Annoncering

Collapse
No announcement yet.

At være OB-fan er

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    At være OB-fan er

    Det her er udelukkende en 'Stolt af at være Striwet tråd'.
    Jeg har startet lidt. Kopier listen og sæt ind i dit indlæg, tilføj dine egne perler. Lad os få samlet nogle tanker om, hvorfor vi elsker vores Striwer. I medgang. I modgang. En gang O'ense, altid O'ense.

    https://www.youtube.com/watch?v=FuQMpFSB480

    At være del af en af de fornuftigste fanbaser i Danmark.
    At grine hånligt, når andre klubber taler om Europæisk succes (Miraklet i Madrid).
    At være fan af en Boldklub og ikke en Football Club.
    At være vellidt hos fans af andre klubber.
    At have lyst til at kaste sig i støvet og råbe "jeg er ikke værdig", hvis Lars Høgh er i lokalet.
    At vide man aldrig kan være andet end Striwet.
    At synes, at et dansk landshold uden en fynsk OB'er er mega fesent.
    At have kæmpe allergi overfor dovne lejesvende.
    At vide, at 7 og 24 er nogle helt specielle tal.

    MvT
    Last edited by Marco van Tasten; 24-02-2017, 02:21.
    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

    #2
    Hvor får jeg kuldegysninger hver gang jeg ser en gang Odense altid Odense og hele stiften hopper.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
      Hvor får jeg kuldegysninger hver gang jeg ser en gang Odense altid Odense og hele stiften hopper.
      Det er desværre også første og eneste gang til dato, hvor hele stiften har været på, men det giver da kuldegysninger. Kunne det bare være sådan hver gang :-)

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
        Det er desværre også første og eneste gang til dato, hvor hele stiften har været på, men det giver da kuldegysninger. Kunne det bare være sådan hver gang :-)
        https://m.youtube.com/watch?v=Bw8HirE-umMK

        Her også :p

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
          Det er desværre også første og eneste gang til dato, hvor hele stiften har været på, men det giver da kuldegysninger. Kunne det bare være sådan hver gang :-)
          https://m.youtube.com/watch?v=Bw8HirE-umM

          Her også :p

          Comment


            #6
            der var også denne dejlige aften.
            https://www.youtube.com/watch?v=7Olvo_Tu9RY

            Comment


              #7
              Haha, ja okay. Plus en enkelt eller to. Jeg var desværre heller ikke til AAB kampen, men mit indtryk da jeg stod på stiften til Villarreal var at ALLE hoppede. Så endda en ung gut på 10 år eller lign. med et brækket ben, stå og hoppe på et ben! Det var så gennemført fedt! Forhåbentligt går vi bedre tider i møde på banen, og så skal tilskuerne også nok komme.

              OB's helt store problem har for mig at se været, at ved de store kampe og sommetider op til sæsonstart eller lign. Og vi spiller på hjemmebane, og der dukker 10.000+ op, så taber de. De formår simpelthen ikke at holde folks interesse når de endelig kommer på stadion.. De skal blive bedre til at præsterer når der er mange tilskuere, være bedre til at sælge varen. Det har de ikke formået i lang tid nu. Vi håber på bedre tider :-)

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                Hvor får jeg kuldegysninger hver gang jeg ser en gang Odense altid Odense og hele stiften hopper.
                Oprindeligt indsendt af the perfect player Se indlæg
                der var også denne dejlige aften.
                https://www.youtube.com/watch?v=7Olvo_Tu9RY
                Min bedste minde om en udebanetur, måske lige bortset fra pokalen i 2007. Men den er på en top tre :-)

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                  Haha, ja okay. Plus en enkelt eller to. Jeg var desværre heller ikke til AAB kampen, men mit indtryk da jeg stod på stiften til Villarreal var at ALLE hoppede. Så endda en ung gut på 10 år eller lign. med et brækket ben, stå og hoppe på et ben! Det var så gennemført fedt! Forhåbentligt går vi bedre tider i møde på banen, og så skal tilskuerne også nok komme.

                  OB's helt store problem har for mig at se været, at ved de store kampe og sommetider op til sæsonstart eller lign. Og vi spiller på hjemmebane, og der dukker 10.000+ op, så taber de. De formår simpelthen ikke at holde folks interesse når de endelig kommer på stadion.. De skal blive bedre til at præsterer når der er mange tilskuere, være bedre til at sælge varen. Det har de ikke formået i lang tid nu. Vi håber på bedre tider :-)
                  Du har ret. Det fynske publikum er svært at lokke på stadion. Når vi vinder et par kampe. Og de begynder ar komme på stadion. Så taber OB og folk bliver væk igen :)

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                    Du har ret. Det fynske publikum er svært at lokke på stadion. Når vi vinder et par kampe. Og de begynder ar komme på stadion. Så taber OB og folk bliver væk igen :)
                    Et godt eksempel på det er en kamp tilbage fra foråret 2004, som jeg nok aldrig glemmer. Det var mod Esbjerg (som dengang var et tophold under Ove P med Bechmann, HHA, AMC, Jan Kristiansen, Berglund osv.), og selv om Nicolai Stokholm bliver smidt ud efter kun 15 minutter, ender det med at være en helt fantastisk kamp, hvor vi er bagud 1-2 indtil to minutter før tid, hvor Miti udligner. Der er over 13.000 jublende mennesker på stadion, og hvis vi vinder, kan vi virkelig blive en del af topstriden. Fire minutter inde i overtiden får vi straffespark nede i Stiftens ende, og det brænder vores (ellers fantastiske) general Hemmingsen så desværre.

