Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningsfaciliteter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Træningsfaciliteter

    Puha, jeg er sgu lidt bekymret for at vores konkurrenter for alvor kommer til at trække fra os de næste par år. Den her nyhed dæmper ikke mine bekymringer:

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/e...aeningsanlaeg/

    Hvornår kommer OB på banen her? Det kan ikke passe, at samtlige klubber i Superligaen og toppen af 1. div overhaler os på faciliteter.

    #2
    Vi så jo heldigvis at spillere som Casper N og Ryan så igennem fingre med det fordi man nok har fortalt dem at det er lige om hjørnet(selvom det nok ikke er)..
    Hvis lønchecken er stor nok skal de nu nok komme. Men kunne godt frygte at en udlænding vælger os fra pga de får et chok..
    Jeg har hørt historier om spillere der joker med at man helst ikke viser nye folk Ådalen faciliteterne før kontrakten er skrevet under

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
      Puha, jeg er sgu lidt bekymret for at vores konkurrenter for alvor kommer til at trække fra os de næste par år. Den her nyhed dæmper ikke mine bekymringer:

      http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/e...aeningsanlaeg/

      Hvornår kommer OB på banen her? Det kan ikke passe, at samtlige klubber i Superligaen og toppen af 1. div overhaler os på faciliteter.
      De overhaler os ikke. De er allerede LANGT foran.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
        De overhaler os ikke. De er allerede LANGT foran.
        Præcis. Tror ikke du kan finde mange hold (hvis nogle) i de tre øverste divisioner, der ikke har bedre træningsfaciliteter end OB.

        Comment


          #5
          Jeg tror der er op til flere potentielle transfers som er rejst videre når de har set faciliteterne i Ådalen. Det er også snart ved at være op over med nyt i den sag, det kan ikke blive ved med at gå med de dårlige forhold til spillerne. Nu er det er år siden JH oplyste at vi snart skulle igang, men intet er sket endnu.

          Comment


            #6
            Jeg er sådan set meget enig med alt ovenstående. Jeg turde bare ikke være helt så bombastisk, men seriøst så tror jeg ikke det er meget forkert, at OB har de dårligste træningsfaciliteter i Superligaen, 1. division og 2. division. Selvfølgelig med forbehold; jeg aner ikke, hvordan forholdene er i samtlige 1.- og 2.-divisionsklubber.

            Og naturligvis er der en point i, at bare checken er stor nok, så skal spillere nok finde OB attraktiv, men spørgsmålet er, hvor positivt det egentlig er? Jeg håber jo spillere vælger OB til for hele pakken.

            Når jeg diskuterer med andre OB-aficionados, så drømmer vi lidt om at der bygges helt nye faciliteter ude omkring Uni/Tietgenbyen. Det er tæt på motorvejen og der er masser af plads. Der kunne man også opføre et tidssvarende 10.000-seater stort stadion i stedet for betonblokken i Bolbro.

            Mere realistisk har jeg dog hørt noget om, at Kildemosens anlæg formentlig bliver en del af planerne. Altså, at kommunen arbejder med planer om at flytte (amatør)foreningen derud (ungdom/seriehold). Det vil efterlade den professionelle afdeling (U/17-U/19 inkl.) i Ådalen, der så kan moderniseres inden for fredningsnævnets grænser. Det er nok et noget mere realistisk scenarie.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
              Jeg er sådan set meget enig med alt ovenstående. Jeg turde bare ikke være helt så bombastisk, men seriøst så tror jeg ikke det er meget forkert, at OB har de dårligste træningsfaciliteter i Superligaen, 1. division og 2. division. Selvfølgelig med forbehold; jeg aner ikke, hvordan forholdene er i samtlige 1.- og 2.-divisionsklubber.

              Og naturligvis er der en point i, at bare checken er stor nok, så skal spillere nok finde OB attraktiv, men spørgsmålet er, hvor positivt det egentlig er? Jeg håber jo spillere vælger OB til for hele pakken.

              Når jeg diskuterer med andre OB-aficionados, så drømmer vi lidt om at der bygges helt nye faciliteter ude omkring Uni/Tietgenbyen. Det er tæt på motorvejen og der er masser af plads. Der kunne man også opføre et tidssvarende 10.000-seater stort stadion i stedet for betonblokken i Bolbro.

              Mere realistisk har jeg dog hørt noget om, at Kildemosens anlæg formentlig bliver en del af planerne. Altså, at kommunen arbejder med planer om at flytte (amatør)foreningen derud (ungdom/seriehold). Det vil efterlade den professionelle afdeling (U/17-U/19 inkl.) i Ådalen, der så kan moderniseres inden for fredningsnævnets grænser. Det er nok et noget mere realistisk scenarie.
              Spændende. Bare der snart sker noget......

