Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-SIF Lørdag 13/5 kl 16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg
    Ja...
    Jeg føler med dig! Triste tider.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      sæsonen som helhed vil stadig imo være dumpet uanset om vi får taber-trøstepræmien i form af en EL billet , det retter ikke op på den skade efteråret gjorde .
      Ja næste sæson kan vel kun blive bedre , men med JH's historik ift at handle godt ind så frygter man atter engang udfaldet af vinduet .
      Mer enig i at vi meget gerne må få smidt Joao væk og også lige så gerne Thrane og Welbeck og måske også Yao og Jønne . Ser gerne vi henter en hb , vb udover de ønsker du har . Så er der angrebet hvor vi får Helenius , men er det nok og vil man satse på at vi får nulstillet og genstartet Fester og AK selvom intet i verden tyder på det . Jeg tror man tager satset og endnu engang starter en sæson slidt og får den aflivet før den er startet .
      Se dét er også vinderkultur. Sæsonen, som helhed, er IKKE godkendt, selv om vi skulle komme i Europa. Udtrykket i rundt regnet 2/3 dele af sæsonen har været langt fra godkendt; og bliver ikke "reddet" af, at vi redder os og begynder at vinde mere, end vi taber. Vi havnede langt fra klubbens officielle målsætning; vi var uskarpe - og trillede boldene alt for meget rundt uden nogen som helst reel effekt; og det var først da vi begyndte at spille mere på omstillingerne, at vi begyndte at ligne et fodboldhold, der kunne noget andet end at spille boldene rundt og så bagefter påstå, at vi fortjente mere, end det resultaterne tydeligt viste.

      Af samme grund er der heller ingen grund til at ændre synet på Kent Nielsen og Jesper Hansens evt evner/skarphed til at udforme truppen; så ret beset har ikke meget ændret sig: De skal vise på banen, at der er backing bag deres ord; ellers risikerer vi blot vi starter næste sæson i samme rille: Alt for høje tanker om truppen - og intet andet end snak, når resultaterne så ikke viser sig.

      Omvendt har dette forår givet forhåbninger om, at vi kan nærme os TOP-6. Men man er kun nået for foden af bjerget, efter man har brugt en pæn del tid på at lade som om man gjorde et ærligt forsøg på at bestige det.

      Don't say. Do.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Tror ikke vi lander Kusk . Jønne er for dyr en reserve at have siddende , samme kan siges om KEP men fordelen er at de trods alt kan give lidt konkurrence men imod taler for dem begge samt Thrane at de er KN's favoritter nok især fordi han har udpeget dem .
        Altså jeg hører stadig at Kusk gerne vil væk hvis det er muligt. Han har set skriften på vægen efter denne sæson og ved godt han bliver 5/6 valg til de 2 kanter.
        Men spørgsmålet er om FCK vil sælge eller OB har råd til at købe. AaB står 100% også klar i kulissen.. Der skal nok komme meget transfer snak om ham til sommer

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Se dét er også vinderkultur. Sæsonen, som helhed, er IKKE godkendt, selv om vi skulle komme i Europa. Udtrykket i rundt regnet 2/3 dele af sæsonen har været langt fra godkendt; og bliver ikke "reddet" af, at vi redder os og begynder at vinde mere, end vi taber. Vi havnede langt fra klubbens officielle målsætning; vi var uskarpe - og trillede boldene alt for meget rundt uden nogen som helst reel effekt; og det var først da vi begyndte at spille mere på omstillingerne, at vi begyndte at ligne et fodboldhold, der kunne noget andet end at spille boldene rundt og så bagefter påstå, at vi fortjente mere, end det resultaterne tydeligt viste.

          Af samme grund er der heller ingen grund til at ændre synet på Kent Nielsen og Jesper Hansens evt evner/skarphed til at udforme truppen; så ret beset har ikke meget ændret sig: De skal vise på banen, at der er backing bag deres ord; ellers risikerer vi blot vi starter næste sæson i samme rille: Alt for høje tanker om truppen - og intet andet end snak, når resultaterne så ikke viser sig.

