Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    nu er der jo også forskel på om vi var med - rent point mæssigt....eller om vi spillede godt. Måske med lidt held osv osv vi kunne have været bedre med - men spillet har altså ikke været til det.
    Er vel også stort set det jeg også skriver i mit indlæg

    Comment


      Tak for god debat!

      Et par hurtige input:

      - Det var Skov, der kom til at sige, at der er handlet godt ind; her er jeg sikker på, at han mente, at der var handlet meget.

      - Vi stikker netop til Hansens og hans postulater undervejs. Bl.a. siger vi jo netop at vi har vurderet alle transfers og vores vurdering er, at det har været under niveau samlet set.

      - Da han siger, at foråret har været godt, siger vi at hele sæsonen har været skidt samlet set, hvilket han så også erkender.

      - Vi retter en del kritik mod de kommunikative evner.

      - Det var bare et par eksempler på, at vi bestemt ikke gav Hansen lov til bare at male et skønmaleri.

      God weekend!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Rigtigt fedt lavet med listen!

        Det jeg synes der er sjovt at se ift. listen, er yderpunkterne. Halvdelen af spillerne er hentet i Superligaen, men kigger vi på top 5, så er der ingen spillere fra Superligaen i blandt, og kigger vi på bunden så er 5 af de 6 dårligste også fra udlandet eller 1. div.
        Har ikke set listen endnu, men det følger jo meget godt det vi har været vidne til. Jeg har også været inde på det et par gange igennem sæsonen, at KEP, Izu, Jønne og flere af de større navne, de overstråles af folk fra lavere divisioner eller egen avl, Tingager, Joan, og hvad de nu hedder...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg
          Tak for god debat!

          Et par hurtige input:

          - Det var Skov, der kom til at sige, at der er handlet godt ind; her er jeg sikker på, at han mente, at der var handlet meget.

          - Vi stikker netop til Hansens og hans postulater undervejs. Bl.a. siger vi jo netop at vi har vurderet alle transfers og vores vurdering er, at det har været under niveau samlet set.

          - Da han siger, at foråret har været godt, siger vi at hele sæsonen har været skidt samlet set, hvilket han så også erkender.

          - Vi retter en del kritik mod de kommunikative evner.

          - Det var bare et par eksempler på, at vi bestemt ikke gav Hansen lov til bare at male et skønmaleri.

          God weekend!
          👍
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg
            Tak for god debat!

            Et par hurtige input:

            - Det var Skov, der kom til at sige, at der er handlet godt ind; her er jeg sikker på, at han mente, at der var handlet meget.

            - Vi stikker netop til Hansens og hans postulater undervejs. Bl.a. siger vi jo netop at vi har vurderet alle transfers og vores vurdering er, at det har været under niveau samlet set.

            - Da han siger, at foråret har været godt, siger vi at hele sæsonen har været skidt samlet set, hvilket han så også erkender.

            - Vi retter en del kritik mod de kommunikative evner.

            - Det var bare et par eksempler på, at vi bestemt ikke gav Hansen lov til bare at male et skønmaleri.

            God weekend!
            Sådan opfangede jeg det også, og egentlig også at JH selv opfanger det sådan, og selv "retter" det til meget...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Jeg er ved at motivere mig til at mine nerver skal kunne høre på ham så længe, når jeg kan læse her det meste er ligegyldigt.
              Men jeg vil da med glæde lede efter spørgsmålet: Hvad skal der til, for at du selv trækker dig fra stillingen.

              Jeg er godt klar over, at sportsudvalget/ledelsen uden tvivl med største elegance vil kunne erstatte JH med en, der ikke er bedre, ja måske dårligere. Men alligevel.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Jeg havde håbet man ville gå mere i kødet på vinterens transfer vindue, da jeg synes det var en spøjs tvetydig omgang, som i min verden beskriver OB rigtig godt... Der var bla. den berømte overligger, som man havde sat "højt" ifølge JH, men som viste sig at være en reserve fra FcN med kun ca. 400 minutter i benene... Der var egentlig nok at spørge om der.

