ELLERS" retorikken er pakket sammen, det er pisse pinligt.

                      Når det er sagt, - så synes jeg at fornemme på såvel positive svar, som de negative, at den taler ind i smagen hos den yngre generation. Hvis det er mere end en fornemmelse, passer det mig rigtigt godt, at klubben fanger dem der skal tegne OB's fremtid.
                      Det var dog godt nok et ikke så lidt belærende indlæg endda.

                      Der sidder folk på begge sider af den her diskussion der er lige påstålige. Nogen æder alt råt der kommer fra klubben, om det så er nye ledere, spillere, trøjer eller hvad ellers, og nogle tillader sig at have en kritisk holdning til nogle af de dispositioner. Lær at lev med det, det er det et debatforum er til for.

                      "Kunne vi ikke trække den op et i det mindste teenage niveau". Det kunne vi nok godt, men må jeg så ikke foreslå, at du lader være med at kalde alle der er uenige med dig for: "en åh nej forandring prut"

                      Synes du det er at hive debatniveauet op?

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                        Nej, det er ikke utænkeligt. Vi har jo haft trøjer til afstemning for en hvad.. fem år siden? Der lagde de tre op, og så blev den ene valgt.
                        Fuldstændig gået i min glemmebog, tak for info.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Det var dog godt nok et ikke så lidt belærende indlæg endda.

                          Der sidder folk på begge sider af den her diskussion der er lige påstålige. Nogen æder alt råt der kommer fra klubben, om det så er nye ledere, spillere, trøjer eller hvad ellers, og nogle tillader sig at have en kritisk holdning til nogle af de dispositioner. Lær at lev med det, det er det et debatforum er til for.

                          "Kunne vi ikke trække den op et i det mindste teenage niveau". Det kunne vi nok godt, men må jeg så ikke foreslå, at du lader være med at kalde alle der er uenige med dig for: "en åh nej forandring prut"

                          Synes du det er at hive debatniveauet op?
                          Sådan vil det jo typisk være, når man føler sig ramt - det er faktisk ikke ment så hårdt, men det er vanskeligt at foreslå forandring uden at træde nogen over fødderne.

                          Du er velkommen til at finde påståelige positiv indlæg frem, der er skrevet i en nedladende tone rettet mod kritikerene, jeg må have læst over dem.

                          Jeg kan kvittere retur, med et estimat på en små 10 negative indlæg, hvor der mellem linjerne, såvel som lige ud indikeres, at man er en små retarderet, BIF fan, uden sans for vores historie, etc. hvis man synes godt om trøjen.

                          Med hensyn til "åh nej forandring prut" kommentaren, - den skulle jeg have holdt mig for god til, men ja jeg kan også nemt rives ned på et mindre sagligt niveau, når jeg lige er blevet kaldet blind og uden en normal begrebsramme af dig.

                          Så ja, mit indlæg er en appellering til at højne debatniveauet - og omfatter i ovennævnte enkelt tilfælde mig selv, iform af, at undlade at lade mig provokere af platheder.

                          PS. Her til rakte min interesse for at debattere en debat og en OB trøje. God kamp lørdag.
                          Last edited by Netsirk; 11-05-2017, 14:07.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Var det ikke FCK der havde ret mange problemer med at måtte bruge det? Og med snakken om banefordeling og favorisering af OB er det nok ikke nu vi får den tilladelse..
                            Det har du selvfølgelig en pointe i, men når Odense kommune kan lukke veje og bygge broer uden tilladelse, så kan vi da godt nappe byvåbnet ;-)

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
                              Sådan vil det jo typisk være, når man føler sig ramt - det er faktisk ikke ment så hårdt, men det er vanskeligt at foreslå forandring uden at træde nogen over fødderne.

                              Du er velkommen til at finde påståelige positiv indlæg frem, der er skrevet i en nedladende tone rettet mod kritikerene, jeg må have læst over dem.

                              Jeg kan kvittere retur, med et estimat på en små 10 negative indlæg, hvor der mellem linjerne, såvel som lige ud indikeres, at man er en små retarderet, BIF fan, uden sans for vores historie, etc. hvis man synes godt om trøjen.

