Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

    Åh, der har du helt sikkert en god pointe. Personligt har jeg været så træt af, at det hele åbenbart kommer ned til én mand. Som om bestyrelsen (naturligvis med Thorborg som største spiller), øvrigt koncernledelse og de øvrige medarbejdere ikke rigtigt spiller nogen rolle. Jeg er synes og syntes, at JH samlet set har gjort det fint under de betingelser og med opgaver, som han er blevet bedt om at udføre.
    Nåh, nu lader jeg JH-debatten dø for mit vedkommende. It's under the bridge, og så ser vi, hvad der sker.
    Jeg ved godt, at du har lukket den, men jeg vil til stadighed påstå, at én mand kan gøre en forskel. Ved sin tilstedeværelse, både på og udenfor banen. JM synes jeg har gjort en forskel, både rent korporligt med sin indflydelse, så enkelte vigtige spillere, som f.eks Drachmann som jeg vil påstå ikke var havnet i OB, hvis ikke JM var træner.

    Ligesom det fik negativ indflydelse at Kent overfyldte, sammen med JH, vores hold med nedadgående AaB affald.

    Så min kritik ER overvejende rettet imod JH personligt som såvel at det også er en kritik af ledelsen.

    Det vil jeg ikke ligge skjul på. For jeg mener at JH ved sin facon og sit håbløse samarbejde med Kent gjorde sit til, at der ikke var nogen som helst udvikling. Det er ét år med noget, der ligner udvikling. Resten var ren stagnering.

    Men når nu du bare lukker det, så er der ikke så meget at gøre.

    1 mand KAN gøre en både positiv og negativ forskel.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Self er der flere ting JH sikkert kunne have lykkes bedre med. Men stadig klubben er et bedre sted nu. Han har fået bedre styr på det økonomiske fundament. Har været medvirkende til at vi har fået flere trænings baner og et nyt klubhus. Ja der har været en del fejlcasted spillere og JM har været medvirkende til at vi fx har fået Svendse. Jebali osv. Men se fx en Tingager og zohore. Hentet for ja stort set ingen ting. Begge spillere gjorde det godt i Odense. Begge solgt videre med fortjeneste. Hentet en ung Mathias jørgensen i FCN. Og endda solgt ham videre med stor fortjeneste. Så JH har faktisk også gjort mange ting. Og det skal han have respekt for.

      Da han kom til klubben havde han jo ikke meget at arbejde med.

      Comment


        Det sidste er og bliver en slidt undskyldning efterhånden. Jeg synes det er en narresut og undskylder langt fra alle fejlcastninger eller den blinde tillid til Kent Nielsen som skete kontinuerligt i alt for lang tid. Sammenholdt dét og den katastrofale kommunikation så er vi, imo, forbi "kunne ha lykkes bedre med". Det var og er direkte diskvalificerende.

        Det var dét, der drænede min lyst til at følge OB. Det var dét, der drænede manges lyst til at følge OB. I den situation bliver der altså ikke tænkt så meget på hverken økonomi eller træningsanlæg - som i øvrigt stadig var henholdsvis mangelfuld og ikke tilstede i de værste perioder, hvor kritikken blev grundlagt.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
          Self er der flere ting JH sikkert kunne have lykkes bedre med. Men stadig klubben er et bedre sted nu. Han har fået bedre styr på det økonomiske fundament. Har været medvirkende til at vi har fået flere trænings baner og et nyt klubhus. Ja der har været en del fejlcasted spillere og JM har været medvirkende til at vi fx har fået Svendse. Jebali osv. Men se fx en Tingager og zohore. Hentet for ja stort set ingen ting. Begge spillere gjorde det godt i Odense. Begge solgt videre med fortjeneste. Hentet en ung Mathias jørgensen i FCN. Og endda solgt ham videre med stor fortjeneste. Så JH har faktisk også gjort mange ting. Og det skal han have respekt for.
          Læren er jo nok, at vi ikke kan se tingene så sort hvidt, når det kommer til signings. Mange af de fejlcastede spillere som vi har hentet, kan vi ikke klandre JH det store for. En Nana Welbeck f.eks. må næsten 100% falde tilbage på en træner, som har haft manden til prøvetræning og sagt god for ham. På samme måde falder mange af de forfejlede AaB-indkøb selvfølgelig også tilbage på Kent Nielsen, kritikken af JH på det punkt kunne så være, at man gik på kompromis med nogle principper og gav dem for store og lange kontrakter.

