Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: OB vs Randers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Optakt: OB vs Randers

    Nu har mange kampe været råbt op til sæsonens vigtigste, så det evige kampråb begynder at være lidt halvslidt i kanterne.. Dog mener jeg at netop næste kamp er giftig, meget giftig endda!

    Selv havde jeg håbet på en uafgjort i sidste kamp mellem Randers og Horsens modsat et flertal her på forum. Nu er situationen så den at Randers fik brudt dødvandet med sejren over Horsens, pg må formodes at have tanket selvtillid. Vi møder Randers af to omgange, med hjemmebane i første opgør. Det er en type returopgør, hvor det psykologiske aspekt af at have vundet det første opgør ofte kan være medvirkende faktor til at man så også snupper 3 point i det næste. Specielt hvis Randers vinder det første opgør, så er det svært at forestille at de ikke også på hjemmebane bliver ualmindeligt svære at have med at gøre. Vi har ikke råd til to nederlag i træk, så er vi på den igen, nærmest ligegyldigt hvilken kombination af resultater det bliver mellem Esbjerg og Horsens, for jeg har meget svært ved at se at det skulle blive uafgjorte resultater. Esbjergs bedste muligheder for point er netop mod Horsens, så de vil jagte sejre med risiko for at blive straffet i modsatte ende. De skal bruge 6 point fra de to opgør! Bliver det 6 til Horsens og nul til os, så henter vi næppe Horsens igen, bliver 3 hver til Horsens og Esbjerg, så er det pludselig dødt løb igen mellem os og de to.

    Havde det endt med uafgjort mellem Randers og Horsens, så var Randers lige så ramt på selvtilliden inden vi møder dem hjemme, og så havde jeg været noget roligere end jeg er lige nu. Vi kan leve med en deler, men vi må bare ikke tabe næste kamp!

    #2
    Jeg tror du har ret mht. det mentale aspekt i at få et godt resultat i det første opgør, så man har det psykiske overtag ved opgør nr. 2. - Det bliver meget små marginaler som gør at en af holdende vinder. Det bliver nogle fandens tætte kampe, og jeg tror for vores vedkommende kommer det ned til opbakningen på stadion.

    Der var en lille fremgang antalsmæssigt mod Esbjerg, og skulle der komme flere mod Randers, så tror jeg også at spillerne fornemmer fremgangen i opbakningen, og måske yder de ekstra 2% velvidende at nu begynder det at ligne noget, og skal de få folk til at komme igen, så er det nu det gælder! Godt nok har vi kun været omkring de 4.000-5.000 pr. kamp, men volumen på opbakningen har været fænomenal med tanke på hvor få vi har været.

    Når det er sagt, så skal vi altså spille vores kamp på en tirsdag, hvor påsken lige er slut, og folk skal tilbage til hverdagen - Jeg tror desværre ikke at der kommer ret mange (3-4.000) men der kommer nok heller ikke mange fra Randers. Men med tanke på, at vi igennem hele sæsonen ikke har kunne vinde to kampe i streg, så er min optimisme omkring denne kamp tæt på at være ikke eksisterende. Jeg håber selvfølgelig på det bedste, også fordi Randers sejr ikke var overbevisende mod Horsens. De spillede sgu ikke ret godt, og ligeledes det samme med Horsens. Vi spiller bedre, også selvom de skulle have fået tanket en smule selvtillid.

    Apropos Horsens, så tror jeg ikke at de kommer til at vinde en eneste kamp i puljen, og derfor tror jeg også på at vi nok skal hente tilstrækkeligt med point til at blive i top 2 I puljen.

    Comment


      #3
      For at citere dig i den anden tråd: "Hvis og hvis, min røv er spids."

      On-topic: Det er naturligvis en vigtig kamp. Ikke fordi et pointtab vil være en decideret katastrofe, men en sejr åbner derimod op for en helt anderledes spændende sæsonafslutning. Jeg synes dog der er vanskeligt efterhånden, at udråbe nogle kampe til at være mere vigtige end andre i det her slutspil. Ethvert udfald af enhver kamp, kan lede til en masse forskellige scenarier afhængigt af udfaldet af de næste kampe, og sådan kan man blive ved. Dog ønskede jeg også et kryds i den samme kamp som du.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
        Nu har mange kampe været råbt op til sæsonens vigtigste, så det evige kampråb begynder at være lidt halvslidt i kanterne.. Dog mener jeg at netop næste kamp er giftig, meget giftig endda!