          Omvendt har dette forår givet forhåbninger om, at vi kan nærme os TOP-6. Men man er kun nået for foden af bjerget, efter man har brugt en pæn del tid på at lade som om man gjorde et ærligt forsøg på at bestige det.

          Don't say. Do.

          MvH ChrisOB
          Jeg er helt klart blevet styrket i min tro til Kent. Også selvom vi snart ligner et AaB hold..
          Men Jesper Hansen kommer jeg aldrig til at tro på 100%. Der er simpelthen brændt for mange broer og løbet for meget vand under dem..
          Også selvom han fik ret i at truppen var stærk nok til overlevelse

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            sæsonen som helhed vil stadig imo være dumpet uanset om vi får taber-trøstepræmien i form af en EL billet , det retter ikke op på den skade efteråret gjorde .
            Ja næste sæson kan vel kun blive bedre , men med JH's historik ift at handle godt ind så frygter man atter engang udfaldet af vinduet .
            Mer enig i at vi meget gerne må få smidt Joao væk og også lige så gerne Thrane og Welbeck og måske også Yao og Jønne . Ser gerne vi henter en hb , vb udover de ønsker du har . Så er der angrebet hvor vi får Helenius , men er det nok og vil man satse på at vi får nulstillet og genstartet Fester og AK selvom intet i verden tyder på det . Jeg tror man tager satset og endnu engang starter en sæson slidt og får den aflivet før den er startet .
            Kom til at tænke på ... Tror du også RFC og AaB vil tage det som en "taber-trøstepræmie", hvis de vinder EL-pladsen?

            MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              #36
              PS har ingen problemer med at benytte Helenius mod os

              http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/p...roblem-mod-ob/

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Altså jeg hører stadig at Kusk gerne vil væk hvis det er muligt. Han har set skriften på vægen efter denne sæson og ved godt han bliver 5/6 valg til de 2 kanter.
                Men spørgsmålet er om FCK vil sælge eller OB har råd til at købe. AaB står 100% også klar i kulissen.. Der skal nok komme meget transfer snak om ham til sommer
                Som også bekræftes her

                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...r-ingen-anelse

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                  Kom til at tænke på ... Tror du også RFC og AaB vil tage det som en "taber-trøstepræmie", hvis de vinder EL-pladsen?

                  MvT
                  Hmm jeg vil da tro at de syntes er et fint plaster på såret oven på en sæson hvor de ikke opfyldte målsætningen om top 6 og det mere attraktive medaljeslutspil .
                  Men mon ikke JH og sportsdirektørerne i både AaB og RFC vil erklære sig meget tilfredse med sæsonen hvis de står med EL billetten til sidst for at dække over at meget andet ikke har været tilfredsstillende i sæsonen .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Hmm jeg vil da tro at de syntes er et fint plaster på såret oven på en sæson hvor de ikke opfyldte målsætningen om top 6 og det mere attraktive medaljeslutspil .
                    Men mon ikke JH og sportsdirektørerne i både AaB og RFC vil erklære sig meget tilfredse med sæsonen hvis de står med EL billetten til sidst for at dække over at meget andet ikke har været tilfredsstillende i sæsonen .
                    Man kan jo håbe på en både-og. Altså, noget i stil med: "Vi er super glade for den måde vi fik sluttet sæsonen af på og vi ser frem til at få europæiske gæster på stadion. Som helhed nåede vi ikke det mål vi satte os før sæsonen, så det skal vi arbejde benhårdt på frem mod næste sæson".

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Se dét er også vinderkultur. Sæsonen, som helhed, er IKKE godkendt, selv om vi skulle komme i Europa. Udtrykket i rundt regnet 2/3 dele af sæsonen har været langt fra godkendt; og bliver ikke "reddet" af, at vi redder os og begynder at vinde mere, end vi taber. Vi havnede langt fra klubbens officielle målsætning; vi var uskarpe - og trillede boldene alt for meget rundt uden nogen som helst reel effekt; og det var først da vi begyndte at spille mere på omstillingerne, at vi begyndte at ligne et fodboldhold, der kunne noget andet end at spille boldene rundt og så bagefter påstå, at vi fortjente mere, end det resultaterne tydeligt viste.

