Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg
    Det var JH der ansatte Kent og havde det daglige overordnede ansvar for hele den sportslige afdeling, så det er også JH's ansvar at de spilleres potentiale ikke er blevet forløst!
    Der må jeg sige jeg er lodret uenig. Hvis det skulle være tilfældet, er det kun Jesper Hansens der har æren for det nuværende succesfulde spil på banen. Jeg mener JM er en stor del af forklaringen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Nej, men vi kan jo starte debatten med at JH jo faktisk kan finde ud af jobbet. Og så derfra kan vi diskutere hvorvidt han har gjort det godt eller dårligt. Jeg har umiddelbart ikke set nogen sige at JH har gjort det fantastisk eller at han overordnet set er en kæmpe succes, og det ville også være et vildt postulat. Men han har udrettet gode ting i klubben, så er det fair nok at mene det ikke er godt nok, men at han ikke kan finde ud af noget er jo bare ikke sandt.
      Er det JH der har slået i bordet overfor bestyrelsen og forlangt opgradering af faciliteter og optimering af satsningen på ungdommen og akademi delen , eller har bestyrelsen besluttet at der skulle opgraderes bla for at leve op til de skærpede krav og derefter uddelegeret opgaven til JH?
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        I det store hele, så var der ingen begejstring. Ud fra de grunde, jeg allerede har anført.

        Enkeltresultater skaber ikke begejstring.

        Og i 5 år havde vi stort set intet andet end enkeltresultater.

        Bølgeskvulp versus full on wawe. Forskellen kunne opleves på Brøndby Stadion igår.

        MvH ChrisOB

        Enig .

        At begejstres over enkelte sejre ind imellem svarer til at begejstres over at være foran 1-0 ved halvleg i en kamp man taber 5-1 .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Er det JH der har slået i bordet overfor bestyrelsen og forlangt opgradering af faciliteter og optimering af satsningen på ungdommen og akademi delen , eller har bestyrelsen besluttet at der skulle opgraderes bla for at leve op til de skærpede krav og derefter uddelegeret opgaven til JH?
          Jeg vil tro og håbe det er et samarbejde.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
            Jeg vil tro og håbe det er et samarbejde.
            Og andre gange er der nogen, der tror, at det er et Thorborg show det hele... Jeg tror at Thorborg og CO bestemmer det hele, men i samarbejde med sportsdirektøren bliver der udstukket en kurs; og det betyder vel også, at en sportsdirektør har indflydelse på beslutninger taget af bestyrelser?

            Specielt når det gælder ansættelser af trænere, som sportsdirektører har haft et indgående kendskab til? Af samme grund tror jeg, og jeg tror mit gæt er overvejende sandsynligt; at Kent Nielsen var Jesper Hansens påhit; og JM Thorborgs.

            Hvorfor man vel så skal give Thorborg mere kredit for den nuværende udvikling end sportsdirektøren, der i de foregående 5 år har kaget mere eller mindre rundt i samarbejdet med den foregående træner?

            Man kan altid finde måder at komme frem til sine egne konklusioner; og du kan da sagtens give kredit til Jesper Hansen for ting, der umiddelbart ikke har indflydelse på, hvor vi er nu; der er vel én egen avlet OB-spiller der er inde omkring holdet; og faciliterne er først en realitet næste år.

            Så rosen kan i min optik kun komme, hvis de ting der er sat i søen rent faktisk kommer til at løfte os.

            Indtil videre har Jesper Hansen lavede én beslutning, der har løftet os; han har ansat den nuværende træner; der har løftet holdet og klubben.

            Og den beslutning tror jeg så mere har et skær af effektuering end det har noget at gøre med hans skills som sportsdirektør; evnen til at finde den rigtige træner og des lige.

            Så indtil videre venter jeg og ser om det her kommer til at løfte os. Det kommer det nok til at gøre, fordi vi har haft brugt for at få løftet faciliteter og akademi meget længe.

            Men indtil det har fået effekt skal hans ansvar måles på resultaterne. Og hvis vi kommer igennem denne sæson med 3. plads og pokal; så ville det jo gøre underværker på hans ry; på det, der er hans overordnede ansvar.

            Men det er så også derhen vi skal hen for at der kan blive løsnet op for kritikken. Og ingen steder skal der sluges kameler. Vi har forlangt, at han gjorde sit arbejde bedre, end han har gjort. Det ser ud til, at det går i den rigtige retning. Så igen; jeg vil hellere sige "Det var på tide" end "Godt arbejde".

            Og det er jeg i min gode ret til. Efter at ha siddet igennem 5 år med rutsjebaneture og skide enkeltresultater, der ikke løftede klubben til noget som helst acceptabelt niveau.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Og andre gange er der nogen, der tror, at det er et Thorborg show det hele... Jeg tror at Thorborg og CO bestemmer det hele, men i samarbejde med sportsdirektøren bliver der udstukket en kurs; og det betyder vel også, at en sportsdirektør har indflydelse på beslutninger taget af bestyrelser?