          Men i den anden grøft, så kan vi så heller ikke give JH kredit for spillere som Tingager og Mathias Jørgensen. Tingager var fundet via John Bredals netværk og han blev så hevet ind til prøvetræning. Det har JH ikke mange aktier i. På samme måde er det også en ungdomsscout der finder Mathias Jørgensen, da han er tilovers i FCN og hiver ham til. Ligesom man har gjort med mange andre.

          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

          Da han kom til klubben havde han jo ikke meget at arbejde med.
          Det er simpelthen bare ikke rigtigt. Da JH kommer til klubben har vi 3 offensive spillere på 21-22 år som alle er inde omkring det danske landshold. Læg dertil nogle gode talenter som Høegh og Kasper Larsen, og man havde stadig bl.a. en Espen Ruud som også var en Superligaprofil. At der ikke var nogle hjørnesten at bygge et hold omkring eller nogle salgobjekter, er ganske enkelt vrøvl.
          Last edited by Sheed; 14-10-2019, 19:46.

          Comment


            Til ChrisOB: Så kan vi måske blive fri for dine altid-bedre-vidende kommentarer. Tak

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
              Til ChrisOB: Så kan vi måske blive fri for dine altid-bedre-vidende kommentarer. Tak
              Her er én mere: Dine evner udi i debattens kunst står ikke til mål med dit navn.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Jeg synes også, vi er nødt til at kigge på JH som sportschef, og vurdere ham på hvad der er lykkedes og ikke lykkedes. Så er der en masse nuancer ja, og i sidste ende er det hele jo Thorborgs skyld, eller er det også forsimplet? verden er kompleks, og vi kan altid smide den nuance ind i enhver debat, at forudsætninger, kontekst, processer, dynamikker, synergier, politiske vinde osv. altid spiller ind. Er det så 34,6 % JH og 29,9 % JM og 20,39 % Thorborg og resten vejrudsigten, eller hvordan gør vi det op?

                Forsvarerne af JH mener at alle de dårlige ting kan nuancere ihjel, men når det kommer til de gode ting, er nuancerne forsvundet dug for solen, og omvendt i den anden lejr. Det giver jo ikke mening. I sidste ende kunne man påstå, at det hele blot er tilfældigheder, og alle er bønder i det store spil. Men så vil jeg altså hellere holde JH op på resultaterne og vurdere beslutningerne undervejs, velvidende at jeg er med på alle nuancerne og de mulige forklaringer der kan ligge, men det ændrer ikke på, at vi i sidste ende kun kan have en meningsfuld debat, hvis vi debatterer sportsdirektøren JH, fordi vi igennem ham kan vurdere resultaterne. Så for mig er det en både og, men stadig med fokus på bundlinjen.

                Så det er helt legitimt at påpege de mange dårlige beslutninger som JH har foretaget rent sportsligt, den ansættelse og rekruttering han har bedrevet, har på lange stræk været ringe. Det er også legitim at påpege succeserne, særligt organisatorisk. Men at omskrive historien for at glorificere JH, som skrev vi en ærefuld nekrolog, det vil jeg godt nok kæmpe imod, for det er stærkt unuanceret.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  Her er én mere: Dine evner udi i debattens kunst står ikke til mål med dit navn.

                  MvH ChrisOB

                  Comment


                    Kan du aldrig andet, end lukke skidt ud? Underlig skabning, du er

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Jeg synes også, vi er nødt til at kigge på JH som sportschef, og vurdere ham på hvad der er lykkedes og ikke lykkedes. Så er der en masse nuancer ja, og i sidste ende er det hele jo Thorborgs skyld, eller er det også forsimplet? verden er kompleks, og vi kan altid smide den nuance ind i enhver debat, at forudsætninger, kontekst, processer, dynamikker, synergier, politiske vinde osv. altid spiller ind. Er det så 34,6 % JH og 29,9 % JM og 20,39 % Thorborg og resten vejrudsigten, eller hvordan gør vi det op?

