Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg synes, at artiklen giver gode inputs til mange af de diskussioner, der har foregået herinde de sidste 2 år.

    Mange har efterlyst at JH melder mere konkret ud - det synes jeg han gør i denne artikel, hvor han forklarer mange af sine dispositioner og bagrunden for dem. Man kan naturligvis - hvis man virkelig vil - holde fast i JH lyver eller efterrationaliserer. Men så er det jo svært - så kunne han jo lige så godt lade være med at sige noget. Der er ikke mange sportsdirektører i ligaen som fortæller så meget klubbens interne affærer. Så hvis man ønsker sig mere åbenhed er det da en super artikel.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Jeg synes, at artiklen giver gode inputs til mange af de diskussioner, der har foregået herinde de sidste 2 år.

      Mange har efterlyst at JH melder mere konkret ud - det synes jeg han gør i denne artikel, hvor han forklarer mange af sine dispositioner og bagrunden for dem. Man kan naturligvis - hvis man virkelig vil - holde fast i JH lyver eller efterrationaliserer. Men så er det jo svært - så kunne han jo lige så godt lade være med at sige noget. Der er ikke mange sportsdirektører i ligaen som fortæller så meget klubbens interne affærer. Så hvis man ønsker sig mere åbenhed er det da en super artikel.
      Denne artikel er rigtig fin , og giver på ingen måde anledning til kritik herfra ;-) Tidligere har jeg været meget skarp i kritikken når JH har malet et billede af spillere og tilstand som slet ikke forholdt sig til virkeligheden .
      Handler og udtalelser er blevet bedre , så i min bog er JH endelig på vej i den rigtige retning .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Denne artikel er rigtig fin , og giver på ingen måde anledning til kritik herfra ;-) Tidligere har jeg været meget skarp i kritikken når JH har malet et billede af spillere og tilstand som slet ikke forholdt sig til virkeligheden .
        Handler og udtalelser er blevet bedre , så i min bog er JH endelig på vej i den rigtige retning .
        Agreed.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Det kommer sig nok af at han ofte bare står og siger øhh bøh...

          ... men er bestemt ikke uenig, jyden i JH er hans stærkeste side...

          Vil så ikke lige påstå han har kamp svinet nogen, men han har temperament den gamle :-)
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Det kommer sig nok af at han ofte bare står og siger øhh bøh...

            ... men er bestemt ikke uenig, jyden i JH er hans stærkeste side...

            Vil så ikke lige påstå han har kamp svinet nogen, men han har temperament den gamle :-)
            Der hvor jeg har set ham mest "ophidset" er faktisk når emnet drejer rundt på vores dårlige faciliteter..

            Comment


              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
              Det er sjovt, jeg ser Makrini som vores vigtigste spiller...

