Annoncering

Collapse
No announcement yet.

At være OB-fan er

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Tænk hvis OB var kommet i CL.

    Bare tænk den tanke.
    Det er jo helt sindsygt.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Det gjorde der! en eller anden fyr, indspillede en melankolsk sang, hvor han spillede guitar og sang om det straffespark.
      Jeg har med lidt hjælp fundet den i gemmerne (sjovt genhør). Den er dog desværre ikke tilgængelig online mere, så vidt jeg kunne finde frem til, men teksten er (nogenlunde) gengivet i denne artikel fra information:
      https://www.information.dk/2004/04/s...hemmingsen?rel
      Last edited by Limefrugten; 27-02-2017, 13:06.

      Comment


        #18
        Hvis vi skal have små anekdoter fra mange år som OB-fan, kan jeg da vist godt levere et par stykker:

        Tilbage dengang i 90'erne, da OB havde tabt hjemme til Real Madrid, blev en kammerat og jeg enige om, at hvis OB gik videre, så skulle vi på udebane og se dem UANSET, hvor de skulle spille. Dét alene, var jo på forhånd næsten en "gratis omgang". Hvem troede lige på, at OB ville gå derned og vinde og endda gå videre? ...resten er historie. Og på det tidspunkt var der godt med tyske hold med i turneringen endnu, så vi kunne jo bare køre i min gamle Lada 1200. No problem.

        Nå men, OB trak Parma. Kampen skulle spilles tirsdag. Der blev arrangeret bustur - og sågar en flytur. Vi fik os tilmeldt busturen. Kampen blev så rykket til at skulle være en torsdagskamp, og min forældre skulle holde kobberbryllup fredag. Den turde jeg ikke misse. Så vi fik os meldt på flyturen fra Beldringe i stedet. Troppede op i Beldringe som nogle af de første, og sad i ventehallen og delte os en flaske Dom Perignon, for ligesom at få taget ordentligt hul på turen. Lad os bare sige, det var en fin tur med godt med alkohol, kropsvisiteringer i lufthavn og politieskorte af de 180 (mener jeg det var), der var med fly derned. Men hvor var det fedt at se næsten 1000 mand i det italienske! Og jeg nåede sørme også kobberbrylluppet om fredagen :-)

        En anden tur:
        Da OB spillede mod Sparta Prag i Prag, var vi en busfuld af de gamle WA'ere afsted. Landede dernede tidlig formiddag, fik nogle øller (som vi i øvrigt havde fået rigeligt af på vej derned) samt noget mad. Tiden gik, og pludselig var vi "omringet" af politi. Tiden var kommet til at vi SKULLE på stadion - tror, der var 3 timer til kampstart. Jeg syntes det var alt for tidligt, men fulgte dog med. Da vi landede ved stadion, var der ca. 2 timer til kampstart. Jeg gad ikke stå derinde i 2 timer. Fik set mit snit til at smutte, og jeg strøg om i den første sidegade, og ind på den første, den bedste bar. I OB-påklædning. Der var proppet med Sparta-fans. Nogle stykker så skævt til mig, men andre tog sig "kærligt af mig" og proppede mig til bristepunktet med shots! Og jeg endte at bytte min hvide trøje til et latterligt Prag-halstørklæde. Godt bedugget kom jeg retur til stadion...klappede lidt...og sov så. Vågnede i pausen og tænkte, at nu måtte jeg lige tage mig sammen.. vågnede igen, da kampen var slut.
        Nå ja...jeg var da fysisk til stede for at støtte striwerne.
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          #19
          At være OB-fan er.... primært noget man er, hvis man kommer fra Odense, eller har en tilknytning til klubben via familie, barndomsoplevelser, osv. Jeg er så gammeldags på den konto; jeg kan ikke huske citatet rigtigt, men det er sikkert en englænder, der har sagt det: "You can choose your job. Your house. Your woman even. But you can't choose your club - it chooses you."

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            At være OB-fan er.... primært noget man er, hvis man kommer fra Odense, eller har en tilknytning til klubben via familie, barndomsoplevelser, osv. Jeg er så gammeldags på den konto; jeg kan ikke huske citatet rigtigt, men det er sikkert en englænder, der har sagt det: "You can choose your job. Your house. Your woman even. But you can't choose your club - it chooses you."
            Haha, ja det var så Lars Høgh der valgte klub for mig.

            MvT
            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              At være OB-fan er.... primært noget man er, hvis man kommer fra Odense, eller har en tilknytning til klubben via familie, barndomsoplevelser, osv. Jeg er så gammeldags på den konto; jeg kan ikke huske citatet rigtigt, men det er sikkert en englænder, der har sagt det: "You can choose your job. Your house. Your woman even. But you can't choose your club - it chooses you."
              Det er nok ikke helt løgn. Jeg er ikke den eneste jyde der har fået det stribede ind via en eksil-fynbo, der havde dannet par med en jyde et sted oppe i det mørke Jylland...

              Mvh

              MaxHH (der nu har avlet med en fynbo, for at sikre arvemassen ikke blev for tynd i forhold til tilknytningen til klubben...)