        Selv havde jeg håbet på en uafgjort i sidste kamp mellem Randers og Horsens modsat et flertal her på forum. Nu er situationen så den at Randers fik brudt dødvandet med sejren over Horsens, pg må formodes at have tanket selvtillid. Vi møder Randers af to omgange, med hjemmebane i første opgør. Det er en type returopgør, hvor det psykologiske aspekt af at have vundet det første opgør ofte kan være medvirkende faktor til at man så også snupper 3 point i det næste. Specielt hvis Randers vinder det første opgør, så er det svært at forestille at de ikke også på hjemmebane bliver ualmindeligt svære at have med at gøre. Vi har ikke råd til to nederlag i træk, så er vi på den igen, nærmest ligegyldigt hvilken kombination af resultater det bliver mellem Esbjerg og Horsens, for jeg har meget svært ved at se at det skulle blive uafgjorte resultater. Esbjergs bedste muligheder for point er netop mod Horsens, så de vil jagte sejre med risiko for at blive straffet i modsatte ende. De skal bruge 6 point fra de to opgør! Bliver det 6 til Horsens og nul til os, så henter vi næppe Horsens igen, bliver 3 hver til Horsens og Esbjerg, så er det pludselig dødt løb igen mellem os og de to.

        Havde det endt med uafgjort mellem Randers og Horsens, så var Randers lige så ramt på selvtilliden inden vi møder dem hjemme, og så havde jeg været noget roligere end jeg er lige nu. Vi kan leve med en deler, men vi må bare ikke tabe næste kamp!
        Hvis vi får 0 points mod Randers, så tror jeg heller ikke, at de 2 andre bundhold får points mod hestene. På papiret er Randers nok en anelse bedre end os, men på hjemmebane, bør vi have en fair chance. Det ser ud som om der er noget som ikke fungere i Randers trup - måske forholdet til træneren/direktøren. Vi kan godt ende med 0 pointes i de 2 kampe, men jeg bliver ikke overrasket hvis vi deler, så begge hold får 2 eller 3 points ud af de 2 kampe. Får vi 3 points, så tror jeg stadig vi er foran Horsens når vi møder dem. Det betyder, at de skal frem, og det kan de ret beset ikke. En kamp mod et Horsens hold som skal frem - skal vi kunne klare. Horsens er klart bedst hvis de kan være afventende og så være yderst skarpe i nøgle situationer. EFB er svære at spå om. De kunne godt have kommet foran mod os (så var det nok endt anderledes). EFB har lavt bund niveau, men på gode dage kan de godt spille lige op med de 3 andre hold.
        Hvis Horsens ikke var gået i stå, så havde vi med stor sandsynlighed skullet ud i nedrykningskampe. Nu er der en rimelig chance for, at ende i top 2. Det eneste vi ikke må er, at blive overmodige.

        Comment


          #5
          Jeg kom ikke selv med hvis og hvis min røv er spids.., jeg citerede tidligere tiders svadaer, for hver gang vi ikke fik point, mens spillet berettigede til det;)

          Jeg mener dog stadigvæk at hvis vi taber hjemme mod Randers, så bliver det ualmindeligt svært at rejse sig igen på udebane mod selvsamme modstander umiddelbart efter. Vinder vi hjemme mod Randers derimod, så tror jeg også på at vi får 4-6 point ud af de to opgør.

          Come to think of it.., så synes jeg der har været op til flere eksempler på hold, som har været inde i en længerevarende krise, blive sat i gang af et enkelt resultat, både i Superligaen og 1.division. Forhåbentligt bliver Randers ikke de næste i rækken af sådanne hold..
          Last edited by makitabel; 09-04-2017, 20:30.

          Comment


            #6
            Syntes denne lugter af uafgjort. Ingen har vundet 2 kampe i træk i umenneskelig tider og styrkeforholdet er tæt på hinanden..
            Kan godt leve med 1p her, men en sejr til os og EfB vinder ville være drømmescenariet

            Comment


              #7
              Jeg vover pelsen og påstår, at dem der scorer det første mål, vinder kampen.

              MvT
              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                Jeg vover pelsen og påstår, at dem der scorer det første mål, vinder kampen.

                MvT
                det er et rigtigt godt bud - vi vinder ihvertfald ikke hvis vi først kommer bagud....

                en skam Marvin P er begyndt at score igen...kan håbe det var et enkeltstående tilfælde...

                Comment


                  #9
                  Mon ikke vi kører den sikre

                  Grytebust
                  Des Tver Ting JBL
                  Casper JJ Izu Jønne
                  Fester Joan

                  Comment


                    #10
                    Godt bud fmprOB, eller vælger Kent igen at spille med Tverskov på midtbanen, og give KEP og Tingager genvalg i midterforsvaret?

                    Nu drejer det sig selvfølgelig i første ombæring at klare frisag i forhold til de to nederste pladser, men når det så er sagt, så ligner stillingen i den anden gruppe, at AaB nupper 1.pladsen, og på trods af vi so far har en fornuftigt pointhøst mod dem, så ville jeg klart foretrække Silkeborg eller AGF i eventuelle play-off kampe i forhold til et europæisk eventyr. Synes at AaB på en god dag er det klart stærkeste hold i den gruppe. Det kræver så nok at vi henter 4-6 point mod Randers.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                      Godt bud fmprOB, eller vælger Kent igen at spille med Tverskov på midtbanen, og give KEP og Tingager genvalg i midterforsvaret?