              Specielt når det gælder ansættelser af trænere, som sportsdirektører har haft et indgående kendskab til? Af samme grund tror jeg, og jeg tror mit gæt er overvejende sandsynligt; at Kent Nielsen var Jesper Hansens påhit; og JM Thorborgs.

              Hvorfor man vel så skal give Thorborg mere kredit for den nuværende udvikling end sportsdirektøren, der i de foregående 5 år har kaget mere eller mindre rundt i samarbejdet med den foregående træner?

              Man kan altid finde måder at komme frem til sine egne konklusioner; og du kan da sagtens give kredit til Jesper Hansen for ting, der umiddelbart ikke har indflydelse på, hvor vi er nu; der er vel én egen avlet OB-spiller der er inde omkring holdet; og faciliterne er først en realitet næste år.

              Så rosen kan i min optik kun komme, hvis de ting der er sat i søen rent faktisk kommer til at løfte os.

              Indtil videre har Jesper Hansen lavede én beslutning, der har løftet os; han har ansat den nuværende træner; der har løftet holdet og klubben.

              Og den beslutning tror jeg så mere har et skær af effektuering end det har noget at gøre med hans skills som sportsdirektør; evnen til at finde den rigtige træner og des lige.

              Så indtil videre venter jeg og ser om det her kommer til at løfte os. Det kommer det nok til at gøre, fordi vi har haft brugt for at få løftet faciliteter og akademi meget længe.

              Men indtil det har fået effekt skal hans ansvar måles på resultaterne. Og hvis vi kommer igennem denne sæson med 3. plads og pokal; så ville det jo gøre underværker på hans ry; på det, der er hans overordnede ansvar.

              Men det er så også derhen vi skal hen for at der kan blive løsnet op for kritikken. Og ingen steder skal der sluges kameler. Vi har forlangt, at han gjorde sit arbejde bedre, end han har gjort. Det ser ud til, at det går i den rigtige retning. Så igen; jeg vil hellere sige "Det var på tide" end "Godt arbejde".

              Og det er jeg i min gode ret til. Efter at ha siddet igennem 5 år med rutsjebaneture og skide enkeltresultater, der ikke løftede klubben til noget som helst acceptabelt niveau.

              MvH ChrisOB
              Så JH har ansvaret for de sidste 5 og Thorborg siden JM?

              Comment


                Nå men stikker lige hovedet i cementblanderen. Jeg vil gerne rose Jesper Hansen for at skrive en 3 årig kontrakt med Obbekjær.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Nå men stikker lige hovedet i cementblanderen. Jeg vil gerne rose Jesper Hansen for at skrive en 3 årig kontrakt med Obbekjær.
                  Altid fint med 3 år til et ungt talent. Når det så er sagt, så er det vel de færreste der kender det store til knægtens potentiale. Jeg har personligt kun hørt lidt løst og fast hist og her fra folk som har set mere end jeg. Entusiastens ord tillægger jeg ikke nævneværdig tyngde.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                    Altid fint med 3 år til et ungt talent. Når det så er sagt, så er det vel de færreste der kender det store til knægtens potentiale. Jeg har personligt kun hørt lidt løst og fast hist og her fra folk som har set mere end jeg. Entusiastens ord tillægger jeg ikke nævneværdig tyngde.
                    Uanset hvilket talent han har er det interessant at man nu begynder at tage talenter op i den alder for se om den daglige superliga træning kan gøre noget mere i deres udvikling end vi tidligere har set. Tænker det også er noget FCN gør. Det vil jo unægteligt gøre at enkelte af dem måske allerede er klar til debut som 17-18 årige og gøre dem interessante for udlandet i større stil. Den næste der følger trop kunne godt være højrebacken Gustav Grubbe fra U17.

                    Planen må være at der fremover i SL truppen skal være ca 2 målmænd og 16 marksspillere af en hvis klasse og 1 målmand samt 5-7 talenter der skal udvikles.
                    Dette kan så også være med til at skubbe Greve videre i systemet da han ikke længere er et udviklingstalent og tæt på ikke at være blandt de 16 bedste marksspillere hvis der kommer lidt forstærkinger til sommer.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                      Altid fint med 3 år til et ungt talent. Når det så er sagt, så er det vel de færreste der kender det store til knægtens potentiale. Jeg har personligt kun hørt lidt løst og fast hist og her fra folk som har set mere end jeg. Entusiastens ord tillægger jeg ikke nævneværdig tyngde.
                      Du kan roligt stole på entusiasten da han ikke er fan af nogen klubber. Han ser alt i et klart lys :) siger han selv. Han kan godt lide at spille klassens frække dreng har jeg på fornemmelsen :) han er god nok.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Uanset hvilket talent han har er det interessant at man nu begynder at tage talenter op i den alder for se om den daglige superliga træning kan gøre noget mere i deres udvikling end vi tidligere har set. Tænker det også er noget FCN gør. Det vil jo unægteligt gøre at enkelte af dem måske allerede er klar til debut som 17-18 årige og gøre dem interessante for udlandet i større stil. Den næste der følger trop kunne godt være højrebacken Gustav Grubbe fra U17.