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                At være OB-fan er.... primært noget man er, hvis man kommer fra Odense, eller har en tilknytning til klubben via familie, barndomsoplevelser, osv. Jeg er så gammeldags på den konto; jeg kan ikke huske citatet rigtigt, men det er sikkert en englænder, der har sagt det: "You can choose your job. Your house. Your woman even. But you can't choose your club - it chooses you."
                Vi der kommer "udenlands" fra er så tilhængere ...
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Vi der kommer "udenlands" fra er så tilhængere ...
                  Det var ikke det, jeg mente, sorry hvis citatet kan misforstås. I en klub som OB kommer tilknytningen bare typisk ikke fordi man har set klubben i fjernsyn spille Champions League, eller fordi klubben er dyrket i medierne.
                  Langt, langt de fleste - også dig, gætter jeg på? - har en tilknytning gennem opvækst, familie, personligt netværk eller en måske ret tilfældig oplevelse, som endte med en 'forelskelse'. Som regel har vi kendt nogen, der har hevet os med på stadion - eller oplevet klubben i en eller anden uformel sammenhæng.
                  Og jo, der skal da nok være nogen, der er stået på, dengang vi slog Real Madrid. Men det er dælme længe siden - der skal altså en særlig kærlighed til, hvis den stadig holder det gående:-)

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Det var ikke det, jeg mente, sorry hvis citatet kan misforstås. I en klub som OB kommer tilknytningen bare typisk ikke fordi man har set klubben i fjernsyn spille Champions League, eller fordi klubben er dyrket i medierne.
                    Langt, langt de fleste - også dig, gætter jeg på? - har en tilknytning gennem opvækst, familie, personligt netværk eller en måske ret tilfældig oplevelse, som endte med en 'forelskelse'. Som regel har vi kendt nogen, der har hevet os med på stadion - eller oplevet klubben i en eller anden uformel sammenhæng.
                    Og jo, der skal da nok være nogen, der er stået på, dengang vi slog Real Madrid. Men det er dælme længe siden - der skal altså en særlig kærlighed til, hvis den stadig holder det gående:-)
                    Jeg ser mig ikke som fan men som tilhænger men taler selvfølgelig ikke på vegne af alle andre .. og knapt nok som tilhænger men det er ledelse og ikke holdets skyld ...
                    Blev i øvrigt først tilhænger da jeg flyttede til KBH ... Og er bornholmer med et par år på Fyn som mellemstation ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #25
                      Vidste ikke lige hvor denne skulle placeres. Men her er nogle gamle spillere som stadig er fans samt ambassadører for klubben

                      http://www.ob.dk/artikel/ob-etablere...doerkorps.aspx

                      Comment


                        #26
                        Synes det er så fedt at de har fået fat i disse personer - det er mange af dem jeg forbinder og husker som OB'er - håber Lars Høgh på et tidspunkt også bliver indlemmet :-) Men fedt at fx. Kenneth Møller Pedersen er med (og at han har fået "lov" til det.
                        Også fedt at læse indlægget fra Morten Bisgaard i FS, han nævner bla. Old Boys holdet.

                        Comment


                          #27
                          Hahaha, fåååårk det er fedt. Håber alle kan se linket.

                          https://twitter.com/fobol_dk/status/839895135290802177

                          MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                          Comment


                            #28
                            Der er udkommet en spændende podcast omkring fankulturen i OB med blandt andet Onkel Riffel som meddebattør:

                            https://fan.mediano.nu/home/2017/4/6...z2l0cxz4nnab98

                            Jeg synes, at der er mange interessante tiltag på vej i OB, og så synes jeg samtidig at Rune og Simon kommer med nogle gode forslag til, hvad der kan gøres bedre.

                            Jeg synes, at Jack har lidt svært ved at italesætte, hvad det er, som er så godt lige nu, men jeg håber da, at han har ret.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                              Der er udkommet en spændende podcast omkring fankulturen i OB med blandt andet Onkel Riffel som meddebattør:

                              https://fan.mediano.nu/home/2017/4/6...z2l0cxz4nnab98

                              Jeg synes, at der er mange interessante tiltag på vej i OB, og så synes jeg samtidig at Rune og Simon kommer med nogle gode forslag til, hvad der kan gøres bedre.

                              Jeg synes, at Jack har lidt svært ved at italesætte, hvad det er, som er så godt lige nu, men jeg håber da, at han har ret.
                              Udover det, så synes jeg, at der er mange interessante diskussioner omkring OBs kultur, OBs retning og historie.

                              Comment


                                #30
                                Dette er helt sikkert en af de bedste hvis ikke den bedste podcast jeg har hørt nogensinde omkring OB. Elsker PB og det han har gang i..
                                Havde ønsket at en mand som JH også havde deltaget.. Vi må bare håbe at alle de fine ord og tiltag fra OB og JJ også får virkelige ben at gå på..

                                Stort tak til Onkel Riffel(Skygger over Ådalen) som virkelig har styr på sit stof og synligører de ting som jeg har/havde. Han repræsenter ihvertfald min mening på bedste vis og jeg håber at i diverse paneler osv der nu er oprettet sidder en enkelt eller 2 med samme profil som ham

                                Comment

                                Working...
                                X