                Så blev der meldt ud at vi både havde arbejdet meget og hårdt på en forstærkning, som så ikke lykkedes, hvorefter vi kun har hørt at man var tilfreds med vinduet. Altså, jeg kunne godt tænke mig man havde gået til manden og spurgt ind til HVOR tilfreds man kan være når meget og hårdt arbejde ikke lykkedes, man har jo tydeligvis gerne ville have den her forstærkning.

                En anden ting, da KN blev ansat var det meget klar tale fra Thorborg, OB skulle tilbage i toppen, og der ville ikke blive gået på kompromis med resultater, stabilitet og fundament. Det er klart, Thorborg ville nok være den rigtige mand til at tage sig af de spørgsmål, men jeg kunne da godt have tænkt mig at der var blevet spurgt en anelse mere ind til den del af det. Jeg ved godt JH siger hver gang, at der er opbakning osv... hvilket der vel også er, men der må vel stadig være en del forventninger oppe fra, altså det er vores dyreste træner til dato man ansætter, økonomien hører vi hele tiden er meget bedre, ja den har vel nået det mål der blev sat, og vi har et træner/sportsdirektør team der selv har ansat hele holdet, og så kommer der sådan en sæson her, og som JH selv siger det, hvor resultaterne ødelægger bla. det økonomiske for sæsonen...
                Det lyder ofte som om at stemning, forventninger og opbakning oppe fra, er den rene idyl i OB, og det har jeg lidt svært ved at tro på. Der synes jeg vi manglede noget fokus.

                Ville også gerne have hørt lidt om projektet med egne spillere, og profiler udefra som egne spillere kan læne sig op af, som er et af de overordnede projekter under JH... Uden at han skulle slagte nogen spillere, så ville jeg da selv nok have spurgt ind til om spillere som KEP, Izu, Jønne, er den rigtige støbning for et sådan fundament. KEP som jeg ikke synes er det på banen, Izu som på det nærmeste har skabt sig som en teenager da det ikke gik som han ville, og Jønne der er alt for ustabil, og hvem vi nu kunne hive frem... altså er man nået så langt som man gerne ville på det område...

                Ellers super godt at i fik JH i studiet. Der var lige lidt med lyden synes jeg, men ikke noget stort problem. Håber i kan få lokket ham derind engang efter vinduet, som i var lidt inde på til sidst.
                Last edited by Kaspernon; 09-06-2017, 14:52.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg
                  Tak for god debat!

                  Et par hurtige input:

                  - Det var Skov, der kom til at sige, at der er handlet godt ind; her er jeg sikker på, at han mente, at der var handlet meget.

                  - Vi stikker netop til Hansens og hans postulater undervejs. Bl.a. siger vi jo netop at vi har vurderet alle transfers og vores vurdering er, at det har været under niveau samlet set.

                  - Da han siger, at foråret har været godt, siger vi at hele sæsonen har været skidt samlet set, hvilket han så også erkender.

                  - Vi retter en del kritik mod de kommunikative evner.

                  - Det var bare et par eksempler på, at vi bestemt ikke gav Hansen lov til bare at male et skønmaleri.

                  God weekend!
                  Er i gang med at høre den igen lige for at samle op på det hele.. Men generelt var den en super god udsendelse hvor man fik prikket lidt til ham og jeg syntes at han svarede ok på alle spørgsmål. Bedre end forventet..
                  Havde heller ikke forventet at nogen skulle kalde ham en klaphat og forlange at han skulle tage sit tøj og skride hvis vi ikke kom i Top 6 næste år

                  Syntes han slap lidt for nemt om hvorfor netop vi skulle komme i top 6. Den med at de unge har fået 1 år mere på bagen køber jeg ikke helt.

                  Men dejlig lang udsendelse. Lige min kop the med en lang og nørdet OB snak og jeg håber det lykkedes at få ham ind i studiet 2. Sep ca til en snak om transfervinduet og starten på superligaen. Sagde han forresten ja til det?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Jeg havde håbet man ville gå mere i kødet på vinterens transfer vindue, da jeg synes det var en spøjs tvetydig omgang, som i min verden beskriver OB rigtig godt... Der var bla. den berømte overligger, som man havde sat "højt" ifølge JH, men som viste sig at være en reserve fra FcN med kun ca. 400 minutter i benene... Der var egentlig nok at spørge om der.

