Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af lassepedersen Se indlæg
    Så en træningskamp på Stadion i efteråret 2015 med Matti på holdet. I den kamp var han meget verbalt tydelig, men spillemæssigt langsom og forudsigelig.
    Men havde da gerne set at han havde fået længere snor til at spille sig igang.
    Der er ingen tvivl om, at han på det tidspunkt ikke var i form til at spille en afgørende rolle for os. Det indrømmede han også selv blankt over for Martin Davidsen (i et interview, der i øvrigt tydeligt illustrerer, hvor pokkers ærgerligt det er, at han ikke slog igennem): http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...elsket-og-naiv.

    Omvendt var der ikke rigtig noget, der tydede på, at klubben for alvor troede på ham; tre måneder, som bød på to korte indhop, og hvor han åbenbart spillede midterforsvar til træning, er virkelig ikke noget nemt grundlag at vise sig frem på.
    Hvis han var en tilfældig lykkeridder, så fair nok, men en spiller som ham, der ikke alene kender klubben, men også elsker den så højt, at han tilbyder at spille gratis i en periode, bør man i mine øjne virkelig strække sig langt for at få til at lykkes, fordi han kan bidrage med så meget mere end blot spillet på banen. Den slags spillere hænger ikke på træerne, og jeg håber, at klubben i fremtiden medtænker den slags i rekrutteringen. Naturligvis skal de fodboldmæssige kvaliteter være det primære parameter at vurdere spillere ud fra, men det kulturprojekt, der er sat i søen, kan ikke kun omfatte marketingafdelingen og os fans, hvis det for alvor skal flytte noget. Det bliver nødt til at gennemsyre hele klubben og dermed også trække tråde ud til den sportslige del.
    SLO

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Kent brugte ham jo ikke.
      og?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        og?
        Så ville det da være noget specielt af sportschefen at skrive en ny kontrakt med ham.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Så ville det da være noget specielt af sportschefen at skrive en ny kontrakt med ham.
          Det ændrer jo bare ikke ved, at det var en klokkeklar fejl af den samlede sportslige ledelse, og ude af trit med den overordnede strategi. Derfor er det yderst relevant, at spørge ind til det.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Så ville det da være noget specielt af sportschefen at skrive en ny kontrakt med ham.
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Det ændrer jo bare ikke ved, at det var en klokkeklar fejl af den samlede sportslige ledelse, og ude af trit med den overordnede strategi. Derfor er det yderst relevant, at spørge ind til det.
            Sådan set enig med begge.. Selvom i er lidt uenige. Underligt..

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Det ændrer jo bare ikke ved, at det var en klokkeklar fejl af den samlede sportslige ledelse, og ude af trit med den overordnede strategi. Derfor er det yderst relevant, at spørge ind til det.
              Ja:
              http://www.aftenposten.no/100Sport/f...t-237297b.html
              Stor betydning i Sarpsborg's succes:
              "De spiller den mest positive og varierende fotballen i Eliteserien, sier Jonsson, og utdyper.
              – De presser høyt, legger seg lavt, har et pasningsspill med god bevegelse, og spiller ut andre lag. Sarpsborg 08 har et komplet register ".
              Og Matti er spilleren som binder det tilsammen. Lige det vi har brug for. Desuden stribet i hjertet. Hvor dumt kan man være; Jesper og Kent?
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Svært at sige om Matti er god nok til den type fodbold vi gerne vil spille.. Er han god nok til at få os i Top 6. Jeg er i tvivl..

                Men at Matti render rundt i Norge mens Thrane og Welbeck kan få 2 årige kontrakter er jo hjernelamt.. Han får ikke forlænget og så henter vi de 2..
                Ville meget gerne høre JH's forklaring på denne men jeg gætter at det starter med : "Der er ingen tvivl" om "eller nu er det sådan"

                Comment


                  Når jeg tænker om den evige tålmodighed Kent havde med KEP, Jønsson og AK så er det absolut uforståeligt for mig at man gav ikke lidt mere tid til Matti.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Det ændrer jo bare ikke ved, at det var en klokkeklar fejl af den samlede sportslige ledelse, og ude af trit med den overordnede strategi. Derfor er det yderst relevant, at spørge ind til det.
                    Okay. Jeg synes, at det er på grænsen til irrelevant at stille JH spørgsmålet, når svaret er så oplagt. Man skal godt nok tænke sig godt om, som sportschef, inden man forlænger med en spiller, som træneren tilsyneladende ikke kan bruge, og det er jo ikke JH, der sætter holdet. Kan ikke se, at han kunne have gjort noget anderledes her. Matti fik chancen men formåede ikke at overbevise - desværre. For jeg så da også gerne sådan en rigtig OB'er i stribet, men det er så også kun hans stribede hjerte, der gør det, for jeg har ikke ret meget ide om hans faktiske niveau (og det kan der simpelthen ikke være ret mange herinde, der har). Det er ikke mange serie B kampe, jeg har set med ham (læs: 0) og vi så meget lidt til ham i OB. Så kan jeg godt se, at han får rosende ord for sine præstationer i Norge, men det gør Mikkel Kirkeskov også - just saying. Men du må jo kende hans niveau ganske godt, siden du kan konkludere, at det er en klokkeklar fejl ikke at skrive en længere kontrakt med ham.

