Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg synes egentlig også at JH slipper udmærket fra det interview - dog kunne der bores i flere ting, som andre også nævnte.

    Dog giver jeg ikke meget for det der med at han nu er "fuldblods-OB'er" efter fire år i klubben. Jeg ville respektere mere hvis han stod ved sit oprindelige tilhørsforhold, og så efterhånden havde fattet stor sympati for klubben gennem hans arbejde, selvom det naturligvis først og fremmest er dét det er, et arbejde.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
      Jeg synes egentlig også at JH slipper udmærket fra det interview - dog kunne der bores i flere ting, som andre også nævnte.

      Dog giver jeg ikke meget for det der med at han nu er "fuldblods-OB'er" efter fire år i klubben. Jeg ville respektere mere hvis han stod ved sit oprindelige tilhørsforhold, og så efterhånden havde fattet stor sympati for klubben gennem hans arbejde, selvom det naturligvis først og fremmest er dét det er, et arbejde.
      Men hvis det er sådan manden har det, så er det jo sådan han har det? Jeg kan da sagtens forstå hvis han har fået store klubfølelse på fire år, hvor han har lagt så mange kræfter i projektet. Det kan jeg egentlig godt forstå at han har..
      Jeg synes da netop at han står ved sit oprindelige tilhørsforhold, fordi han nævner da også at han har følelse for Horsens, og han var glad da de endte med at blive i ligaen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
        Men hvis det er sådan manden har det, så er det jo sådan han har det? Jeg kan da sagtens forstå hvis han har fået store klubfølelse på fire år, hvor han har lagt så mange kræfter i projektet. Det kan jeg egentlig godt forstå at han har..
        Jeg synes da netop at han står ved sit oprindelige tilhørsforhold, fordi han nævner da også at han har følelse for Horsens, og han var glad da de endte med at blive i ligaen.
        Nu skal man (jeg) passe på ikke, at gøre mig til dommer over hvornår man er "rigtig" fan, men dén køber jeg ganske enkelt ikke. Det er muligt at han har fattet sympati for klubben, men derfra er der langt til at have striwet hjerte og striwet blod. Det tror jeg ikke på at man får gennem 4 års arbejde for klubben.

        Comment


          Så fik jeg endelig lejlighed til at høre JH podcasten, og jeg er en meget glad lytter. Synes, at i når godt rundt.
          Synes også, at det fungerer godt, at i på skift får fortalt, hvordan fansene ser anderledes på nogle af de ting, som han siger. Det var en fin metode til at få ham til at fortælle lidt mere om, hvordan man ser tingene indefra, når i forholdte ham, hvordan de kan se ud udefra.
          Og så synes jeg, at det glimrende, at han er forholdsvis ærlig om, at der er nogle udfordringer ift kommunikation. Så må vi se, om det ikke kunne gå hen og blive lidt bedre fremadrettet.

          Og så kan jeg godt forstå, at han takker jer for denne podcast. Det bliver uge efter uge diskuteret OB på et højt niveau. Det må klart være i OB's interesse. Og der er heller ingen tvivl om, at JH også selv vinder ved at stille op i sådan et format, i stedet for at få stukket et kamera op i snotten og skulle levere catchy one-liners.
          Som andre også understreger, så synes jeg dog, at det er vigtigt, at podcasten forbliver økonomisk uafhængig af OB. Det er bestemt ikke fordi, jeg ikke under jer pengene, men jeg synes, at det er ekstremt vigtigt for troværdigheden, at det ikke sker. Til gengæld kunne han da godt lige lade et ord falde til nogle af sponsorerne :)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Det sidste der skal ske er at sådan en podcast blev afhængig af sponsorater fra OB......
            Nej alle os der lytter til den skal bare til lommerne og give en skærv hver gang. Jeg giver 20-25kr hver gang alt afhængig af hvor godt jeg blev underholdt
            Ja pengene må som en start kommer fra os, som det også er os der skaber det gode lyttertal, indtil at en evt sponsor - uafhængigt af OB - træder til. Der er lang vej dertil og derfor må vi gøre vores til at Stemmerne bliver ved.
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
              Nu skal man (jeg) passe på ikke, at gøre mig til dommer over hvornår man er "rigtig" fan, men dén køber jeg ganske enkelt ikke. Det er muligt at han har fattet sympati for klubben, men derfra er der langt til at have striwet hjerte og striwet blod. Det tror jeg ikke på at man får gennem 4 års arbejde for klubben.
              Tja der var lige pludselig mange 'fuldblods striwer' i sølvårene, det havde jeg det svært med og mange af dem er jo også væk nu. Så kan jeg bedre forholde mig til en mand der arbejde mange timer på projektet - lønansat eller ej - og får det ind under huden den vej.