                      Nu drejer det sig selvfølgelig i første ombæring at klare frisag i forhold til de to nederste pladser, men når det så er sagt, så ligner stillingen i den anden gruppe, at AaB nupper 1.pladsen, og på trods af vi so far har en fornuftigt pointhøst mod dem, så ville jeg klart foretrække Silkeborg eller AGF i eventuelle play-off kampe i forhold til et europæisk eventyr. Synes at AaB på en god dag er det klart stærkeste hold i den gruppe. Det kræver så nok at vi henter 4-6 point mod Randers.
                      Kan simpelthen ikke forstå at nogen bruger energi på at tænke play off til europæisk og hvem vi evt skal møde.. Der er stadig et kæmpe arbejde foran os inden vi redder røven og alt kan se sort ud igen hvis vi taber mod Randers.. Lad os nu sikre os selv og tage den til den tid

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                        Godt bud fmprOB, eller vælger Kent igen at spille med Tverskov på midtbanen, og give KEP og Tingager genvalg i midterforsvaret?

                        Nu drejer det sig selvfølgelig i første ombæring at klare frisag i forhold til de to nederste pladser, men når det så er sagt, så ligner stillingen i den anden gruppe, at AaB nupper 1.pladsen, og på trods af vi so far har en fornuftigt pointhøst mod dem, så ville jeg klart foretrække Silkeborg eller AGF i eventuelle play-off kampe i forhold til et europæisk eventyr. Synes at AaB på en god dag er det klart stærkeste hold i den gruppe. Det kræver så nok at vi henter 4-6 point mod Randers.
                        enig - det handler om at klare frisag.....og begynde at spekulere i hvem vi skal møde virker ærlig talt tåbeligt på nuværende tidspunkt.....ja vi kan gå efter første pladsen i vores pulje - men kan jo være AAB snubler og ender som nr. 2.....

                        på det her tidspunkt med 4 kampe tilbage er der bare for mange ubekendte - og med kun 2 point ned til Horsens kan og skal alt fokus være på at redde vores røv.
                        - og gør vi det så tror jeg lige såvel vi kan slå AAB som SIF.....

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Kan simpelthen ikke forstå at nogen bruger energi på at tænke play off til europæisk og hvem vi evt skal møde.. Der er stadig et kæmpe arbejde foran os inden vi redder røven og alt kan se sort ud igen hvis vi taber mod Randers.. Lad os nu sikre os selv og tage den til den tid
                          helt enig.....uanset hvordan det går er der en laaaang vej dertil - først 2 kampe mod 1 eller 2 fra den anden pulje - så skal vi vel op imod vinderen af det andet opgør (over 2 kampe?) og så først der hedder det nr 4 fra mesterskabsspillet....

                          grundlæggende håber jeg vi redder vores røv - men EL ser jeg faktisk helst vi undgår....vi har ganske enkelt ikke truppen til det for nuværende - så hellere fuld fokus på suppen og top 6 næste sæson (når lige vi først får sikret den overlevelse)

                          Comment


                            #14
                            Vi SKAL have minimum 2 point ud af de to kampe. Men helst 4 eller 6. Det er altså vigtigt ikke at tabe.

                            Jeg tror det er psykologisk uklogt at sætte Izu af og så må Kent have lov til at vurdere hvem der vil være bedst sammen med Tingager. Det bliver nok KEP. En ret vild situation at der måske ikke er plads til Tverskov. Men det er godt til at piske både Izu og KEP at de kan pilles ud hvis de ikke topyder.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              #15
                              Tverskov skulle eftersigende være roligere og sikrere på bolden.., og Pourie's styrke i omstillinger. Det vil vel sige at vi skal undgå dumme boldtab, som bl.a. JJT driblinger af to omgange i samme sekvens mod Esbjerg. Izunna har også tendens til at rode sig ud i unødvendige boldtab. Gryte må gerne lade være med hasarderede igangsætninger..

                              Både i forhold til mulighederne for europæisk OG at undgå nedrykningskampene, så vil jeg mene at det må være mere betryggende at være nr.1 end nr.2, ..just saying.

                              Og ønsket om ligefrem at undgå europæisk kan jeg slet ikke følge! Så drøje vil vi jo nok heller ikke blive, at det ligefrem ville være sæsonforstyrrende. Omvendt, så ville det da bestemt ikke gøre det værre i bestræbelserne på at få forlænget med profilerne på holdet, samt at profilere OB i forhold til mulige forstærkninger i næste transfervindue:) Selv med Falk ude, så får Kusk ikke 90 sammenhængende minutter i FCK-trøjen. Mon ikke han kigger sig om efter en ny arbejdsgiver allerede nu? Interessen fra OB kender han jo allerede til, og hvis og såfremt at vi kunne byde på europæisk, så kunne det sagtens blive det sidste incitament der skulle til;)

                              Comment

                              Working...
                              X