Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Helenius til OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Erstatning for Thomas Mikkelsen ..
    Ja en udmærket erstatning for Thomas Mikkelsen, men der skal hentes en kreativ angriber nu inden vinduet lukker, og det tror jeg også på, alt andet ville være vanvid.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed
      Jeg elsker, at man åbenbart ikke må give sine forudsigelser for, hvordan Helenius kommer til at falde til i OB, men at vi i stedet bare skal lukke øjnene og håbe på det bedste. Jeg bedømmer Helenius evner, udfra at have set ham i utallige kampe gennem mange år efterhånden, og hvis vi særligt kigger på det der er blevet leveret i nyere tid, er han absolut ikke en opgradering i mine øjne, over de to angribere vi har i forvejen, snarere tværtimod, hvorfor det må være ganske naturligt, at han kommer til at indtage en rolle som breddespiller, med mindre at nogle af de nuværende angribere selvfølgelig sælges, så det går hen og bliver en potentiel svækkelse.

Jeg håber sgu ikke, at Helenius bare finder tilbage på det niveau han havde sidst han spillede under Kent, men jeg medgiver at det sandsynligvis er toppen af, hvad han kan opnå. Sidst han spillede under Kent, scorede han 6 mål der ikke var på straffespark i 32 kampe, og de 3 af dem i samme kamp imod Hobro i en 5-0 nedsabling. Til sammenligning lavede AK 10 mål i 31 kampe for samme hold, allesammen i åbent spil, og Festersen lavede 9 mål i åbent spil i 31 kampe, og det endda for en nedrykker. Siden da hedder måltotalerne minus straffespark: AK med 13 mål i 41 Superligakampe, Festersen med 16 mål i 37 Superligakampe og Helenius med 5 mål i 30 Superligakampe.

Hvordan du i din optik kan komme frem til, at Helenius skulle være bedre end AK og Festersen, når vi ser på de kolde facts de sidste tre år, er mig simpelthen en helt vanvittig gåde, men det er måske noget du kan overbevise mig om med dine fantastiske analytiske evner?

Jeg mangler ikke at svare dig på noget som helst, men jeg har da tidligere givet mit besyv med omkring, hvilke angribere der kunne være på markedet for en klub som OB her til vinter, men der er nok ingen af dem der vil kunne lave 5-6 mål på en halvsæson for Silkeborg. http://forum.ob.dk/showthread.php?13...mner-Angribere
      Lige præcis i det her tilfælde arbejder jeg ikke så meget i analyse, men mere i en positiv tilgang til tingene. Enig, Helenius havde ikke succes i Aston Villa :) Det ville A.K og Festersen nok heller ikke have haft. Herefter kom han hjem til Aab i en sølle forfatning. Han var tydeligvis ikke den spiller (landsholdsspiller), som de sendte afsted til England. Herefter havde han en svær sæson i Aab. Det kan det være mange gode årsager til. Mangel på spilletid, knækket psyke og skader kunne være nogle af dem. Så at bruge de sidste 2-3 år som FACTS for din pessimistiske analyse af manden, er i mine øjne en "vanvittig gåde".

Jeg vælger derimod at forholde mig positivt til handlen. Helenius var en dygtig angriber sidste gang han spillede under KN. Han har spillet en habil første halvsæson, for et Silkeborg hold, som i mine øjne er dårligere end OB´s. Han har scoret flere mål end vores egne angribere i denne sæson. Og ærlig talt. Jeg kan simpelthen ikke se os signe noget der er bedre lige pt.

Men som skrevet tidligere. Jeg skal da være den første til at klappe i mine små hænder, hvis vi signer: Andre Lima, Henk Veerman eller nogle andre af dine foreslåede spillere. Jeg tvivler dog bare stærkt på at de ønsker at komme til en bundklub i Danmark.
      “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
      Lou Holtz

Comment

Så skulle det jo være en som kom nu, hvor Mikkelsen er lejet ud...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Det er muligt, men det er jo i så fald først til sommer. Hvem skal løse det akutte problem vi har nu? Det er det vi vil vide. Kan det virkelig passe, at vi skal gå svækket ud af det her vindue rent offensivt, når man ser på, hvor katastrofalt vi leverede i den ende i efteråret?

Og hvad hvis nu vi finder en på en lejeaftale eller en kortsigtet kontrakt, han bliver en succes og han gerne vil fortsætte? Skal vi så lade være med at signe ham, fordi at vi allerede får Helenius ind, eller skal vi prøve at skille os af med AK eller Festersen for at få signet ham, så vi også kan få plads til at give Helenius de minutter, han må blive lovet? Hvorfor have sådan et damoklessværd hængende over hovedet gennem foråret? Det begriber jeg ikke.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            "
            Jeg er fuldstændig enig i, at det havde været bedre hvis vi havde hentet ham allerede, men nu er vinduet jo heller ikke lukket endnu."

Det vil jo grænse til idioti at hente ham nu .
            Mindre detalje som jeg havde overset :) Men lad os stadig håbe at vi henter noget andet inden vinduet lukker.
            “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
            Lou Holtz

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Så skulle det jo være en som kom nu, hvor Mikkelsen er lejet ud...
              Der har vi rykket Weber op ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Der har vi rykket Weber op ..
                Nå ja .. så er alt jo godt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Nå ja .. så er alt jo godt.
                  Det siger jeg ikke .. jeg refererer bare til hvad der er sket ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se pointen med at signe Helenius. Han har haft en hæderlig sæson for Silkeborg, men han er meget samme type som AK, og han er ikke helt vildt målfarlig længere.

