Oprindeligt indsendt af Magge
Se indlæg
Til gengæld har jeg lige muntret mig med måldata fra transfermarkt. Så kan man bruge det som man har lyst til; for mit vedkommende bare som lidt afspredelse:
Siden 2007/08 sæsonen har AK haft et scoringssnit på 0,2 mål pr. kamp. Det er nok mere interessant at se på nyere data, så for de sidste fire fulde sæsoner; 2012/13 til 2015/16, har AK haft et scoringssnit på 0,4 mål. pr. kamp. Denne sæson har han et snit foreløbig på 0,1.
Hvis han havde holdt snittet fra de tidligere år havde han scoret 5 mål mere; 7 stk. i stedet for 2 (og 4 mål ved det fulde målsnit).
For Festersens vedkommende, så har han et scoringssnit denne sæson på 0,2 mål / kamp. Det er ret tæt på hans gennemsnit siden 2008/09, der er på 0,3 (0,27 i forhold til 0,22).
Han målsnit for samme fire sæsoner som AK er også 0,3 (0,31 - altså en anelse højere). Sidste sæsons snit på 0,5 mål pr. kamp var uhørt højt.
Hvis Festersen scorede som de foregående 4 sæsoner, skulle han have scoret 2 mål mere; 6 mål i alt. Tog man det overordnede snit barberes lige et enkelt mål af.
Så umiddelbart så har både AK og Fester et dårligere målsnit denne sæson end tidligere set. Festersen har haft en sæson med dårligere målsnit (2013/14); det har AK ikke. Hvis man ser bort fra de tidlige år, hvor de slet ikke scorede mål - jeg forestiller mig f.eks. at AK nok mest blev brugt som indbytter i slutningen af kampene i 2007/08.
Comment