                    Så blev der meldt ud at vi både havde arbejdet meget og hårdt på en forstærkning, som så ikke lykkedes, hvorefter vi kun har hørt at man var tilfreds med vinduet. Altså, jeg kunne godt tænke mig man havde gået til manden og spurgt ind til HVOR tilfreds man kan være når meget og hårdt arbejde ikke lykkedes, man har jo tydeligvis gerne ville have den her forstærkning.

                    En anden ting, da KN blev ansat var det meget klar tale fra Thorborg, OB skulle tilbage i toppen, og der ville ikke blive gået på kompromis med resultater, stabilitet og fundament. Det er klart, Thorborg ville nok være den rigtige mand til at tage sig af de spørgsmål, men jeg kunne da godt have tænkt mig at der var blevet spurgt en anelse mere ind til den del af det. Jeg ved godt JH siger hver gang, at der er opbakning osv... hvilket der vel også er, men der må vel stadig være en del forventninger oppe fra, altså det er vores dyreste træner til dato man ansætter, økonomien hører vi hele tiden er meget bedre, ja den har vel nået det mål der blev sat, og vi har et træner/sportsdirektør team der selv har ansat hele holdet, og så kommer der sådan en sæson her, og som JH selv siger det, hvor resultaterne ødelægger bla. det økonomiske for sæsonen...
                    Det lyder ofte som om at stemning, forventninger og opbakning oppe fra, er den rene idyl i OB, og det har jeg lidt svært ved at tro på.

                    Ville også gerne have hørt lidt om projektet med egne spillere, og profiler udefra som egne spillere kan læne sig op af, som er et af de overordnede projekter under JH... Uden at han skulle slagte nogen spillere, så ville jeg da selv nok have spurgt ind til om spillere som KEP, Izu, Jønne, er den rigtige støbning for et sådan fundament. KEP som jeg ikke synes er det på banen, Izu som på det nærmeste har skabt sig som en teenager da det ikke gik som han ville, og Jønne der er alt for ustabil, og hvem vi nu kunne hive frem... altså er man nået så langt som man gerne ville på de område...

                    Ellers super godt at i fik JH i studiet. Der var lige lidt med lyden synes jeg, men ikke noget stort problem. Håber i kan få lokket ham derind engang efter vinduet, som i var lidt inde på til sidst.
                    Den jeg faldt over var at han sagde at der var blevet arbejdet til sidste minut i transfervinduet. Men meldte han ikke ud tidlig eftermiddag at nu skete der ikke mere?
                    Den kunne man godt lige have fanget og fuldt op på

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Den jeg faldt over var at han sagde at der var blevet arbejdet til sidste minut i transfervinduet. Men meldte han ikke ud tidlig eftermiddag at nu skete der ikke mere?
                      Den kunne man godt lige have fanget og fuldt op på
                      Den studsede jeg også over. Kan ikke huske hvornår han lukkede det, men husker i hvert fald at vi herinde synes det var spøjst at lukke det, når ting stadig kunne ske med den tid der var tilbage... men okay, det betyder jo selvfølgelig nok ikke at han gik hjem i seng...

                      Og så er jeg enig i det du skriver i dit andet indlæg, han slap for nemt omkring det med top-6 i den kommende sæson. Altså det er i min verden et bullshit argument det med at de unge har et år mere på bagen/nye indkøb bedre spillet ind/holdet bedre spillet sammen, og hvad der nu findes af den slags... altså det er jo ikke forkert, men det er bare mekanismer der findes i samtlige klubber, og derfor er argumentationen nød til at række længere ud end det... i hvert fald hvis jeg skal overbevises...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Stemmer Fra Aadalen Se indlæg
                        Vi har i øvrigt iværksat en lille undersøgelse/analyse - inspireret af en tråd her på Forum.

                        Vi har vurderet samtlige 42 Jesper Hansen-transfers de sidste fire år. Nu kan I også give karakterer.

                        Læs mere her. http://obstemmer.dk/42-ob-transfers-din-dom/
                        Sjov ting, synes jeg...