              Mvh

              MaxHH
              Enig. Makrini har været et fremragende indkøb. Hans betydning for balancen på holdet er enorm. Han springer måske ikke i øjnene på samme måde som Falk, men jeg vil vove at påstå at han er lige så vigtig. Kan slet ikke forstå at man kan betegne ham som blot værende "en fin spiller" - for i så fald er det godt nok noget nær umuligt at lave et godt indkøb.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Enig. Makrini har været et fremragende indkøb. Hans betydning for balancen på holdet er enorm. Han springer måske ikke i øjnene på samme måde som Falk, men jeg vil vove at påstå at han er lige så vigtig. Kan slet ikke forstå at man kan betegne ham som blot værende "en fin spiller" - for i så fald er det godt nok noget nær umuligt at lave et godt indkøb.
                Det er da vist et fortolkningsspørgsmål. En "Fin spiller", er da en flot udmærkelse, og meget passende beskrivelse. Jeg synes, at superlativer som "fantastisk", "eminent" osv. ville være, at tage den lige et skridt for langt, i forhold til, at Makrini også har nogle mangler. Han er en god defensiv oprydder, laver utroligt få fejl og løser sine situationer godt, uden at gøre det svært. Men han er jo ikke en general, en der kan føre bolden frem og give kontrol i opspillet, han vælger de lette løsning, og er ikke nogen stor ledertype. Han er et fremragende køb indenfor den pris og lønramme vi har pt., ingen tvivl om det, JHs bedste indkøb til dato. Men lad os nu se, om han er den store profil, når vi skal være med i toppen, det tvivler jeg på.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Det er da vist et fortolkningsspørgsmål. En "Fin spiller", er da en flot udmærkelse, og meget passende beskrivelse. Jeg synes, at superlativer som "fantastisk", "eminent" osv. ville være, at tage den lige et skridt for langt, i forhold til, at Makrini også har nogle mangler. Han er en god defensiv oprydder, laver utroligt få fejl og løser sine situationer godt, uden at gøre det svært. Men han er jo ikke en general, en der kan føre bolden frem og give kontrol i opspillet, han vælger de lette løsning, og er ikke nogen stor ledertype. Han er et fremragende køb indenfor den pris og lønramme vi har pt., ingen tvivl om det, JHs bedste indkøb til dato. Men lad os nu se, om han er den store profil, når vi skal være med i toppen, det tvivler jeg på.
                  Jo, det er et fortolkningsspørgsmål. Men vi kan måske blive enige om, at han er en type, der var stærkt og voldsomt savnet i truppen, inden han kom, og han har løst den defensive opgave glimrende(?). "Fantastiske spillere" tror jeg ikke, vi får købt ind til OB: det har vi aldrig haft råd til. Vi skal enten udvikle dem fra unge; få dem fra skadespauser, hvor de laver comeback; eller lave en Stokholm med ældre spiller, folk troede var ved at være færdig.
                  Jeg håber på en forlængelse med El Mak, fordi han kunne gå hen og blive en lille legende i OB, som jeg ser det.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Det er da vist et fortolkningsspørgsmål. En "Fin spiller", er da en flot udmærkelse, og meget passende beskrivelse. Jeg synes, at superlativer som "fantastisk", "eminent" osv. ville være, at tage den lige et skridt for langt, i forhold til, at Makrini også har nogle mangler. Han er en god defensiv oprydder, laver utroligt få fejl og løser sine situationer godt, uden at gøre det svært. Men han er jo ikke en general, en der kan føre bolden frem og give kontrol i opspillet, han vælger de lette løsning, og er ikke nogen stor ledertype. Han er et fremragende køb indenfor den pris og lønramme vi har pt., ingen tvivl om det, JHs bedste indkøb til dato. Men lad os nu se, om han er den store profil, når vi skal være med i toppen, det tvivler jeg på.
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Jo, det er et fortolkningsspørgsmål. Men vi kan måske blive enige om, at han er en type, der var stærkt og voldsomt savnet i truppen, inden han kom, og han har løst den defensive opgave glimrende(?). "Fantastiske spillere" tror jeg ikke, vi får købt ind til OB: det har vi aldrig haft råd til. Vi skal enten udvikle dem fra unge; få dem fra skadespauser, hvor de laver comeback; eller lave en Stokholm med ældre spiller, folk troede var ved at være færdig.
                    Jeg håber på en forlængelse med El Mak, fordi han kunne gå hen og blive en lille legende i OB, som jeg ser det.
                    jeg forstår begge indlæg, og kan kun være enig i begge to, men om El Mak er en eminent spiller eller "bare" fin, vil jeg ikke udbrede mig om. "God nok" er han så rigeligt og det kendetegner vel også meget dygtige spillere at de gør svære ting enkle og får løst opgaverne på en god måde. Jeg tror/håber på at El Mak har noget mere i posen når han kan får et (forhåbentlig) mere stabilt cf. bagved, som er bedre spillende og mere dirigerende end det nuværende. Det må alt andet lige løsne lidt på hans, og hele holdets stramme organsation for at beskytte "krigerne" i bagkæden
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      jeg forstår begge indlæg, og kan kun være enig i begge to, men om El Mak er en eminent spiller eller "bare" fin, vil jeg ikke udbrede mig om. "God nok" er han så rigeligt og det kendetegner vel også meget dygtige spillere at de gør svære ting enkle og får løst opgaverne på en god måde. Jeg tror/håber på at El Mak har noget mere i posen når han kan får et (forhåbentlig) mere stabilt cf. bagved, som er bedre spillende og mere dirigerende end det nuværende. Det må alt andet lige løsne lidt på hans, og hele holdets stramme organsation for at beskytte "krigerne" i bagkæden
                      Håber, du har ret, og det er bestemt en mulighed, at Makrini kan lægge procenter i sit spil, hvis de omkringliggende spillere er bedre.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Jeg har umiddelbart heller ikke hørt noget om at budgettet skal øges. Men kun at vi er nået et punkt hvor hver lønkrone der ryger ud kan geninvesteres..
                        Men hvis det skulle være tilfældet er jeg knap så "trist"
                        http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-04-...kritisere-glen

                        Her taler en af de mest velinformerede, hvis ikke den mest velinformerede danske fodboldjournalist, om et spillerbudget, hvor låget vil blive løftet lige så stille, og formentlig vil ramme et top 5 budget der kan udfordre Brøndby og FCM på sigt.

