Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Zenit - OB (05-02-2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har endnu til gode at høre en angrebs snak hvor Jønne ikke er nævnt som mulig back up, og fair nok for det... men hvis det står så klart at han er back-up for angrebet, så er det mærkeligt det ikke står mere klart hvem der så skal afløse Jønne på kanten, og at vi ikke prøver det af...

Hvis ikke der er styr på back-up planen på kanterne, så kan man jo ikke bare melde ud at kanterne kan være back up for angrebet... Det er useriøst...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Har endnu til gode at høre en angrebs snak hvor Jønne ikke er nævnt som mulig back up, og fair nok for det... men hvis det står så klart at han er back-up for angrebet, så er det mærkeligt det ikke står mere klart hvem der så skal afløse Jønne på kanten, og at vi ikke prøver det af...

Hvis ikke der er styr på back-up planen på kanterne, så kan man jo ikke bare melde ud at kanterne kan være back up for angrebet... Det er useriøst...
      Helt enig.
      Men måske Kent tror at sin wonderboy Jønsson kan spille to positioner med det samme... ;-)
      Last edited by andlox; 05-02-2017, 16:09.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Der er god grund til at frygte træneren.

Kent bruger Jönsson, fordi han tror, at han er den eneste, foruden Joan, der passer ind i hans koncept med fløjspillere, der trækker ind og deltager i spillet. Det er det, jeg tror. Og jeg synes, der er noget om snakken. Men selv hvis vi skiftede fokus og brugte andre måder at bruge fløjspillerne på, så kræver den tankegang altså en boks-angriber. Og ikke angribere, der gerne vil komme fra anden række. Du ved den slags spillere, der bliver gjort bedre af, at fløjspillerne f.eks kan trække ind og true med afleveringer i dybden og småspil foran feltet.

Hvis vi smækker Desler ud på kant, så er det for, at han skal lægge flere indlæg. Kan han det? Har han kunnet det som back? Og hvem skulle han sigte efter?

Hvis vi smækker Greve ud på kant - har han niveauet? Kan han smække indlæg? Har han nok "slutprodukt" på sine aktioner.

Nej.

Og derfor satser Kent ensidigt på den løsning, han mener har størst mulighed for at lykkes. At det OGSÅ er håbløst, kan vi godt blive enige om; men det er ikke rigtigt, at vi har alternativerne til den position, ud fra den måde Kent, stædigt, gerne vil spille på. Og det værste er, at hvis vi sadlede om, så ville vi jo heller ikke lykkes med det, fordi vores kantspillere så ville slå indlæg til...ingen.

Lad os lege med tanken om, at vi slog flere indlæg - så skulle vi også presse holdet fremad for at slås om andenbolde. Har vi typerne til det? Er JJ en presspiller? Kan Izunna det, som han kunne i Midtjylland?

Jeg tvivler.

Hvis vi brugte alternativerne ville vi ikke blive bedre. Måske heller ikke værre; men vi ville bare skabe en ny række af problemer for os selv, for det er tæt på årets løgn, at der er "mange muligheder" i vores trup.

Håber de går ud og modbeviser mig - men det har de endnu ikke formået på noget tidspunkt - så hvorfor skulle det ende nu?

MvH ChrisOB
        Er enig at det kan blive svært at ændre spillemåde. Men som du skriber: kan det blive værre?
        Og selv hvis vi vil holde fast i spillemåde med kantspiller som trækker ind så kan Greve måske lære hurtigere det end at Jønne bliver en succes som kant i OB. Og Greve arbejder meget bedre med i defensiven end Jønsson som viste der store fejl og en mangelnde indsats imo. Derudover kunne man også prøve det med Nana en gang på den position i en forberedningskamp. Eller give Yao spilleminutter. Ham viste til mindst god fart (noget vi mangker meget i offensiven) og god indsats i de få minutter han fik i fortid.
        Ja, vi mangler kvalitet, men ikke "muligheder" at prøve noget ud. Ingen tvinger os at holde fast i noget som virker ikke. Måske det bliver ikke bedre, men prøv det til mindst!
        Hvad taber man når man prøver det til mindst i en forberedningskamp???
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Mon ikke Casper får den plads når Joan ryger tilbage på højrekanten. Det er mit gæt

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Nej vi har lige netop heller ikke spillerne til det sidstnævnte formål. Det er det, der er problemet. Der er købt ind til en specifik spillestil, på nogle positioner, mens der på andre findes spillere, der passer bedre til en anden. Og fælles for dem alle at kvaliteten kombineret med form ikke er på et tilstrækkeligt højt niveau. Hverken hver for sig, men måske især kombineret.