              Men som du skal jeg heller ikke gøre mig til herre over hvad en 'rigtig OB' er, foruden at jeg jo selv er et lysende eksempel på sådan en 'rigtig OB fan'
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Og så kan jeg godt forstå, at han takker jer for denne podcast. Det bliver uge efter uge diskuteret OB på et højt niveau.
                og det lød helt oprigtigt i mine øre, selvom det selvfølgelig også gavner OB og dermed også JH. Jeg tænker at det var en oprigtig tak på linie med det der kommer fra fan siden.
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                  Ja pengene må som en start kommer fra os, som det også er os der skaber det gode lyttertal, indtil at en evt sponsor - uafhængigt af OB - træder til. Der er lang vej dertil og derfor må vi gøre vores til at Stemmerne bliver ved.
                  Enig. Jeg kan sagtens acceptere hvis han lavede en "Dagens Podcast bliver præsenteret af X" eller man smider 1-2 reklamer ind på 10 sek..
                  Men det kræver selvfølgelig at podcasten kommer ud til så mange som muligt og her kan vi også hjælpe til..
                  Nu bruger jeg ikke selv Facebook men dem der gør skal "Like" og dele som en gal og hvad man nu ellers gør på det der sociale medie..

                  Stemmer fra Ådalen er kommet for at blive og jeg vil gøre hvad jeg kan for at hjælpe

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Stemmer fra Ådalen er kommet for at blive og jeg vil gøre hvad jeg kan for at hjælpe
                    I stedet for det småpjat er der så en måde at kaste et større beløb ind på en gang?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af BLS Se indlæg
                      I stedet for det småpjat er der så en måde at kaste et større beløb ind på en gang?
                      De tager både mobilepay og bankoverførsler, hvor du kan give lige, hvad du ønsker. Detaljerne kan findes på hjemmesiden

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af BLS Se indlæg
                        I stedet for det småpjat er der så en måde at kaste et større beløb ind på en gang?
                        Du kan støtte med lige det beløb du har lyst til, også som fast overførsel pr. afsnit.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af BLS Se indlæg
                          I stedet for det småpjat er der så en måde at kaste et større beløb ind på en gang?
                          Alt hjælper vel. Men efter at Davidsen er blevet selvstændig tror jeg med fremtidsbrillerne på at det bedste ville være et løft i samlet flok så der kommer en kontinuerlig indtjening. Ikke fordi jeg tror han skal leve af denne podcast men for han ikke skal løbe sur i det på den lange bane er det nok vigtigt at der kommer lidt ind så det er arbejdet værd..
                          Så jeg vil opfordre til at nogen der måske har en arbejdsgiver der er OB'er kan høre om han ikke vil ud til 1000-1500 OB'ere for en lille slat penge..
                          En lokal VVS'er eller elektriker der reklamerede lidt i sådan en podcast vil jeg til hver en tid ringe til hvis man stod og skulle bruge sådan en
                          Man kunne også opfordre StateTrooper eller ChrisOB om at købe et lille reklamespot hvis man vil svine Jesper Hansen til i 10-15 sek når vi ligger sidst efter 6 runder
                          Mulighederne er mange og alle kan jo bidrage med det de kan
                          Last edited by fmprOB; 10-06-2017, 18:20.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            De tager både mobilepay og bankoverførsler, hvor du kan give lige, hvad du ønsker. Detaljerne kan findes på hjemmesiden
                            Jeg kan kun finde noget om støttebeløb per udsendelse!

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af BLS Se indlæg
                              Jeg kan kun finde noget om støttebeløb per udsendelse!
                              De forskellige muligheder står på hjemmesiden her

                              http://obstemmer.dk/

                              Comment


                                Altså.....Som forventet, synes jeg, det var et svagt program, der reelt efterlod langt flere spørgsmål end svar. Der var enkelte lyspunkter, som især drejer sig om de interne forhold mellem amatørafdelingen og den professionelle, det kommunale system og den manglende vilje, samt lidt uddybende omkring kakao-gate, og også ok tanker omkring rekruttering, så langt så godt, det var derfor, jeg kunne hold ud at høre på det modsat KN interviewet.

                                Men der er en række punkter, hvor jeg synes, interviewerne fejler, hvis man gerne vil lave et reelt kritisk indslag. Jeg synes, det bar for meget præg af, at være en form for venskabelig aftalt kritik, men reelt en gennemgående støtte og opbakning til JH.

                                Hvor ligger problemerne? jeg vil udpege tre områder: transfers, kulturen og forholdet til fans/kommunikation.