                      Forsvarerne af JH mener at alle de dårlige ting kan nuancere ihjel, men når det kommer til de gode ting, er nuancerne forsvundet dug for solen, og omvendt i den anden lejr. Det giver jo ikke mening. I sidste ende kunne man påstå, at det hele blot er tilfældigheder, og alle er bønder i det store spil. Men så vil jeg altså hellere holde JH op på resultaterne og vurdere beslutningerne undervejs, velvidende at jeg er med på alle nuancerne og de mulige forklaringer der kan ligge, men det ændrer ikke på, at vi i sidste ende kun kan have en meningsfuld debat, hvis vi debatterer sportsdirektøren JH, fordi vi igennem ham kan vurdere resultaterne. Så for mig er det en både og, men stadig med fokus på bundlinjen.

                      Så det er helt legitimt at påpege de mange dårlige beslutninger som JH har foretaget rent sportsligt, den ansættelse og rekruttering han har bedrevet, har på lange stræk været ringe. Det er også legitim at påpege succeserne, særligt organisatorisk. Men at omskrive historien for at glorificere JH, som skrev vi en ærefuld nekrolog, det vil jeg godt nok kæmpe imod, for det er stærkt unuanceret.
                      5 ud af 6 kiksede målsætninger.

                      Og JH (og Nixcha) forklaring på kritikken af dét er, at folk skulle være forblændet af selvforståelsen om at vi skal være et TOP-3 hold; skønt det overhovedet ikke er sandheden. Vi sluttede ikke som nr. 3 i sidste sæson; vi er ikke nr. 3 nu - folk er ikke udprægede utilfredse med den nuværende situation; ja folk har endda ytret at de faktisk er mere tilfredse med udtrykket end selve resultaterne.

                      Der er ingen krav om top 3 - der er krav om at få et udtryk, som kan begejstre. På en eller anden måde. Det kan være sig et hold, man kan se OB-kultur i - Hårdt arbejde; løb for dine medspillere; vilje - og knap så meget nipseri; skabeloner og/eller retning af hårbånd eller manglende lyst til at få sine tændstiksben involveret i noget så simpelt som tacklinger. Selvfølgelig vil vi også have flotte detaljer; men først og fremmest vil vi have et hold. Der var ikke meget hold over det Kent og Jesper skabte sammen. Og de skabte det sammen. Men den øverste chef er Jesper Hansen. Så er det klart, at det er ham der står forrest i skudlinjen.

                      5 ud af 6 kiksede målsætninger og elendig kommunikation er for mig nok til at fælde negativ dom over bundlinjen.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
                        Kan du aldrig andet, end lukke skidt ud? Underlig skabning, du er




                        MvH ChrisOB
                        Last edited by ChrisOB; 14-10-2019, 21:13.
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          5 ud af 6 kiksede målsætninger.

                          Og JH (og Nixcha) forklaring på kritikken af dét er, at folk skulle være forblændet af selvforståelsen om at vi skal være et TOP-3 hold; skønt det overhovedet ikke er sandheden. Vi sluttede ikke som nr. 3 i sidste sæson; vi er ikke nr. 3 nu - folk er ikke udprægede utilfredse med den nuværende situation; ja folk har endda ytret at de faktisk er mere tilfredse med udtrykket end selve resultaterne.

                          Der er ingen krav om top 3 - der er krav om at få et udtryk, som kan begejstre. På en eller anden måde. Det kan være sig et hold, man kan se OB-kultur i - Hårdt arbejde; løb for dine medspillere; vilje - og knap så meget nipseri; skabeloner og/eller retning af hårbånd eller manglende lyst til at få sine tændstiksben involveret i noget så simpelt som tacklinger. Selvfølgelig vil vi også have flotte detaljer; men først og fremmest vil vi have et hold. Der var ikke meget hold over det Kent og Jesper skabte sammen. Og de skabte det sammen. Men den øverste chef er Jesper Hansen. Så er det klart, at det er ham der står forrest i skudlinjen.

                          5 ud af 6 kiksede målsætninger og elendig kommunikation er for mig nok til at fælde negativ dom over bundlinjen.

