Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Men vi hører ja igen og igen at vi har en finansiel råderum. Og det er to eminent vigtige spiller for holdet, som kan udvikle sig til ægte profiler. Det ville være forfærdeligt dumt at spare her, det er ja ikke kun en sportslig investition men også en fornuftig økonomisk investition, da man kan bygge på at spilleres værdi vil stige i de næste år.
    Enig..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Da Joan kom fra en pænt lav løn i VB gætter jeg på at han ikke blev lønførende da han skiftede... Lad os sige 50-60k...
      Mon ikke at han forlanger det dobbelte for at underskrive en ny kontrakt samt lidt sign on. Tænker mellem 250-500k...

      Tingerager skal også have lønforhøjelse. En stor en. Tænker også dobbelt op samt lidt i lommen.

      Det gør nok pænt ondt i lommen på JH og hans budget
      500.000 i sign on?
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        500.000 i sign on?
        Nok max i dette tilfælde men ja. Inden for de sidste 12-18 er der givet flere sign on fees mellem 500.000-750.000 har jeg ladet mig fortælle..
        Men dette er vel ret beset et sign fee da han allerede er on

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Da Joan kom fra en pænt lav løn i VB gætter jeg på at han ikke blev lønførende da han skiftede... Lad os sige 50-60k...
          Mon ikke at han forlanger det dobbelte for at underskrive en ny kontrakt samt lidt sign on. Tænker mellem 250-500k...

          Tingerager skal også have lønforhøjelse. En stor en. Tænker også dobbelt op samt lidt i lommen.

          Det gør nok pænt ondt i lommen på JH og hans budget
          Uden Joan og Tingager er vi igen nedrykningskandidater.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
            Grundlæggende virker det logisk (at forsøge) at forlænge med Joan. Det har jeg da hele tiden håbet vi ville. Han har jo trods alt været vores farligste mand det sidste års tid. Jeg går bestemt også ud fra der er eller i hvert fald har været forhandlinger.

            Men altså der er jo to parter der skal forhandle og jeg synes ikke han er så god så man skal springe banken for ham. Selvom det kan virke nødvendigt når vi tydeligvis har haft problemer når han har været ude. Han har lavet gode mål og været kampafgørende, men spillemæssigt synes jeg ikke altid han holder så højt niveau igen. Og så irriterer hans film mig bare. Var jeg sportsdirektør kunne jeg godt finde på at sælge ham hvis der tikkede et fornuftigt tilbud ind efter hans gode sæson.


            Igen. Jeg håber på forlængelse, men ikke for enhver pris.

            Grundlæggende synes jeg man skal passe på med at kritisere en sportsdirektør for ikke at forlænge med den eller den spiller (især når der er så lidt informationer ude som her). Det er lidt som at kritisere ham for ikke at købe en spiller. Det kræver mere viden om spillerbudgettets opbygning og hvilke andre transfermuligheder der evt. er.
            Han skal dømmes på de store linjer. Forbedrer han holdet (både resultater, spil og trupkvalitet) over en længere periode osv
            .
            Er sådan set ikke uenig med dig på det generelle plan. Men ift JH har jeg simpelthen ikke tillid til at han har evnerne til at udføre det hverv han besidder. Og hvorfor har jeg så ikke det? Well for mig svarer du egenligt selv på det spørgsmål med din sidste linje :

            Hanskal dømmes på de store linjer. Forbedrer han holdet (både resultater, spil og trupkvalitet) over en længere periode osv

            Det har han i mine øjne ikke formået (i hvertfald ikke i tilstrækkelig grad).....så ved jeg godt der er røster der siger " jamen han overtog en økonomisk ruin osv osv...
            For mig har han bare ikke bevist t han har evnerne, netværket og den pondus der skal til.....og jeg tror ikke på han nogensinde får det...
            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
              Grundlæggende virker det logisk (at forsøge) at forlænge med Joan. Det har jeg da hele tiden håbet vi ville. Han har jo trods alt været vores farligste mand det sidste års tid. Jeg går bestemt også ud fra der er eller i hvert fald har været forhandlinger.

              Men altså der er jo to parter der skal forhandle og jeg synes ikke han er så god så man skal springe banken for ham. Selvom det kan virke nødvendigt når vi tydeligvis har haft problemer når han har været ude. Han har lavet gode mål og været kampafgørende, men spillemæssigt synes jeg ikke altid han holder så højt niveau igen. Og så irriterer hans film mig bare. Var jeg sportsdirektør kunne jeg godt finde på at sælge ham hvis der tikkede et fornuftigt tilbud ind efter hans gode sæson.


              Igen. Jeg håber på forlængelse, men ikke for enhver pris.