                      Af samme grund er der heller ingen grund til at ændre synet på Kent Nielsen og Jesper Hansens evt evner/skarphed til at udforme truppen; så ret beset har ikke meget ændret sig: De skal vise på banen, at der er backing bag deres ord; ellers risikerer vi blot vi starter næste sæson i samme rille: Alt for høje tanker om truppen - og intet andet end snak, når resultaterne så ikke viser sig.

                      Omvendt har dette forår givet forhåbninger om, at vi kan nærme os TOP-6. Men man er kun nået for foden af bjerget, efter man har brugt en pæn del tid på at lade som om man gjorde et ærligt forsøg på at bestige det.

                      Don't say. Do.

                      MvH ChrisOB
                      Jeg er helt enig i at vi skal have en vinderkultur frem. Personligt bliver jeg altid skuffet når vi taber, om det er FCK eller Hobro, så tror jeg vi kan vinde inden hver kamp.
                      Er helt enig i at vi ikke har nået målsætningen. Men som sæsonen skred frem, ville jeg da syntes det er mere end godkendt at ende med at være et af de bedste hold i foråret(målt på resultater), og få en EL billet. Min målsætning siden de glade dage, har hvert år været en Europa billet. så på den led ville jeg blive stillet tilfreds.
                      Lad os antage at vi havde klaret os som vi har gjort nu, vundet en EL billet gennem play off, samt vundet pokalfinalen. Ville man så også syntes sæsonen var dumpet, fordi man endte som nummer 7. i stedet for at spille med i top 6.
                      Får vi en EL plads, så er det i mit univers godkendt. Jeg syntes det virker til at staben og truppen har arbejdet godt i vinters. Vores sportsdirektør er en anden historie.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Målstrege er det et hvert fodboldhold skal forholde sig til. Målstrege skal skabe den ærgerrighed, jeg efterlyser. Og det er ærgerrigheden, der er vigtigere end rent faktisk at vinde den plads. Jeg forlanger nemlig ikke, at vi vinder den plads - jeg forlanger vi går helhjertet efter det og bliver skuffede, hvis det kikser. Som minimum skal vi forbi Silkeborg - og hvis vi ikke gør det, bliver jeg slemt skuffet. Ikke på en "verden ramler sammen" måde, men på en "vi spilder endnu en mulighed for at OPBYGGE en vinderkultur i OB"

                        Nøgleordet er "opbygge". Jeg forventer ikke, at du og andre på nuværende tidspunkt kan se længere ud over end "Vi overlevede" - de sidste 5-6 år in mente - det er drengene i truppen, der skal vende minus til plus, så du til sidst kan se fidusen i, at den eneste måde vi som klub kan vokse, det er at få den ærgerrighed ind i truppen, så den til sidst siver ud til masserne.

                        Ja, vi har intet at gøre i Europa. Men vi skal død og pine gå efter den. For selvforståelsen. Og øgede transfermuligheder.

                        Du vil da gerne ha vi bevæger os væk fra "Bare vi overlever"? right? For mig ville det være en lige så stor sejr at nå helt til den afgørende kamp om den plads, som det ville være at vinde den. For så har de udvist den ærgerrighed, jeg efterlyser.

                        Og det er den, der skal bære os fremad. Det er okay for dig, per nuværende, at være knap som ærggerig - men det er det bestemt ikke for truppen, og det tror jeg også de er fuldt ud bevidste om i trænerteamet.

                        Stræben er grundelementet i enhver vinderkultur - og vi har brug for, at vi stræber.

                        Først stræbte spillerne efter at vise, at de indeholdt mere end "6 kampe uden mål og en sidsteplads" - og det må siges at være lykkes. Dernæst brugte de den stræben til rent faktisk at nå en målstreg. Vi overlevede.

                        Nu er der en ny målstreg, hvor det at sætte sig selv op til at nå den målstreg, det ville være en sejr i sig selv.

                        Du fokuserer, naturligt nok, mest på de evt negative konsekvenser af at nå Europa med en trup, der på ingen måder virker til at være gearet til det. Hvis vi ikke er gearet til det, ryger vi temmelig hurtigt ud. I mellemtiden har vi måske scoret gevinsten i form af et bedre ry, der kan give bedre transfermuligheder, og udvist den ærgerrighed, der skal til for at vi kan stræbe efter næste sæsons to klare mål: Distancering fra bunden og bevægelse mod top 6.