                              Med hensyn til "åh nej forandring prut" kommentaren, - den skulle jeg have holdt mig for god til, men ja jeg kan også nemt rives ned på et mindre sagligt niveau, når jeg lige er blevet kaldet blind og uden en normal begrebsramme af dig.

                              Så ja, mit indlæg er en appellering til at højne debatniveauet - og omfatter i ovennævnte enkelt tilfælde mig selv, iform af, at undlade at lade mig provokere af platheder.
                              Det er provokerende og påståeligt for mange, når der skrives, at det her er en trøje der hylder historien, og at der slet ikke er noget odiøst over designet. Det her er altså noget der for mange, inklusiv mig selv, forekommer som noget mere eller mindre heldigt, så når klubben så lemfældigt omgås et af klubbens største symboler, så bliver det meget påståeligt når folk fastholder, at det her er en hyldest af historien, når det for mange er det diametralt modsatte. Så kan det godt være, at det ikke virker nedladende fra dit ståsted, men på reaktionerne ses det jo, hvor mange der føler hele den her gimmick meget nedladende, og derfor er det jo helt naturligt, at man på den ene side af debatten er mere konfronterende end den anden.

                              Du kan ikke bare skære alle der er imod den her trøje over én list og påstå, at det er fordi, at de er imod forandring. Det har du intet belæg for at sige. Jeg kan ikke tale for andre, men for mit eget vedkommende har jeg i laaang tid, i mange debatter og tråde slået til lyd for, at OB trænger til forandring i måden man griber ledelsen af klubben an på. Jeg har skrevet lange oplæg til debatter om, hvorvidt OB var fanget i fortiden ift. sportslig strategi og selvforståelse, så at slå mig i hartkorn med nogle der er imod forandringer, kunne ikke være mere forkert.

                              Jeg synes dog imidlertid, at der er nogle ting der bør være urørlige i en traditionsklub. Det er ikke særligt mange ting, primært ting som logo og hjemmebanetrøje, og det er for mig vigtigt, at der er en nogenlunde lige linje med det gennem historien. Her har man i dette tilfælde i følge mig, og antageligvis mange andre krydset den grænse. Så er det muligt, at det har været tiltænkt som en hyldest, men reaktionerne viser jo med al tydelighed, at det ikke er forstået sådan, og det bør OB tage til efterretning.

                              Der er ganske vidst også mange der synes det er en rigtigt fin trøje, men hele den splittelse og mange mishagsytringer det har skabt, fortæller mig at man under alle omstændigheder har ramt forbi skiven ift. at opnå dette, det vil du vel også godt gå med til?
                              Last edited by Sheed; 11-05-2017, 14:50.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
                                Sådan vil det jo typisk være, når man føler sig ramt - det er faktisk ikke ment så hårdt, men det er vanskeligt at foreslå forandring uden at træde nogen over fødderne.

                                Du er velkommen til at finde påståelige positiv indlæg frem, der er skrevet i en nedladende tone rettet mod kritikerene, jeg må have læst over dem.

                                Jeg kan kvittere retur, med et estimat på en små 10 negative indlæg, hvor der mellem linjerne, såvel som lige ud indikeres, at man er en små retarderet, BIF fan, uden sans for vores historie, etc. hvis man synes godt om trøjen.

                                Med hensyn til "åh nej forandring prut" kommentaren, - den skulle jeg have holdt mig for god til, men ja jeg kan også nemt rives ned på et mindre sagligt niveau, når jeg lige er blevet kaldet blind og uden en normal begrebsramme af dig.

                                Så ja, mit indlæg er en appellering til at højne debatniveauet - og omfatter i ovennævnte enkelt tilfælde mig selv, iform af, at undlade at lade mig provokere af platheder.

                                PS. Her til rakte min interesse for at debattere en debat og en OB trøje. God kamp lørdag.
                                https://en.wikipedia.org/wiki/Freudian_slip

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X