Meningen var at Izunna og El Mak skulle være den centrale konstellation - dem der skulle udgøre Risgård/Würtz for os, men den konstellation hang overhovedet ikke sammen med ambitionen om at styre spillet. Og da begge var og er mere opryddere end 8ere og playmakere, så kunne de hverken styre spillet eller finde ud af en vekselvirkning rent defensivt, fordi de begge ville være opryddere. Hvad var så alternativerne? Man brugte Azer, og det fungerede faktisk bedre, fordi rollefordelingen var bedre. Og Azer havde også en god statur. Problemet var det samlede niveau. Det var ikke højt nok.

Al ære og respekt for JJ - men han er ikke klar endnu til at blive et centralt led på et stabilt niveau. Han kan blive dét, men så skal det være i en konstellation, der gør ham til playmakeren, for fysisk bliver han aldrig på det niveau, hvor han er 8eren. Eller den dybe 6er for den sags skyld.

Med mindre Izunna genfinder den passion, han viste i Midtjylland, så bliver det ikke en succes med ham og JJ. Fordi i Kents system, falder 6eren ned og styrer opspillet. Det kan Izunna ikke. Skal JJ så falde dybt? Og gøre Izunna til 8eren? Det vil heller ikke komme til at fungere.

Hvad er Welbeck? Er han 8er eller 6er? Hvad er hans niveau egentligt? Passer han ind på et hold, der vil dominere spillet? Jeg tvivler på begge dele. Thrane? Er han virkelig så allround, at han er et brugbart alternativ på alle midtbane positioner? Nej.

Casper Nielsen aner vi ikke, hvor er. Han spiller helt tydeligt bedre på U21 landsholdet end han gjorde i Esbjerg. Det er det åbne spørgsmål, der sagtens kan falde ud til Kents fordel, men at påstå, at der, citat er "mål i ham" står lidt i kontrast til hans statistik for Esbjerg. Og er han ikke også ramt af nedturen i Esbjerg? Mentalt? Og så kommer han over i en anden trup med et samlet mentalt problem?

Sætter vi Jönsson af - hvilket jeg synes, man skal gøre, så er problemet, at der heller ikke er gode nok alternativer. Og de vil alle ikke passe godt ind i de tanker Kent gør sig omkring kantspillet. Om dem der trækker ind og gør sig selv og andre farlige, ikke ved dybdeløb og indlæg, men med boldbesidelse. Al ære og respekt til alternativerne - men boldbesidelse er ikke deres stærke side. Hvis vi nu skiftede til et fokus hvor kantspillerne var kantspillere, så kunne man så spørge sig selv om det ikke ville hjælpe - og få Jönsson permanent væk derfra.

Mit svar ville være et nej. Med forbehold. Jeg ser Casper Nielsen, Desler, Greve som dynamiske spillere, med udviklingsmuligheder. Ikke som spillere, der lige nu og her har muligheder for at blive dominerende spillere på et hold med mentale og gennemførte taktiske og sammenhængs mæssige problemer.

Jeg tvivler på deres aktuelle niveau. Både bundniveauet og deres mentale tilstand. Og om den centrale midtbane har niveauet eller sammenhængen til at gøre både holdet, midtbanen og holdet bedre.

Jeg forudsiger mange misforståelser imellem JJ og Izunna. Her kunne Jönsson så overraske ved at finde en fart og en kreativitet, han endnu ikke har vist skyggen af - men det sker nok ikke.

AK kan springe ud som en mand uden et selvtillids og ryg problem. Joan kunne blomstre som en hængende angriber - forudsat han har nogen, der løber dybt for ham.

Er det Casper Nielsen? Måske. Bliver det AK? Ja måske hvis han vitterligt er i form og ikke rygskadet. Er det Jönsson? Næppe. Kommer der dybdeløb fra midtbanen - Risgård style? Ha - nej.

Så jeg forudsiger adskillige "blindgyder" for vor ven Joan.

Og for vores spil. Måske vi da kan spille os pænt opad banen, men farlige bliver vi ikke så tit. Og der er intet alternativ til den stil.

Og selv hvis man skiftede stil tvivler jeg stadig på både niveauet og på den mentale tilstand.

Tiden vil vise, om jeg har ret i mine spekulationer, end sige bare en brøkdel af dem - men min intuition siger mig, at det gør jeg. Altså får ret.