Læg dertil, at vi nok har måttet overbyde Silkeborg (der gerne ville beholde ham), og vi har endnu en spiller der sikkert har kostet os mere end han er værd, og som ikke forstærker os nævneværdigt.

Der er da en mulighed for at vi tager fejl, og han bare rammer sit livs stime fra sommer og frem og slutter som topscorer i Superligaen. Det er bare ikke skide sandsynligt, vel?

Jeg er træt af den enormt uopfindsomme transferstrategi vi kører, og at det efterhånden er en stående joke, at vi har færre OBere end AaBere i førsteholdstruppen. Vi har reelt ikke flyttet os under Jesper Hansen, og vi har reelt ikke flyttet os under Kent.

Jeg er ved at løbe tør for tålmodighed med klubbbens amatørledelse. Der er SÅ mange tidligere storklubber rundt omkring, der troede at de bare kunne lade stå til, og så kom tingene faldende ned til dem fra himlen. Vejle, Køge, AB, Frem, Rangers, Leeds, Blackburn, Newcastle osv, osv.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se pointen med at signe Helenius. Han har haft en hæderlig sæson for Silkeborg, men han er meget samme type som AK, og han er ikke helt vildt målfarlig længere.

Læg dertil, at vi nok har måttet overbyde Silkeborg (der gerne ville beholde ham), og vi har endnu en spiller der sikkert har kostet os mere end han er værd, og som ikke forstærker os nævneværdigt.

Der er da en mulighed for at vi tager fejl, og han bare rammer sit livs stime fra sommer og frem og slutter som topscorer i Superligaen. Det er bare ikke skide sandsynligt, vel?

Jeg er træt af den enormt uopfindsomme transferstrategi vi kører, og at det efterhånden er en stående joke, at vi har færre OBere end AaBere i førsteholdstruppen. Vi har reelt ikke flyttet os under Jesper Hansen, og vi har reelt ikke flyttet os under Kent.

Jeg er ved at løbe tør for tålmodighed med klubbbens amatørledelse. Der er SÅ mange tidligere storklubber rundt omkring, der troede at de bare kunne lade stå til, og så kom tingene faldende ned til dem fra himlen. Vejle, Køge, AB, Frem, Rangers, Leeds, Blackburn, Newcastle osv, osv.
                      Er meget imponeret over de der stadig har tro og tålmodighed...

Comment

Gad vide, hvad der sker, når man løber tør for emner, der enten tidligere har spillet for Horsens eller AaB? Og så kan vi jo ikke forvente, at man hver sæson ser en klub tage bindegale sportsdirektører ind (hej EfB), som spillerne flygter fra.
                        Så er nogen vist på herrens mark!
                        Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Er meget i tvivl om det rigtige i at signe Helenius, men jeg ser ham nu som en anden type end AK. Ser AK som teknisk et niveau over Helenius. Ser mere Helenius som en der har lidt fysik og er hurtig. Målfarlig, ikke målfarlig, nu har han lavet 6 mål i de sidste 14 suppekampe for Silkeborg, det er ok.........jeg har ham bestemt heller ikke som potentiel topscorer næste år, men har bare svært ved at se hvem vi skal trylle til vores ikke atraktive klub for ingen penge.........

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                            Er meget i tvivl om det rigtige i at signe Helenius, men jeg ser ham nu som en anden type end AK. Ser AK som teknisk et niveau over Helenius. Ser mere Helenius som en der har lidt fysik og er hurtig. Målfarlig, ikke målfarlig, nu har han lavet 6 mål i de sidste 14 suppekampe for Silkeborg, det er ok.........jeg har ham bestemt heller ikke som potentiel topscorer næste år, men har bare svært ved at se hvem vi skal trylle til vores ikke atraktive klub for ingen penge.........
                            Vi HAR penge. Ikke ubegrænset og heller ikke "mange", men det er at stikke sig selv blår i øjnene, hvis man køber præmissen om, at det er pengene, der forhindrer, at vi kan forstærke os. Det er en falsk præmis og har været det fra dag 1, hvor det kun har været en belejlig undskyldning for enhver fejlinvestering, som vores ledelse har lavet de sidste 3 år, og ikke en reel forklaring. Ja selv gode sportsdirektører finder gode spillere til få og "ingen" penge. Ja selv når klubben er "uattraktiv" finder gode sportsdirektører gode spillere for de samme penge.

Problemet er, at vi ikke har en god sportsdirektør, ikke at vi mangler penge. At vi er uattraktive skyldes det arbejde vores sportsdirektør har gjort. Eller mangel på samme.

MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Jeg tænker at kritikken mest går på, at det først er til sommer :).
                              Jeg hilser Helenius velkommen i OB og jeg håber vi kan blive enige med Silkeborg om en overgangssum så vi kan overtage ham med det samme.
                              Han er i mine øjne en fremragende angriber som sagtens kan blive en kæmpe succes i Odense.
                              PS. Deblé har også kontraktudløb til sommer så ham kan vi da også roligt skrive med.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                                Jeg hilser Helenius velkommen i OB og jeg håber vi kan blive enige med Silkeborg om en overgangssum så vi kan overtage ham med det samme.
                                Han er i mine øjne en fremragende angriber som sagtens kan blive en kæmpe succes i Odense.
                                PS. Deblé har også kontraktudløb til sommer så ham kan vi da også roligt skrive med.
                                Det kan ikke lade sig gøre, da man kun må spille to to klubber på én sæson. Helenius har allerede spillet for både AaB og SIF, og kan dermed tidligst til spille for os næste sæson.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Working...
                                X