Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningsfaciliteter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    http://www.fyens.dk/odense/Boldklubb...rtikel/3134423

    Skal åbenbart fordeles baner den 18. april.

    Jeg skal ikke gøre mig til herre over hvad der er mest rigtigt, jeg er OB-fan, men det er jo ikke et objektivt arguiment

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
      http://www.fyens.dk/odense/Boldklubb...rtikel/3134423

      Skal åbenbart fordeles baner den 18. april.

      Jeg skal ikke gøre mig til herre over hvad der er mest rigtigt, jeg er OB-fan, men det er jo ikke et objektivt arguiment
      Faktisk burde OB også være interesseret i at beholde bredden, da man dræber eliten på sigt, ved at smadre bredden ...
      Så er der alle argumenterne om at OB ikke skal bestemme mere end andre og der skal være plads til alle osv. men ja.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Faktisk burde OB også være interesseret i at beholde bredden, da man dræber eliten på sigt, ved at smadre bredden ...
        Så er der alle argumenterne om at OB ikke skal bestemme mere end andre og der skal være plads til alle osv. men ja.
        Pyha, der er godt nok ingen af de scenarier i artiklen, der er ønskværdige. I samtlige scenarier vil klubben blive delt op og det er ikke fordrende for sammenholdskraften i nogen klubber.

        OB er samtidig ved at forstærke det dårlige ry og samarbejder de i forvejen har til de andre klubber i Odense ved at pege hårdnakket på den mest optimale løsning for dem. Det mindst provokerende vil helt klart være scenarie 2, men det er jo bare at udskyde problemerne. Der er vel ingen, der seriøst mener, at dyrskuepladsen er et seriøst bud på et fremtidigt træningsanlæg. Belliggenheden er lort i forhold til vind og vejr og der skal skydes uhyggeligt mange penge i området, før det kan komme til at være acceptable forhold for en fodboldklub. Også selvom det kun drejer sig om amatørafdelingen...

        Så snart den her mareridtsforestilling af en banefordeling er overstået, så må den professionelle afdeling melde deres planer ud. Jeg vil igen opfordre til, at man finder et område, opkøber det og laver den passende investering, som der skal til.

        OB burde næste overveje at overgive Ådalen til en mindre forening - jeg ved godt, det er kontroversielt, men at samle HELE klubben (amatør/prof.) i nye, moderne omgivelser er for mig at se helt klart det optimale.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
          OB burde næste overveje at overgive Ådalen til en mindre forening - jeg ved godt, det er kontroversielt, men at samle HELE klubben (amatør/prof.) i nye, moderne omgivelser er for mig at se helt klart det optimale.
          Problemet er vel at man ikke bare kan flytte en amatør afdeling uden at den dør. Den er jo netop forankret i det lokale miljø i ådalen. Så spørgsmålet er om man overhovedet kan finde en placering i nærområdet som kan udfylde alle disse krav?
          We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
            Jeg er sådan set meget enig med alt ovenstående. Jeg turde bare ikke være helt så bombastisk, men seriøst så tror jeg ikke det er meget forkert, at OB har de dårligste træningsfaciliteter i Superligaen, 1. division og 2. division. Selvfølgelig med forbehold; jeg aner ikke, hvordan forholdene er i samtlige 1.- og 2.-divisionsklubber.

            Og naturligvis er der en point i, at bare checken er stor nok, så skal spillere nok finde OB attraktiv, men spørgsmålet er, hvor positivt det egentlig er? Jeg håber jo spillere vælger OB til for hele pakken.

            Når jeg diskuterer med andre OB-aficionados, så drømmer vi lidt om at der bygges helt nye faciliteter ude omkring Uni/Tietgenbyen. Det er tæt på motorvejen og der er masser af plads. Der kunne man også opføre et tidssvarende 10.000-seater stort stadion i stedet for betonblokken i Bolbro.

            Mere realistisk har jeg dog hørt noget om, at Kildemosens anlæg formentlig bliver en del af planerne. Altså, at kommunen arbejder med planer om at flytte (amatør)foreningen derud (ungdom/seriehold). Det vil efterlade den professionelle afdeling (U/17-U/19 inkl.) i Ådalen, der så kan moderniseres inden for fredningsnævnets grænser. Det er nok et noget mere realistisk scenarie.
            Der er så bare det, at der holder B1913 til.
            Og er det ikke der, DBUs nye udviklingsstadion skal bygges.
            Jeg ved ikke hvordan det skal løses kun at det burde have været løst for længst. Fodboldforretningen OB A/S/OS & E må klare sig selv. Det eneste kommunale tilskud jeg vil acceptere er lavforrentet lån.
            Men amatørafdelingen indgår på lige fod med andre klubber. Jeg forventer der tages hensyn til antallet af medlemmer, når tilskud bevilges.

