Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Svært at forstå, især da det sikker ville være en fordel i hensigt af forhandlinger med Joan med lillebror i klubben. Eller om der er en forbindelse til forhandlingsstop med Joan at sin lillebror rejser videre til Sunderland? Ved du noget om forhold mellem brødrene?
    Mig bekendt er der da godt forhold mellem brødrene, alle 3 (Hákun, den midterste spillede med Vendsyssel ff, men er returneret til Færøerne og spiller med Skála i den bedste færøske række i dag). Deres far var ligeledes en dygtig fodboldspiller i sine dage:)

    Mit gæt er at prøveopholdet i Sunderland var undervejs før Andrias kom til OB, og at OB har gjort Joan en tjeneste ved at lade Andrias træne med 1.holdet og reserver/u-hold, og spille kamp, for at være behjælpelige. Det ses tit at en 'gammel kending' eller des lige træner med f.eks. for at holde sig i form osv. Intet odiøst der, og så har man selv haft mulighed for at kigge Andrias efter i sømmene.. For Andrias er det jo en god mulighed til at forberede sig optimalt, da han får set og afprøvet hvad der skal til, hvad der forventes af en osv. Hvis træneopholdet i Sunderland ikke kastede en kontrakt af sig, og han gjorde en god figur i OB, så ved man jo aldrig hvad der kunne have været af muligheder der fremadrettet.

    Men det er et rent gæt fra min side.. Det som jeg pointerede var, at såfremt at han gjorde et indtryk i OB, så kunne OB vel have kapret ham med det samme. Et indtryk i Sunderland har han så gjort, da man vælger at skrive kontrakt med ham, endda 2 år. Joan fik i sin tid først en halvårig kontrakt med Newcastle, som sidenhen blev forlænget, hvis jeg ikke husker helt forkert. Joan var sågar med i pre-season friendlies, og bankede på 1.holdet med bl.a. Løvenkrands, hvorefter en trænerfyring indtraf, og så endte det med at han blev udlejet til Gateshead..

    Comment


      Er der nogle som ved hvad OB Ca får hvis Zohore bliver for 80 millioner, og vi nok ikke har en videresalgsklausul.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
        Er der nogle som ved hvad OB Ca får hvis Zohore bliver for 80 millioner, og vi nok ikke har en videresalgsklausul.
        0 kroner i den aktuelle rygtesituation (iøvrigt afvist af Cardiffs formand)
        Zohore er allerede solgt videre efter skiftet fra os, så der er ingen klausul. Og solidaritetspenge er kun aktuelle ved skift over landegrænser; jeg er ret sikker på at Wales til England ikke vil blive opfattet som et sådant eftersom Cardiff spiller under det engelske forbund.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
          0 kroner i den aktuelle rygtesituation (iøvrigt afvist af Cardiffs formand)
          Zohore er allerede solgt videre efter skiftet fra os, så der er ingen klausul. Og solidaritetspenge er kun aktuelle ved skift over landegrænser; jeg er ret sikker på at Wales til England ikke vil blive opfattet som et sådant eftersom Cardiff spiller under det engelske forbund.
          Tak for svar, havde bare læst nogle skrev at der var penge på vej til OB. 😀

          Comment


            Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
            til dem der spurgte hvad der blev af Joans lillebror, Andrias Edmundsson;) Men åbenbart ikke brugbar i OB. Vores scouts er sku da ikke ret bevendte hvad??

            http://www.in.fo/news-detail/andrias...6717dc9633cccd
            Hvordan kommer du frem til det med vores scout(s) pga de signer ham?
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Glæder mig til amphibias opdatering senere Hvis nogen tvivler på ham og hans kilde skal man bare tjekke han første post på side 1 i denne tråd

              Og så fik man sgu lige en orm i fødselsdagsgave til at trække over hovedet

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                Fuldstændig hamrende enig. Championship er vel Europas sjette eller syvende rigeste liga og intet hold fra Superligaen ville kunne ende i top ti i Championship.

                MvT
                Okay ... det er alligevel lidt af en udmelding.
                Hvor mange penge de har gør jo ikke at de også har niveau derefter, hvilket især vil gøre sig gældende for næstbedste række.
                De engelske klubber har samlet set flest penge, men er pt kun tredjebedst i Europa, tæt på at droppe helt ned på fjerdepladsen ...
                Jeg synes der er en tendens til at overvurdere engelsk fodbold, først landsholdet, som dog efterhånden er blevet mere realistiske, men klubfodbolden holder fast i den her forestilling om at være de bedste, hvilket de helt evident ikke er.
                Overvurderingen, i mine øjne, af The Championship, følger i det spor.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Okay ... det er alligevel lidt af en udmelding.
                  Hvor mange penge de har gør jo ikke at de også har niveau derefter, hvilket især vil gøre sig gældende for næstbedste række.
                  De engelske klubber har samlet set flest penge, men er pt kun tredjebedst i Europa, tæt på at droppe helt ned på fjerdepladsen ...
                  Jeg synes der er en tendens til at overvurdere engelsk fodbold, først landsholdet, som dog efterhånden er blevet mere realistiske, men klubfodbolden holder fast i den her forestilling om at være de bedste, hvilket de helt evident ikke er.
                  Overvurderingen, i mine øjne, af The Championship, følger i det spor.