                          MvH ChrisOB
                          Netop
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            Vi ligger nu nummer 4 i Superligaen,har vundet de 2 seneste kampe og har en dygtig målmand på U21 landsholdet.Jeg håber at vi vinder på fredag over AaB,så vi kan kravle længere op i tabellen,men det kræver også at vi står sammen som klub.Derfor går det ikke med alt for meget kiv internt,så lad os prøve ar holde stridighederne på et lavt niveau.Vores rangering kunne være meget værre.Held,dygtighed og lykke til O.B.:-)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Hey1989 Se indlæg
                              Vi ligger nu nummer 4 i Superligaen,har vundet de 2 seneste kampe og har en dygtig målmand på U21 landsholdet.Jeg håber at vi vinder på fredag over AaB,så vi kan kravle længere op i tabellen,men det kræver også at vi står sammen som klub.Derfor går det ikke med alt for meget kiv internt,så lad os prøve ar holde stridighederne på et lavt niveau.Vores rangering kunne være meget værre.Held,dygtighed og lykke til O.B.:-)
                              Der er ingen modsætning i mellem at gå lidt til hinanden i debatter og så være dér, når drengene skal støttes på banen.

                              Bare rolig.

                              :-)

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Jeg siger ikke, at du gør det, men nogle udlægger teksten så det grænser sig til historieforfalskning, og jeg synes også du maler billedet omkring 2013 noget mørkere end det i virkeligheden var.

                                Der er de færreste der anfægter, at JH kom ind og overtog et projekt, hvor der skulle skæres ned i budgetterne, og selvfølgelig skal han bedømme udfra den præmis. MEN, det kan heller ikke være rigtigt, at vi så partout skal lade som om, at snart sagt alt var galt i OB da han overtog, for det er simpelthen noget pladder.

                                1) Da JH overtager i 2013 er fodboldøkonomien på den rette vej, også for danske klubber i et marked som sælgende klubber. Han overtager trup med flere rigtigt gode salgsobjekter, bedre end vi har den dag i dag. Bashkim, Emil Larsen og Falk var alle 21-22 år, havde fået deres landsholdsdebut, og var Superligaprofiler på daværende tidspunkt. Hvor mange af den slags spillere har vi i dag? Derudover kan du smide lovende folk som Høegh og Kasper Larsen oven i hatten. Der var masser af salgspotentiale i den her gruppe spillere, som kunne gøre den økonomiske turnaround lettere.

                                2) Det er muligt, at talentafdelingen var underprioriteret i nogles øjne, men det betyder jo ikke, at det arbejde der blev gjort var dårligt. I de år har vi folk som Falk, Høegh, Kasper Larsen, Jacob Rasmussen igennem ungdomsafdelingen. Og derudover er der jo historien om de spillere der ikke fik lov at få chancen for alvor, som AK og Matti, plus dem der endte som forspildte talenter, fordi at man ikke prioriterede at give dem chancen og lade dem lære af deres fejl. Og det falder jo ikke tilbage på ungdomsarbejdet. Vi håber jo på, at de tiltag der er gjort på akademidelen fører til bedre resultater fremover, men på nuværende tidspunkt, kan jeg ikke se, at vi på bundlinjen skulle være blevet mærkbart bedre, og hvad skulle i så fald underbygge det?

                                3) Det er klart, at JH havde forventningerne imod sig, og at forudsætningerne ikke var til at leve op til de sportslige resultater fra 07-11, den køber jeg 100%. Men at der slet ikke var noget at rutte med økonomisk og kun skulle skæres ned, er bare overhovedet heller ikke virkeligheden. Vi gik rent faktisk ud og betalte milliontransfers for spillere som Thomas Mikkelsen, Spelmann og Kryger, det er virkeligheden. Og nej, det er ikke for beløb, hvor man kan forvente at hente store profiler, men der var ingen der tvang JH til at hente Spelmann og Kryger i Horsens, i stedet for at hente Drachmann eller Kløve som så smuttede til SønderjyskE, Drachmann endda på fri transfer. Der var ingen der tvang JH til at hente Thomas Mikkelsen i Fredericia, i stedet for at hente Kanstrup, Marc P eller AK, som så smuttede til SønderjyskE og AaB. Det var rent ud sagt bare elendig rekruttering af JH, det kan ikke anfægtes. SønderjyskE rekrutterede bedre spillere fra samme hylder, og de havde ikke OBs tiltrækningskraft, hverken økonomisk eller på namevalue.