Med mindre Izunna, AK og Jönsson finder gear, de ikke har vist. Med mindre Casper Nielsen kan mere end at rose sammenholdet.

Indtil da bliver det, desværre, mere af det samme.

MvH ChrisOB
            Jeg synes, du rammer problematikkerne ret godt. Nu bilder jeg ikke mig selv ind, at jeg ved noget særligt om fodboldtaktik, udover formationerne, positionerne, og ting enhver idiot kan se.

Jeg ser fodbold på en anden måde, og bilder mig selv ind at det er ok, og det handler om udtryk, energi, måske en mere intuitiv oplevelse af kampene, og en overordnet fornemmelse af, hvad holdet vil.

Som jeg ser Kent's spillestil, handler det meget om relationer. Det handler om løbemønstre og positioneringer, hvor hele holdet angriber og forsvarer sammen ved at bakke op og komplementere hinanden. Det aspekt er altdominerende, og spillerne er købt ind til det. Der er således lagt mindre vægt på individuelle spidskompetencer, og afhængigheden af stjernen, der er ikke en central stjerne på holdet. Spillertyperne er således relationsspillere, som måske ikke kan så meget på egen hånd, men har en god skoling, teknisk såvel som taktisk, og derfor er gode til at indgå på et hold, hvor helheden gør den enkelte spiller bedre.

Dette er meget ulig OBs strategi førhen. Så længe jeg kan huske, var OBs spil baseret på en stamme af fysik og løb, krydret med enkelte markante profiler. På den måde, forsvarede og kæmpede man defensivt, og skaffede sine mål ved primært enkeltmandspræstationer, typiske dødbolde og skarphed i boksen.

De midtersøgende kanter, er det meget godt eksempel på Kents filosofi. Når de trækker indad i banen, kan det kun fungere, hvis resten af holdet agerer korrekt, for ellers løber man bare ind i en tung central stopklods hos modstanderen. Derfor skal backen sikre bredden, de to angribere skal splitte med deres løb, den modsatte kant skal løbe med ind og skabe overtal, og den central midt skal være klar til at samle op. Hvis alle disse ting harmonerer, er det vanvittigt svær at dække op over for, for der sker mange ting samtidigt, og spilmulighederne er nærmest uendelige.

Jeg tror, at Kent har vurderet, at det grundlæggende faktisk er på plads. Spillerne gør nogenlunde, som de skal, og så tænker han formentligt, at det bare er et spørgsmål om tid, før det giver rigtig mange sejre.

Problemet er så bare, at kvaliteten har manglet, at den afgørende aflevering ikke er faldet korrekt, at løbene har været for langsomme, at afslutningerne har været for dårlige. Det vælger KN og JH dog, at fokusere mindre på, og i stedet fokusere på det skelet, den struktur, der trods alt er på holdet. Og alle de problemer, som Chris ridser op, pludseligt kan forsvinde, hvilket de i teorien også kan.

Jeg tror bare, at manglen på kvalitet, er et større problem end JH og KN helt har indset. Og jeg tror, de undervurderer, hvad det vil sige, at være i OB, med de elendige faciliteter, det kræver en særlig mentalitet. At de forsøgte, at hente Fellah, siger alt om, hvor lidt de herrer har forstået.

Det bliver et langt forår.

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Jeg synes, du rammer problematikkerne ret godt. Nu bilder jeg ikke mig selv ind, at jeg ved noget særligt om fodboldtaktik, udover formationerne, positionerne, og ting enhver idiot kan se.

Jeg ser fodbold på en anden måde, og bilder mig selv ind at det er ok, og det handler om udtryk, energi, måske en mere intuitiv oplevelse af kampene, og en overordnet fornemmelse af, hvad holdet vil.

Som jeg ser Kent's spillestil, handler det meget om relationer. Det handler om løbemønstre og positioneringer, hvor hele holdet angriber og forsvarer sammen ved at bakke op og komplementere hinanden. Det aspekt er altdominerende, og spillerne er købt ind til det. Der er således lagt mindre vægt på individuelle spidskompetencer, og afhængigheden af stjernen, der er ikke en central stjerne på holdet. Spillertyperne er således relationsspillere, som måske ikke kan så meget på egen hånd, men har en god skoling, teknisk såvel som taktisk, og derfor er gode til at indgå på et hold, hvor helheden gør den enkelte spiller bedre.

