Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Der er forskel på at sige "smalhals!" og så gå ud og hente ting fra møddingen og så forsøge at sælge det som noget, der er spiseligt.

    MvH ChrisOB
    han kan heller ikkestå og sige "jeg har købt l..., jeg håber klubben overlever"
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      En del skidte spillere ind på ok..? Fordi JH sagde at der kunne være handler der så mærkelige ud? Er det så = en del spillere, og hvem er det..? Og der er ikke bare én af dem du tænker på som du er i tvivl om..?
      Hvis jeg tager udgangspunkt i at de her mellemløsninger er lavet fordi det ikke lykkedes i flere omgang at få problemet løst, så er det jo heller ikke noget der trækker op...

      Dusan er hentet med JHs underskrift, og kan derfor selvsagt ikke bare være TBs ansvar alene...

      http://politiken.dk/sport/fodbold/su...er-i-frankrig/

      "siger OB's sportsdirektør, Jesper Hansen, til klubbens hjemmeside"
      Skogseid bl.a. Han gjorde hvad han var købt og betalt for...Jeppe Hansen i hans scoring mod FCN som kan være de 3 point der holdt os i SL, den sæson.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        WHAAAT, du kan da ikke være uenig i at der ikke er sket markant forbedring fra sommeren 2015
        Som jeg har skrevet flere gange så kunne det have været et fantastisk vindue med få ændringer .
        Det er ingen hemmelighed at jeg anser de 3 målmænd som forfejlet ( Falke ville være en rigtig god 2 keeper ) og at det trækker vildt ned at efterlade os med det forsvar vi har , især set i lyset af at KN som udgangspunkt ikke ville bruge LN .

        Jeg vurderer vinduet som lidt ærgerligt når jeg kigger på hvor lidt der skulle til for at det havde set godt ud . Jeg sammenholder det med at der gennem lang til blev lovet bedring fra sommer 2015 , hvilket i høj grad blev indfriet offensivt og på trænerposten . Men at der på trods af salg ikke var midler til at købe bare en enkelt midterforsvarer , når truppen kun indeholdt 1 skolet cb , og den ene var langt nede på listen hos KN , det må jeg sige undrer mig , også fordi der ikke var tale om sidste øjebliks salg .
        Last edited by Magge; 03-12-2015, 07:58.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          han kan heller ikkestå og sige "jeg har købt l..., jeg håber klubben overlever"
          Lyder det bedre han står frem og erklærer sig tilfreds med sine indkøb og at de passer ind i strategien som hedder at hente profiler udefra som skal støtte vores unge folk ? ( tidligere vinduer )

          Lyder det troværdigt at han stiller sig frem ok erklærer fuld tillid til et amputeret forsvar hvor af den ene ( LN ) ikke indgik i KN's overvejelser i starten ?

          For mig er troværdighed vigtigt , så derfor flegner jeg over sådanne meldinger der ikke harmonerer med virkeligheden . Så er man imo ikke bedre til at kommunikere end det vi har set med Emil Larsen .
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Skogseid bl.a. Han gjorde hvad han var købt og betalt for...Jeppe Hansen i hans scoring mod FCN som kan være de 3 point der holdt os i SL, den sæson.
            Så altså 2 navne... så var jeg jo ikke så langt fra med min liste...

            Skogseid var bare ikke udtænkt som en halvårlig løsning, stod det til JH havde han fået en længere kontrakt, så han er næppe en af dem JH tænker på...
            Jeg vil nu sige det var andre spillere der gjorde det, og ikke Jeppe, som stort set ikke blev brugt...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Vi kan altid diskutere navne og JHs hitrate; det er vel normal debat(?)

              Jeg synes egentlig ikke, det er så afgørende, om en sportschef laver en misser - det gør de alle. Men hit-rate versus 'missere' er måske mere interessant. Jeg har kigget på lidt sammenligning:

              Hvis man holder JHs track record op imod f.eks. Randers' ditto (for liste, se her: http://www.transfermarkt.de/randers-...rs/verein/5724 ), så er sammenligningen interessant.

              Kigger man på de sidste 3 år, så har Randers haft flere pletskud end missere, hvis man ser på antal førsteholdskampe for tilkomne spillere ('Zugänge'). Der er missere på alle årene, men hit-raten virker markant højere de seneste 3 år. Og hvad skete der i Randers i 13? Peter Christensen blev sportschef. I de 3 år før det var Jacob Nielsen sportschef - prøv at checke navnene ud der og vurdér selv hitraten (altså fra 12/13 og før).

              Jeg synes, der er en pointe i, at Peter Christensen kom fra en stilling som scout (og med en erfaring fra FCK, ja). Det er en mand, der har vurdering af spillere som sin primære arbejdsopgave - hvordan har scoutingen været i OB? Og hvilken baggrund mht at vurdere spillere har JH? Har han reelt haft de folk, der kunne/skulle rådgive ham?

              Naturligvis hænger succés af spillere ind sammen med andre ting: resultater (nemmere at integrere nye spillere, når det kører), træner, økonomi, klubkultur, social kultur i truppen mm. Men Randers er interessant, fordi de i den periode har haft samme træner og ca. samme setup + relativt stabil økonomi.