                    Hvis man skulle stille spørgsmål omkring Matti, så må de blive rettet til Kent, som ikke kunne bruge ham

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Det ændrer jo bare ikke ved, at det var en klokkeklar fejl af den samlede sportslige ledelse, og ude af trit med den overordnede strategi. Derfor er det yderst relevant, at spørge ind til det.
                      Og Davidsen har spurgt JH om det før: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...hjerte-klubben
                      Kan vist ikke koges meget mere suppe på den høne.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Og Davidsen har spurgt JH om det før: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...hjerte-klubben
                        Kan vist ikke koges meget mere suppe på den høne.
                        Jo der kan, når Thrane og Welbeck render rundt på kontrakt i OB og Matti ikke gør.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Jo der kan, når Thrane og Welbeck render rundt på kontrakt i OB og Matti ikke gør.

                          MvH ChrisOB
                          Så du mener også, at det var oplagt, at man skulle have spurgt JH om situationen omkring Matti (igen)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Så du mener også, at det var oplagt, at man skulle have spurgt JH om situationen omkring Matti (igen)
                            Jeg mener, at det ikke er logisk at afskibe Matti, fordi han ikke var god nok og så have de to spillere rendende rundt på kontrakt.

                            Så kan man ellers tolke videre, hvis man vil.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              Så du mener også, at det var oplagt, at man skulle have spurgt JH om situationen omkring Matti (igen)
                              Uanset hvad vores holdninger til beslutningen om at sige farvel til Matti, så er det vel OK at stille spørgsmålstegn ved beslutningen?

                              Det er jo ærgerligt, når spillere, hvis hjerte banker for OB og som kan gøre sig på et vist niveau, ikke får plads. Ingen tvivl om det. Om beslutningen så har været sportsligt OK ved jeg intet om. Matti gør det fint i Sarpsborg, som er Eliteseriens helt store overraskelse; men jeg kender ikke det store til deres spillestil og aner ikke, om Matti reelt kunne have løftet en midtbaneplads i Kents system. I Sarpsborg er han et scoop og har lidt af et stjerne-CV; men man kan dog se, at de har en lidt anden økonomi end os (mere Hobro end OB) og generelt er standarden i norsk fodbold lige knapt så høj.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Jeg mener, at det ikke er logisk at afskibe Matti, fordi han ikke var god nok og så have de to spillere rendende rundt på kontrakt.

                                Så kan man ellers tolke videre, hvis man vil.

                                MvH ChrisOB
                                Det er at blande tingene lidt sammen. Men kan da godt svare på begge dele.
                                Hej Jesper, du valgte ikke at skrive kontrakt med Matti, som Kent ikke kunne bruge - hvorfor?
                                Det var Kent, der gav ham ialt 30 min i to indhop, det var Kent, der brugte ham som central midt til træning. Han var åbenbart ikke god nok i Kents øjne, og Kent kunne ikke bruge ham, og så skal der altså ikke skrives med manden - OB'er eller ej.

                                Mht Thrane og welbeck synes jeg, at det er et lidt søgt link. Ingen af dem var i klubben dengang, og ingen af dem blev hentet i vinduet efter Mattis afsked. Det var makrini, busu, ari og tildels JJT, der var konkurrenterne, og Izunna der blev hentet ind.
                                Ville jeg hellere have Matti i truppen (red end welbeck og Thrane): ja, jeg tænker da også, at han må være mindst på niveau med dem (uden at vide det), men den afvejning har aldrig været aktuel. Hvis man endelig skulle lave sammenligningen 1:1, som du er efter, så vil jeg desuden også stille spørgsmålstegn ved, om Matti kunne affinde sig med deres roller til den løn, som de render rundt til - i hvert fald over tid.
                                Last edited by Limefrugten; 18-06-2017, 06:53.

                                Comment

                                Working...
                                X