              Grundlæggende synes jeg man skal passe på med at kritisere en sportsdirektør for ikke at forlænge med den eller den spiller (især når der er så lidt informationer ude som her). Det er lidt som at kritisere ham for ikke at købe en spiller. Det kræver mere viden om spillerbudgettets opbygning og hvilke andre transfermuligheder der evt. er.
              Han skal dømmes på de store linjer. Forbedrer han holdet (både resultater, spil og trupkvalitet) over en længere periode osv.
              Den dér "passe på med at kritisere" approach er kun valid, hvis selvsamme sportsdirektør tidligere har haft held med sine signings og beslutninger, så der er blevet opbygget en forudgående tillid.

              Både over en bred kam og i enkeltsituationer.

              Selv med den bedste vilje kan jeg virkelig ikke se, at JH skulle fortjene omtalte tillid, der kan danne grund for den approach.

              Nej vi "ved" ikke, hvad der foregår bag kulissen, men vi VED at JH ikke har gjort holdet og klubben særligt attraktivt at se på og spille for.

              De rigtige beslutninger har ikke just stået i kø...

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Den dér "passe på med at kritisere" approach er kun valid, hvis selvsamme sportsdirektør tidligere har haft held med sine signings og beslutninger, så der er blevet opbygget en forudgående tillid.

                Både over en bred kam og i enkeltsituationer.

                Selv med den bedste vilje kan jeg virkelig ikke se, at JH skulle fortjene omtalte tillid, der kan danne grund for den approach.

                Nej vi "ved" ikke, hvad der foregår bag kulissen, men vi VED at JH ikke har gjort holdet og klubben særligt attraktivt at se på og spille for.

                De rigtige beslutninger har ikke just stået i kø...

                MvH ChrisOB
                Det sidste er jeg enig i.

                Men mht. transfers og kontrakter er det bare minimalt vi som udenforstående reelt ved. Derfor synes jeg oftest det er omsonst at diskutere enkeltsager. Og hvis det ikke går som man håber i en sag synes jeg ikke det er "fair" bare at konkludere, at det skyldes JH's inkompetence fordi man har afgjort med sig selv, at han ikke er god nok til sit arbejde.

                Det skal så lige siges, at jeg ville være markant mere irriteret og kritisk hvis det var Tingager rygtet gik på, at vi havde stoppet forhandlinger med. Joan er jeg ikke SÅ skudt i igen. Har svært ved at se de helt åbenlyse spidskompetencer, der får mig til at tro på han kan udvikle sig yderligere til at blive en profil i ligaen. Bare fordi han måske er bedre end de pt. bedst betalte i truppen mener jeg ikke nødvendigvis det er den rigtige beslutning at give ham det samme eller mere (hvis det er det han forlanger).

                Det spiller også ind hvordan spilleren er udenfor kamp. Er han professionel? Træner han godt? Er han en de andre/unge kan læne sig op af? Går han forrest i kamp? Er han ofte skadet? Osv. På de fleste af de punkter er jeg langt mere overbevist af Tingagers potentiale. Han virker til at have anførerpotentiale, så ham ville jeg ikke tøve med at give en stor kontrakt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Nok max i dette tilfælde men ja. Inden for de sidste 12-18 er der givet flere sign on fees mellem 500.000-750.000 har jeg ladet mig fortælle..
                  Men dette er vel ret beset et sign fee da han allerede er on
                  Det giver simpelthen ikke mening hvis man har smidt over 500K i sign-on til en spiller som i forvejen er på kontrakt i DK - hele pointen med sign-on er at spilleren kan få en stor del af den samlede løn-pakke udbetalt i et land hvor indkomstskatten er mindre end i DK. En spiller som Joan vil man typisk i stedet give en stor loyalitetsbonus, som bliver udbetalt hvis han bliver hele kontraktperioden.

                  Jeg kender ikke noget til Joans kontraktmæssige forhold, men hvad skulle pointen med at give ham en stor sign-on bonus da man hentede ham i Vejle i sin tid?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                    Det giver simpelthen ikke mening hvis man har smidt over 500K i sign-on til en spiller som i forvejen er på kontrakt i DK - hele pointen med sign-on er at spilleren kan få en stor del af den samlede løn-pakke udbetalt i et land hvor indkomstskatten er mindre end i DK. En spiller som Joan vil man typisk i stedet give en stor loyalitetsbonus, som bliver udbetalt hvis han bliver hele kontraktperioden.

                    Jeg kender ikke noget til Joans kontraktmæssige forhold, men hvad skulle pointen med at give ham en stor sign-on bonus da man hentede ham i Vejle i sin tid?
                    For at lokke lidt vel. Joan havde ikke nogen vild løn i VB dengang så en fed sign-on har helt sikkert faldet tørt
                    Men det er bare hvad jeg har hørt. Vi brugte en god del penge på sign-on sidste sommer på diverse danskere der kom og en af dem var omkring 750.000kr

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                      Det sidste er jeg enig i.

                      Men mht. transfers og kontrakter er det bare minimalt vi som udenforstående reelt ved. Derfor synes jeg oftest det er omsonst at diskutere enkeltsager. Og hvis det ikke går som man håber i en sag synes jeg ikke det er "fair" bare at konkludere, at det skyldes JH's inkompetence fordi man har afgjort med sig selv, at han ikke er god nok til sit arbejde.