                    Nøj, hvor var jeg ærgerlig og hidsig der, og det var ganske symptomatisk for OB og har i mine øjne næsten altid været det . Når chancen endelig er der, falder OB (pokalturneringen er en anden snak, heldigvis). Resten af det forår var småkedeligt, men vi endte trods alt i Royal League, mindes jeg.
                    Last edited by StateTrooper; 24-02-2017, 12:45.
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                      Et godt eksempel på det er en kamp tilbage fra foråret 2004, som jeg nok aldrig glemmer. Det var mod Esbjerg (som dengang var et tophold under Ove P med Bechmann, HHA, AMC, Jan Kristiansen, Berglund osv.), og selv om Nicolai Stokholm bliver smidt ud efter kun 15 minutter, ender det med at være en helt fantastisk kamp, hvor vi er bagud 1-2 indtil to minutter før tid, hvor Miti udligner. Der er over 13.000 jublende mennesker på stadion, og hvis vi vinder, kan vi virkelig blive en del af topstriden. Fire minutter inde i overtiden får vi straffespark nede i Stiftens ende, og det brænder vores (ellers fantastiske) general Hemmingsen så desværre.
                      Jeg mener helt bestemt, at der blev lavet en sang om det brændte straffe fra Hemme

                      Comment


                        #12
                        Ved godt det er ananas i egen juice, da jeg selv har startet tråden.
                        Men det er altså fedt med en feel good tråd. Lækker optankning til kampen mod et Bo-forladt ACH.

                        Tak for bidrag, links og anekdoter. Lad os nyde de positive vibes. God weekend gutter og gutinder!

                        MvT
                        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                          Fire minutter inde i overtiden får vi straffespark nede i Stiftens ende, og det brænder vores (ellers fantastiske) general Hemmingsen så desværre
                          Det mindes jeg tydeligt!

                          Sad på en netcafe i Athen, og hørte afslutningen via netradio (Tror jeg det var), og jeg sad og vippede på stolen, da Hemme skulle skyde straffe, og da han brænder, panikker jeg og glemmer at jeg sidder og vipper, hvorfor jeg falder bagover og hamrer stol, ryg kranie i gulvet med brag - en smule flovt, da der lige var et par hundrede mennesker som havde fulgt mine fagter og udbrud kampen igennem 😆

                          Jeg mindes lige så vores store arbejde forud for Panathinaikos-kampen, hvor vi ville have, og fik, hele Stiften til at hoppe, og vi mente det var en succes.

                          CL-feberen havde grebet Odense, og vi fik ti-fold tilbage mod Villarreal, hvor hele stadion hoppede.
                          Jeg selv havde ansvaret for en del af Stiften, som jeg rendte og opildnede vha en megafon.
                          På et tidspunkt koger lortet, og jeg har overskud til at vende mig om og kigge ud over banen ... og ser et helt stadion hoppe.

                          Da kneb jeg sgu en tåre ... eller to ... arrr, ti, måske 😉😜

                          Der var simpelthen der jeg peakede som fan, og fik betalt tilbage fra byen og klubben, efter 5-6 år med massiv indsats i fanmiljøet.

                          Nu gik der kone, barn, villa og vovser i den 💕😎😉

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                            Det mindes jeg tydeligt!

                            Sad på en netcafe i Athen, og hørte afslutningen via netradio (Tror jeg det var), og jeg sad og vippede pånatolen, da Hemme skulle skyde straffe, og da han brænder, panikken jeg og glemmer at jeg sidder og vipper, hvorfor jeg falder bagover og hamrer stol, ryg kranie i gulvet med brag - en smule flovt, da der lige var et par hundrede mennesker som havde fulgt mine fagter og udbrud kampen igennem 

                            Jeg mindes lige så vores store arbejde forud form Panathinaikos-kampen, hvor vi ville have hele Stiften til at hoppe, og vi mente det var en succes.

                            CL-feberen havde grebet Odense, og vinfil ti-fold tilbage mod Villarreal, hvor hele stadion hoppede.
                            Jeg selv havde ansvaret for en deltag Stiften, som jeg rendte og opildnede vha en megafon.
                            Påset tidspunkt koger lortet, og jeg har overskud til at vende mig om og kigge ud over banen ... og ser et helt stadion hoppe.

                            Da kneb jeg sgu en tåre ... eller to ... arrr, ti, måske 
                            Feeeee' storytelling. Love it!

                            MvT
                            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              Jeg mener helt bestemt, at der blev lavet en sang om det brændte straffe fra Hemme
                              Det gjorde der! en eller anden fyr, indspillede en melankolsk sang, hvor han spillede guitar og sang om det straffespark.

                              Comment

                              Working...
                              X