Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvis Ove Pedersen kan lokkes fra FCM, så kunne han også være et godt bud på en nye sportsdirektør.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Når nogen ikke vil skelne imellem fodboldhad og had, og heller ikke vil anerkende at fodboldhad rent faktisk kan være et udtryk for kærlighed, så må man jo reagere, som man nu kan. Og det er faktisk ret alment også at man kan mene, at det modsatte af kærlighed ikke er had, men ligegyldighed. Kærlighed og had er to stærke følelser og har derfor meget tilfælles - ligegyldighed er det modsatte af begge dele.

      Og så kan man jo nemt bare stikke halen imellem benene uden at diskutere yderligere - du må virkelig hade mig så.

      MvH ChrisOB
      Bare rolig, jeg hader dig ikke. Jeg gør det fuldstændig og komplet modsatte; finder dig ligegyldig.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Ertuğrul Se indlæg

        Måske Thorborg og/eller TC (er han der stadig?) overtage sportsdirektørrollen henover foråret, og så hente Bech når han er landet i DK igen?
        Det er ikke gået så godt med at give TC midlertidige rolle. Det var faktisk der det hele gik galt :)

        Comment


          Fornuftig beslutning.

          Jesper Hansen skal have ros for, at OB er blevet en stabil klub, uden de helt store sportslige og økonomiske udsving, og uden et billede af, at kaos hersker på de indre linjer, som vi desværre ofte så i årene før hans ansættelse. Der er helt sikkert sket en del gode ting, imens JH har været i klubben, især på de steder vi endnu ikke kan måle rent sportsligt, og det skal han afgort have en stor tak for, for det er ikke noget man vinder popularitetskonkurrencer på.

          Når det så er sagt, så er og har det bare været nødvendigt for OB, at vi får tilført nogle andre sportslige visioner, hvis vi skal udvikle os, og ikke skal risikere at få endnu længere op til topklubber og blive distanceret af bl.a. AGF, der kører i højere tempo end vi gør pt. OB er stadigvæk ikke en klub der har lavet positive økonomiske resultater på trods af JHs arbejde, og det fortæller også historien om en klub der ikke har lavet store sportslige resultater eller har kunne finde og/eller udvikle spillere med et stort potentiale. Det er her vi i høj grad er nødt til at udvikle os, hvis vi vil drømme om at tage nogle skridt op i fødekæden, og her har jeg vidst ikke lagt skjul på, at jeg ikke så JH som manden til at løse opgaven.

          Ligesom afskedigelsen af Ole Bang Nielsen virkede fornuftigt i timingen, da man dermed indvarslede et nyt skridt i udviklingen af forretningen, efter man fik den stabiliseret, virker det her også som fornuftig timing. Vi er utvivlsomt blevet stabiliseret på en række punkter, og nu er tiden kommet til, at vi skal udvikle os og tage nogle chancer for at kunne begynde at række ud efter noget mere. Det er meget positivt i min verden, hvis det er det vi kan læse ud af dagens offentliggørelse.

          Spørgsmålet er så bare, hvem der skal afløse. Jeg har jo efterhånden en del gange kaldt, at Troels Bech sikkert ville blive vores næste sportsdirektør. Det tror jeg egentlig stadig, men gud hvor jeg ikke håber det, for det vil være så trist et signal at sende, og desværre ende som endnu et kapitel om den gamle indspisthed på ledelsesplan i OB. Skeletterne er sjovt nok også væltet ud af skabene efter Troels Bech forlod Brøndby, så vil jeg alle dage hellere have JH.

          Nu kan jeg se, at Arnesen og Haysen også er blevet smidt i puljen. Det synes jeg ærligt talt også er tvivlsomme bud. Arnesen er åbenlyst ikke særligt kompetent, han har et godt navn, med der går et år eller to og så bliver han gennemskuet i sit job og blive afskediget. Det er historien om de sidste fire steder han har været. Haysen virker for mig til at være for meget ud af det samme tankegods som JH, og jeg ser nok heller ikke lige, at det er den vej man skal kigge hen, hvis man vil have nogle nye og tydelige visioner ind. Steen Nedergaard kunne måske godt være et interessant bud, på trods af at han ikke har erfaringen i jobbet. For mig er erfaringen ikke det afgørende, det er idéerne og visionerne. Selv har jeg ikke nogle særligt gode bud på nuværende tidspunkt, men jeg håber virkelig, at vi får noget frisk blod ind udefra, gerne en som har prøvet noget udenfor landets grænser, og som har et meget vidende og visionært blik på, hvordan fodbolden udvikler sig. Om vores bestyrelse så har evnerne til at finde den mand, er jeg desværre lidt skeptisk overfor.
          Last edited by Sheed; 10-10-2019, 11:27.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Jeg vil gerne tro, at "betingelser" ikke havde ret meget at gøre med f.eks en 4-årig kontrakt til f.eks Bredebro-bomberen eller hentningen af Kirkeskovlen, Skovskid eller den rotunde georgier.

            Det var ikke skidt alt sammen, men i det store hele drænede han mange tilhængeres begejstring. Han stod på mål for Kent og var og er en PR mæssig katastrofe.

            1 år med fremgang og spadestik til nye faciliteter sletter ikke fortiden.

            Farvel og tobak.

            MvH ChrisOB
            Jeg har ikke noget behov for at være så kategorisk og påpege de massevis af dårlige handler, forkerte kontraktlængder eller noget tredje. Det får vi ikke meget ud af.