                  Enig med Entusiasten her! Der må vel menes på det økonomiske frem for sportslige parameter.. Det kommer så vel også lidt an på hvordan en liga vurderes. F.eks. tror jeg AJAX, PSV og måske 1-2 til fra f.eks. den hollandske liga er stærkere end det generelle niveau i premiership. Men midten og bunden i den bedste hollandske række er svagere, langt svagere..

                  Men premiership kan som minimum ikke konkurrere med: Seria A, La liga, Premier league, Bundesligaen og Ligue 1, og så er som sagt toppen af hollandsk og belgisk fodbold.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                    Hvordan kommer du frem til det med vores scout(s) pga de signer ham?
                    scouts var også en dum formulering.., tænkte mere at man jo netop har haft mulighed for at se ham an i en uge.. Så er det bare underligt at man kan komme til så forskellig slutsats. Sunderland smider en 2-årig kontrakt efter ham, så man må stærkt formode at de ser rimeligt stort potentiale i drengen, enig??

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                      Mig bekendt er der da godt forhold mellem brødrene, alle 3 (Hákun, den midterste spillede med Vendsyssel ff, men er returneret til Færøerne og spiller med Skála i den bedste færøske række i dag). Deres far var ligeledes en dygtig fodboldspiller i sine dage:)

                      Mit gæt er at prøveopholdet i Sunderland var undervejs før Andrias kom til OB, og at OB har gjort Joan en tjeneste ved at lade Andrias træne med 1.holdet og reserver/u-hold, og spille kamp, for at være behjælpelige. Det ses tit at en 'gammel kending' eller des lige træner med f.eks. for at holde sig i form osv. Intet odiøst der, og så har man selv haft mulighed for at kigge Andrias efter i sømmene.. For Andrias er det jo en god mulighed til at forberede sig optimalt, da han får set og afprøvet hvad der skal til, hvad der forventes af en osv. Hvis træneopholdet i Sunderland ikke kastede en kontrakt af sig, og han gjorde en god figur i OB, så ved man jo aldrig hvad der kunne have været af muligheder der fremadrettet.

                      Men det er et rent gæt fra min side.. Det som jeg pointerede var, at såfremt at han gjorde et indtryk i OB, så kunne OB vel have kapret ham med det samme. Et indtryk i Sunderland har han så gjort, da man vælger at skrive kontrakt med ham, endda 2 år. Joan fik i sin tid først en halvårig kontrakt med Newcastle, som sidenhen blev forlænget, hvis jeg ikke husker helt forkert. Joan var sågar med i pre-season friendlies, og bankede på 1.holdet med bl.a. Løvenkrands, hvorefter en trænerfyring indtraf, og så endte det med at han blev udlejet til Gateshead..
                      Tak for svaret. Og hvis du gætter rigtigt så kunne det ja også forklare hvorfor vi skrev ikke kontrakt med ham: nemlig at den dreng måske ville ikke fordi ham ville afvente hvad der kommer ud med Sunderland først.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Det er svært at sammenligne så direkte, det giver da ikke mening, at smide et parameter som 42 kampe ind f.eks. Man blander pærer og bananer. Det giver mere mening, at kigge lige på, hvordan FCK præsterer i Europa, og så overveje, om et Championshiphold ville kunne gøre det samme, det tror jeg altså ikke....

                        Men hvorom alting er, behøver det altså ikke sige så meget, at mini-Joan ryger der hen, der er masser af unge spillere, der ryger til klubber i udlandet, fordi klubberne fisker talenter rundt omkring, agenter er inde over osv. og mange af dem ender uden succes. Så vil være forsigtig med, at konkludere alt for meget på nuværende tidspunkt.
                        Præcis, det er en ret skæv præmis :).
                        Nej, det var der ingen hold i The Championship der ville kunne.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Så er der lidt nyheder. Jeg har afhørt min kammerat, og ydet lidt tortur på ham for at få lidt informationer. JH og CS holdt møde i den forgangne uge/weekend. Der blev snakket flere ting, og én af tingene var transfers.

                          Min kammerat vil ikke sige noget konkret, men han siger at der blev snakket omkring én spiller/spillere fra FCM´s trup og ikke salg fra os. Jeg satser på at kunne presse lidt flere detaljer ud af ham inden aftenen/natten er omme.
                          “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
                          Lou Holtz

                          Comment


                            ... men hvorom alting er, så er Superligaen ikke omtrent på niveau med The Championship...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
                              Så er der lidt nyheder. Jeg har afhørt min kammerat, og ydet lidt tortur på ham for at få lidt informationer. JH og CS holdt møde i den forgangne uge/weekend. Der blev snakket flere ting, og én af tingene var transfers.

                              Min kammerat vil ikke sige noget konkret, men han siger at der blev snakket omkring én spiller/spillere fra FCM´s trup og ikke salg fra os. Jeg satser på at kunne presse lidt flere detaljer ud af ham inden aftenen/natten er omme.
                              Bare hæld noget sprut på ham. Tequila fx. Så synger han lige over midnat

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
                                Så er der lidt nyheder. Jeg har afhørt min kammerat, og ydet lidt tortur på ham for at få lidt informationer. JH og CS holdt møde i den forgangne uge/weekend. Der blev snakket flere ting, og én af tingene var transfers.

                                Min kammerat vil ikke sige noget konkret, men han siger at der blev snakket omkring én spiller/spillere fra FCM´s trup og ikke salg fra os. Jeg satser på at kunne presse lidt flere detaljer ud af ham inden aftenen/natten er omme.
                                Spændende hvad det kan være... måske en af deres vanvittigt mange midtbanespillere...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X