                        Planen må være at der fremover i SL truppen skal være ca 2 målmænd og 16 marksspillere af en hvis klasse og 1 målmand samt 5-7 talenter der skal udvikles.
                        Dette kan så også være med til at skubbe Greve videre i systemet da han ikke længere er et udviklingstalent og tæt på ikke at være blandt de 16 bedste marksspillere hvis der kommer lidt forstærkinger til sommer.
                        Meget enig. Synes der sker mange spændende ting i Ådalen for tiden. Det er efterhånden en del år siden jeg har været så optimistisk på klubbens vegne.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          Du kan roligt stole på entusiasten da han ikke er fan af nogen klubber. Han ser alt i et klart lys :) siger han selv. Han kan godt lide at spille klassens frække dreng har jeg på fornemmelsen :) han er god nok.
                          Jeg er meget fræk! men jeg spiller sjældent roller ...
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Meget enig. Synes der sker mange spændende ting i Ådalen for tiden. Det er efterhånden en del år siden jeg har været så optimistisk på klubbens vegne.
                            Præcis. Og jeg sidder stadigvæk med den fornemmelse at det kun er begyndelsen på vejen tilbage. Der kan selvfølgelig komme bumps på vejen, men der er bare så mange ting der går den rigtige vej pt.

                            Men det aller aller aller ALLER vigtigste for mig er at jeg kan se OBs DNA vende tilbage på banen. Det betyder mere end noget andet af alle de positive ting der sker pt..

                            Comment


                              Det er så længe siden jeg benyttede forum at det var i den gamle version med den gode trådvisning. Men nu synes jeg man kan skrive uden at hele tiden at brokke sig og andre er også positive med god grund. Så mit første indlæg i Kapitel 2 er: Endelig trænere der kan få meget ud af spillerne. Jeg tror på OB ender blandt de 4 første og det skal kunne give internationale kampe. Det sikreste er selvfølgelig at vinde pokalen. Vi skal nyde alle kampene frem til sommerpausen. Det bliver et andet hold til efteråret. Det kræver hårdt og heldigt arbejde af Jesper Hansen og trænerne hvis vi skal få noget godt ud af de internationale kampe. Men det er da muligt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                                Så JH har ansvaret for de sidste 5 og Thorborg siden JM?
                                Nej, Jesper Hansen har ansvaret hele tiden; siger påstår bare at det ikke var Jesper Hansens påhit at hyre JM. Det var Thorborg.

                                Ansvaret for den sportslige udvikling er og vil altid være sportsdirektørens. Trænerens resultater er sportsdirektørens resultater. Så Jesper Hansen har på bundlinjen resultater nu; det er hans ansvar - jeg siger så bare at skylden for udviklingen, ansættelsen af JM måske mere har at gøre med Thorborg.

                                Der er forskel på skyld og ansvar. Ligesom det er for samtlige ledere verden over. Ledere bliver hyret og fyret alene på resultater - ikke så meget ud fra skyld. Men på ansvar.

                                Den del er selv Jesper Hansen klar over. Han er klar over at han ikke kan kontrollere alt, hvad der sker; ej heller er det hans skyld - det hele - men ansvaret er hans.

                                Men ud fra devisen at det er lettere at fyre en træner, er det oftest træneren, der ryger først - og med rette, fordi han jo står på mål for resultaterne. Men de resultater er lige så meget sportsdirektørens ansvar.

                                Så de missede målsætninger er lige så meget Jesper Hansen. Den nuværende placering og udvikling lige så. Ansvarsmæssigt. Skyldsmæssigt er en anden sag.

                                Det kan diskuteres og gradbøjes. Det kan ansvar, i dette tilfælde, de fleste tilfælde, stort set alle, der har at gøre med topfodbold, ikke.

                                Jeg synes så både ansvarsmæssigt og skyldsmæssigt har Jesper Hansen fejlet. Stort.

                                Det ser ud til at lysne nu; men rose ham for endelig at gøre det, han er ansat til? Nej. Aldrig. Man skal ikke roses, før der virkelig er grund til det. Til man har virkelig har kompenseret for 5 års slingrekurs og fastholdelse af en træner, træningskultur og spillestil, der ikke alene ikke gav nogen som helst resultater; men også drænede omverdenen for lyst og energi til at følge Odense Boldklub.

                                To be continued.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X