            Jeg har heller aldrig set et problem i udtalelsen om, at man købte spillere man på lang sigt godt viste ikke ville være gode nok. Det var problematisk leveret kommunikationsmæssigt og det lykkedes ikke at effektuere i alle tilfælde, men strategien var lige i skabet: Vi skulle starte fra 0, mens vi slap af med de dyre spillere. Langsomt skulle vi så købe spillere, der var en smule bedre end dem vi købte i sidste transfervindue og med tiden udfase de første indkøb, der ikke var langsigtede løsninger.

            Comment


              Jeg er loren ved Troels Bech, hans ringe OB-historik taget i betragtning. Om han var en succes i BIF svajer i vinden. Det bliver nok desværre svært at finde en OB’er. Og nu vi er i gang med at skrive de sidste ord om JH i OB-sammenhæng, er det vist ikke for meget at påstå, at OB-koryfæerne ikke er blevet dyrket i stort omfang siden han tiltrådte. Forhåbentlig vil kulturopbygning blive prioriteret højere i fremtiden.
              Last edited by fynsland_85; 10-10-2019, 11:27.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                Endelig! Den her skal op fra kælderen i dag. Lad os nu få en på posten der kan skabe lidt begejstring, og gerne en med OB i blodet.
                Fuldstændig enig. Ørkenvandringen er forhåbentlig over. Især hvis NT tør ansætte en der kan tale ham lidt imod, eller en han respektere.
                Den bedst nyhed i 6 år

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                  Bare rolig, jeg hader dig ikke. Jeg gør det fuldstændig og komplet modsatte; finder dig ligegyldig.
                  Hvis jeg var det ville dine indlæg ikke dryppe så meget af foragt, som de gør eller du ville slet ikke svare på dem. Så det tror jeg

                  Ligegyldighed er fraværet af respons. Responsen er der - og den lugter lidt.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Jeg finder det besynderligt, hvis der er en eneste OB-fan tilbage, som ikke synes Jesper har gjort det over middel i sin tid her, alt i alt.
                    Men hvis der er, bliver vi alligevel ikke enige om det, så fred med det.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Hvis jeg var det ville dine indlæg ikke dryppe så meget af foragt, som de gør eller du ville slet ikke svare på dem. Så det tror jeg

                      Ligegyldighed er fraværet af respons. Responsen er der - og den lugter lidt.

                      MvH ChrisOB
                      Nu VAR det jo altså dig der svarede på mit indlæg i første omgang. Men når du gør det fremadrettet vil jeg undlade at svare tilbage - som jeg også allerede gør med andre brugere, som jeg ikke længere gider bruge min tid på.

                      Og lad mig som det sidste understrege, at der skal en del mere til at jeg hader nogen, end hvad de skriver af åndssvage ting på et fodboldforum.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                        Jeg har ikke noget behov for at være så kategorisk og påpege de massevis af dårlige handler, forkerte kontraktlængder eller noget tredje. Det får vi ikke meget ud af.

                        Jeg har heller aldrig set et problem i udtalelsen om, at man købte spillere man på lang sigt godt viste ikke ville være gode nok. Det var problematisk leveret kommunikationsmæssigt og det lykkedes ikke at effektuere i alle tilfælde, men strategien var lige i skabet: Vi skulle starte fra 0, mens vi slap af med de dyre spillere. Langsomt skulle vi så købe spillere, der var en smule bedre end dem vi købte i sidste transfervindue og med tiden udfase de første indkøb, der ikke var langsigtede løsninger.
                        Det du beskriver har jo haft betydning for rigtigt mange. Man fik en følelse af, at selvfølgelig kunne han havet fundet bedre til samme penge, selvfølgelig kunne han havet lavet en anden kontraktlængde. Hans kommunikationsevner har han aldrig forbedret.

                        Udtrykket var, indtil JM kom til, så røvhamrende "blah" - det synes jeg folk glemmer. Jeg tror aldrig jeg har set så mange være så uinteresserede I OB som jeg oplevede under Kent i de senere sæsoner. Og her snakker jeg ikke om tilskuertal- men om interessen fra de tilskuere, der kom.

                        Jeg oplevede at kontingentet, d.v.s antallet af personer, der tog med mig på stadion røg langsomt ned fra 7-8 til...0 da det var værst. Og lidt i stil med mit ligegyldighedsprincip så oplevede jeg at folk på min arbejdsplads, som kunne lokkes med på stadion en gang imellem holdt op med at spørge - og endda gøre grin, når OB tabte.

                        OB trøjer forsvandt til fodboldskoler.

                        Og nå ja, man nåede aldrig målsætninger. Egne målsætninger.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Hvis de vedvarende rygter om, at Bo Henriksen skal være landstræner på Færøerne holder stik, mon så ikke der åbner sig en mulighed for, at JH kan komme hjem til Horsens? Det vil sikkert være en fin udgang for alle parter.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Hvis jeg var det ville dine indlæg ikke dryppe så meget af foragt, som de gør eller du ville slet ikke svare på dem. Så det tror jeg

                            Ligegyldighed er fraværet af respons. Responsen er der - og den lugter lidt.

                            MvH ChrisOB
                            Så måles der dillere... ​​​​​​​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                              Jeg finder det besynderligt, hvis der er en eneste OB-fan tilbage, som ikke synes Jesper har gjort det over middel i sin tid her, alt i alt.
                              Men hvis der er, bliver vi alligevel ikke enige om det, så fred med det.
                              Jeg finder det besynderligt at der er nogen, der mener det alt i alt er OVER middel. Jeg kan, til nøds, acceptere UNDER middel. Og kun takket være det seneste år. Ellers var det ren hat og briller.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

                                Så måles der dillere... ​​​​​​​

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X