              Comment


                #8
                Kildemosen og Posten bliver opgraderet væsentligt. Kildemosen er et superhyggeligt anlæg, men Postens er meget ... Spartansk.

                http://www.fyens.dk/modules/mobile/a...icleid=3124162

                Comment


                  #9
                  Jeg er rasende over det OB har gang i. Som ærke grøn Kildemosens mand er deres planer at Posten, Bolbro, Kildemosens og Røde Stjerne skal flettes sammen under et tag! Imens er planerne at OB fremover vil benytte Kildemosens og Postens anlæg til amatør afdelingerne.

                  Hvad fanden sker der? Selvom jeg elsker OB, så er det fandme og pisse på foreningslivet! I stor stil...!!!
                  http://www.kildemosen.dk - Odenses hyggeligste serieklub!

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                    Jeg er sådan set meget enig med alt ovenstående. Jeg turde bare ikke være helt så bombastisk, men seriøst så tror jeg ikke det er meget forkert, at OB har de dårligste træningsfaciliteter i Superligaen, 1. division og 2. division. Selvfølgelig med forbehold; jeg aner ikke, hvordan forholdene er i samtlige 1.- og 2.-divisionsklubber.

                    Og naturligvis er der en point i, at bare checken er stor nok, så skal spillere nok finde OB attraktiv, men spørgsmålet er, hvor positivt det egentlig er? Jeg håber jo spillere vælger OB til for hele pakken.

                    Når jeg diskuterer med andre OB-aficionados, så drømmer vi lidt om at der bygges helt nye faciliteter ude omkring Uni/Tietgenbyen. Det er tæt på motorvejen og der er masser af plads. Der kunne man også opføre et tidssvarende 10.000-seater stort stadion i stedet for betonblokken i Bolbro.

                    Mere realistisk har jeg dog hørt noget om, at Kildemosens anlæg formentlig bliver en del af planerne. Altså, at kommunen arbejder med planer om at flytte (amatør)foreningen derud (ungdom/seriehold). Det vil efterlade den professionelle afdeling (U/17-U/19 inkl.) i Ådalen, der så kan moderniseres inden for fredningsnævnets grænser. Det er nok et noget mere realistisk scenarie.
                    Jeg er MEGET imod motorvejssstadioner. Når vi snakker klubber af OBs størrelse, hvor tilskuerne ikke bare kommer af sig selv, så lever stemningen omkring stadion i høj grad også af de miljøer de ligger i. Steder som i Herning og Horsens f.eks., hvor der nærmest ikke er noget liv omkring stadion, synes jeg er rædselsfulde og atmosfæresforladte at gå til fodbold på. I Brøndby kan det gå, fordi at de har både 1964 på stadion, og bl.a. Hytten lige rundt om hjørnet, og så har de selvsagt et helt andet tilskuergrundlag end vi har.

                    Det kommer til at kræve en kæmpe og vedholdende indsats, og nogle meget tillokkende og brugervenlige faciliteter, hvis der skal skabes et leben på et nyt stadion, som folk føler sig tiltrukket af. Det kan lykkes, men der skal allokeres mange hænder og kompetencer til at løfte sådan en opgave. Jeg frygter at et motorvejsstadion vil gøre, at det for mange af dem der bor centralt og dem som kommer udenbys fra med offentlig transport, vil blive for uoverskueligt og langtrukkent i transporttid at skulle derud.

                    Stadion i Bolbro er absolut ikke uden fejl, men beliggenheden er ganske god. Det er i en god afstand ift. Banegården og Centrum. Det er rent faktisk muligt at lave forfester inde i byen og marchere sammen ud til stadion, som det jo før er set til store kampe, uden at det bliver en dagsrejse på gåben, og inden for en overskuelig fremtid kommer der en letbane, hvor der er et stoppested ved stadion, der gerne skulle gøre det mere overskueligt at komme til og fra forhåbentligt.
                    Last edited by Sheed; 08-03-2017, 22:08.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Shots Se indlæg
                      Jeg er rasende over det OB har gang i. Som ærke grøn Kildemosens mand er deres planer at Posten, Bolbro, Kildemosens og Røde Stjerne skal flettes sammen under et tag! Imens er planerne at OB fremover vil benytte Kildemosens og Postens anlæg til amatør afdelingerne.

                      Hvad fanden sker der? Selvom jeg elsker OB, så er det fandme og pisse på foreningslivet! I stor stil...!!!
                      Jeg er slet ikke uenig, faktisk. Foreningslivet er i forvejen presset og det virker sådan lidt som en nødløsning, hvor man ikke helt har gennemtænkt konsekvenserne. Altså, hvor skal Bolbro-klubberne så rykke hen?

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Jeg er MEGET imod motorvejssstadioner. Når vi snakker klubber af OBs størrelse, hvor tilskuerne ikke bare kommer af sig selv, så lever stemningen omkring stadion i høj grad også af de miljøer de ligger i. Steder som i Herning og Horsens f.eks., hvor der nærmest ikke er noget liv omkring stadion, synes jeg er rædselsfulde og atmosfæresforladte at gå til fodbold på. I Brøndby kan det gå, fordi at de har både 1964 på stadion, og bl.a. Hytten lige rundt om hjørnet, og så har de selvsagt et helt andet tilskuergrundlag end vi har.