                        Det synes jeg nu stadigvæk også, har været de signaler OB har lukket ud det seneste års tid, når snakken er faldet på økonomi, hvis man altså forstår at læse subtekst.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-04-...kritisere-glen

                          Her taler en af de mest velinformerede, hvis ikke den mest velinformerede danske fodboldjournalist, om et spillerbudget, hvor låget vil blive løftet lige så stille, og formentlig vil ramme et top 5 budget der kan udfordre Brøndby og FCM på sigt.

                          Det synes jeg nu stadigvæk også, har været de signaler OB har lukket ud det seneste års tid, når snakken er faldet på økonomi, hvis man altså forstår at læse subtekst.
                          Det er nu det første jeg læser om emnet. Altså at budgettet skulle forøges. Men det glæder mig da VILDT meget hvis der kunne proppes 5-10-15 mill ekstra i lønpuljen ift nuværende niveau samtidig med at man holder den nuværende stil.. Men mon ikke også at et evt forøget budget finansieres af Top6 slutspil og europa kampe i ny og næ..
                          Bliver spændende at se hvad der er af midler til sommer først og fremmest. Vi skal bruge en 2-4 stykker endnu inden vi ligner et sikkert top 6 hold.. Gerne af den offensive slags

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Det er nu det første jeg læser om emnet. Altså at budgettet skulle forøges. Men det glæder mig da VILDT meget hvis der kunne proppes 5-10-15 mill ekstra i lønpuljen ift nuværende niveau samtidig med at man holder den nuværende stil.. Men mon ikke også at et evt forøget budget finansieres af Top6 slutspil og europa kampe i ny og næ..
                            Bliver spændende at se hvad der er af midler til sommer først og fremmest. Vi skal bruge en 2-4 stykker endnu inden vi ligner et sikkert top 6 hold.. Gerne af den offensive slags
                            syntes nu heller ikke jeg har hørt noget om det før - og bare fordi brüchmann skriver det behøver det jo ikke være sandt. Men vil da glæde mig når og hvis det sker. Igen hvis vi tager udgangspunkt i tipsbladets liste og tager den for gode varer - så snakker vi 5-10 mill for at være i top 4 rent budgetmæssigt, lyder ikke helt umuligt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-04-...kritisere-glen

                              Her taler en af de mest velinformerede, hvis ikke den mest velinformerede danske fodboldjournalist, om et spillerbudget, hvor låget vil blive løftet lige så stille, og formentlig vil ramme et top 5 budget der kan udfordre Brøndby og FCM på sigt.

                              Det synes jeg nu stadigvæk også, har været de signaler OB har lukket ud det seneste års tid, når snakken er faldet på økonomi, hvis man altså forstår at læse subtekst.

                              Jeg har heller intet hørt fra Jesper Hansen om det.

                              Det OB har meldt ud er at der er blevet renset ud i truppen og frigjort lønkroner fordi dyre spillere har forladt truppen og der på den led er flere penge til nye spillere nu :).
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Det vil da helt sikkert glæde os allesammen herinde HVIS der noget i Brückmans ord, om at der lettes på låget til spillerbudgettet. Så går vi en dejlig tid i møde de næste sæsoner. Sammenlagt med de JH statements vi alle har hørt og læst om at der skal tages hul på opgraderingen af de fysiske rammer, måske specielt for talenterne men ikke kun for dem, så tegner der sig et meget flot billede af fremtidens OB som tophold.

                                Jeg erindre at i starten af det "crash down" OB lavede, og gennemførte det såkaldte "turn-around" blev der holdt massevis af møder om visioner og strategier osv. så vi var gasblå i hovederne af raseri over at høre om det. Thorborg var bl.a. også på banen med udsagn om han også ville sikre sig at det ikke kun var ham der var interesseret i at holde OB i toppen. Det kan vel sagtens betyde at der også der erlagt en økonomisk plan for udviklingen (udvidelsen) af budgetter fra sponsorsiden
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X