                                Kulturen: Hvad er det egentligt for en kultur, som JH vil have? Nu har jeg jo selv tidligere interviewet Uffe P. om kulturen i OB, hvor han var langt langt mere tydelig i forhold til, hvad der kendetegner en OB kultur. Jeg har også i andre sammenhænge undersøgt den gennemgående OB kultur, og ved derfor lidt om, hvordan identiteten ser ud i OB, altså klubbens DNA. Jesper Hansen nævner lidt om at trække i samme retning, lidt om at bakke hinanden op, men for mig er det mere en virksomhedskultur, han her skitserer, hvor det handler om, at få medarbejderne og andre aktører til at makke ret og gøre som chefen siger. Som det også kom frem i programmet, har JH og holdet internt stimlet sammen i bussen, hvilket jo netop er udtryk for en gruppekultur, der skabes internt, hvor omverdenen bruges som en forstærkende modsætning, herunder fans, hvilket Festersens lettere patetiske udmeldinger tidligere på sæsonen jo også bar præg af. Der blev boret alt for lidt i, hvilken kultur der konkret skulle være, og også for lidt kritisk ift. om det bare handler om, at skabe en JH-KN kultur, eller hvordan man forholder sig til OBs egen kultur. Dette hænger også sammen med, hvordan JH har ageret ift. klubfolk, hvordan han har smidt klublegender væk fra VIP området, hvordan han har udskiftet den ene klubmand efter den anden, for at få sine og Kents folk ind, og en række andre sager, noget som interviewerne var totalt ukritiske overfor, og blot købte mandens søgte forklaringer. Man kunne vel som minimum forvente, at de ville have boret i, hvordan JH vil skabe en klubkultur, uden at knytte fortidens værdier til på den ene eller anden måde. Fravalget af Nedergaard begrundes med økonomi, som man bare acceptere, man kunne jo have spurgt, om det fravalg var økonomisk klogt, set i lyset af mængden af dårlige handler og svagt scoutingarbejde. JH slipper for billigt, og det efterlader indtryk af, at manden begrundelser er fyldestgørende, hvilket de på ingen måde er. Hvorfor spurgte man ikke ind til, hvad man vil gøre fremafrettet. Jovist ambassadørkorpset er et forsøg på at rette op på det, men hvad ligger der mere konkret i det?

                                Transfers: At man ikke engang borede i JHs tidligere udtalelser om, at man i en periode købte spillere, som man vidste ikke var gode nok, var skuffende. Dernæst kunne man jo også godt have gået dybere ned i den slingrekurs, som JH har udsat klubben for generelt. Hvorfor bliver han ikke spurgt ind til, hvilke visioner han har ift. klubbens spillestil, spilletyper mv. hvilket så kunne holdes op imod en diskussion af kulturen. Man kunne jo godt sætte spørgsmålstegn ved, hvor begavet det er, at satse på en spillestil, som faciliteterne slet ikke er til, og som er meget modsat den oprindelige OB kultur. Jeg synes ikke, der er nogen sammenhæng mellem, hvordan JH ser kultur og spillestil, samt opfattelsen af faciliteterne. Hernæst kunne man godt være kritisk ift. den kultursnak JH taler om, og så de nøglespillere som er hentet ind: de bærende dyre kræfter, har jo netop ikke leveret ift. kultur. Rollefordelingen mellem JH og Kent ville jeg også gerne høre mere om. Og så kunne man måske godt bore lidt i det setup man nu har med Ole spion. Igen lugter det af, at man skal være enige hele tiden, at den vej man vil, er ret snæver, og det sætter også spørgsmålstegn ved JH som den langsigtede chef, er han ikke ved at binde sig for meget til sin cheftræner og hans set-up, og hvis det fejler, står OB måske ved stunde null om to år...eller før?

                                Fans/kommunikation: Her krummede jeg tæer. Det var lidt pinligt, at høre hvordan JH blev direkte belært af Brix, som var det første lektion på et kommunikationskursus, JH blev virkelig udstillet her. Men dernæst manglede jeg godt nok en opfølgning på, hvordan han selv opfatter fans og omgivelserne, i stedet for blot at blive belært. Han kunne også i langt højeres grad, blive hængt op på sine udmeldinger, og den måde han kommunikerede forventninger på, istedet for at gentage mantraet om, at folk i Odense forventede for meget. Her kunne kultursnakken jo blive relevant igen, samt transfersnakken ift. spillertyper jvf. hvad jeg tidligere skrev.

                                Alt i alt synes jeg, at det foregik for meget på JHs præmisser, men havde heller ikke forventet andet. Jeg må dog sige, at jeg også indimellem bliver lidt træt af Davidsens "jeg tro nok" og "det var vidst" sætninger, lidt mere styr på fakta og substans, når man har en mand som JH inde, det er ok, at være lidt vævende, når formen er mere hyggesnak.

                                Comment

                                Working...
                                X