            Hvorfor trænes der ikke på stadion? Forstår godt der skal tages hensyn til at banen er ok til kampe, men noget træning må da kunne foregå der.
            Last edited by Tåhyler; 27-03-2017, 11:19.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #21
              Er der muligheder der hvor Ouh ligger i dag? Eller måske endnu bedre på Nordisk Fjers grund. Er ikke opdateret med hvor meget liv der er i bygningerne men det ligger jo relativt tæt ved stadion.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                Der er så bare det, at der holder B1913 til.
                Og er det ikke der, DBUs nye udviklingsstadion skal bygges.
                Jeg ved ikke hvordan det skal løses kun at det burde have været løst for længst. Fodboldforretningen OB A/S/OS & E må klare sig selv. Det eneste kommunale tilskud jeg vil acceptere er lavforrentet lån.
                Men amatørafdelingen indgår på lige fod med andre klubber. Jeg forventer der tages hensyn til antallet af medlemmer, når tilskud bevilges.

                Hvorfor trænes der ikke på stadion? Forstår godt der skal tages hensyn til at banen er ok til kampe, men noget træning må da kunne foregå der.
                Med bare lidt kendskab til banernes beskaffenhed størstedelen af året, er jeg ret overbevist om, at det ikke kan lade sig gøre i særligt stort omfang. Bare se på, hvordan klubber som FCK og Brøndby har haft problemer med at have et ordenligt græstæppe.

                Alternativt kan man jo anlægge kunstgræs, som FCN har gjort og SIF også gør på deres nye stadion, så kan man jo have træning der fra morgen til aften, som man har i Farum. Du får dog ikke mig til at sige noget pænt om Superliga-fodbold spillet på kunstgræs.

                Comment


                  #23
                  Det nye OUH skal, efter planen stå klar i 2022. Så der går nogle år, før man kan skabe træningsanlæg der. Nordisk Fjer grunden er solgt til lejligheder.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                    http://www.fyens.dk/odense/Boldklubb...rtikel/3134423

                    Skal åbenbart fordeles baner den 18. april.

                    Jeg skal ikke gøre mig til herre over hvad der er mest rigtigt, jeg er OB-fan, men det er jo ikke et objektivt arguiment

                    Spændende hvad det hele ender med. Jeg kan se at man er i fuld gang med at lægge nyt kunstgræs på den efterhånden slidte kunstgræsbane i ådalen. Hvis dyrskuet og andre arrangementer kan flyttes væk fra dyreskuepladsen og måske til tusindårsskoven eller lign. Så vil den optimale løsning for OB jo være at overtage hele dyreskuepladsen og få lavet nogle gode fodboldbaner på hele det område suppleret med de eksisterende i Ådalen hvor klubben så selv spytter penge i til nye/moderniserede klubhuse på hhv. dyreskuepladsen og ådalen .
                    Men det hele kræver at dyreskue og grøn koncert flytter til tusindårsskoven eller lign..

                    Comment


                      #25
                      Som jeg læser det, kan sagtens være forkert, men så bliver OB i Ådalen ved både Scenarie et og to, mon så ikke Prof-afdelingen bliver i Ådalen og amatørerne får baner alt efter hvilket scenarie der vælges!

                      Så vil da gætte på Ådalen opgraderes, men spændende bliver det.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Aristoteles Se indlæg
                        Problemet er vel at man ikke bare kan flytte en amatør afdeling uden at den dør. Den er jo netop forankret i det lokale miljø i ådalen. Så spørgsmålet er om man overhovedet kan finde en placering i nærområdet som kan udfylde alle disse krav?
                        Under normale omstændigheder ville jeg være rørende enig, men jeg tror bare tiltrækningskraften i OB er så stor, at amatørafdelingen næste kan placeres hvor end det skal være. Her tænker jeg naturligvis primært på de ungdomshold vi har, der kan tilbyde eliteforhold.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Der er så bare det, at der holder B1913 til.
                          Og er det ikke der, DBUs nye udviklingsstadion skal bygges.
                          Jeg ved ikke hvordan det skal løses kun at det burde have været løst for længst. Fodboldforretningen OB A/S/OS & E må klare sig selv. Det eneste kommunale tilskud jeg vil acceptere er lavforrentet lån.
                          Men amatørafdelingen indgår på lige fod med andre klubber. Jeg forventer der tages hensyn til antallet af medlemmer, når tilskud bevilges.