              I den modsatte ende har vi Sønderjyske: de har næsten skiftet træner lige så meget som os, de har haft flere sportschefer i de seneste 6 år, de har klart mindre budget, og på et gennemsnitligt år indenfor de seneste 6 år har de skiftet 12 spillere hver sæson(!!) http://www.transfermarkt.de/sonderjy...rs/verein/5817 Hvis vi siger farvel til 10 spillere til sommer, er det jo ingenting for Sønderjyske - det er mindre end normalt!
              Sønderjyskes hitrate er vildt interessant: hvis man trækker leje-spillere fra - som f.eks. Marvin Pourié, som Sønderjyske aldrig ville få råd til - så misser de generelt langt mere end de rammer, især på udenlandske spillere. Men det er OK; for de er på korte/billige kontrakter, og så kommer der jo bare nogle nye!
              Hvad i al verden holder så Sønderjyske fra undergang, kaos og nedrykning? Her er bedste bud nok en stærk klubkultur, hvor det på nærmest forbløffende vis lykkes at integrere et halvt nyt hold hvert år, tilsyneladende uanset hvem der er træner eller sportschef.

              Summa sum: bedre scouting og stærkere kultur mht integration kunne måske give OB en højere hit-rate. Uanset hvem der er sportschef. Sorry for the long rant:-)
              Super godt arbejde. Jeg syntes, at det underbygger at JH må være fortid. Der er forskel på om man skal redde en synkende skude og om man skal vende et potentiale og folde det fuldt ud. JH får os aldrig over en 6. plads - det tror jeg simpelt hen ikke hans evner, og kontaktflader er gode nok til.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                Super godt arbejde. Jeg syntes, at det underbygger at JH må være fortid. Der er forskel på om man skal redde en synkende skude og om man skal vende et potentiale og folde det fuldt ud. JH får os aldrig over en 6. plads - det tror jeg simpelt hen ikke hans evner, og kontaktflader er gode nok til.
                Nixchas analyse kommer nu frem til en mere nuanceret konklusion end dette. Pointen er vel, at også sportschefens hitrate, hænger sammen med klubbens øvrige udvikling, kontinuiteten og strategien. Det er et godt argument for, at JH i nogle tilfælde kan undskyldes. Men jeg er nu heller ikke videre imponeret af netværk og scoutingskills hos JH, alt andet ufortalt.

                Comment


                  Man kan vel også sige at PC er ledig på markedet.

                  Kan man egentligt have 2 sportsdirektører?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                    Man kan vel også sige at PC er ledig på markedet.

                    Kan man egentligt have 2 sportsdirektører?
                    Klar, man kan ja også have tre vb... ;-)
                    Men det vil ikke fungere i virkeligheden, da sådan ingen af begge vil have autoritet.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Klar, man kan ja også have tre vb... ;-)
                      Men det vil ikke fungere i virkeligheden, da sådan ingen af begge vil have autoritet.
                      Det var også kun en tanke.

                      Men en til det udenom spillere og en der henter spillere.

                      Kunne være et sjovt eksperiment :)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                        Det var også kun en tanke.

                        Men en til det udenom spillere og en der henter spillere.

                        Kunne være et sjovt eksperiment :)
                        Så skal den ene vel blot ikke være sportschef, men en form for administrerende direktør?

                        Mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Aj, nu må du krafteddeme. Det er jo decideret patetisk det der. Skogseid er nok den ringeste højre back, jeg har set i små 20 år som OB-fan. Og Johan Byrial er regnet med ja.
                          Argh man, kraftedeme man, er du tungnem, man! Skogseid gjorde det stærkt defensivt og sluttede oven i købet fint af offensivt også.

                          Tore Reginiussen er den ringeste HB i nyere OB-tid, hvis vi skal tælle alle, uanset antal kampe på pladsen, med.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Argh man, kraftedeme man, er du tungnem, man! Skogseid gjorde det stærkt defensivt og sluttede oven i købet fint af offensivt også.

                            Tore Reginiussen er den ringeste HB i nyere OB-tid, hvis vi skal tælle alle, uanset antal kampe på pladsen, med.
                            Spillede Reginiussen ikke kun i midtforsvaret mens han var i OB?

                            Og Kryger har da været den ringeste HB i mands minde btw

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              Så skal den ene vel blot ikke være sportschef, men en form for administrerende direktør?

                              Mvh

                              MaxHH
                              Selvfølgelig, og var det ikke det vi havde en overgang, hed han Thomas Andersen eller sådan noget.

                              Men det er rigtigt, dårlig idé.

                              Tilbage til emnet :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Argh man, kraftedeme man, er du tungnem, man! Skogseid gjorde det stærkt defensivt og sluttede oven i købet fint af offensivt også.

                                Tore Reginiussen er den ringeste HB i nyere OB-tid, hvis vi skal tælle alle, uanset antal kampe på pladsen, med.
                                Så er Nyrén, HHA, og Rurik de ringeste forsvarsspillere vi har haft...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X