Dette er meget ulig OBs strategi førhen. Så længe jeg kan huske, var OBs spil baseret på en stamme af fysik og løb, krydret med enkelte markante profiler. På den måde, forsvarede og kæmpede man defensivt, og skaffede sine mål ved primært enkeltmandspræstationer, typiske dødbolde og skarphed i boksen.

De midtersøgende kanter, er det meget godt eksempel på Kents filosofi. Når de trækker indad i banen, kan det kun fungere, hvis resten af holdet agerer korrekt, for ellers løber man bare ind i en tung central stopklods hos modstanderen. Derfor skal backen sikre bredden, de to angribere skal splitte med deres løb, den modsatte kant skal løbe med ind og skabe overtal, og den central midt skal være klar til at samle op. Hvis alle disse ting harmonerer, er det vanvittigt svær at dække op over for, for der sker mange ting samtidigt, og spilmulighederne er nærmest uendelige.

Jeg tror, at Kent har vurderet, at det grundlæggende faktisk er på plads. Spillerne gør nogenlunde, som de skal, og så tænker han formentligt, at det bare er et spørgsmål om tid, før det giver rigtig mange sejre.

Problemet er så bare, at kvaliteten har manglet, at den afgørende aflevering ikke er faldet korrekt, at løbene har været for langsomme, at afslutningerne har været for dårlige. Det vælger KN og JH dog, at fokusere mindre på, og i stedet fokusere på det skelet, den struktur, der trods alt er på holdet. Og alle de problemer, som Chris ridser op, pludseligt kan forsvinde, hvilket de i teorien også kan.

Jeg tror bare, at manglen på kvalitet, er et større problem end JH og KN helt har indset. Og jeg tror, de undervurderer, hvad det vil sige, at være i OB, med de elendige faciliteter, det kræver en særlig mentalitet. At de forsøgte, at hente Fellah, siger alt om, hvor lidt de herrer har forstået.

Det bliver et langt forår.
              Glimrende skitsering - og bedre end det, jeg kunne komme op med. De har nemlig låst sig fast - og satser alt på ét bræt ud fra en vurdering af kvaliteten, hvilket forklarer fokuseringen på AK og Festersens tidligere scoringsfrekvenser som et argument for, at man så ikke forstærkede/supplerede angrebet.

Det udgør en farlig gambling - og det er den gambling, som kommer til at ramme dem som en boomerang.

Og ja, det bliver et langt forår - med mindre der sker en turnaround af de helt store. Og så kan de jo pludselig fremstå som de rene genier. Men det kommer ikke til at ske. Alle de ting jeg skitserer bliver ikke med et trylleslag bedre. Det fordrer nemlig en genfødsel af alle nøglespillerne. På én gang.

Not gonna happen.

MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

hmmm de streamer en anden Zenit kamp nu... hmmm?
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                  Den skal nok komme. No worries :)

Comment

Link?

Comment

På Zenits homepage bliver kampen annoceret for kl. 21:00.
                      - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        På Zenits homepage bliver kampen annoceret for kl. 21:00.
                        Det er fordi Skt. petersburg er en anden tidszone end vores. :-) kl. er 20:37 hos dem lige nu.. så det passer med 21 der, og 19 her.

Link findes på 1. Indlæg i denne tråd

Comment

Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                          Det er fordi Skt. petersburg er en anden tidszone end vores. :-) kl. er 20:37 hos dem lige nu.. så det passer med 21 der, og 19 her.

Får lange løg hvis kampen ikke vises! Jeg har, med store omkostninger til følge, forhandlet mig frem til 1½ times fodbold herhjemme. Der er ingen returret på bevillingen!

Comment

Strømmen er gået dernede ifølge Leif Rasmussen. Kan det være derfor streaming ikke er kommet endnu? De andre dage har vi været klar min. en halv time før kampstart.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                              Er på siv vis ret enig i det virker som volapyk......desværre sidder jeg så (correct me of im wrong) med en følelse af vi gentagende gange de sidste år er blevet taget på sengen.....hvorefter forklaringen så har været " vi var ikke klar fra start..."... ved godt det ikke er det samme som tilbagelænet og arrogant .....men så alligevel
                              Jeg skal slet ikke kunne udelukke, at vi taber første kamp og at foråret bliver en katastrofe, men at det skulle være på grund af en sejr over Zenith?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg

Har du direkte link og ikke bare til hjemmesiden?

Nvm - åbnede øjnene i stedet :-P
                                Last edited by ilder69; 05-02-2017, 18:52.

Comment

Working...
                                X