                          Hvorfor trænes der ikke på stadion? Forstår godt der skal tages hensyn til at banen er ok til kampe, men noget træning må da kunne foregå der.
                          Jeg tror faktisk også der trænes på stadion fra tid til anden. Men det er klart, at når vi i forvejen har en af de dårligste græstæpper i ligaen, så skal den gerne spares så meget som muligt.

                          Hvis DBU er ved at bygge et stadion i Odense, så må vi finde en måde at charmere os ind der. Altså, hvis DBU kan være så tæt forbundet med Brøndby, så kan OB vel også?

                          Hvor har du læst om de planer henne?

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                            Som jeg læser det, kan sagtens være forkert, men så bliver OB i Ådalen ved både Scenarie et og to, mon så ikke Prof-afdelingen bliver i Ådalen og amatørerne får baner alt efter hvilket scenarie der vælges!

                            Så vil da gætte på Ådalen opgraderes, men spændende bliver det.
                            Under alle omstændigheder skal Ådalen vel have et ansigtsløft. Det er virkelig slidte forhold! Og igen vil jeg påpege det problematiske i, at man deler klubben op på den måde. Der er meget signalværdi i at henvise sine talent/amatørhold til de 'dårligere' baner væk fra 'moderklubben'.

                            Comment


                              #29
                              Som du kan se er B1913 med i det.

                              02. marts 2017 kl. 19:28

                              Fynske Keld Bordinggaard er manden bag National Football Center Danmark Odense, som DBU nu vil søge finansiering til. Der er planer om et nyt stadion ved SDU.
                              FODBOLD: Det er fynske Keld Bordinggaard, der er manden bag det store nationale fodboldprojekt National Football Center Danmark, som DBU nu søger finansiering til ved SDU i Odense.
                              DBU's formand Jesper Møller fortæller i sin beretning på DBU's repræsentantskabsmøde lørdag i Korsør, at DBU sætter alle kræfter ind på at finde finansiering til projektet, som blandt andet indebærer opførelse af et mindre stadion på en grund, der allerede skulle være udpeget ved universitetet. B1913, der har sine baner ved universitetet og Campusvej, er også involveret i projektet, erfarer Sport Fyn.
                              Ifølge planen skal det lille stadion være en slags mini-Allianz Arena som stadion i München, hvor stadion kan skifte farve.
                              - Det har virkelig været en kamp at få min idé igennem. Det har taget fire år og jeg har lagt meget arbejde i det og stødt på mange forhindringer undervejs, siger en glad Keld Bordinggaard på mobilen fra New York.
                              Det er Keld Bordinggaard, der er være hovedkraften i projektet.
                              National Football Center Danmark skal rumme forskning og udvikling både af talenter, frivillighed, sundhed og andre relevante dele af dansk fodbold, hedder det i Jesper Møllers beretning.
                              SDU er langt fremme med fodboldforskningen efter ansættelse af professor Peter Krustrup, der nyder stor anerkendelse nationalt og internationalt hos Uefa og Fifa.
                              Den nationale vision handler både om landshold og elite-klubber, breddeklubber og motionsspillere.
                              Den nye nationale sportslige vision har fået analyser fra både det hollandske HyperCube og Double Pass om det danske herrelandsholds potentiale, og det er i den kontekst, at det National Football Center også skal arbejde og skabe "en historisk stor investering i spiller- og talentudvikling", som Jesper Møller skriver i sin skriftlige beretning.
                              Keld Bordinggaard har været manden bag Double Pass, som alle danske klubber har været forpligtet til at bruge som beskrivelse af deres talentarbejde ned til mindste detaljer og tidligere var Bordinggaard topspiller i blandt andet OB, træner for U21-landsholdet og assistent for Morten Olsen.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                                Nordisk Fjer grunden er solgt til lejligheder.
                                Grunden med den gamle fabrik, ude på Rugårdsvej?

                                Comment

                                Working...
                                X