                      Det skal så lige siges, at jeg ville være markant mere irriteret og kritisk hvis det var Tingager rygtet gik på, at vi havde stoppet forhandlinger med. Joan er jeg ikke SÅ skudt i igen. Har svært ved at se de helt åbenlyse spidskompetencer, der får mig til at tro på han kan udvikle sig yderligere til at blive en profil i ligaen. Bare fordi han måske er bedre end de pt. bedst betalte i truppen mener jeg ikke nødvendigvis det er den rigtige beslutning at give ham det samme eller mere (hvis det er det han forlanger).

                      Det spiller også ind hvordan spilleren er udenfor kamp. Er han professionel? Træner han godt? Er han en de andre/unge kan læne sig op af? Går han forrest i kamp? Er han ofte skadet? Osv. På de fleste af de punkter er jeg langt mere overbevist af Tingagers potentiale. Han virker til at have anførerpotentiale, så ham ville jeg ikke tøve med at give en stor kontrakt.
                      Det hele ville være meget "nemmere", hvis JH og Kent i fællesskab enten havde hentet en profil, der er bedre end Joan, eller skabt en situation, hvor man ikke frygter for holdets tilstand - UDEN Joan.

                      Det kan godt være, at han isoleret set ikke er en MUST forlængelse, og da slet ikke sammenlignet med Tingager (som heller ikke har fået en ny kontrakt), men i den situation er det ris til egen røv, hvis folk bliver ængstelige over man ikke forlænger med Joan, når man tænker på hvor svært selvsamme ledelse har haft det med at både finde profiler og få dem til at spille som det de er tiltænkt som.

                      Hvis det kikser med Joan kan det også kikse med Tingager, og så står vi tilbage i en situation, hvor vi atter skal til at forlige os selv med, at den kummerlige duo skal finde nye spillere, og det er ærligt talt lige så appellerende som at lande på en cykel uden sadel.

                      Jeg er heller ikke så skudt i Joan, men vi har ikke nogen bedre; og derfor virker det, også i henhold til argumentet om kontinuitet, som lidt af et slag, at vi ikke kan komme til enighed. Det kan jo lige så godt være, at det er ledelsen, der er for nærige - som det kan være så meget andet.

                      Jeg tror de fleste ville sove tryggere, hvis begge forlængelser kom i hus.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Joan har ikke været god so far i denne sæson.. Skadesforløb med efterfølgende formdyk forklarer også en hel del. Baseret på hans præstationer i forgangne sæson er han en profil i ligaen, Tøfting havde ham i top 5 over 'tiere' i ligaen. Joan er ikke udadvendt nok til at 'gå forrest', og fred være med det! Alle kan ikke gå forrest, ellers er der ingen der går forrest(goes without saying..) Men i forhold til at redde røv for os og skabe chancer og score mål, så var det Joan som forrest, indiskutabelt! Nogle har taletøjet i orden verbalt, andre lader støvlerne tale! Og vi har brug for alle typer. Men kæledægge bliver han jo nok aldrig blandt flere. Dog er der markant forskel blandt selv disse i hvordan han blev omtalt før og efter sidste sæson, nuff said..

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          For at lokke lidt vel. Joan havde ikke nogen vild løn i VB dengang så en fed sign-on har helt sikkert faldet tørt
                          Men det er bare hvad jeg har hørt. Vi brugte en god del penge på sign-on sidste sommer på diverse danskere der kom og en af dem var omkring 750.000kr
                          Det tror jeg simpelt hen ikke på. Det giver ingen mening at gøre tingene på den måde.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                            Det tror jeg simpelt hen ikke på. Det giver ingen mening at gøre tingene på den måde.
                            Det forlanger jeg heller ikke at du skal. Jeg er udemærket klar over at du til tider har haft lidt info.. Jeg har også haft nogle gange da jeg kender en som kender en.. det er sjældent efterhånden desværre.
                            Men siger bare hvad jeg har hørt. Og ham jeg har det fra er yderst troværdig..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                              Det tror jeg simpelt hen ikke på. Det giver ingen mening at gøre tingene på den måde.
                              Det er vel peanuts i forhold til hvad AK fik. Og det har jeg også fra en meget pålidelig kilde.

                              Comment


                                Når nu der bliver argumenteret for, at vi ikke har nogle penge, så vil jeg stilfærdigt påpege at Hobro IK dygtigt scoutede Mistrati. Laver flere lækkerier i dag mod AaB og langt større potentiale end Thrane nogensinde får. Sorry to say.

                                Hvis vi havde hentet Mistrati før sæsonstart havde jeg været pissed og kaldt det uambitiøst. Men det jeg har set nu, så ser det spændende ud med advokatnavnstalentet.

                                MvT
                                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                                Comment

                                Working...
                                X