                                På bundlinjen står der, at man stadig operede med en økonomi og et budget der svarede til mere end man fik resultater til. 6 sæsoner med en gennemsnitlig 8. plads og en 5. plads som topniveauet er ikke at spille til par med de forudsætninger OB havde. Det er isoleret set dumpet. Det er ikke en fiasko, men man kunne sagtens forvente mere. Der hvor JH har leveret er ikke sportsligt, det er på det administrative, og selvom det administrative ikke skal undervurderes, så er det sportslige bare stadig det afgørende. Og ja, så kan der måske lægge noget sportslig værdi, som han har tilført, som vi først ser resultatet af senere hen, og viser det sig at være tilfældet, er hans eftermæle selvfølgelig bedre i min verden, men på nuværende tidspunkt er det stadig et ubesvaret spørgsmål.

                                Og så er der én ting som er fuldstændigt overset mht. JH, og som aldrig bliver talt om. Og det er træningskulturen. Et af JHs fokuspunkter da han kom ind var træningskulturen, og som vi hørte fra Morten Skov den anden dag i SFÅ, så var det internt også meldt ud som et afgørende kriterie, at man skulle hente spillere ind der bidrog til en god træningskultur. Lykkedes det så? Jeg synes det her citat fra André Rømer er rigtigt interessant, om hans tid i klubben:

                                - Jeg passede nok hverken ind i spillestilen eller kulturen. Jeg har brug for at smadre igennem til kamp og træning, og sådan var det ikke i OB. Her kunne man gå og gemme sig til træning flere dage i træk. Der var otte spillere med kontraktudløb, som ikke skulle forlænges, og alt sammen skabte en lidt slatten træningskultur.

                                Her er vi 5 år inde i JHs regeringstid i OB, og så er der stadig problemer med træningskulturen. Det er jo til grin. Er forskellen på JHs eftermæle ikke bare, at vi får ansat JM i sommeren 18, og at med ham kommer der både en klar bedring i resultater og formentlig også træningskultur? I så fald, hvor meget nåede JH så reelt at bedrive rent sportsligt i de første 5 år i klubben? Forsvindende lidt, så vidt jeg kan se.
                                Det er nogen generelle betragtninger du kommer med ang. økonomien i fodboldeuropa- herunder Danmark og OB selvf. Som jeg husker det frit fra hukommelsen er jeg slet ikke sikker på at OB skal inkluderes der i fremgangen. Jeg mener JH på et tidspunkt sagde at i sommeren ´15 (måske '14) ret mig gerne hvis det er helt forkert, kunne igen OB igen begynde at bygge op. Så "nedbrydningen" eller omstruktureringen var stadig igang. Det stemmer også med at JH sagde ved sin start at OB var kommet senere i gang med omlægning, efter den økonomiske krise i ´07-´09

                                Rekrutteringen af spillerene du nævner vil jeg ikke bruge meget tid idet jeg ikke har nok kendskab til dem, og deres personlighed, men Spellman vil jeg mene var, og stadig er garant for den kultur man vil have i klubben, truppen dengang var særdeles introvert.. der var Spellman en stærk garant for fight med hans udtryk og attitude, og Thomas Mikkelsen var på samme måde, bare på et lavere niveau. Jeppe Hansen og lign typer siger måske noget om hvilken situation OB var i på det tidspunkt .. og hvad forhindrede iøvrigt André Rømer i selv at gå forest og smadre igennem til træningen, i stedet for at få ophævet kontrakten, og derefter gå i medierne med en historie?

                                Økonomi har jeg bestemt ikke meget forstand på, men mon ikke NT også på det tidspunkt har krævet sin del af de små transferindtægter der har været. Sløj trup og besparelser er næppe attraktivt for mange ambitiøse spillere.
                                Last edited by manner; 15-10-2019, 19:21.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X