                        Kort sagt: Opbygning.

                        Jeg vil ikke bebrejde dig for at føle, som du gør - blot forklare dig, at du kan ende med at føle anderledes - når/hvis vi pludselig står med muligheden for at skrive Europa på visitkortet igen, hvor "gevinsten" i form af ærggerigheden faktisk er mere værd, end rent faktisk at ha opnået pladsen i Europa.

                        For jeg tror, det vil løfte klubben, så vi i næste sæson er mere konkurrencedygtige.

                        Håber det giver mening?

                        MvH ChrisOB
                        jamen jeg er fuldstændig enig.

                        - jeg kan bare konstatere at den spænding/nervøsitet andre brugere nævner i forbindelse med kampene mod SIF, den har jeg bare ikke for nuværende.

                        Men selvfølgelig skal holdet gå 100% efter den EL plads - også selvom vi intet har at gøre der.

                        Om det er de sidste mange års nedtur, eller den nye struktur eller noget helt 3. det ved jeg ikke.

                        Men det ændre naturligvis ikke på at vi skal have en sejr på lørdag ;)

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                          Jeg er helt enig i at vi skal have en vinderkultur frem. Personligt bliver jeg altid skuffet når vi taber, om det er FCK eller Hobro, så tror jeg vi kan vinde inden hver kamp.
                          Er helt enig i at vi ikke har nået målsætningen. Men som sæsonen skred frem, ville jeg da syntes det er mere end godkendt at ende med at være et af de bedste hold i foråret(målt på resultater), og få en EL billet. Min målsætning siden de glade dage, har hvert år været en Europa billet. så på den led ville jeg blive stillet tilfreds.
                          Lad os antage at vi havde klaret os som vi har gjort nu, vundet en EL billet gennem play off, samt vundet pokalfinalen. Ville man så også syntes sæsonen var dumpet, fordi man endte som nummer 7. i stedet for at spille med i top 6.
                          Får vi en EL plads, så er det i mit univers godkendt. Jeg syntes det virker til at staben og truppen har arbejdet godt i vinters. Vores sportsdirektør er en anden historie.
                          Hvis man vinder pokalfinalen vinder man et trofæ... Og hvis det kommer oven i en vunden billet til EL? Så jo, så svinger sæsonen sig op på godkendt.

                          Men det er jo ikke det, der er scenariet NU, vel?

                          At du vil være tilfreds med en EL billet er så din egen personlige lune - jeg har en anden.

                          At vi i det hele taget står i den situation er udelukkende strukturens skyld - ikke noget vi ville ha været i nærheden af, hvis det var en "almindelig" sæson. Vi har 39 points efter 32 spillede kampe. Sidste år fik vi 46 points i 33 kampe.

                          På de fleste parametre, med undtagelse af antal nederlag og indkasserede mål, så er det her jo en dårligere sæson end sidste år - og kan udelukkende takke strukturen for, at vi kan opnå EL deltagelse på en 7. Plads.

                          Det kan jeg ikke blive imponeret af.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #43
                            Jeg er meget enig. En evt. EL-plads godkender heller ikke sæsonen hos mig. Jeg vil selvfølgelig gerne have den plads, og det er godt der er noget spænding omkring det, men hos mig er det tabernes bonus, og i min verden også uretfærdig overfor topholdet i øvrigt. Vi skulle med i A-slutspillet, men kom kun i B, og det er ikke godkendt.

                            Så kan man selvfølgelig godt snakke om at en 7. plads ikke er langt fra nr. 6, men det er jeg ikke enig i. Forskellen på 6 og 7 bliver ikke afgjort nu, det blev afgjort i grundspillet, hvor vi i øvrigt ikke var tæt på.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #44
                              Tipsbladets optakt

                              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...silkeborg-if-3

                              Vi har ikke tabt til SIF siden 2010..

                              Comment


                                #45
                                Hvordan er stemningen i Odense og på Fyn? Er det kæmpe konfirmationsdag, eller kan man håbe på at ramme 7.000-8.000 i dag?

                                Comment

                                Working...
                                X