                        I forhold til kriterierne, så synes jeg i mangler selve scoutningen. At finde en spiller i Holland, som slår til, giver mere credit end at finde en spiller hos nabo klubben, som slår til...

                        Ps. Så har i i øvrigt listet 43 navne op, og ikke 42
                        Last edited by Kaspernon; 09-06-2017, 15:26.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Den studsede jeg også over. Kan ikke huske hvornår han lukkede det, men husker i hvert fald at vi herinde synes det var spøjst at lukke det, når ting stadig kunne ske med den tid der var tilbage... men okay, det betyder jo selvfølgelig nok ikke at han gik hjem i seng...

                          Og så er jeg enig i det du skriver i dit andet indlæg, han slap for nemt omkring det med top-6 i den kommende sæson. Altså det er i min verden et bullshit argument det med at de unge har et år mere på bagen/nye indkøb bedre spillet ind/holdet bedre spillet sammen, og hvad der nu findes af den slags... altså det er jo ikke forkert, men det er bare mekanismer der findes i samtlige klubber, og derfor er argumentationen nød til at række længere ud end det... i hvert fald hvis jeg skal overbevises...
                          Man kan nok sige at vi kunne blive den klub med størst kontinuitet fra sidste sæson og indtil denne.. Men det bliver vores spillere jo ikke bedre af.. Kun mere sammenspillede... Og her er det så at JH mener at det burde være nok. Og her er jeg uenig..

                          For helvede hvor ville det pynte på hans stil hvis han havde sagt noget med at:

                          vi ville bruge hver en krone, alle netværk, hvert et minut på at gøre truppen så stærk som muligt så vi kan nå vores mål om Top 6.. Jeg ved ikke om det lykkedes men jeg kan love alle fans at jeg vil gøre alt der står i min magt..

                          Men nej nej. Kontinuitet bla bla.. De unge bliver ældre bla bla.. vi må se bla bla..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Den studsede jeg også over. Kan ikke huske hvornår han lukkede det, men husker i hvert fald at vi herinde synes det var spøjst at lukke det, når ting stadig kunne ske med den tid der var tilbage... men okay, det betyder jo selvfølgelig nok ikke at han gik hjem i seng...

                            Og så er jeg enig i det du skriver i dit andet indlæg, han slap for nemt omkring det med top-6 i den kommende sæson. Altså det er i min verden et bullshit argument det med at de unge har et år mere på bagen/nye indkøb bedre spillet ind/holdet bedre spillet sammen, og hvad der nu findes af den slags... altså det er jo ikke forkert, men det er bare mekanismer der findes i samtlige klubber, og derfor er argumentationen nød til at række længere ud end det... i hvert fald hvis jeg skal overbevises...
                            1. Jo, han lukkede det adskillige timer før deadline.
                            2. Det skyldes jo, at han ikke havde forstået Falks betydning for AKJ og Festersen gode præstationer. Og solgte Zohore.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              Ja, det var Skov, som sagde, at JH havde købt godt ind - og ja, han mente, at JH havde købt meget ind. :-)

                              I forhold til snakken bed jeg mærke i, at der var penge at investere i faciliteter, når de ved, hvor de skal investeres - og så var det interessant, at Jesper åbnede for, at fokus burde være på ligaen mere end europæiske præstationer. Altså, i forhold til Superligaens tilskuertal og interesse. Det var en - for mig - overraskende udmelding.
                              Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                              Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Den jeg faldt over var at han sagde at der var blevet arbejdet til sidste minut i transfervinduet. Men meldte han ikke ud tidlig eftermiddag at nu skete der ikke mere?
                                Den kunne man godt lige have fanget og fuldt op på
                                er det ikke en generel tendens; at jh lukker vinduet en del timer før det reelt lukker.....kan jo være for at få ro for journalister, og at der rent faktisk bliver arbejdet til sidste sekund, men syntes det er et skidt signal når alle kan se man mangler eks. en angriber i sidste vindue - så går man tidligt hjem og siger det kunne ikke lade sig gøre - men bare vent til sommer så kommer der endnu en tidligere aab spiller.....

                                Comment

                                Working...
                                X