                        Det kommer til at kræve en kæmpe og vedholdende indsats, og nogle meget tillokkende og brugervenlige faciliteter, hvis der skal skabes et leben på et nyt stadion, som folk føler sig tiltrukket af. Det kan lykkes, men der skal allokeres mange hænder og kompetencer til at løfte sådan en opgave. Jeg frygter at et motorvejsstadion vil gøre, at det for mange af dem der bor centralt og dem som kommer udenbys fra med offentlig transport, vil blive for uoverskueligt og langtrukkent i transporttid at skulle derud.

                        Stadion i Bolbro er absolut ikke uden fejl, men beliggenheden er ganske god. Det er i en god afstand ift. Banegården og Centrum. Det er rent faktisk muligt at lave forfester inde i byen og marchere sammen ud til stadion, som det jo før er set til store kampe, uden at det bliver en dagsrejse på gåben, og inden for en overskuelig fremtid kommer der en letbane, hvor der er et stoppested ved stadion, der gerne skulle gøre det mere overskueligt at komme til og fra forhåbentligt.
                        Det er gode pointer. Vi har i forvejen svært ved at få folk på stadion, så at ligge det uden for byen kan potentielt dræbe tilskuerpotentialet endnu mere.

                        Jeg vil dog stadig mene, at det er virkelig vigtigt at vi får et nyt stadion oven i nye træningsfaciliteter. Altså, stemningen og niveauet på stadion er simpelthen tåkrummende i øjeblikket. Og jeg ser ikke tegn på bedring.

                        Når kommunen nu er i gang med at ombygge byen fuldstændig, så ville det da være fedt at indtænke et nyt stadion. Enten som i at ombygge det nuværende til lejligheder og placere stadion et andet sted, eller ombygge det nuværende så det bliver tidssvarende og i overensstemmelse med antallet af tilskuere, der rent faktisk kommer til kampene.

                        Jeg vil meget gerne se stadion rykket et andet sted hen. Hvis det ikke skal være ved motorvejen, så må der findes alternativer tættere på byen end i Bolbro. Slagterigrunden havde for eksempel været oplagt... Det kunne også være på Cinemax-grunden. Selv det gamle GASA-område (i Bolbro, i know) er også tættere på byen.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                          Kildemosen og Posten bliver opgraderet væsentligt. Kildemosen er et superhyggeligt anlæg, men Postens er meget ... Spartansk.

                          http://www.fyens.dk/modules/mobile/a...icleid=3124162
                          Jeg kan faktisk godt lide Anders W. Berthelsen. Han er også en dejlig Skibhus-mand (som undertegnede), men der er sgu noget absurd ved at formanden i Marienlyst, der samtidig er byrådsmedlem i i By- og Kulturudvalget, udtaler sig om mulighederne for OB. Han har jo selv skummet fløden til sin klub, mens OB sejler rundt i faciliteter, der er under lavmålet for serie 1-klubber. Givet, OB har måske også sovet i timen, men det fjerner ikke noget fra den åbenlyse interessekonflikt, der udspiller sig.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg

                            Jeg vil meget gerne se stadion rykket et andet sted hen. Hvis det ikke skal være ved motorvejen, så må der findes alternativer tættere på byen end i Bolbro. Slagterigrunden havde for eksempel været oplagt... Det kunne også være på Cinemax-grunden. Selv det gamle GASA-område (i Bolbro, i know) er også tættere på byen.
                            Det lyder alt sammen meget spænende, men tror vi må være lidt realistiske her. For selvom det kunne være lækkert med et splinter nyt stadion, ville dette jo koste på den gode side af 200 mil. og jeg ser ikke lige hvor de penge skal komme fra? især ikke når man tager i betragtning at vi har et udmærket stadion (Bare se hvordan gymnastik foreningen kæmper med at få et nyt stadion selvom de åbenlyst har brug for det).

                            Nej alle resurser skal satses på tidsvarende træning faciliteter. Også, engang langt ude i fremtiden når ob forhåbentlig konsolideret sig som et top hold i en længer periode kan vi begynde at snakke om at bruge resurser på at opgrader det nuværende stadion.
                            We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

                            Comment


                              #15
                              Der går jo lidt Corporate Diplomacy i hele den diskussion her. OB vil gerne have noget, som de andre har, men de er nødt til at give noget for, at deres handlinger bliver legitime i det lokale samfund. Måske OB skulle tage kontakt til en person, der har erfaring med Corporate Diplomacy, som kan være med til, at løse alle disse forhandlinger.


                              Ellers vil jeg anbefale ledelsen at læse:
                              "From Public Diplomacy to Corporate Diplomacy: Increasing Corporation’s Legitimacy and Influence" Enric Ordeix-Rigo og João Duarte.

                              Comment

                              Working...
                              X